Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem, wpadł mi - najpierw do głowy, jako pomysł, a potem w łapki jako zakurzony grat - Romet Huragan, którego planuję przywrócić do sensownego stanu. Nie mam wielkiego doświadczenia w takich projektach (do tej pory specjalizowałem się w budowaniu z chińskiego karbonu) i sam jestem ciekaw jak to wyjdzie. Wrzucam filmik numer 0 z procesu - pokazujący jak wygląda rower dziś, jaki ma osprzęt, wady i zalety. 

Zapraszam do oglądania, komentowania, podpowiadania, subskrybowania i w ogóle - im więcej widzów tym większa presja żeby zrobić to dobrze.
https://youtu.be/rm2Kl_qEo1M

(PS. Jeśli macie fajne akcesoria które do niego pasują to jestem bardzo zainteresowany!).

Napisano

Z tymi skomplikowanymi mufami? Orkan miał proste łączenia. Miał też najczęściej uchwyt na dynamo i nie miał tej prowadniczki linki hamulca mocowanej do zacisku sztycy. Same hamulce też są inne.

Napisano

Skomplikowanymi mufami? :DA co tam jest skomplikowanego? Widzę proste mufy w typowym wykonaniu, Romet też nie grzeszył pięknością jeżeli chodzi o nie jak i o całokształt  ;) :) Ot toporny rower ;) 

Faktem jest , że mufy wskazują jednak na Huragana. Mój błąd, bo  zasugorowałem się stricte tą korbą i  Favoritem  również montowanym w Orkanach i Pasatach ;) :) 

A uchwyt na dynamo , często obcinano ;) Hamulce montowano Canti jak i  klasyczne single, i w przypadku tych drugich, oporu linki za rurą podsiodłową nie było :) 

Napisano

To prawda, w Romecie wszystko jest co najwyżej średnie i składali je z czego popadło. Orkany i podobne rowery miały prostsze mufy i były cięższe. 
Nie ma wątpliwości że dowolny zachodni rower szosowy z tego okresu - albo w dostępny w podobnej cenie dziś - będzie lepszy. 

Napisano

Były cięższe, bo rury  grube i stal najgorszej jakości tzw kanaliza. Dopiero Jaguar stał na Reynoldsie. Problemem polskich ram było tzw gnicie wewnętrzne w newralgicznych miejscach. W Favoricie , czy starszej Esce Sport tego nie było, bo o pewnych rzeczach pomyślano i nawet nie dowolny zachodni był lepszy , bo czechosłowackie Eski, Favority, czy ruskie Starty to już był zupełnie inny temat, a dostępny dla typowego zjadacza z danego rejonu. Dobre Romety, były dla kadry :D  Mnie się udało załatwić Starta,  jeździć na Czechosłowacji i zachodzie. Rometa unikałem jak ognia :D 

P.S Nawet radzecki Ural ( Ukraina) miał lepszą ramę , nie gnił i był lżejszy :D 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...