Wirgiliusz Napisano Czwartek o 19:39 Napisano Czwartek o 19:39 Witam Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Czy jestem w stanie z powyższymi napędami odtworzyć to co mam teraz na 3x7 ? Najbardziej chodzi mi po głowie czy dam radę na 1x11 rozwinąć prędkość porównywalną z tym co teraz mam . W moim przypadku to na prostej ok 30km/h Innymi słowy czy na napędach 1x11 czy 1x12 znajdę tak twarde przełożenia jak mam obecnie? Bo spotykam się z opiniami że na prostej rowery z takimi napędami nie są jakieś szybkie. Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 20:16 Napisano Czwartek o 20:16 Nie podałeś jaki masz rozmiar koła aktualnie w tym napędzie 3x7, a to ważne. Zakładając, że masz aktualnie 26 cali to tak wypada porównanie do 29 calowca z napędem 1x12 shimano (10-51) i korbą 34t. Po kliknięciu możesz edytować, wnioski można wysnuć samodzielnie. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328# Cytuj
Wirgiliusz Napisano Czwartek o 20:18 Autor Napisano Czwartek o 20:18 DZięki. Będe musiał to rozgryźć. Koła mam 26 calowe. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Czwartek o 21:58 Mod Team Napisano Czwartek o 21:58 Szukaj czegoś z blatem 34, albo 36 (z racji ograniczonej ilości miejsca nie każda rama tyle przyjmie), skoro jeździsz po płaskim, i zgaduję, że nie w terenie (albo pożarówki bez podjazdów). A jeśli tylko DDR, to rozważ raczej rower typu fitness, gdzie nastąpi przesunięcie w stronę środka kasety, czyli ciut lepiej dla żywotności napędu, bo mniejsze zębatki zużywają się szybciej. Przykładowo w Polygon Path F4 jest aż 48 zębów na blacie korby, co w połączeniu z kasetą 10 rzędową da wspomniane przesunięcie. Cytuj
Mod Team sznib Napisano wczoraj o 03:30 Mod Team Napisano wczoraj o 03:30 7 godzin temu, Wirgiliusz napisał: Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Przy kole 26 tylko ostatnia opcja max z napędem 1x11 i przerzutka ze średnim wózkiem. Przy dwunastce wózek będziesz miał tuż przy ziemi. Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 04:09 Napisano wczoraj o 04:09 Autor nie wspomniał że chce kupić rower 26 z napędem 1x12, z resztą takich nie ma. Niemniej dementuję, 12 stkowa przerzutka przy 26 calach nie wygląda dramatycznie. Miałem, jeździłem. Cytuj
Mod Team sznib Napisano wczoraj o 04:11 Mod Team Napisano wczoraj o 04:11 Sorka, mój błąd, nie doczytałem że chodzi o zakup roweru, myślałem że tylko o zmianę napędu. Cytuj
Wirgiliusz Napisano 22 godziny temu Autor Napisano 22 godziny temu Obecny mój rower ma koła 26. Przyszły zamierzam kupić albo na 27,5 albo 29. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 20 godzin temu Mod Team Napisano 20 godzin temu Obręcz 28" ma identyczną średnicę jak ta z koła 29". Cytuj
Wirgiliusz Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu Czyli mój stan wiedzy jest taki na chwilę obecną że najlepiej gdyby blat miał 34 lub 36 zębów. A kaseta nie więcej niż 11-46. Bo większe zębatki nie będą wykorzystane. No najgorsze że nie mam gdzie się tym przejechać bo nie znam nikogo z takim rowerem. Najlepiej było by wsiąś i zobaczyć jak to wygląda na jakimś kilkunasto km odcinku płaskim. Póki co zbieram informacje. Patrzyłem na rowery typu cross ale ja nie lubię cienkich opon takich poniżej 2 cali szerokości. Cytuj
uzurpator Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu (edytowane) 23 godziny temu, Wirgiliusz napisał: Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Przełożenia 42/14 do 34/21 to zakres 3-1.6, albo jakieś 185% zakresu. Liczmy 200 dla równego rachunku. Zakładając, że przechodzisz z 26" na 29", identyczny zakres przełożeń uzyskasz na 32/11 do 32/22. Po wuja miłego chcesz 1x12 na mamucich kasetach? Lubisz płacić duży hajs za przywilej używania połowy kasety? Edytowane 19 godzin temu przez uzurpator Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 11 godzin temu Mod Team Napisano 11 godzin temu Czyli musisz zwrócić uwagę na dwie rzeczy : 1. jeżeli koniecznie MTB, to musi/powinien (w pierwszym poście napisałem dlaczego) mieć miejsce na większą zębatkę (co w przypadku blatów 36, czy 38 może nie być zbyt często spotykane) 2. jeśli będzie cross, gravel, czy fitness, to trzeba sprawdzić ile jest miejsca w ramie na szerszą oponę PS gdybym nie lubił terenu, to nie jeździłbym raczej MTB Cytuj
Wirgiliusz Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu (edytowane) 12 godzin temu, uzurpator napisał: Przełożenia 42/14 do 34/21 to zakres 3-1.6, albo jakieś 185% zakresu. Liczmy 200 dla równego rachunku. Zakładając, że przechodzisz z 26" na 29", identyczny zakres przełożeń uzyskasz na 32/11 do 32/22. Po wuja miłego chcesz 1x12 na mamucich kasetach? Lubisz płacić duży hajs za przywilej używania połowy kasety? O to właśnie mi chodziło. A mamucie kasety to co to znaczy? Że duże? Z dużą ilościa zębatek? Ja chciłbym nowy rower MTB na którym uzyskam przełożenia jak na moim starym a jednoczesnie będe miał korbę z jedną zębatką ze wszelkimi jej zaletami. Bo zalety też mają takie napędy. I jeżeli osiągnę takie przełożenia jak na strym to jestm usatysfakcjonowany. Mój przedział cenowy to 3000-4000zł. I co ciekawe po analizie napędów w rowerach MTB w tym przedziale zauważyłem że najczęściej wstawiają właśnie blaty 32. I wtedy z tyłu kaseta powiedzmy od 11-42 do 11-50. A nieliczne mają blaty 34 i wtedy zawsze widzę kaseta 11-50 albo 10-51. Aż takich zębatek nie potrzebuję . A nie widze nigdzie żeby fabrycznie wstawiano blaty np 36 a kasety maksymalnie do 11-42 ?? Edytowane 7 godzin temu przez Wirgiliusz Cytuj
Mod Team sznib Napisano 6 godzin temu Mod Team Napisano 6 godzin temu No bo to napędy MTB, a Ty chcesz praktycznie prawie szosowego. Fabrycznego z takim napędem nie kupisz raczej, pozostaje wymiana napędu. Blat 36-38T i z tyłu jakiś set DH z małą kasetą szosową i przerzutką z krótkim wózkiem. Nie musi to być 11 czy 12 rzędów, może być i 10, lżej będzie i łańcuch bardziej wytrzymały. Cytuj
Wirgiliusz Napisano 6 godzin temu Autor Napisano 6 godzin temu A tak przy okazji... Czy jeszcze rózni się rower MTB od Crossa? Z tego co ja widzę to szerokośc opon, blaty z przodu (zazwyczaj dwa w przypadku crossa) , kaseta z innym zakresem zębatek no i być może geometria samej ramy w niektórych przypadkach! Czymś jeszcze? A sama rama? W MTB chyba same aluminiowe a w crossowych część stalowa? Bo patrzę na niektóre sklepy i opis rowerów to jak jest aluminum to czcionka pogrubiona. A jak nie aluminium to kombinacje jak tu nie napisać co i potem czytam takie opisy: " Rama roweru Unibike Crossfire Man to solidna i wytrzymała konstrukcja, która zapewnia doskonałą stabilność podczas jazdy. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, gwarantuje nie tylko trwałość, ale także niską wagę – ok. 15-16 kg" I dalej w opisie też ani słowa z czego ta rama jest zrobiona. A poza ramą jakie jeszcze różnice ? Wiem że do crossowych można wsadzić szersze opony ale chyba max do 2,1 !? Cytuj
pytkum Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Popatrz na Marina Muirwoods, tani, wejdą szerokie opony, z przodu 38t. Cytuj
Wirgiliusz Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Fajny tylko szkoda że nie ma amortyzatorów z przodu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.