marzuk87 Napisano 19 Lipca Napisano 19 Lipca Witam , jestem tu nowy. Proszę o opinie na temat Orbea Oiz H20 . Szukam fulla głównie do szybkiej jazdy na zróźnicowanym leśnym terenie , szutry oraz zjazdy . Czy ten model spełni moje oczekiwania ? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Lipca Mod Team Napisano 19 Lipca Nie jestem pewny, ale czy Orbea nie ma nietypowych łożysk - @TheJW ? Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Cytuj
Xzc Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Cytuj
Umpero Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia 9 godzin temu, TheJW napisał: Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Co oznacza "nietypowe"? Jak bardzo droższe w porównaniu do typowych? Cytuj
TheJW Napisano wczoraj o 07:54 Napisano wczoraj o 07:54 Że mają niestandardowy rozmiar i nikt poza Enduro ich nie produkuje. Za komplet wychodziło mi coś około 400 zł jeśli dobrze pamiętam. Cytuj
leotdipl Napisano wczoraj o 11:27 Napisano wczoraj o 11:27 (edytowane) W dniu 7.08.2025 o 14:40, Xzc napisał: Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Edytowane wczoraj o 11:31 przez leotdipl Cytuj
JWO Napisano wczoraj o 11:38 Napisano wczoraj o 11:38 Cytat A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla. 1 Cytuj
Xzc Napisano wczoraj o 12:10 Napisano wczoraj o 12:10 40 minut temu, leotdipl napisał: Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć. Cytuj
NerfMe Napisano wczoraj o 12:13 Napisano wczoraj o 12:13 Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie koszt serwisu zaawansowanych Rock Shoxow w cennikach jest dokładnie taki sam jak Foxów. Może są drobne różnice w koszcie uszczelek czy części zamiennych, ale generalnie kupując fulla trzeba się liczyć z kosztami serwisu. Cytuj
Umpero Napisano wczoraj o 12:44 Napisano wczoraj o 12:44 Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku? Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać. @NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy. Cytuj
leotdipl Napisano wczoraj o 13:50 Napisano wczoraj o 13:50 UMPERO, podobno ... NIE da się dłubać. Skomplikowana budowa, specjalistyczne narzędzia i materiały nie do kupienia (niektóre) itd. Znalazłem taki wpis z linku Foxa j.n.: ... "How often should I service my suspension?" "Regular maintenance of your products will increase its performance and lifespan. It is recommended that your fork, shock or seat post receive a Full Factory Service every 125hrs or yearly - which ever comes first* Suspension product will require more frequent servicing the harder they are worked. For those who ride lift-accessed DH, Park, or Extreme Freeride or in extremely wet/muddy or dry/dusty environmental conditions where trail debris is sprayed onto the fork or shock while on the trail, or e-mtb's, FOX encourages riders to perform maintenance earlier than recommended above as needed." Czyli PEŁEN serwis co 125 godzin Max. lub 1 raz w roku - w zależności co nastąpi pierwsze ... - prawda, że przypomina warunki gwarancji na auta ... https://service.ridefox.com/pages/bike?_ga=2.94060830.2063612820.1721062754-9066926.1713458479&_gl=1*1o04y9g*_gcl_au*MTU2NzAzMzIwMi4xNzU1NjMwNTEw*_ga*MTY1NDkzMzE0OS4xNzU1NjMwNTA5*_ga_MWNKS4E98X*czE3NTU2OTY3MjkkbzIkZzEkdDE3NTU2OTY3NDUkajQ0JGwwJGgzOTc3MDI2OTA.*_ga_VYZSJ7203N*czE3NTU2OTY3MzEkbzIkZzAkdDE3NTU2OTY3MzMkajU4JGwwJGgw#serviceintervals Cytuj
chudzinki Napisano wczoraj o 14:35 Napisano wczoraj o 14:35 @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić? Cytuj
lelek2 Napisano wczoraj o 14:41 Napisano wczoraj o 14:41 Brat robi sam serwis foxa tych podstawowych amorkow Osobiscie mam na wersje factory to normalny serwis zrobi podstawowy serwis. A na pelny serwis juz wysylaja do autoryzowanego i osobiscie nie robia. A to wlasnie pelny serwis kosztuje ale to podobno nie robi sie go tak czesto chyba ze naprawdę katujesz te amorki Cytuj
Umpero Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu 2 godziny temu, chudzinki napisał: @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić? Widziałem video tutoriale do foxów na youtube gdzie gościu podaje listę potrzebnych narzędzi i rozbiera krok po kroku. Więc chyba się da? Cytuj
lelek2 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Spojrzalem na ceny serwisu i jestem w szoku jak to mocno poszlo do gory. pelny serwis fulla (nawet nie gwarancyjny) to nawet 2k drozej niz samochodu Czyli 15zl / 1h jazdy lub drozej 1 Cytuj
Czikol Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu 125h jazdy ale jakiej? Po płaskopolsce czy w Bielsku Białym? Cytuj
lelek2 Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu To pewnie tak jak z utrzymaniem gwarancji samochodu ja tam po 125h to bym zrobil jedynie przeglad podstawowy, a dopiero po kolejnym pelny. A jak lekkie trasy to nawet pozniej. I tak wlasnie robie te 125h to pewnie konkretne trasy a tak to sama podstawa wystarczy. Lepiej pogadac z serwisantem 1 Cytuj
NerfMe Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Zawieszenie swojego fulla serwisuje raz w roku, przed sezonem. Jakbym miał serwisować co 125 h jazdy to chyba wolałbym co roku kupować nowy rower, byłoby taniej Cytuj
leotdipl Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu NERFME, serwisujesz w Serwisie - rozumiem Koszt? Jakie konkretnie amory ? Dziękuję Cytuj
Xzc Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Jeżdżę na RS i robie serwis raz do roku na wiosnę, tłuczony jest konkretnie w tym roku tłumik już zasysał olej, a był on cały czarny, ale zmierzam do tego, że u nas pełny serwis liryka to 200 zł dampera 250 zł, foxa jak jeszcze posiadałem kosztował coś koło 400 zł, tak więc przy zawieszeniu RS przynajmniej u nas na południu nie ma problemu. Miałem porównanie do pracy foxa i właśnie mojego RS i zdecydowanie bardziej odpowiada mi praca RS. Cytuj
NerfMe Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 57 minut temu, leotdipl napisał: NERFME, serwisujesz w Serwisie - rozumiem Koszt? Jakie konkretnie amory ? Dziękuję Nie napiszę konkretnie ile serwis samego widelca i dampera, kosztuje, bo jak już oddaje rower to zawsze proszę o rzeczy, których nie chce mi się samemu robić. Generalnie, pełny serwis z zawieszeniem, widelcem, damperem i jakimiś pierdołami przy okazji to między 1,5-2 tys. zł. Cytuj
Pietrash Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać. Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132 czy może lepiej coś z większym skokiem https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108 oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49 Cytuj
Xzc Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Tak dla małej przestrogi jeśli obawiasz się kosztów serwisu, 2 tygodnie temu podczas jazdy rozpadła mi się piasta i to nie jakiś chiński wynalazek ale w miarę dobra piasta dartmoor reel pro v2 expert, niestety zapadki do wymiany obecnie nie są dostępne i musiałem na szybko zapleść nowe koło, co prawda udało mi się w naprawdę dobrych cenach znaleźć piastę i obręcz, ale przy okazji zrobiłem serwis widelca, amortyzatora, sztycy, wymiane tarczy i klocków i zapłaciłem 2.5k, niestety ale full to nie szosa, która jeździ w miarę "sterylnych" warunkach tutaj masa syfu zbierająca się na częściach powoduje ich degradację i serwis zawieszenia do utrzymania go w dobrym stanie to konieczność, kiedyś zaniedbałem serwis widelca i po 1.5 roku nie nadawał się już do niczego, wytarła się anoda i złapał luz, który bardzo przeszkadzał przy podjeżdżaniu. 6 minut temu, Pietrash napisał: Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać. Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132 czy może lepiej coś z większym skokiem https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108 oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49 Z jednej strony down country z drugiej all mountain podsyłasz, sam musisz stwierdzić co ci bardziej potrzebne, ja osobiście skłaniam się zawszę ku większemu skokowi, ale licząc się, że taki rower nie będzie zbyt efektywny w podjeźdżaniu, natomiast dla mnie nie ma to zupełnie znaczenia, OIZ-y generalnie to świetne konstrukcje z tym, że to rowery xc/down country, czy w góry się nadadzą, z pewnością tak, choć może im brakować trochę skoku jeśli ktoś nie ma odpowiednich umiejętności z drugiej strony widziałem, jak ludzie, którzy potrafią lecą takimi OIZ-ami również w dół. Ten Radon skeen jest troche kiepsko poskładany, Pike select na chargerze RC nie jest to wybitny widelec, fox performance który jest w slide powinien dużo lepiej się sprawdzić i nie mówię tutaj, że RS jest gorszy niż fox po prostu ta wersja Pike ma słaby tłumik, dodatkowo magury MT 5 które są w slide to super hamulce, ale kwestia przede wszystkim tego do czego rower ma ci służyć. Bo nie rozmawiamy tylko o różnicach w osprzęcie a o rowerach o innym przeznaczeniu i geometrii. 1 Cytuj
Pietrash Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Raczej nie planuje na nim skakać gdyż nie mam takich umiejętności. Jeżeli chodzi o jazdę MTB to jestem amatorem. Chciałbym rower którym mógłbym pokonywać podjazdy ale również jakieś zjazdy, oczywiście nie pionowe ( przynajmniej na razie) Na rynku jest tyle modeli rowerów że ciężko się połapać. jest jeszcze ten https://www.bike-and-style.de/OIZ-H30-White-Chic-Shadow-Coral-Gloss-.htm?a=article&ProdNr=N232N5&p=49 w sklepie ma on zamontowany inny amortyzator i niż w specyfikacji, taki Fox Racing shox 34 A Float StepCast Performance Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.