Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , jestem tu nowy. Proszę o opinie na temat Orbea Oiz H20 . Szukam fulla głównie do szybkiej jazdy na  zróźnicowanym leśnym terenie , szutry oraz zjazdy  . Czy ten model spełni moje oczekiwania ? 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej.

Napisano
9 godzin temu, TheJW napisał:

Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej.

Co oznacza "nietypowe"? Jak bardzo droższe w porównaniu do typowych?

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)
W dniu 7.08.2025 o 14:40, Xzc napisał:

Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu.

Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ?

Edytowane przez leotdipl
Napisano
Cytat

A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ?

Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla. :D 

  • +1 pomógł 1
Napisano
40 minut temu, leotdipl napisał:

Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ?

Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox :D tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć.

Napisano

Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie koszt serwisu zaawansowanych Rock Shoxow w cennikach jest dokładnie taki sam jak Foxów. Może są drobne różnice w koszcie uszczelek czy części zamiennych, ale generalnie kupując fulla trzeba się liczyć z kosztami serwisu.

Napisano

Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku?
Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać.

@NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. 
Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy.

Napisano

UMPERO,

 

podobno ... NIE da się dłubać.

Skomplikowana budowa, specjalistyczne narzędzia i materiały nie do kupienia (niektóre) itd.

 

Znalazłem taki wpis z linku Foxa j.n.: ...

"How often should I service my suspension?"

"Regular maintenance of your products will increase its performance and lifespan. It is recommended that your fork, shock or seat post receive a Full Factory Service every 125hrs or yearly - which ever comes first*

Suspension product will require more frequent servicing the harder they are worked. For those who ride lift-accessed DH, Park, or Extreme Freeride or in extremely wet/muddy or dry/dusty environmental conditions where trail debris is sprayed onto the fork or shock while on the trail, or e-mtb's, FOX encourages riders to perform maintenance earlier than recommended above as needed."

 

Czyli PEŁEN serwis co 125 godzin Max. lub 1 raz w roku - w zależności co nastąpi pierwsze ... - prawda, że przypomina warunki gwarancji na auta ... ;)

 

https://service.ridefox.com/pages/bike?_ga=2.94060830.2063612820.1721062754-9066926.1713458479&_gl=1*1o04y9g*_gcl_au*MTU2NzAzMzIwMi4xNzU1NjMwNTEw*_ga*MTY1NDkzMzE0OS4xNzU1NjMwNTA5*_ga_MWNKS4E98X*czE3NTU2OTY3MjkkbzIkZzEkdDE3NTU2OTY3NDUkajQ0JGwwJGgzOTc3MDI2OTA.*_ga_VYZSJ7203N*czE3NTU2OTY3MzEkbzIkZzAkdDE3NTU2OTY3MzMkajU4JGwwJGgw#serviceintervals

 

Napisano

Brat robi sam serwis foxa tych podstawowych amorkow

Osobiscie mam na wersje factory to normalny serwis zrobi podstawowy serwis. A na pelny serwis juz wysylaja do autoryzowanego i osobiscie nie robia. A to wlasnie pelny serwis kosztuje ale to podobno nie robi sie go tak czesto chyba ze naprawdę katujesz te amorki

Napisano
2 godziny temu, chudzinki napisał:

@leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są?

Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka...

Ktoś to może potwierdzić?

Widziałem video tutoriale do foxów na youtube gdzie gościu podaje listę potrzebnych narzędzi i rozbiera krok po kroku.
Więc chyba się da?

Napisano

Spojrzalem na ceny serwisu i jestem w szoku jak to mocno poszlo do gory.

pelny serwis fulla (nawet nie gwarancyjny) to nawet 2k

drozej niz samochodu

Czyli 15zl / 1h jazdy lub drozej ;)

  • Smutny 1
Napisano

To pewnie tak jak z utrzymaniem gwarancji samochodu ;)

ja tam po 125h to bym zrobil jedynie przeglad podstawowy, a dopiero po kolejnym pelny. A jak lekkie trasy to nawet pozniej. I tak wlasnie robie
 

te 125h to pewnie konkretne trasy ;) a tak to sama podstawa wystarczy. Lepiej pogadac z serwisantem

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeżdżę na RS i robie serwis raz do roku na wiosnę, tłuczony jest konkretnie w tym roku tłumik już zasysał olej, a był on cały czarny, ale zmierzam do tego, że u nas pełny serwis liryka to 200 zł dampera 250 zł, foxa jak jeszcze posiadałem kosztował coś koło 400 zł, tak więc przy zawieszeniu RS przynajmniej u nas na południu nie ma problemu. Miałem porównanie do pracy foxa i właśnie mojego RS i zdecydowanie bardziej odpowiada mi praca RS.

Napisano
57 minut temu, leotdipl napisał:

NERFME,

serwisujesz w Serwisie - rozumiem Koszt?

Jakie konkretnie amory ?

Dziękuję

Nie napiszę konkretnie ile serwis samego widelca i dampera, kosztuje, bo jak już oddaje rower to zawsze proszę o rzeczy, których nie chce mi się samemu robić.

Generalnie, pełny serwis z zawieszeniem, widelcem, damperem i jakimiś pierdołami przy okazji to między 1,5-2 tys. zł.

Napisano

Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać.
Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow  

https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132
czy może lepiej coś z większym skokiem

https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108
 

oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu

https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49

 

 

Napisano

Tak dla małej przestrogi jeśli obawiasz się kosztów serwisu, 2 tygodnie temu podczas jazdy rozpadła mi się piasta i to nie jakiś chiński wynalazek ale w miarę dobra piasta dartmoor reel pro v2 expert, niestety zapadki do wymiany obecnie nie są dostępne i musiałem na szybko zapleść nowe koło, co prawda udało mi się w naprawdę dobrych cenach znaleźć piastę i obręcz, ale przy okazji zrobiłem serwis widelca, amortyzatora, sztycy, wymiane tarczy i klocków i zapłaciłem 2.5k, niestety ale full to nie szosa, która jeździ w miarę "sterylnych" warunkach tutaj masa syfu zbierająca się na częściach powoduje ich degradację i serwis zawieszenia do utrzymania go w dobrym stanie to konieczność, kiedyś zaniedbałem serwis widelca i po 1.5 roku nie nadawał się już do niczego, wytarła się anoda i złapał luz, który bardzo przeszkadzał przy podjeżdżaniu.

6 minut temu, Pietrash napisał:

Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać.
Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow  

https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132
czy może lepiej coś z większym skokiem

https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108
 

oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu

https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49

 

 

Z jednej strony down country z drugiej all mountain podsyłasz, sam musisz stwierdzić co ci bardziej potrzebne, ja osobiście skłaniam się zawszę ku większemu skokowi, ale licząc się, że taki rower nie będzie zbyt efektywny w podjeźdżaniu, natomiast dla mnie nie ma to zupełnie znaczenia,  OIZ-y generalnie to świetne konstrukcje z tym, że to rowery xc/down country, czy w góry się nadadzą, z pewnością tak, choć może im brakować trochę skoku jeśli ktoś nie ma odpowiednich umiejętności z drugiej strony widziałem, jak ludzie, którzy potrafią lecą takimi OIZ-ami również w dół. Ten Radon skeen jest troche kiepsko poskładany, Pike select na chargerze RC nie jest to wybitny widelec, fox performance który jest w slide powinien dużo lepiej się sprawdzić i nie mówię tutaj, że RS jest gorszy niż fox po prostu ta wersja Pike ma słaby tłumik, dodatkowo magury MT 5 które są w slide to super hamulce, ale kwestia przede wszystkim tego do czego rower ma ci służyć. Bo nie rozmawiamy tylko o różnicach w osprzęcie a o rowerach o innym przeznaczeniu i geometrii. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Raczej nie planuje na nim skakać gdyż nie mam takich umiejętności. Jeżeli chodzi o jazdę MTB to jestem amatorem. Chciałbym rower którym mógłbym pokonywać podjazdy ale również jakieś zjazdy, oczywiście nie pionowe ( przynajmniej na razie) Na rynku jest tyle modeli rowerów że ciężko się połapać. 
 

jest jeszcze ten

https://www.bike-and-style.de/OIZ-H30-White-Chic-Shadow-Coral-Gloss-.htm?a=article&ProdNr=N232N5&p=49
 

w sklepie ma on zamontowany inny amortyzator i niż w specyfikacji, taki

Fox Racing shox 34 A Float StepCast Performance

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...