Skocz do zawartości

[rama] Jak Dobrać Rozmiar Ramy?


Lookas 46

Rekomendowane odpowiedzi

S-kę 29" mierzyłem, ale nie zrobiłem fotki. 27.5" vs. 29" to stack 573mm vs. 607mm. Stand-over na 29" jest tak na styk, tj. w ostateczności ujdzie, ale siedziało się na nim jak na moim rowerze cross-owym - raczej wyprostowana pozycja - co nie jest do końca tym, czego szukam.

Właśnie, ze zdjęcia też wydaje mi się ta rama mała. Jednakże porównując tabelki wychodzi, że wymiary są bardzo podobne, oprócz stack i stand-over - na 27,5" jest dużo niżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2022 o 14:28, Maciorra napisał:

Zacznij od testowej przejażdżki na tym rowerze.

Tylko ta przejażdżka to najlepiej min. 2 h...

W dniu 3.06.2022 o 00:05, Dar3k napisał:

Rower który mam opcję kupić ma ramę 17" i koła 27,5. z tego co wyczytałem to przy moim wzroście -182cm . MTB powinien mieć ramę 18-19

Ja podobnie jak przedmówca biorę 17-tki, ale tylko ze względu na długość sztycy (mam nogę tylko 80-81 cm) po czym z premedytacją wydłużam poprzez zmianę mostka. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję pomocy zastanawiam się nad kupnem pierwszego w swoim życiu roweru szosowego/gravelu , stanęło na budżetowym Triban RC10. Tylko mam problem bo nie wiem jaki rozmiar będzie dla mnie najlepszy. Mój wzrost to 180 cm przekrok 86 cm. Dodam że miałem okazję mierzyć Triban GRAVEL 120 rozmiar L i nie czułem się zbyt komfortowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj wymieniłem opony na trochę szersze (czyli i wyższe) i nie jest pięknie. To znaczy opona uderza w but. Tak, że dalej już nie skręcę. Wcześniej miałem trochę węższe i problem był raczej mało zauważalny. Poniżej zdjęcie. Wiem, że jest mało sytuacji kiedy to będzie przeszkadzać, do tego jeszcze dochodzi technika jazdy, ale są sytuacje przy jeździe gravelem, że może być to problem. Wg producenta, ze swoim wzrostem jestem idealnie między 54 i 56. Czy jest możliwość, że jednak rama (Marin Headlands) jest deko za mała? Moje wymiary to 175/85 natomiast rozmiar ramy to 54. Efektywna to 545mm, reach 372,7, baza kół tylko 1007,7. Rozmiar większy (56) ma efektywną 565mm, reach 386,4, baza kół 1028,5mm. Pytam bardziej z ciekawości, bo ramy na chwilę obecną na pewno nie wymienię ;-] Wydaje się, że rozmiar jest wybrany odpowiedni. Co sądzicie?

IMG24204116.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rozmiar tutaj ma niewiele do rzeczy. Takie przypadki zdarzają się jedynie skrajnie.

Dwie sprawy dla mnie się rzucają.

1. Czy na pewno widelec/stery są dobrze złożone?

2. Nie wiem czy to tylko tak wygląda na zdjęciu, ale but zamocowany w pedale masz za bardzo wysunięty do przodu. Oś pedału powinna przechodzić mniej więcej na linii haluksa. I ciebie wygląda jakby but był znacznie wysunięty do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogus

1. Rama (widelec został stary) dopiero co wymieniana na nową przez mechanika w ramach gwarancji. Wygląda w porządku. Nie wiem o jakie rzęsy chodzi.

2. Tak mi bikefitter ustawił. Jest na pewno bardziej do przodu niż wcześniej. W każdym razie po ustawieniach jeździ się bardzo dobrze.

Edit: But jest deko za duży, mógłbym mieć pewnie numer mniejszy.

 

Edytowane przez chopmaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten rower:

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-headlands-1 rocznik 2021

 

W ramach gwarancji dostałem poniższą ramę:

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-headlands-2 rocznik 2022

 

Ramy są identyczne, różnią się tylko malowaniem, więc podejrzewam, że widelce też są takie same. Obecny rocznik widelców, z tego co się dopatrzyłem, ma 3 otwory montażowe zamiast jednego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież przy takim skręcie kierownicą i tak nie kręcisz korbą więc kwestia nauczenia się odpowiedniego ustawiania stóp

Jedne rowery tak mają a inne nie, kwestia reach, bazy kół, wyprzedzenia widelca, kąta główki a do tego wielkości i anatomii twojej stopy. Rozmiar ramy masz odpowiedni

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A to od kiedy się nie kręci przy tak małym skręcie ?  Jeszcze na szosie może łatwiej, ale w gravel'u (o MTB nie wspominając)...

Dla mnie byłoby to mocno wkurzające, zwłaszcza gdyby często miało miejsce.  W MTB wręcz niedopuszczalne - szorowanie butem o oponę przy niewielkim skręcie, no sorry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XD

Coś nie tak z ramą? Zapytaj ludzi, którzy ją zaprojektowali dlaczego nie cofnęli suportu o 5 cm😂 Przecież gość jasno napisał, że większą oponę wsadził

 

27 minut temu, KrissDeValnor napisał:

A to od kiedy się nie kręci przy tak małym skręcie ?  Jeszcze na szosie może łatwiej, ale w gravel'u (o MTB nie wspominając)...

od momentu, kiedy gravelem/szosą jeździ się w mniej wymagającym terenie co skutkuje o wiele większą prędkością więc i mniejszymi ruchami kierownicy. Do tego dochodzi utrzymanie równowagi kiedy ręce masz 40cm od siebie a nie 70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
9 godzin temu, Mihau_ napisał:

Coś nie tak z ramą? Zapytaj ludzi, którzy ją zaprojektowali dlaczego nie cofnęli suportu o 5 cm😂 Przecież gość jasno napisał, że większą oponę wsadził

Bardzo zabawne. Wyobraź sobie, że umiem czytać i zweryfikowałem co autor posta napisał.

Nie jest normalne, że wkładając oponę, która zmieści się w ramie/widelcu zahaczasz nogą o nią w trakcie jazdy. Jaka jest tego przyczyna to inna sprawa, może i taka geometria, może cokolwiek innego jest źle skręcone, a może za długie ramiona korby. Tego sam nie wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie jest normalne, że wkładając oponę, która zmieści się w ramie/widelcu zahaczasz nogą o nią w trakcie jazdy

Jak sobie wstawię do samochodu koła 24" bo na postoju uda się je upchnąć w nadkolu ale jeździć się na tym nie będzie dało to też będzie to sytuacja nienormalna? 

Toe overlap jest zjawiskiem zupełnie normalnym i powszechnie występującym w rowerach, gdzie nie ma to żadnego, "strategicznego" znaczenia. Dodatkowo zadaniem producenta nie jest przewidywanie i dostosowywanie się do tego co jakiemuś randomowemu użytkownikowi może wpaść do głowy. Rower został zaprojektowany do jazdy na oponach 37 i na takich wyjechał z fabryki, jeśli ktoś sobie wymyślił 45c to jest to wyłącznie jego problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...