Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Ważę 91 kg, w pozytywnej komorze mam około 140 psi, przy takim ciśnieniu i pustej negatywnej sag wynosi w granicach 20 procent. Negatywną mam napompowaną do około 120 PSi co zwiększa SAG do prawie 30 procent, powoduje zapadnie się amortyzatora o około 4-5 mm ale skutkuje całkiem fajną pracą, przy średnich wybojach amortyzator wykorzystuje tak z 60% skoku, w przypadku dużej dziury dobija do końca. Nie wiem jak to możliwe żeby napompować więcej negatywnej niż pozytywnej, gdybym tak zrobił to pewnie pozostałoby do wykorzystania tak z 20 mm skoku. Nie wspominam już o osobach, które ważą tyle co ja albo i więcej, a mają ciśnienia w stylu 90/70. W moim przypadku skutkowałoby to sagiem 90%. Wniosek jest taki, że jakkolwiek statystycznie można dawać porady innym to faktycznie każda reba jest inna i dopiero po wpompowaniu ( i wypuszczeniu ) kilku metrów sześciennych powietrza znajdziemy swoje ustawienia, każdy jednak musi "przejść tę drogę" samodzielnie.

 

Coś w tym prawdy jest, że nie ma uniwersalnej recepty ile PSI pompować, ale tu chodzi o uświadomienie użytkownikom, jaki wpływ na pracę mają pewne proporcje ciśnień w obu komorach. Szczegóły to już podejscie indywidualne, każdy musi znaleźć sam i wiedzieć czego oczekiwać od amortyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja jest podobna jak nie ta sama, musisz postępować jak w poprzednich rocznikach.... Po prostu podłóż coś po ten wentyl i śrubkę z tłumienia odbicia, bo one w '12 mają osłonięte przez dolne lagi te części, i klep młotkiem jak w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wentylem od negatywnej sobie poradziłem, potrzebny jest dłuuuuugi klucz nasadowy 10mm .

Problem jest tylko z pokrętłem tłumienia. Nie mogę go za cholerę wyciągnąć. Wygląda ono jak plastikowa rurka. Dość ciężko się obraca, a wyjąć też nie mogę.

 

Udało mi się. Pokrętło tłumienia w Rebie RLT 2012 ma ok 9cm długości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wentylem od negatywnej sobie poradziłem, potrzebny jest dłuuuuugi klucz nasadowy 10mm .

Problem jest tylko z pokrętłem tłumienia. Nie mogę go za cholerę wyciągnąć. Wygląda ono jak plastikowa rurka. Dość ciężko się obraca, a wyjąć też nie mogę.

 

Udało mi się. Pokrętło tłumienia w Rebie RLT 2012 ma ok 9cm długości!

 

Pochwal się jak wrażenia z nowym Rock Shox'em ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na raze przejechałem tylko ok 120km. Wrażenia... mieszane. Recona sprzedałem za 160Euro a za Rebę dałem 330Euro. Wydawało mi się, że Reba zaoferuje mi znacznie więcej. Oba amortyzatory miały po 120mm skoku. Po wyjęciu z pudełka - zaskoczenie. To naprawdę lekkie ! Aż zacząłem powątpiewać w jego wytrzymałość. Dremel w rękę i... ciap sterówkę. Od razu go rozebrałem i wyjąłem tulejkę do zmiany skoku na 120mm. Skręciłem, zalałem, zamontowałem. Pompka w rękę i dmucham. 80psi w + i 70 w - . Pierwsza jazda... uśmiech nie schodzi mi z ust. Potwierdzam, że Reba jest potrafi wybierać bardzo małe nierówności. W tym przypadku jest o wiele lepiej niż w Reconie. Recon też potrafił być miękki, ale skok zmniejszał się o połowę. "Kapeć". Geometria zwalona. O nurkowaniu nie wspomnę. Reba w tym świetle wypada o niebo lepiej. Potrafi być czuła prawie przy pełnym skoku. Skok Recona kończył się 20-25mm przed koroną. W Rebie tylko 10mm. Pozostaje mi tylko teraz znaleźć odpowiednią charakterystykę pracy. A to pewnie potrwa :)

 

Mam tylko pytanie. Czy w Dual-Air z 2012 pod tłoczkiem między komorami + i – nie powinien znajdować się piankowy pierścień nasączany olejem jak na zdjęciu na dole? Czy tak to powinno wyglądać u mnie???

 

 

 

mudj4i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem , ze to Twoje zdjecie.

Juz w pierwszej Rebie ze wzmocnieniami Powerbulge byla ta gabeczka, moge fotke poslac, czy to OEM? Nie wiem, byc moze, bo w Torach z krossa, rowniez gabek nie ma, ALE jesli nie masz nawet miejsca na nia, to widocznie taka opcja producenta. Ja daje smar Orapi i nie kupisz go normalnie, mozesz dac "Judy Budyn", albo cokolwiek, w kazdym razie nie musi byc bezlitowy jak twierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na oringi najlepiej stosować stały smar, ale nie byle jaki "Military grease" albo "Judybutter". Do gąbeczek stosujemy tzw. "Red rum", nasączamy gąbeczki tym gęstym olejem i zakładamy na uszczelki kurzowe. Na koniec od spodu można wstrzyknąć trochę oleju którego używasz do zalewania komory z tłumieniem, tak ze 2cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Naprawiacz, moja ówczesna reba jest z 2010r. Czy wymiary oringów od nowego modelu reby czyli od 2009r się zmieniły? Jeśli tak to proszę o aktualne wymiary. Na razie sugeruję się starymi, które pasowały do mojej z 2008r

 

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki (sprężyna dual air, moim zdaniem 21x3.5) mierzyłem i dałem takie, działa bez zarzutu)

10x3

 

PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden)

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

mam Rebę z 2011 Sram podaje w swoim manualu że do smarowania lag tego rocznika nie stosuje się już oleju tylko wszystko załatwia smar a olej wlewamy tylko do tłumika, co o tym myślicie, czy stosujecie się do zaleceń czy też wzorem pozostałych roczników po 5ml do każdej.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

detonataro - simeringi( te uszczelki zewnętrzne szare), gdzieś na stronie fox'a wyczytałem że trzeba je wymieniać raz na sezon bo jak się nie wymieni, to zdzierają teflon z goleni. Sprawdzam u siebie palcami i są giętkie. Kiedy powinienem je wymienić bo już sam nie wiem? (chodzi o rebe)

Edytowane przez Adrianox360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, u mnie wygląda to tak, że uszczelki kurzowe wymieniałem u siebie po trzech latach użytkowania ( około 14kkm ) bo teflon zaczynał się wycierać i schodziła podziałka U-TURN'a.

Założyłem nowe uszczelki i przez pewien czas cieszyłem się płynniejszą pracą, jednak po jakimś czasie znowu wideł chodzi lekko tępawo.

 

Generalnie, większość ludzi twierdzi, że jeśli pojawi się olej na goleniach, to znak, że czas na wymianę.

Śmiem twierdzić, że co roku, to stanowczo za często :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...