lucixx Napisano Sobota o 17:32 Napisano Sobota o 17:32 Cześć. New bike day przede mną Który rower byście wybrali (i dlaczego) Trek Procaliber 9.7 axs gen 3 czy Cube Elite c:68 x slx? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/procaliber/f/F312/procaliber-9-7-axs-gen-3/47245/5337366 https://info.cube.eu/product?a=617200 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Sobota o 18:20 Mod Team Napisano Sobota o 18:20 Zwróć uwagę na : 1. różnicę geometrii - Cube w stronę agresji (lepsza zwrotność), a Trek progresji (większa stabilność na zjazdach) 2. przerzutki mechaniczne vs. elektroniczne 3. sztyca 27.2 mm vs. dropper 31.6 mm 4. szerokość opon - prawdopodobnie w Cube nie zmieszczą się szersze 5. prawie 2 kg różnicy - nawet jeśli w praktyce będzie 1 -1.5 kg, to są to dodatkowe koszta w przypadku chęci zbicia masy Co do IsoBow w ramie Treka, to jestem sceptyczny - nie sądzę, żeby dziura w ramie działała lepiej niż wcześniej IsoSpeed (swoją drogą też kontrowersyjny). Można się jeszcze zastanawiać nad amorami - Fox z Kashimą, czy Sid (obstawiam "lisa", mimo większej wiotkości). PS no i jeszcze detal - skok 100 mm vs.120 mm Cytuj
KNKS Napisano wczoraj o 07:09 Napisano wczoraj o 07:09 Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny. Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem. Cytuj
cervandes Napisano wczoraj o 09:56 Napisano wczoraj o 09:56 Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. No i sam flat top tak sobie jednak pracuje, mnóstwo jest wątków o ludziach którzy przesiedli się ze zwykłych eagli na transmission i nie są zadowoleni. No i waga - Treka jest raczej zaniżona, bo podana bez uszczelniacza. Cuba natomiast zawyżona, tj podana na fabrycznych dętkach Aerothan i łatwo można kolejne 50g urwać nie wydając prawie nic. Cytuj
Galvatron Napisano wczoraj o 11:05 Napisano wczoraj o 11:05 Trek będzie stabilniejszy na zjazdach z racji większego rozstawu kół i bardziej płaskiego kąta główki ramy. Kierownica zintegrowana z mostkiem utrudnia ustawienie kokpitu pod siebie. AXS to nie tylko baterie, o których ładowaniu trzeba pamiętać, ale także dodatkowe elementy, które mogą ulec awarii. Tłumik Rush warto by było w przyszłości wymienić na Chargera. Cytuj
thetere Napisano wczoraj o 12:33 Napisano wczoraj o 12:33 Cytat Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny. Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem. Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera. Wiesz w ogóle skąd się wzięła " współczesna " geometria ? Rozumiem, że jest ona uniwersalna niezależnie od tego jak jeździ i gdzie mieszka użytkownik roweru. Oczywiście progresję - płasko, nisko, długo; będziesz polecał mieszkańcowi Mazowsza, Wielkopolski, czy ziemi Lubuskiej, bo to jest optymalne rozwiązanie dla płaskich borów sosnowych. Nie wiem gdzie autor mieszka, nie pokuszę się o sugerowanie jakiejkolwiek geometrii, choć dodam że nawet z nieprzystosowanego do lokalnych warunków MTB, można zrobić adaptacje, zmieniając trochę sześć wpływających na geometrię. PS. Ten Cube jest o pół kilo lżejszy nawet od najdroższego w ofercie Treka Checkpoint, a ma amortyzator 100mm. Cytuj
KNKS Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu 4 godziny temu, cervandes napisał: Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. Szkoda że w swej mądrości nie dowiedziałeś się że do AXS jest już "nowe firmware" które niweluje do zera początkowe niedociągnięcia 😉. 4 godziny temu, cervandes napisał: Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. ...po którym następuje "duży przegląd" który już potrafi zdublować ten z SID'a. Zarówno kwota jak i częstotliwością. Wiem cos o tym, bo od lat jeżdżę na Fox. @thetere Co zrobić. Musisz z tym żyć, bo współczesny HT, przeznaczony do ścigania, musi mieć płaski kąt główki i do tego 120mm skoku. Po co ? A po to, żeby chociaż próbować trzymać koło za współczesnymi XC FS, które to obecnie stanowią 90% stawki, nawet na wyścigach o Puchar Sołtysa wsi Orczuchy. A jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to oba przedstawione rowery, przynajmniej w założeniu, służą do ścigania. A stopień trudności wyścigów uległ, w ostatnich latach, znaczącej zmianie preferując rowery o określonej geometrii. Na ryby/grzyby/schadzki możesz jeździć czymkolwiek, ale wyścigowy HT to właśnie rower taki jak Procaliber. Nawet nadwaga tej konstrukcji nie jest przeszkodą, bo i tak jest o jakieś 1,5kg niższa niż porównywalny FS. Poza tym ma na wyposażeniu przyciężkawy dropper. Postępu nie zatrzymasz, nawet jeśli obwiesisz przestarzałą, "kwadratową" ramę gadżetami z logo XTR pochodzących z poprzedniej generacji. Świat już zapomniał o kabelkach 🤣 i nawet złote lagi Kashimy tego nie uratują. Cytuj
thetere Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Dokładnie, obecne topowe XC są robione pod wyścigi XCO. Zaproponuje rozwiązanie, niech autor wpiszę na YT - UCI XCO; obejrzy ze 3 skróty z wyścigów, jeżeli będzie jeździł w warunkach tam przedstawionych, albo rywalizował w zawodach w całej Polsce, nich bierze treka, natomiast jeżeli jego naturalnym środowiskiem będzie puszcza Piska czy Kampinowska, niech lepiej weźmie krótszego, bardziej stromego i dużo lżejszego cube. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 godzin temu Mod Team Napisano 15 godzin temu Nie ma co wywierać presji, co kto ma kupić Przedstawiliśmy plusy i minusy, i jak się nie pojawi kolejny kandydat, to nie ma co się podniecać. A to czym kto jeździ - jego sprawa. Ja np. się nie ścigam, a mam dwa rowery powiedzmy z drugiej górnej półki, bo miałem kaprys, mimo że o 1.5 -2 kg cięższy pierwszy karbon sprawiał do tej pory chyba najwięcej frajdy Może powinienem mieć full'a XC, ale uznałem że mnie nie stać - pewnie dlatego mam kilka HT W pobliżu dużego miasta na nizinie (a nawet w jego granicach) też można jeździć współczesnym MTB - trzeba wiedzieć gdzie, i nie trzymać się kurczowo DDR Są miejsca, gdzie grawelli próżno szukać , a one niby takie uniwersalne... Cytuj
lucixx Napisano 6 godzin temu Autor Napisano 6 godzin temu (edytowane) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem amatorem wśród amatorów. Jestem z wielkopolski. Jeżdżę w większości po płaskim, choć zdarza się wypad np na singla maximus. W przyszłym roku być może wystartuję w lidze zachodniej czy innej. Nie w celu ścigania, dla dobrej zabawy. Na ściganie dla mnie za późno Pewnie nie potrzebuję tak wyposażonego roweru, jednak zazwyczaj tak mam, że jak już kupuję, to wolę dołożyć i mieć coś lepszego. Z Waszych odpowiedzi wynika, że każdy ma swoje plusy i minusy. Dlatego, jeśli w budżecie 20000 są inne godne uwagi rowery, proszę o propozycję. W kręgu zainteresowań mam również Canyona Exceed CF 7 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-cross-country/exceed/exceed-cf/exceed-cf-7/3988.html?dwvar_3988_pv_rahmenfarbe=M160_P01&dwvar_3988_pv_rahmengroesse=S Edytowane 6 godzin temu przez lucixx Cytuj
KNKS Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Sensowny rower. XT pomieszane z SLX i kilka ciekawych detali. Jeśli nie chcesz się ścigać popatrz też na SCALE (nie mylić ze SCALE RC) od Scott'a. Podobno na ten sezon mocno potaniały. Cytuj
wierzbajol Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 2 godziny temu, lucixx napisał: Jestem amatorem wśród amatorów. Skoro tak to ja na Twoim miejscu mając taki budżet szukałbym full'a, jeśli musi być HT to kupiłbym coś poniżej 10k i sobie śmigał. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 godziny temu Mod Team Napisano 2 godziny temu Z ciekawostek na temat Canyon'a : 1. ciężka rama - np. Scale ma ok. 0.4 kg lżejszą 2. nietypowa odwrotna podkowa w amorze - a'la Manitou 3. schowek na saszetkę w ramie 4. rama raczej dla długonogich - wysoki przekrok Za dwie dychy szukałbym raczej lekkiego full'a XC. Cytuj
Xzc Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Masz tutaj chyba ciekawą propozycje mieszczącą się w budżecie https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-giant-anthem-advanced-pro-1-pd45823/?v_Id=247318&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdM6A86U5_Mcf3Lzyi1M42xbGek05_LjOStMLM8ARpCDIwto7p1NeZgxoCi2sQAvD_BwE Ogólnie fajną opcją były by również Oizy ale są mocno krytykowane za puszczenie przewodów w sterach. Cytuj
thetere Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu a tu full dopchany praktycznie pod korek Cytuj
marcin_ostrów Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) A tu full chyba bardziej odpowiedni do tego co autor tematu chce jeździć https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-corratec-revolution-ilink-sl-pro-team-pd48871/ Do tego dropper out , xm out , w zamian karbonowe koła , lekkie opony , sztyca i siodełko. I w zasadzie wyjdzie w okolicach 10.5 kg . Edytowane 1 godzinę temu przez marcin_ostrów Cytuj
Xzc Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 22 minuty temu, thetere napisał: a tu full dopchany praktycznie pod korek A czy taki dopchany full to najlepszy wybór do jazdy "niewyścigowej" nowy łańcuch to XX1 to z 300 zł a kaseta grubo ponad 1k, więc chyba nie najlepszym rozwiązaniem jest zakup czegoś na tak wysokiej klasy osprzęcie, który naturalnie będzie się zużywał a utrzymanie go na poziomie pierwotnym będzie generować ogromne koszty. Prawda jest taka, że deore, które jesteś w stanie w całości wymienić (kaseta+łańcuch) poniżej 400 zł działa w zupełności wystarczająco. Do nie najwyższej jakości ramy masz założone najwyższej klasy części ale chyba jednak lepiej inwestować w rzeczy, które mają realny wpływ na jazdę ( jakoś ramy, geometria, zawieszenie). Cytuj
Tyfon79 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 22 godziny temu, thetere napisał: Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera. Trzeba się przestać udzielać dla zdrowa psychicznego i piszę to serio bo jak widać na dziś bez pełnego zawiasu, myk myków, elektroniki i super płaskiego kąta na główce, który zresztą nie wiele wnosi w HT to nie ma co się brać za zakupy. Nadal wielu nie trybi, że bez umiejętności, odpowiednich opon czy ogólnie kół nawet na najtrudniejszych trasach xco to są tylko cyferki, świecidełka i nic ponad to. Ludzie, którzy się ścigają mają doświadczenie raczej rzadko szukają porad na forach wiec w zdecydowanej większości jest strzelane z armaty do wróbla w kwestii wyborów. Cytuj
Galvatron Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Anthem i Ghost to dwie najlepsze opcje, o ile Autorowi nie przeszkadza elektronika. Ten Corratec byłby niezłą opcją, ale po doliczeniu kompozytowych kół (np. XRC 1501) jego cena zbliży się do 20 000 zł. Cytuj
KNKS Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) @Tyfon79...bo jak już kupować nowy rower i szarpać się na kilkanaście tysięcy złotych, to zawsze lepiej kupić coś "na czasie", co geometrią i wyposażeniem/osprzętem odpowiada aktualnym trendom. Dlaczego ? Po pierwsze dlatego że postęp, na ogół, następuje w kierunku zwiększenia zdolności terenowych, efektywności transferu mocy czy innych cech wpływających na poprawę cech użytkowych . A po drugie dlatego, że taki rower łatwiej później sprzedać, bo nie trzeba przyszłemu właścicielowi tłumaczyć "że to klasyk", że "kiedyś to było a teraz to tylko szajs" i "bierz pan bo już takich nie będzie" 😅. Poziom formy, techniki czy zapotrzebowania na taki a nie inny rower to już osobny temat. Edytowane 1 godzinę temu przez KNKS Cytuj
marcin_ostrów Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 14 minut temu, Galvatron napisał: Anthem i Ghost to dwie najlepsze opcje, o ile Autorowi nie przeszkadza elektronika. Ten Corratec byłby niezłą opcją, ale po doliczeniu kompozytowych kół (np. XRC 1501) jego cena zbliży się do 20 000 zł. Głupoty . xm zdjęte z nowego roweru schodzą od ręki za 1500 , karbony w wadze 1400-1500g kupisz bez problemu za takie same pieniądze . Cytuj
Qbek84 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Z tych dwóch wziąłbym Treka, ale trochę inaczej... Wziąłbym wersję 9.5, która ma tę samą ramę i chodzi od 6500zł do 7100zł w zależności od rozmiaru. Do tego nowego SID Select+ na tłumiku Race Day 2 z OLX - jest tego wysyp za 1700zł-1800zł. I mam jeszcze dużo siana na fajne koła + napęd według preferencji. Cytuj
lucixx Napisano 46 minut temu Autor Napisano 46 minut temu Dziękuje za propozycje. Z wypowiedzi wnioskuję, że na wyścigach króluję fulle? Elektronika mi nie przeszkadza, mam w gravelu. Bliżej mi chyba jednak do hardtaila. Znalazłem np. coś takiego https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ghost-lector-world-cup-30-pd45181/?v_Id=243824 Doświadczenie doświadczeniem, szukam porady też dlatego, że nie miałem styczności z elektroniką od SRAMa czy Shimano XTR. Stąd pytanie o porównaniu dwóch rowerów z tematu. Aktualnie jeżdżę na Deore i raczej jeśli mam już kupować nowy sprzęt, to z wyższej półki. Co do ewentualnej sprzedaży i tego czy rower jest na czasie czy nie. Rower kupuję raczej na co najmniej kilka lat. Za np. 10 lat chyba każdy będzie przestarzały? 23 minuty temu, Qbek84 napisał: Z tych dwóch wziąłbym Treka, ale trochę inaczej... Wziąłbym wersję 9.5, która ma tę samą ramę i chodzi od 6500zł do 7100zł w zależności od rozmiaru. Do tego nowego SID Select+ na tłumiku Race Day 2 z OLX - jest tego wysyp za 1700zł-1800zł. I mam jeszcze dużo siana na fajne koła + napęd według preferencji. Z tego co słyszałem, z SIDami był chyba jakiś problem? Dlatego jest ten wysyp? Cytuj
Qbek84 Napisano 43 minuty temu Napisano 43 minuty temu Z tego co wiem z tłumikami Race Day w wersji 1. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.