Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Ja posiadam wersję na 100mm i mi wystaje ok. 110mm od goleni (nie od czubka uszczelki), więc w sumie jest coś nie tak.

Może po prostu Ci zostawili to 85mm, albo sami wykombinowali podkładkę pod 90mm, wreszcie to tylko kawałek plastiku B)

Jak będziesz chciał sam to zmienić to spokojnie i szybko dasz z tym radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem dziś moją rebe RL. 50km zrobione, chodzi pięknie. Na razie testuje ciśnienia. W związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Czy modele np 2008 a 2011 pracują na innych ciśnieniach czy jest to samo (czyt. mogę sugerować się opiniami z tego obszernego tematu)

2. Mój amor ustawiony jest na 100mm. Oring na goleni pokazuje mi, że wykorzystuje cały skok(t.j. 100mm ze 110mm). Czy powinienem się obawiać dobicia lub czegoś innego?

3. Jak zamontować manetkę pop-lock? Uchwyt montażowy (obejma) wykonany jest z dość twardego plastiku i mam wrażenie, że nie wygnie się na tyle aby wszedł na kierowice,a nie chciałbym tego połamać. Myślałem o ściągnięciu gripa, klamki itd. lecz problem pojawił się już przy usuwaniu gripa, który jest bardzo dopasowany i siłą dwóch chłopa nie idzie tego ruszyć.

 

Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pop locka nie zamontujesz bez ściągania gripa i klamki, ten plastik to nie guma a wyginając tylko zniszczysz.

Grip najlepiej się ściąga po wstrzyknięciu pod spód (strzykawką, za kilka złotych można kupić w aptece) wody z mydłem, niemalże sam schodzi - testowane wielokrotnie.

Najlepiej byłoby abyś tą manetkę porządnie przymierzył, żeby czasem tej samej roboty z drugą stroną nie wykonywać.

 

EDIT

 

Sonix, ubiegłeś mnie ;)

A co do Reby to może w ten weekend uda się podziałać, napiszcie tylko jakie będą najlepsze oleje do tego to przy okazji wymienię.

Edytowane przez ulvgar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Wielkie dzięki chłopaki. Jutro będę działał ;)

A co do kwestii dobicia? Czy reba ma zabezpieczenie? // Napompowana jak zaleca producent (120psi+ 85kg) nie wykorzysta skoku i chodzi słabo. Jak ustawiłem 90psi+/70- to chodzi pięknie, wykorzystuje cały skok, tylko obawiam się czy nic się nie stanie. Przy 90/70 mam SAG 20mm, przy 120nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co mi wiadomo to mało kto dobił Rebe. U mnie z maksymalnym SAGiem jaki mogłem ustawić, gumka recepturka na ladze wskazała 1,5cm do korony po śmiganiu. Wolę mieć jednak twardziej zestrojony z mniejszym SAGiem. Nie radzę sugerować się ciśnieniami podawanymi przez inne osoby ponieważ co rower to obyczaj. Zresztą było już o tym w tym temacie. Zapraszam do grzebania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam pytanko. Co to za model http://rowerowysklep.pl/czesci-amortyzatory-amortyzator-rockshox-reba-rl-dual-air-wht-poplock-o_l_183_7537.html ?? Z tego co wiem modele z oznaczeniem rl to 2011. Dzwoniłem do sklepu powiedziano mi, że jest to model z ubiegłego roku. Chyba nie zależy mi na regulacji wolnej kompresji. Jednak słyszałem, że cytuję : "Od strony technicznej po raz pierwszy w modelu Rock Shox Reba wprowadzono tłumienie wolnej kompresji rozróżniające bujanie amortyzatora pod wpływem pedałowania od najazdu na przeszkody. Będzie ono dostępne w każdej z wersji". Posiadam Torę Solo Air i rower Trance 3 2008r. Ważę 80 kg. Zastosowanie XC/AM. W następnym tygodniu chcę kupić w/w amortyzator. Jednak nie wiem czy nie lepszym wyjściem będzie zakup przez sklep internetowy modelu 2011 np. http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_amortyzator-reba-rl-2011-ROCK-SHOX.html?PT=53180345&PZTA=8&HNT=T&PD=53010584&WSZDZ=T . Mam tlylko pewne obawy w związku z docięciem nowej sterówki. Nigdy nie zmieniałem amortyzatora. Proszę o radę na temat opłacalności w/w zakupów i sugestię czy tłumienie powolnej kompresji to coś co przydaje się w praktyce.

PS Mieszkam w Warszawie i AIRBIKE jest chyba jednym z najbardziej profesjonalnych sklepów w okolicy. Jaka szkoda, że nie osiedliłem się na południu Polski a tu pozostaje mi nudne i płaskie Mazowsze.

Edytowane przez Buksu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że RL, RLT i RLT Ti na 2010 były tylko OEM, ale różnic w stosunku do 2011 nie ma (oprócz "przedłużanych goleni, ale to bywało już wcześniej).

 

Poprzeglądałem trochę manuale i nie mogę zrozumieć na czym polega zmiana w "low speed compression" w nowych Rebach. Czy ktoś mógłby to wyjaśnić? BTW, na stronie SRAMa jest sporo nieścisłości, szczególnie jeśli chodzi o Rebę RLT Ti.

 

Chyba dobrze by było rozpocząć nowy temat o Rebach, sporo się zmieniły od 2005...

Edytowane przez kosa23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Rebę RL 2011 od dwóch tygodni, zrobiła dopiero 150km i bawię się ciśnieniami. Mam natomiast pytanie do użytkowników RLa czy po spuszczeniu powietrza z obu komór zostaje u Was około 30mm skoku które można wcisnąć aż golenie dolne zbliżą się do korony na parę milimetrów?

Edytowane przez tobike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy poniższe wymiary oringów stosuje się również w modelach od 2009 w górę ?

Ktoś to sprawdzał ?

 

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki (sprężyna dual air, moim zdaniem 21x3.5 mierzyłem i dałem takie, działa bez zarzutu)

10x3

 

PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden)

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5 ( u siebie dałem 12x4 żeby mieć pewność, że nie spłynie znowu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy post z tymi oringami wskazuje na wersję chyba 2008 i wcześniej.

 

Druga sprawa: Mam Rebę bez manetki z blokadą na koronie, na pokrętle blokady jest mniejsze o nazwie GATE.

Do czego ono służy ? Czy powinno się ruszać lub obracać ? U mnie jest nie do przekręcenia i nie mam pojęcie czy tak powinno być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Gate to włączasz blokade, i tak ustawiasz gejta, aby amortyzator był sztywny, ale pod większym naciskiem puścił i się ugiął, tak by przy sprincie na szosie Cię nie bujało ale jednak przy mocnym naciśnięciu na kierownice się ugiął, ustawienie tak na skraju. Wszystko wg. własnych preferencji, metodą prób i błędów. Nie jest to trudne i zajmuje chwilę. Musisz ustawić tak by nie bujało ale po większym naciśnięciu wybierał jakieś tam dziury. Popróbuj i zobacz, pobaw się. Floodgate działa tylko gdy jest włączona blokada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...