marzuk87 Napisano 19 Lipca Napisano 19 Lipca Witam , jestem tu nowy. Proszę o opinie na temat Orbea Oiz H20 . Szukam fulla głównie do szybkiej jazdy na zróźnicowanym leśnym terenie , szutry oraz zjazdy . Czy ten model spełni moje oczekiwania ? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Lipca Mod Team Napisano 19 Lipca Nie jestem pewny, ale czy Orbea nie ma nietypowych łożysk - @TheJW ? Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Cytuj
Xzc Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Cytuj
Umpero Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia 9 godzin temu, TheJW napisał: Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Co oznacza "nietypowe"? Jak bardzo droższe w porównaniu do typowych? Cytuj
TheJW Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Że mają niestandardowy rozmiar i nikt poza Enduro ich nie produkuje. Za komplet wychodziło mi coś około 400 zł jeśli dobrze pamiętam. Cytuj
leotdipl Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu (edytowane) W dniu 7.08.2025 o 14:40, Xzc napisał: Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Edytowane 14 godzin temu przez leotdipl Cytuj
JWO Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Cytat A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla. 1 Cytuj
Xzc Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu 40 minut temu, leotdipl napisał: Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć. Cytuj
NerfMe Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie koszt serwisu zaawansowanych Rock Shoxow w cennikach jest dokładnie taki sam jak Foxów. Może są drobne różnice w koszcie uszczelek czy części zamiennych, ale generalnie kupując fulla trzeba się liczyć z kosztami serwisu. Cytuj
Umpero Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku? Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać. @NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy. Cytuj
leotdipl Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu UMPERO, podobno ... NIE da się dłubać. Skomplikowana budowa, specjalistyczne narzędzia i materiały nie do kupienia (niektóre) itd. Znalazłem taki wpis z linku Foxa j.n.: ... "How often should I service my suspension?" "Regular maintenance of your products will increase its performance and lifespan. It is recommended that your fork, shock or seat post receive a Full Factory Service every 125hrs or yearly - which ever comes first* Suspension product will require more frequent servicing the harder they are worked. For those who ride lift-accessed DH, Park, or Extreme Freeride or in extremely wet/muddy or dry/dusty environmental conditions where trail debris is sprayed onto the fork or shock while on the trail, or e-mtb's, FOX encourages riders to perform maintenance earlier than recommended above as needed." Czyli PEŁEN serwis co 125 godzin Max. lub 1 raz w roku - w zależności co nastąpi pierwsze ... - prawda, że przypomina warunki gwarancji na auta ... https://service.ridefox.com/pages/bike?_ga=2.94060830.2063612820.1721062754-9066926.1713458479&_gl=1*1o04y9g*_gcl_au*MTU2NzAzMzIwMi4xNzU1NjMwNTEw*_ga*MTY1NDkzMzE0OS4xNzU1NjMwNTA5*_ga_MWNKS4E98X*czE3NTU2OTY3MjkkbzIkZzEkdDE3NTU2OTY3NDUkajQ0JGwwJGgzOTc3MDI2OTA.*_ga_VYZSJ7203N*czE3NTU2OTY3MzEkbzIkZzAkdDE3NTU2OTY3MzMkajU4JGwwJGgw#serviceintervals Cytuj
chudzinki Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić? Cytuj
lelek2 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Brat robi sam serwis foxa tych podstawowych amorkow Osobiscie mam na wersje factory to normalny serwis zrobi podstawowy serwis. A na pelny serwis juz wysylaja do autoryzowanego i osobiscie nie robia. A to wlasnie pelny serwis kosztuje ale to podobno nie robi sie go tak czesto chyba ze naprawdę katujesz te amorki Cytuj
Umpero Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 2 godziny temu, chudzinki napisał: @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić? Widziałem video tutoriale do foxów na youtube gdzie gościu podaje listę potrzebnych narzędzi i rozbiera krok po kroku. Więc chyba się da? Cytuj
lelek2 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Spojrzalem na ceny serwisu i jestem w szoku jak to mocno poszlo do gory. pelny serwis fulla (nawet nie gwarancyjny) to nawet 2k drozej niz samochodu Czyli 15zl / 1h jazdy lub drozej 1 Cytuj
Czikol Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 125h jazdy ale jakiej? Po płaskopolsce czy w Bielsku Białym? Cytuj
lelek2 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu To pewnie tak jak z utrzymaniem gwarancji samochodu ja tam po 125h to bym zrobil jedynie przeglad podstawowy, a dopiero po kolejnym pelny. A jak lekkie trasy to nawet pozniej. I tak wlasnie robie te 125h to pewnie konkretne trasy a tak to sama podstawa wystarczy. Lepiej pogadac z serwisantem Cytuj
NerfMe Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Zawieszenie swojego fulla serwisuje raz w roku, przed sezonem. Jakbym miał serwisować co 125 h jazdy to chyba wolałbym co roku kupować nowy rower, byłoby taniej Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.