Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Siemka,

piszę w sprawię jak w tytule, mianowicie od koło 5 lat posiadam rower MTB podajże jest to Romet Rambler R9.3 na 29'. Początkowo był zakupiony bardziej pod takie jazdy ze znajomymi po mieście, czasami po lasach itd, jednak od jakiegoś czasu zacząłem jeździć bardziej trasy pod odległość typu 80-120km, gdzie najczęściej nawierzchnia to typowa ścieżka asfaltowa. Jakby nie patrząc jazda góralem na takich oponach jest dosyć wymagająca, a średnia prędkość u mnie na takich trasach to zazwyczaj od 17 do 21 km/h, co idzie w parze z czasem przejazdu. Od niedawna więc bardziej zaczyna mnie zachęcać szosa, ponieważ można jeździć szybciej, i robić za to więcej kilometrów, a i tak większość tych tras to właśnie asfalt. Dlatego prosiłbym was o sugestię dotyczącą na jakie firmy najlepiej patrzeć, co jest adekwatne do takiej ceny?
W oko wpadły mi marki typu Canyon/Cube/Trek, jednak może jest coś ciekawszego/lepszego w tej cenie?
Dzięki jak coś za odpowiedzi.

 

A i tak jeszcze dodam, jakie rozmiary patrzeć pod wzrost 183cm?

Edytowane przez szwlaw
Napisano

Treka nowego w tym budżecie nie kupisz. Używek też nie ma co się bać jak chcesz coś markowego. Jak może być coś z bardziej budżetowych marek to da się coś dobrego znaleźć. Przede wszystkim rozpatruj tylko rowery ze sztywnymi osiami, hydraulicznymi hamulcami i napędem minimum Shimano 105 - w tych pieniądzach można kupić nawet nową 105-tkę 2x12.

Przykładowe rowery to na pewno Sensa Romagna, która jest nie do pobicia cenowo, poza tym na CR widziałem Gianta Content AR1 mieszczącego się w budżecie:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-contend-ar-1-pd48680/?v_Id=262213

Jest to o tyle ciekawa oferta, że jest to szosa Road+, do której wchodzą opony 35 czy nawet 38c więc asfalt nie będzie Cię ograniczał 😁

  • Mod Team
Napisano

A jesteś gotowy na szosę ? Jeździłeś chociaż chwilę, i wiesz że się w miarę bez problemu na niej odnajdziesz (kierownica typu baranek i bardziej pochylona pozycja) ? 

Nawet MTB na asfalcie w tym przedziale prędkości to spokojna jazda. Jaki masz styl jazdy ? Na jakich przełożeniach jeździsz ? 

To były pytania dodatkowe ;) 

A może grawel byłby bardziej uniwersalny (zakładając, że z asfaltu też czasem zjeżdżasz) ?

Dokładasz do 7 k, i masz +/- 9 kg karbon z dożywotnią gwarancją na ramę https://szybkierowery.pl/produkt/mmr-x-tour-50-carbon-gravel/

Napisano

Tak, zresztą po długich trasach na MTB zaczynają bynajmniej mnie bardziej boleć plecy od tylko jednej pozycji jazdy.

Gravela zbyt nie brałem pod uwagę, ewentualnie coś typu jak kolega wyżej wspomniał o Giancie z oponami 35,38c.

Bardziej bym chciał się przerzucić na typowe jazdy z miasta A do B i z powrotem które miałyby zwykle po 100-200km, a akurat zazwyczaj większość to asfalt, czasami lepszy czasami gorszy

Napisano

Tak rzucę tylko w eter....masz budżet dość rozległy 4-6k gdzie przy 6k już warto myśleć o karbonowej ramie. Grant contend ar1 to dobra opcja ze względu na możliwość wsadzenia opon max 38c co uczyni go lekkim gravelem (sam tak go używam). Ma też jak na alu ramę dobry potencjał wagowy, jest wygodny, a przy lekkich kołach i dobrych oponach czyni go rowerem zaskakująco szybkim na płaskim. Tak naprawdę samą zmianą opon skaczesz między przyzwoitą szosą, a lekką szutrówką. Ale....jeśli te 38c nie jest jakimś must have to może warto pomyśleć o dołożeniu 500-700zł. Na centrumrowerowe.pl masz::

Sensa Giulia GF Pro za 6,5k

R-Raymon Kirana za 6,6k

Focus Paralane 8.7 za 6,8k

Wagowo wychodzą podobnie jak Grant Contend ar mimo innego materiału ramy, ale zawsze to już level wyżej czyli rama karbonowa. 

Napisano (edytowane)
19 godzin temu, Greg1 napisał:

Możesz jeszcze niewielkim kosztem (w porównaniu do kupna nowego roweru) zmienić opony w Twoim mtb na jakieś "szybsze" i dodać rogi wewnętrzne, żeby mieć inne możliwości chwytu kierownicy - ja mam takie w mtb i spełniają swoją rolę

 

Proste a genialne. Szkoda że nie ujawniłeś tej tajemnej wiedzy kilka lat temu. Zaoszczędziłbym dziesiątki tysięcy złotych wydawane na bezsensowne wynalazki zwane rowerami szosowymi... A wystarczyło zamontować rogi wewnętrzne do mtb. 😁. Przepraszam, rogi wewnętrzne i opony...

Idąc za radą @nossy warto pokusić się o poszerzenie budżetu o jakieś 1000-1500zł i staniemy przed widmem zakupu karbonowego Canyon'a lub Scott'a na 105 12rz. Bez naciągania budżetu zawsze na podorędziu zostaje poczciwy Cube Attain i Scott Speedster. Ale to już będzie typowy entry level, z aluminium i na Tiagrze.

Edytowane przez KNKS
Napisano

@KNKS akurat Twój komentarz był bardzo prymitywny, żeby nie rzec idiotyczny. Daruj sobie takie teksty bo pokazujesz tylko, że masz beton zalegający między uszami zamiast mózgu. Mam oprócz mtb szosę i grawela i znam wady, zalety i ograniczenia każdego z tych typów rowerów a tak się składa, że bardzo duża część ludzi (może poza ortodoksyjnymi szosowcami) wciąż uważa mtb za najbardziej uniwersalny rower, który pojedzie wszędzie - oczywiście z pewnymi ograniczeniami, wolniej po asfalcie niż szosa czy gravel ale szybciej i pewniej w terenie. Nie każdy też ma miejsce i budżet i potrzebę posiadania kilku rowerów więc nie jest to propozycja bezsensowna bo za chwilę może się okazać, że autor wątku jednak szuka czegoś czym przejedzie po tych szutrach czy innych terenowych łącznikach między asfaltami. Dlatego też w swoim pierwszym poście zaproponowałem szosę Road+. Bardziej bezsensowne jest proponowanie zwiększenia budżetu bo jeśli ktoś ma uzbierane, czy wg niego zdroworozsądkowo ustawiony limit na np. 6 tys. zł to nie po to o tym pisze, żeby otrzymywać rady typu:

Cytat

warto pokusić się o poszerzenie budżetu o jakieś 1000-1500zł

 

Napisano (edytowane)

@Greg1 Przeczytaj powoli, ze zrozumieniem i postaraj się wyciągnąć wnioski.

Idiotyczne to są te twoje debilne wywody i infantylnie naiwne prawdy objawione. Wole mieć we łbie beton niż, w przeciwieństwie do ciebie, krowie łajno. Bo jak bardzo trzeba być niedotlenionym, żeby nie umieć przeczytać, ze zrozimieniem, prostego zapytania 🙄. Autor pytał o szosę, (4000-6000 SZOSA )a nie o żałosne mądrości z poradnika dla wędkarzy i działkowców. Nie każdu jest, w przeciwieństwie do ciebie, ztetryczałym zacofańcem. Niektórzy chcą się rozwijać, stawiając na progres vide jeździć szybciej.

Tak więc nie kompromituj się i zmykaj do remizy na koncert Zenka Martyniuka. Będziesz tam pasował z tymi rogami wewnętrznymi 😁

Wróć jak nabierzesz trochę ogłady i będziesz chciał porozmawiać o szosach z szosowcami. To odróżnia męźczyzn od chłopców 😁

BTW

Pokaż @Greg1 tą swoją szosę, bo za cholerę nie wierze że ktoś kto lata ma szosie, może produkować takie wierutne bzdury 😁.

Edytowane przez KNKS

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...