marzuk87 Napisano 19 Lipca Napisano 19 Lipca Witam , jestem tu nowy. Proszę o opinie na temat Orbea Oiz H20 . Szukam fulla głównie do szybkiej jazdy na zróźnicowanym leśnym terenie , szutry oraz zjazdy . Czy ten model spełni moje oczekiwania ? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Lipca Mod Team Napisano 19 Lipca Nie jestem pewny, ale czy Orbea nie ma nietypowych łożysk - @TheJW ? Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Cytuj
Xzc Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Cytuj
Umpero Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia 9 godzin temu, TheJW napisał: Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Co oznacza "nietypowe"? Jak bardzo droższe w porównaniu do typowych? Cytuj
TheJW Napisano wczoraj o 07:54 Napisano wczoraj o 07:54 Że mają niestandardowy rozmiar i nikt poza Enduro ich nie produkuje. Za komplet wychodziło mi coś około 400 zł jeśli dobrze pamiętam. Cytuj
leotdipl Napisano wczoraj o 11:27 Napisano wczoraj o 11:27 (edytowane) W dniu 7.08.2025 o 14:40, Xzc napisał: Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Edytowane wczoraj o 11:31 przez leotdipl Cytuj
JWO Napisano wczoraj o 11:38 Napisano wczoraj o 11:38 Cytat A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla. 1 Cytuj
Xzc Napisano wczoraj o 12:10 Napisano wczoraj o 12:10 40 minut temu, leotdipl napisał: Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć. Cytuj
NerfMe Napisano wczoraj o 12:13 Napisano wczoraj o 12:13 Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie koszt serwisu zaawansowanych Rock Shoxow w cennikach jest dokładnie taki sam jak Foxów. Może są drobne różnice w koszcie uszczelek czy części zamiennych, ale generalnie kupując fulla trzeba się liczyć z kosztami serwisu. Cytuj
Umpero Napisano wczoraj o 12:44 Napisano wczoraj o 12:44 Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku? Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać. @NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy. Cytuj
leotdipl Napisano wczoraj o 13:50 Napisano wczoraj o 13:50 UMPERO, podobno ... NIE da się dłubać. Skomplikowana budowa, specjalistyczne narzędzia i materiały nie do kupienia (niektóre) itd. Znalazłem taki wpis z linku Foxa j.n.: ... "How often should I service my suspension?" "Regular maintenance of your products will increase its performance and lifespan. It is recommended that your fork, shock or seat post receive a Full Factory Service every 125hrs or yearly - which ever comes first* Suspension product will require more frequent servicing the harder they are worked. For those who ride lift-accessed DH, Park, or Extreme Freeride or in extremely wet/muddy or dry/dusty environmental conditions where trail debris is sprayed onto the fork or shock while on the trail, or e-mtb's, FOX encourages riders to perform maintenance earlier than recommended above as needed." Czyli PEŁEN serwis co 125 godzin Max. lub 1 raz w roku - w zależności co nastąpi pierwsze ... - prawda, że przypomina warunki gwarancji na auta ... https://service.ridefox.com/pages/bike?_ga=2.94060830.2063612820.1721062754-9066926.1713458479&_gl=1*1o04y9g*_gcl_au*MTU2NzAzMzIwMi4xNzU1NjMwNTEw*_ga*MTY1NDkzMzE0OS4xNzU1NjMwNTA5*_ga_MWNKS4E98X*czE3NTU2OTY3MjkkbzIkZzEkdDE3NTU2OTY3NDUkajQ0JGwwJGgzOTc3MDI2OTA.*_ga_VYZSJ7203N*czE3NTU2OTY3MzEkbzIkZzAkdDE3NTU2OTY3MzMkajU4JGwwJGgw#serviceintervals Cytuj
chudzinki Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić? Cytuj
lelek2 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Brat robi sam serwis foxa tych podstawowych amorkow Osobiscie mam na wersje factory to normalny serwis zrobi podstawowy serwis. A na pelny serwis juz wysylaja do autoryzowanego i osobiscie nie robia. A to wlasnie pelny serwis kosztuje ale to podobno nie robi sie go tak czesto chyba ze naprawdę katujesz te amorki Cytuj
Umpero Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu 2 godziny temu, chudzinki napisał: @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić? Widziałem video tutoriale do foxów na youtube gdzie gościu podaje listę potrzebnych narzędzi i rozbiera krok po kroku. Więc chyba się da? Cytuj
lelek2 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Spojrzalem na ceny serwisu i jestem w szoku jak to mocno poszlo do gory. pelny serwis fulla (nawet nie gwarancyjny) to nawet 2k drozej niz samochodu Czyli 15zl / 1h jazdy lub drozej 1 Cytuj
Czikol Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 125h jazdy ale jakiej? Po płaskopolsce czy w Bielsku Białym? Cytuj
lelek2 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu To pewnie tak jak z utrzymaniem gwarancji samochodu ja tam po 125h to bym zrobil jedynie przeglad podstawowy, a dopiero po kolejnym pelny. A jak lekkie trasy to nawet pozniej. I tak wlasnie robie te 125h to pewnie konkretne trasy a tak to sama podstawa wystarczy. Lepiej pogadac z serwisantem 1 Cytuj
NerfMe Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Zawieszenie swojego fulla serwisuje raz w roku, przed sezonem. Jakbym miał serwisować co 125 h jazdy to chyba wolałbym co roku kupować nowy rower, byłoby taniej Cytuj
leotdipl Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu NERFME, serwisujesz w Serwisie - rozumiem Koszt? Jakie konkretnie amory ? Dziękuję Cytuj
Xzc Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Jeżdżę na RS i robie serwis raz do roku na wiosnę, tłuczony jest konkretnie w tym roku tłumik już zasysał olej, a był on cały czarny, ale zmierzam do tego, że u nas pełny serwis liryka to 200 zł dampera 250 zł, foxa jak jeszcze posiadałem kosztował coś koło 400 zł, tak więc przy zawieszeniu RS przynajmniej u nas na południu nie ma problemu. Miałem porównanie do pracy foxa i właśnie mojego RS i zdecydowanie bardziej odpowiada mi praca RS. Cytuj
NerfMe Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 57 minut temu, leotdipl napisał: NERFME, serwisujesz w Serwisie - rozumiem Koszt? Jakie konkretnie amory ? Dziękuję Nie napiszę konkretnie ile serwis samego widelca i dampera, kosztuje, bo jak już oddaje rower to zawsze proszę o rzeczy, których nie chce mi się samemu robić. Generalnie, pełny serwis z zawieszeniem, widelcem, damperem i jakimiś pierdołami przy okazji to między 1,5-2 tys. zł. Cytuj
Pietrash Napisano 58 minut temu Napisano 58 minut temu Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać. Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132 czy może lepiej coś z większym skokiem https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108 oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49 Cytuj
Xzc Napisano 53 minuty temu Napisano 53 minuty temu Tak dla małej przestrogi jeśli obawiasz się kosztów serwisu, 2 tygodnie temu podczas jazdy rozpadła mi się piasta i to nie jakiś chiński wynalazek ale w miarę dobra piasta dartmoor reel pro v2 expert, niestety zapadki do wymiany obecnie nie są dostępne i musiałem na szybko zapleść nowe koło, co prawda udało mi się w naprawdę dobrych cenach znaleźć piastę i obręcz, ale przy okazji zrobiłem serwis widelca, amortyzatora, sztycy, wymiane tarczy i klocków i zapłaciłem 2.5k, niestety ale full to nie szosa, która jeździ w miarę "sterylnych" warunkach tutaj masa syfu zbierająca się na częściach powoduje ich degradację i serwis zawieszenia do utrzymania go w dobrym stanie to konieczność, kiedyś zaniedbałem serwis widelca i po 1.5 roku nie nadawał się już do niczego, wytarła się anoda i złapał luz, który bardzo przeszkadzał przy podjeżdżaniu. 6 minut temu, Pietrash napisał: Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać. Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132 czy może lepiej coś z większym skokiem https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108 oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49 Z jednej strony down country z drugiej all mountain podsyłasz, sam musisz stwierdzić co ci bardziej potrzebne, ja osobiście skłaniam się zawszę ku większemu skokowi, ale licząc się, że taki rower nie będzie zbyt efektywny w podjeźdżaniu, natomiast dla mnie nie ma to zupełnie znaczenia, OIZ-y generalnie to świetne konstrukcje z tym, że to rowery xc/down country, czy w góry się nadadzą, z pewnością tak, choć może im brakować trochę skoku jeśli ktoś nie ma odpowiednich umiejętności z drugiej strony widziałem, jak ludzie, którzy potrafią lecą takimi OIZ-ami również w dół. Ten Radon skeen jest troche kiepsko poskładany, Pike select na chargerze RC nie jest to wybitny widelec, fox performance który jest w slide powinien dużo lepiej się sprawdzić i nie mówię tutaj, że RS jest gorszy niż fox po prostu ta wersja Pike ma słaby tłumik, dodatkowo magury MT 5 które są w slide to super hamulce, ale kwestia przede wszystkim tego do czego rower ma ci służyć. Bo nie rozmawiamy tylko o różnicach w osprzęcie a o rowerach o innym przeznaczeniu i geometrii. 1 Cytuj
Pietrash Napisano 29 minut temu Napisano 29 minut temu Raczej nie planuje na nim skakać gdyż nie mam takich umiejętności. Jeżeli chodzi o jazdę MTB to jestem amatorem. Chciałbym rower którym mógłbym pokonywać podjazdy ale również jakieś zjazdy, oczywiście nie pionowe ( przynajmniej na razie) Na rynku jest tyle modeli rowerów że ciężko się połapać. jest jeszcze ten https://www.bike-and-style.de/OIZ-H30-White-Chic-Shadow-Coral-Gloss-.htm?a=article&ProdNr=N232N5&p=49 w sklepie ma on zamontowany inny amortyzator i niż w specyfikacji, taki Fox Racing shox 34 A Float StepCast Performance Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.