Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Zwróć uwagę na :

1. różnicę geometrii - Cube w stronę agresji (lepsza zwrotność), a Trek progresji (większa stabilność na zjazdach)

2. przerzutki mechaniczne vs. elektroniczne

3. sztyca 27.2 mm vs. dropper 31.6 mm

4. szerokość opon - prawdopodobnie w Cube nie zmieszczą się szersze

5. prawie 2 kg różnicy - nawet jeśli w praktyce będzie 1 -1.5 kg, to są to dodatkowe koszta w przypadku chęci zbicia masy

Co do IsoBow w ramie Treka, to jestem sceptyczny - nie sądzę, żeby dziura w ramie działała lepiej niż wcześniej IsoSpeed (swoją drogą też kontrowersyjny).

Można się jeszcze zastanawiać nad amorami - Fox z Kashimą, czy Sid (obstawiam "lisa", mimo większej wiotkości). 

PS  no i jeszcze detal - skok 100 mm vs.120 mm

 

Napisano

Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny.  Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem.

Napisano

Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. No i sam flat top tak sobie jednak pracuje, mnóstwo jest wątków o ludziach którzy przesiedli się ze zwykłych eagli na transmission i nie są zadowoleni.

No i waga - Treka jest raczej zaniżona, bo podana bez uszczelniacza. Cuba natomiast zawyżona, tj podana na fabrycznych dętkach Aerothan i łatwo można kolejne 50g urwać nie wydając prawie nic.

Napisano

Trek będzie stabilniejszy na zjazdach z racji większego rozstawu kół i bardziej płaskiego kąta główki ramy.  

Kierownica zintegrowana z mostkiem utrudnia ustawienie kokpitu pod siebie. AXS to nie tylko baterie, o których ładowaniu trzeba pamiętać, ale także dodatkowe elementy, które mogą ulec awarii. Tłumik Rush warto by było w przyszłości wymienić na Chargera.

Napisano
Cytat

Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny.  Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem.

Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera.

Wiesz w ogóle skąd się wzięła " współczesna " geometria ? Rozumiem, że jest ona uniwersalna niezależnie od tego jak jeździ i gdzie mieszka użytkownik roweru. Oczywiście progresję - płasko, nisko, długo; będziesz polecał mieszkańcowi Mazowsza, Wielkopolski, czy ziemi Lubuskiej, bo to jest optymalne rozwiązanie dla płaskich borów sosnowych.

Nie wiem gdzie autor mieszka, nie pokuszę się o sugerowanie jakiejkolwiek  geometrii, choć dodam że nawet z nieprzystosowanego do lokalnych warunków MTB, można zrobić adaptacje, zmieniając trochę sześć wpływających na geometrię.

PS. Ten Cube jest o pół kilo lżejszy nawet od najdroższego w ofercie Treka Checkpoint, a ma amortyzator 100mm.  

Napisano
4 godziny temu, cervandes napisał:

 Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria.

Szkoda że w swej mądrości nie dowiedziałeś się że do AXS jest już "nowe firmware" które niweluje do zera początkowe niedociągnięcia 😉.

4 godziny temu, cervandes napisał:

Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln.

...po którym następuje "duży przegląd" który już potrafi zdublować ten z SID'a. Zarówno kwota jak i częstotliwością. Wiem cos o tym, bo od lat jeżdżę na Fox.

@thetere Co zrobić. Musisz z tym żyć, bo współczesny HT, przeznaczony do ścigania, musi mieć płaski kąt główki i do tego 120mm skoku. Po co ?

A po to, żeby chociaż próbować trzymać koło za współczesnymi XC FS, które to obecnie stanowią 90% stawki, nawet na wyścigach o Puchar Sołtysa wsi Orczuchy.

A jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to oba przedstawione rowery, przynajmniej w założeniu, służą do ścigania. A stopień trudności wyścigów uległ, w ostatnich latach, znaczącej zmianie preferując rowery o określonej geometrii. Na ryby/grzyby/schadzki możesz jeździć czymkolwiek, ale wyścigowy HT to właśnie rower taki jak Procaliber. Nawet nadwaga tej konstrukcji nie jest przeszkodą, bo i tak jest o jakieś 1,5kg niższa niż porównywalny FS. Poza tym ma na wyposażeniu przyciężkawy dropper.

Postępu nie zatrzymasz, nawet jeśli obwiesisz przestarzałą, "kwadratową" ramę gadżetami z logo XTR pochodzących z poprzedniej generacji. Świat już zapomniał o kabelkach 🤣 i nawet złote lagi Kashimy tego nie uratują.

Napisano

Dokładnie, obecne topowe XC są robione pod wyścigi XCO.

Zaproponuje rozwiązanie, niech autor wpiszę na YT - UCI XCO; obejrzy ze 3 skróty z wyścigów, jeżeli będzie jeździł w warunkach tam przedstawionych, albo rywalizował w zawodach w całej Polsce, nich bierze treka, natomiast jeżeli jego naturalnym środowiskiem będzie puszcza Piska czy Kampinowska, niech lepiej weźmie krótszego, bardziej stromego i dużo lżejszego cube.  

  • Mod Team
Napisano

Nie ma co wywierać presji, co kto ma kupić :no: Przedstawiliśmy plusy i minusy, i jak się nie pojawi kolejny kandydat, to nie ma co się podniecać. A to czym kto jeździ - jego sprawa. Ja np. się nie ścigam, a mam dwa rowery powiedzmy z drugiej górnej półki, bo miałem kaprys, mimo że o 1.5 -2 kg cięższy pierwszy karbon sprawiał do tej pory chyba najwięcej frajdy ;) Może powinienem mieć full'a XC, ale uznałem że mnie nie stać - pewnie dlatego mam kilka HT :icon_lol:

W pobliżu dużego miasta na nizinie (a nawet w jego granicach) też można jeździć współczesnym MTB - trzeba wiedzieć gdzie, i nie trzymać się kurczowo DDR :icon_wink: Są miejsca, gdzie grawelli próżno szukać :icon_cool: , a one niby takie uniwersalne...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...