Xzc Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Nie wiem tylko czy masz świadomość ile w tym rowerze wymiana części eksploatacyjnych będzie kosztować ? https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-sram-xx1-eagle-xg-1299-pd15954/?v_Id=14331 dla przykładu kaseta. Sam zaczynałem na deore, zmieniłem na XT a potem wróciłem na deore bo ekonomicznie było to najrozsądniejsze rozwiązanie, do tego jeśli by się zdarzyło urwać przerzutkę to zamiast 200 zł za deore płacisz 2k za XX1 https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-sram-xx-eagle-axs-transmission-pd35093/?v_Id=197434&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdMy5t1bmQUT1pXbKH-RotkcUAcrA6I4IkUF-xAmxh04nSq4kBX-hpwBoCgL8QAvD_BwE Cytuj
lucixx Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu Cytat Nie wiem tylko czy masz świadomość ile w tym rowerze wymiana części eksploatacyjnych będzie kosztować ? Wiem, będzie boleć i nie wiem czy uda mi się to wrzucić do worka pt. akceptowalne koszty posiadania hobby Cytuj
marcin_ostrów Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu 14 minut temu, lucixx napisał: Bliżej mi chyba jednak do hardtaila. Zdecydowanie polecam przejchać się na lekkim fullu ( a masz budżet na takiego ) . Myślę że zapomnisz o HT , to jest jednak inna liga . Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 godzin temu Mod Team Napisano 8 godzin temu @Xzc Przecież autor też może zmienić XX1 na X0, czy XTR na XT. Podstawa to rama, amor, koła. Ja właśnie kupiłem rower dla ramy, a że osprzęt przyzwoity, to przy okazji wziąłem, bo cena była dobra 1 Cytuj
lucixx Napisano 6 godzin temu Autor Napisano 6 godzin temu 2 godziny temu, marcin_ostrów napisał: Zdecydowanie polecam przejchać się na lekkim fullu ( a masz budżet na takiego ) . Myślę że zapomnisz o HT , to jest jednak inna liga . Chętnie, gdybym miał taką możliwość, ale ze znajomych nikt nie posiada, a chwila w sklepie, to jednak nie to samo co chociaż kilka minut w terenie. Cytuj
thetere Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Cytat Wiem, będzie boleć i nie wiem czy uda mi się to wrzucić do worka pt. akceptowalne koszty posiadania hobby Niekoniecznie, jeszcze nie słyszałem żeby policja rowerowa dała komukolwiek mandat za kupno tańszych eksploatacyjnych odpowiedników 🙂 a przerzutki to podejrzewam że z odrobiną szczęścia, przez cały okres użytkowania nie będziesz musiał wymieniać. Cytat bo jak już kupować nowy rower i szarpać się na kilkanaście tysięcy złotych, to zawsze lepiej kupić coś "na czasie", co geometrią i wyposażeniem/osprzętem odpowiada aktualnym trendom. W istocie to bardzo głupie zdanie. Kupować coś zamiast pod siebie, to coś co jest "na czasie". Tylko że to coś "na czasie" jest budowane pod wyścigi które fragmentami przebiegają przez takie odcinki, które Ja jako mieszkaniec "płasko-polski" bałbym się pokonać rowerem typu enduro. Chcesz nam tym postem powiedzieć, że współczesne progresywne MTB jest optymalne pod szlaki jakie widzimy na wyścigach XCO, jak i pod dróżki wielkopolskich borów sosnowych ? Wiem, dziś nie ma zbytnio wyboru, ale jakby autorowi przyszłoby zrobić przelotówkę po ubitej równej drodze do kompleksu leśnego dwa powiaty dalej, to dopiero poznałby smak przytoczonego Treka ocierającego się o downcountry. 2 Cytuj
nardenis Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Musi być to trek albo cube bo jest jeszcze inna marka hiszpańska z najtańszym carbonem w cenie 18k pln na gx axs z sidem własnym kolorem z ich palety droper możesz dokupić koła jeszcze lżejsze niż standardowe carbonowe i projekt one tylko nie płacisz nic za kolor a jedynie za droper i inne bajery Jeśli zrezygnujesz z kierownicy z carbonu i dobierzesz droper bez lepszych kół wyjdzie cie jeszcze taniej niż ten trek A zapomniałem o marce ORBEA ALMA M-PRO (najtańszy z carbonów ht) Cytuj
Tyfon79 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) 7 godzin temu, KNKS napisał: ...bo jak już kupować nowy rower i szarpać się na kilkanaście tysięcy złotych, to zawsze lepiej kupić coś "na czasie", co geometrią i wyposażeniem/osprzętem odpowiada aktualnym trendom. Dlaczego ? Po pierwsze dlatego że postęp, na ogół, następuje w kierunku zwiększenia zdolności terenowych, efektywności transferu mocy czy innych cech wpływających na poprawę cech użytkowych . A po drugie dlatego, że taki rower łatwiej później sprzedać, bo nie trzeba przyszłemu właścicielowi tłumaczyć "że to klasyk", że "kiedyś to było a teraz to tylko szajs" i "bierz pan bo już takich nie będzie" 😅. Poziom formy, techniki czy zapotrzebowania na taki a nie inny rower to już osobny temat. Wszystko fajnie ale nadal masz produkty z mniej ścigacką opcją. Nie ma myk myków, nadal większy "bałagan" przy mostku, nadal kabelki i tak dalej z kątami bliżej 69-70* na główce. Nawet 30-tu wew na obręczy też nie ma. Bez kabelków ale z tym co wymieniłem też jest. Taki Epic na Rebie to są paści czy jak? Będzie kłopot z pójściem do żyda za parę lat? Edytowane 2 godziny temu przez Tyfon79 Cytuj
KNKS Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) 54 minuty temu, Tyfon79 napisał: Wszystko fajnie ale nadal masz produkty z mniej ścigacką opcją. Oczywiście że tak, tyle tylko ze w pierwotnym założeniu temat tyczył się dwóch typowo "ściganckich" konstrukcji, w tym najwyższego modelu w ofercie Cube. Rowery owe oscylowały wokół 20 000zł, stąd też nastąpił początkowy entuzjazm względem konstrukcji o sportowej geometrii. @thetere ...zamiast kaleczyć poprawną polszczyznę bezeceństwami w stylu, że aż zacytuje, mimo że oczy krwawią, "w istocie to bardzo głupie zdanie" , pochwal się "miszczu" jakim to rowerem wozisz swoje 4 litery i jakie to, mniemam bardzo szerokie, doświadczenie masz z współczesnymi konstrukcjami XC, skoro w tak wielkim stopniu są Ci solą w oku. Postępu nie zatrzymasz. A aluminiowe Author'y, z trzeba blatami na korbie, wyginęły bezpowrotnie, podobnie jak Golfy III, garnitury z mikrofazy i mamuty. Poproś kogoś ze znajomych, może da Ci się przejechać i spadnie Ci z oczu zasłona i wyjdziesz z ciemności ku światłu 😂. Edytowane 1 godzinę temu przez KNKS Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.