mattpl Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Cześć, wymieniałem łożyska w tylnej piaście CSC, podróbka racheta - łożyska nowe, wprasowane raczej równo, reszta złożona tak jak było. Piasta ogólnie na sztywne osie z zastosowanym adapterem pod QR. Wcześniej całość działa poprawnie, po wymianie, smarowaniu w momencie gdy QR jest dość mocno zaciśnięty powoduje to, że tylne koło ciągnie korbę, pedałowanie do tyłu sprawia też że koło się napędza Użycie mniejszej siły na QR powoduje, że całość działa poprawnie. Pytanie czy szukać problemu w złożeniu racheta czy lożyska? Wyczyściłem pierścienie ze smaru bo pierwsza myśl to zbyt dużo smaru na tym elemencie ale bez zmian. Wczoraj też pomierzyłem łożyska stare vs nowe i przy tylnych wyszło mi, że oryginalne miały wysokość 7mm natomiast te wprasowane 5mm (oznaczenia 6802 mają oryginalne i nowe natomiast po wymiarach oryginalnego wychodzi że to łożysko 63802 - czy ewentualnie niższe łożysko tu powoduje ten problem? Cytuj
cervandes Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) No 2mm różnicy w wymiarze łożysk na 100% nie pozostaje bez wpływu. Wyciągaj, prasuj prawidłowe i będzie działało. Zdumiewa mnie natomiast niby oznaczenie 6802 na oryginalnych łożyskach, mających 7mm. Chińczycy nie przestają zaskakiwać. EDIT: A może w CSC jest 3802, które ma 7mm ale jest łożyskiem dwurzędowym? Edytowane 4 godziny temu przez cervandes Cytuj
mattpl Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu (edytowane) nie to ewidentnie błąd, ogólnie łożyska z tego co się dowiedziałem miały być ceramiczne (koleś dopłacał) a są zwykłe maszynówki . Mój błąd, że uwierzyłem oznaczeniom na uszczelnieniu zamiast pomierzyć Ktoś ewidentnie kombinował z nim i próbował imitować chyba ceramikę bo był wewnątrz nich biały smar który chyba miał za nie robić. Wydaje mi się, że przy składaniu łożyska poszło po prostu uszczelnienie z przednich bo tamte wymiar mają ok i zgadza się wszystko, czekam na info jeszcze, ze sklepu co do prawidłowej specyfikacji a przy okazji zamówiłem te 7mm. Edytowane 3 godziny temu przez mattpl Cytuj
ernorator Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Kiedy kupowałem te koła to zapytałem o łożyska i mi odpisali, że: Front 6802x2, rear 63802x2, freehub 6802x2 Edytowane 3 godziny temu przez ernorator 1 Cytuj
mattpl Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu (edytowane) to samo dostałem z csc france info - Front 6802x2, rear 63802x2, freehub 6802x2 🤣 Czyli pewnie to łożysko 2mm za niskie sprawia kłopot, ehhh ściągnięcie endcapa i odczytanie numerów w tym wypadku było złym wyborem 😅 i nie nie serio to nie błąd odczytu, 3 mi nie uciekła Swoją drogą 63802 to strasznie drogie łożysko w porównaniu do 6802 Edytowane 3 godziny temu przez mattpl Cytuj
leejoonidas Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Dokupić dystansową tulejkę, przyciąć do wymiaru jaki brakuje w nowych łożyskach, dołożyć przyciętą tulejkę do drugiej i wyjdzie szybko i tanio. Jeszcze sprawdź stan uszczelki po między korpusem piasty a bębenkiem, bo była mocno ściśnięta. Edytowane 3 godziny temu przez leejoonidas Cytuj
KSikorski Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Przyciąć żeby taka tulejka płasko dolegała i trzymała wymiar nie mając tokarki to wyzwanie większe niż wymiana łożysk. Cytuj
leejoonidas Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu E tam, jaka znów od razu tokarka? Wystarczy dokładna suwmiarka i końcówkę tulejki dotrzeć na wymiar na płaskim blacie i papierze ściernym. Takie coś zrobisz z dokładnością nawet do 0,05mm. Cytuj
cervandes Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Super, zewnętrzny wymiar zatem będzie się zgadzał. Potem jeszcze tulejki na wewnętrzne bieżnie, bo przecież na wewnętrznych też się piasta opiera w obie strony. Jestem zdania, że dorabianie dystansów to dramatyczna januszerka. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Przy mocnym zaciskaniu QR kompresuje się w pierwszej kolejności ta tulejka wskazana przez @leejoonidas. Łożyska zastosuj takie jak były przewidziane dla tej piasty. 63802 LLB od Enduro widzę, że chodzą w okolicy ~40zł - to jest typowa cena łożysk do piast (które powinny być uszczelniane kontaktowo). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.