lucixx Napisano wczoraj o 17:32 Napisano wczoraj o 17:32 Cześć. New bike day przede mną Który rower byście wybrali (i dlaczego) Trek Procaliber 9.7 axs gen 3 czy Cube Elite c:68 x slx? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/procaliber/f/F312/procaliber-9-7-axs-gen-3/47245/5337366 https://info.cube.eu/product?a=617200 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano wczoraj o 18:20 Mod Team Napisano wczoraj o 18:20 Zwróć uwagę na : 1. różnicę geometrii - Cube w stronę agresji (lepsza zwrotność), a Trek progresji (większa stabilność na zjazdach) 2. przerzutki mechaniczne vs. elektroniczne 3. sztyca 27.2 mm vs. dropper 31.6 mm 4. szerokość opon - prawdopodobnie w Cube nie zmieszczą się szersze 5. prawie 2 kg różnicy - nawet jeśli w praktyce będzie 1 -1.5 kg, to są to dodatkowe koszta w przypadku chęci zbicia masy Co do IsoBow w ramie Treka, to jestem sceptyczny - nie sądzę, żeby dziura w ramie działała lepiej niż wcześniej IsoSpeed (swoją drogą też kontrowersyjny). Można się jeszcze zastanawiać nad amorami - Fox z Kashimą, czy Sid (obstawiam "lisa", mimo większej wiotkości). PS no i jeszcze detal - skok 100 mm vs.120 mm Cytuj
KNKS Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny. Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem. Cytuj
cervandes Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. No i sam flat top tak sobie jednak pracuje, mnóstwo jest wątków o ludziach którzy przesiedli się ze zwykłych eagli na transmission i nie są zadowoleni. No i waga - Treka jest raczej zaniżona, bo podana bez uszczelniacza. Cuba natomiast zawyżona, tj podana na fabrycznych dętkach Aerothan i łatwo można kolejne 50g urwać nie wydając prawie nic. Cytuj
Galvatron Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Trek będzie stabilniejszy na zjazdach z racji większego rozstawu kół i bardziej płaskiego kąta główki ramy. Kierownica zintegrowana z mostkiem utrudnia ustawienie kokpitu pod siebie. AXS to nie tylko baterie, o których ładowaniu trzeba pamiętać, ale także dodatkowe elementy, które mogą ulec awarii. Tłumik Rush warto by było w przyszłości wymienić na Chargera. Cytuj
thetere Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Cytat Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny. Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem. Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera. Wiesz w ogóle skąd się wzięła " współczesna " geometria ? Rozumiem, że jest ona uniwersalna niezależnie od tego jak jeździ i gdzie mieszka użytkownik roweru. Oczywiście progresję - płasko, nisko, długo; będziesz polecał mieszkańcowi Mazowsza, Wielkopolski, czy ziemi Lubuskiej, bo to jest optymalne rozwiązanie dla płaskich borów sosnowych. Nie wiem gdzie autor mieszka, nie pokuszę się o sugerowanie jakiejkolwiek geometrii, choć dodam że nawet z nieprzystosowanego do lokalnych warunków MTB, można zrobić adaptacje, zmieniając trochę sześć wpływających na geometrię. PS. Ten Cube jest o pół kilo lżejszy nawet od najdroższego w ofercie Treka Checkpoint, a ma amortyzator 100mm. Cytuj
KNKS Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 4 godziny temu, cervandes napisał: Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. Szkoda że w swej mądrości nie dowiedziałeś się że do AXS jest już "nowe firmware" które niweluje do zera początkowe niedociągnięcia 😉. 4 godziny temu, cervandes napisał: Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. ...po którym następuje "duży przegląd" który już potrafi zdublować ten z SID'a. Zarówno kwota jak i częstotliwością. Wiem cos o tym, bo od lat jeżdżę na Fox. @thetere Co zrobić. Musisz z tym żyć, bo współczesny HT, przeznaczony do ścigania, musi mieć płaski kąt główki i do tego 120mm skoku. Po co ? A po to, żeby chociaż próbować trzymać koło za współczesnymi XC FS, które to obecnie stanowią 90% stawki, nawet na wyścigach o Puchar Sołtysa wsi Orczuchy. A jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to oba przedstawione rowery, przynajmniej w założeniu, służą do ścigania. A stopień trudności wyścigów uległ, w ostatnich latach, znaczącej zmianie preferując rowery o określonej geometrii. Na ryby/grzyby/schadzki możesz jeździć czymkolwiek, ale wyścigowy HT to właśnie rower taki jak Procaliber. Nawet nadwaga tej konstrukcji nie jest przeszkodą, bo i tak jest o jakieś 1,5kg niższa niż porównywalny FS. Poza tym ma na wyposażeniu przyciężkawy dropper. Postępu nie zatrzymasz, nawet jeśli obwiesisz przestarzałą, "kwadratową" ramę gadżetami z logo XTR pochodzących z poprzedniej generacji. Świat już zapomniał o kabelkach 🤣 i nawet złote lagi Kashimy tego nie uratują. Cytuj
thetere Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Dokładnie, obecne topowe XC są robione pod wyścigi XCO. Zaproponuje rozwiązanie, niech autor wpiszę na YT - UCI XCO; obejrzy ze 3 skróty z wyścigów, jeżeli będzie jeździł w warunkach tam przedstawionych, albo rywalizował w zawodach w całej Polsce, nich bierze treka, natomiast jeżeli jego naturalnym środowiskiem będzie puszcza Piska czy Kampinowska, niech lepiej weźmie krótszego, bardziej stromego i dużo lżejszego cube. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 godziny temu Mod Team Napisano 2 godziny temu Nie ma co wywierać presji, co kto ma kupić Przedstawiliśmy plusy i minusy, i jak się nie pojawi kolejny kandydat, to nie ma co się podniecać. A to czym kto jeździ - jego sprawa. Ja np. się nie ścigam, a mam dwa rowery powiedzmy z drugiej górnej półki, bo miałem kaprys, mimo że o 1.5 -2 kg cięższy pierwszy karbon sprawiał do tej pory chyba najwięcej frajdy Może powinienem mieć full'a XC, ale uznałem że mnie nie stać - pewnie dlatego mam kilka HT W pobliżu dużego miasta na nizinie (a nawet w jego granicach) też można jeździć współczesnym MTB - trzeba wiedzieć gdzie, i nie trzymać się kurczowo DDR Są miejsca, gdzie grawelli próżno szukać , a one niby takie uniwersalne... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.