Wirgiliusz Napisano Czwartek o 19:39 Napisano Czwartek o 19:39 Witam Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Czy jestem w stanie z powyższymi napędami odtworzyć to co mam teraz na 3x7 ? Najbardziej chodzi mi po głowie czy dam radę na 1x11 rozwinąć prędkość porównywalną z tym co teraz mam . W moim przypadku to na prostej ok 30km/h Innymi słowy czy na napędach 1x11 czy 1x12 znajdę tak twarde przełożenia jak mam obecnie? Bo spotykam się z opiniami że na prostej rowery z takimi napędami nie są jakieś szybkie. Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 20:16 Napisano Czwartek o 20:16 Nie podałeś jaki masz rozmiar koła aktualnie w tym napędzie 3x7, a to ważne. Zakładając, że masz aktualnie 26 cali to tak wypada porównanie do 29 calowca z napędem 1x12 shimano (10-51) i korbą 34t. Po kliknięciu możesz edytować, wnioski można wysnuć samodzielnie. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328# Cytuj
Wirgiliusz Napisano Czwartek o 20:18 Autor Napisano Czwartek o 20:18 DZięki. Będe musiał to rozgryźć. Koła mam 26 calowe. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Czwartek o 21:58 Mod Team Napisano Czwartek o 21:58 Szukaj czegoś z blatem 34, albo 36 (z racji ograniczonej ilości miejsca nie każda rama tyle przyjmie), skoro jeździsz po płaskim, i zgaduję, że nie w terenie (albo pożarówki bez podjazdów). A jeśli tylko DDR, to rozważ raczej rower typu fitness, gdzie nastąpi przesunięcie w stronę środka kasety, czyli ciut lepiej dla żywotności napędu, bo mniejsze zębatki zużywają się szybciej. Przykładowo w Polygon Path F4 jest aż 48 zębów na blacie korby, co w połączeniu z kasetą 10 rzędową da wspomniane przesunięcie. Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 03:30 Mod Team Napisano Piątek o 03:30 7 godzin temu, Wirgiliusz napisał: Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Przy kole 26 tylko ostatnia opcja max z napędem 1x11 i przerzutka ze średnim wózkiem. Przy dwunastce wózek będziesz miał tuż przy ziemi. Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 04:09 Napisano Piątek o 04:09 Autor nie wspomniał że chce kupić rower 26 z napędem 1x12, z resztą takich nie ma. Niemniej dementuję, 12 stkowa przerzutka przy 26 calach nie wygląda dramatycznie. Miałem, jeździłem. Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 04:11 Mod Team Napisano Piątek o 04:11 Sorka, mój błąd, nie doczytałem że chodzi o zakup roweru, myślałem że tylko o zmianę napędu. Cytuj
Wirgiliusz Napisano Piątek o 15:46 Autor Napisano Piątek o 15:46 Obecny mój rower ma koła 26. Przyszły zamierzam kupić albo na 27,5 albo 29. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Piątek o 17:28 Mod Team Napisano Piątek o 17:28 Obręcz 28" ma identyczną średnicę jak ta z koła 29". Cytuj
Wirgiliusz Napisano Piątek o 18:32 Autor Napisano Piątek o 18:32 Czyli mój stan wiedzy jest taki na chwilę obecną że najlepiej gdyby blat miał 34 lub 36 zębów. A kaseta nie więcej niż 11-46. Bo większe zębatki nie będą wykorzystane. No najgorsze że nie mam gdzie się tym przejechać bo nie znam nikogo z takim rowerem. Najlepiej było by wsiąś i zobaczyć jak to wygląda na jakimś kilkunasto km odcinku płaskim. Póki co zbieram informacje. Patrzyłem na rowery typu cross ale ja nie lubię cienkich opon takich poniżej 2 cali szerokości. Cytuj
uzurpator Napisano Piątek o 19:10 Napisano Piątek o 19:10 (edytowane) 23 godziny temu, Wirgiliusz napisał: Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Przełożenia 42/14 do 34/21 to zakres 3-1.6, albo jakieś 185% zakresu. Liczmy 200 dla równego rachunku. Zakładając, że przechodzisz z 26" na 29", identyczny zakres przełożeń uzyskasz na 32/11 do 32/22. Po wuja miłego chcesz 1x12 na mamucich kasetach? Lubisz płacić duży hajs za przywilej używania połowy kasety? Edytowane Piątek o 19:12 przez uzurpator Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Sobota o 02:50 Mod Team Napisano Sobota o 02:50 Czyli musisz zwrócić uwagę na dwie rzeczy : 1. jeżeli koniecznie MTB, to musi/powinien (w pierwszym poście napisałem dlaczego) mieć miejsce na większą zębatkę (co w przypadku blatów 36, czy 38 może nie być zbyt często spotykane) 2. jeśli będzie cross, gravel, czy fitness, to trzeba sprawdzić ile jest miejsca w ramie na szerszą oponę PS gdybym nie lubił terenu, to nie jeździłbym raczej MTB Cytuj
Wirgiliusz Napisano Sobota o 06:51 Autor Napisano Sobota o 06:51 (edytowane) 12 godzin temu, uzurpator napisał: Przełożenia 42/14 do 34/21 to zakres 3-1.6, albo jakieś 185% zakresu. Liczmy 200 dla równego rachunku. Zakładając, że przechodzisz z 26" na 29", identyczny zakres przełożeń uzyskasz na 32/11 do 32/22. Po wuja miłego chcesz 1x12 na mamucich kasetach? Lubisz płacić duży hajs za przywilej używania połowy kasety? O to właśnie mi chodziło. A mamucie kasety to co to znaczy? Że duże? Z dużą ilościa zębatek? Ja chciłbym nowy rower MTB na którym uzyskam przełożenia jak na moim starym a jednoczesnie będe miał korbę z jedną zębatką ze wszelkimi jej zaletami. Bo zalety też mają takie napędy. I jeżeli osiągnę takie przełożenia jak na strym to jestm usatysfakcjonowany. Mój przedział cenowy to 3000-4000zł. I co ciekawe po analizie napędów w rowerach MTB w tym przedziale zauważyłem że najczęściej wstawiają właśnie blaty 32. I wtedy z tyłu kaseta powiedzmy od 11-42 do 11-50. A nieliczne mają blaty 34 i wtedy zawsze widzę kaseta 11-50 albo 10-51. Aż takich zębatek nie potrzebuję . A nie widze nigdzie żeby fabrycznie wstawiano blaty np 36 a kasety maksymalnie do 11-42 ?? Edytowane Sobota o 07:14 przez Wirgiliusz Cytuj
Mod Team sznib Napisano Sobota o 07:45 Mod Team Napisano Sobota o 07:45 No bo to napędy MTB, a Ty chcesz praktycznie prawie szosowego. Fabrycznego z takim napędem nie kupisz raczej, pozostaje wymiana napędu. Blat 36-38T i z tyłu jakiś set DH z małą kasetą szosową i przerzutką z krótkim wózkiem. Nie musi to być 11 czy 12 rzędów, może być i 10, lżej będzie i łańcuch bardziej wytrzymały. Cytuj
Wirgiliusz Napisano Sobota o 08:09 Autor Napisano Sobota o 08:09 A tak przy okazji... Czy jeszcze rózni się rower MTB od Crossa? Z tego co ja widzę to szerokośc opon, blaty z przodu (zazwyczaj dwa w przypadku crossa) , kaseta z innym zakresem zębatek no i być może geometria samej ramy w niektórych przypadkach! Czymś jeszcze? A sama rama? W MTB chyba same aluminiowe a w crossowych część stalowa? Bo patrzę na niektóre sklepy i opis rowerów to jak jest aluminum to czcionka pogrubiona. A jak nie aluminium to kombinacje jak tu nie napisać co i potem czytam takie opisy: " Rama roweru Unibike Crossfire Man to solidna i wytrzymała konstrukcja, która zapewnia doskonałą stabilność podczas jazdy. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, gwarantuje nie tylko trwałość, ale także niską wagę – ok. 15-16 kg" I dalej w opisie też ani słowa z czego ta rama jest zrobiona. A poza ramą jakie jeszcze różnice ? Wiem że do crossowych można wsadzić szersze opony ale chyba max do 2,1 !? Cytuj
pytkum Napisano Sobota o 08:17 Napisano Sobota o 08:17 Popatrz na Marina Muirwoods, tani, wejdą szerokie opony, z przodu 38t. Cytuj
Wirgiliusz Napisano Sobota o 10:05 Autor Napisano Sobota o 10:05 Fajny tylko szkoda że nie ma amortyzatorów z przodu. Cytuj
Wirgiliusz Napisano Sobota o 15:44 Autor Napisano Sobota o 15:44 Jeszcze pytanie odnośnie tego kalkultaora. Przeanalizowałem caly wykres i niby wszystko rozumiem ale chyba nie do końca. Pierwszy wykres pokazuje rzeczywiście to co osagam na moim obecnym rowerze. Rzeczywiście na najwiekszym blacie 42 i zębatce przedostatniej czyli 16 maksymalnie ile isągnęłem to 30km/h. A na 14 pojechałem 35. Tylko nie rozumiem jak to liczy!? Ja jakiś mocny w nogach nie jestem. Ale ktoś kto trenuje jest w stanie podejrzewam że pojechać szybieciej? Jak to wylicza ten kalkulator? A drugi wykres pokazuje że mając tylko blat 34 to nawet na 12 jestem w stanie osiągnąć 35km/h? To wychodzi że mógłbym pojechać szybciej niż na moim obecnym rowerzy gdybym wrzucił np 11 ? Cytuj
Brukiew_Niepospolity Napisano Sobota o 22:49 Napisano Sobota o 22:49 (edytowane) @Wirgiliusz Kalkulator oblicza to dla zadanej ilości obrotów korbą. Możesz sobie ustawić ile. Jak ktoś b. szybko kręci, to i np. 110 można ustawić. Ale tylko ty sam wiesz, jak to u Ciebie wygląda. Tu wybrano 90. Ale to nie jest kluczowe, bo to narzędzie w tym konkretnym wypadku służy do PORÓWNANIA, ile szybciej/wolniej na danym biegu pojedziesz, zakładając to samo tempo kręcenia. Edytowane Sobota o 22:49 przez Brukiew_Niepospolity 1 Cytuj
damiaszek Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Jakieś 1000km temu złożyłem sobie rower na starej ramie univega alpina 570 (26")z napędem 1x8 38x11-42. Przejście na tarcze 32 to tak mniej więcej zmian o jedno przełożenie lżej. W założeniu miał to być rower na dojazdy do pracy, a okazało się że nadaje się do wszystkiego. Zarówno na szosę i wycieczki typu Kraków-Kudłacze, jak i Lasek Wolski. Czasem na dłuższych podjazdach ponad 15% trochę brakuje, i przy dokręcaniu na zjazdach przy ponad 50km/h też się kończą obroty. Tak że jak będziesz miał zestaw z tarczą ~32 lub 34 i kasetą 10-5X to na 99% ci wystarczy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.