marzuk87 Napisano 19 Lipca Napisano 19 Lipca Witam , jestem tu nowy. Proszę o opinie na temat Orbea Oiz H20 . Szukam fulla głównie do szybkiej jazdy na zróźnicowanym leśnym terenie , szutry oraz zjazdy . Czy ten model spełni moje oczekiwania ? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Lipca Mod Team Napisano 19 Lipca Nie jestem pewny, ale czy Orbea nie ma nietypowych łożysk - @TheJW ? Cytuj
TheJW Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Cytuj
Xzc Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Cytuj
Umpero Napisano 7 Sierpnia Napisano 7 Sierpnia 9 godzin temu, TheJW napisał: Ma. Nietypowe i drogie, bo większość jest tylko od Enduro. W przypadku ram aluminiowych łożyska głównego zawiasu są jednakowe po obydwu stronach, więc tu jest trochę łatwiej i taniej. Co oznacza "nietypowe"? Jak bardzo droższe w porównaniu do typowych? Cytuj
TheJW Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Że mają niestandardowy rozmiar i nikt poza Enduro ich nie produkuje. Za komplet wychodziło mi coś około 400 zł jeśli dobrze pamiętam. Cytuj
leotdipl Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) W dniu 7.08.2025 o 14:40, Xzc napisał: Nie wiem za ile tego Oiz-a masz, ale skoro wspominasz w tytule do 12k, to lepiej było by dorzucić jeszcze 1 k i wziąć sobie tego https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-pedaly-m520-p-8100.html, oprócz karbonu masz lepszy widelec w tym modelu. Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Edytowane 2 godziny temu przez leotdipl Cytuj
JWO Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Cytat A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla. 1 Cytuj
Xzc Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 40 minut temu, leotdipl napisał: Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ? Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć. Cytuj
NerfMe Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie koszt serwisu zaawansowanych Rock Shoxow w cennikach jest dokładnie taki sam jak Foxów. Może są drobne różnice w koszcie uszczelek czy części zamiennych, ale generalnie kupując fulla trzeba się liczyć z kosztami serwisu. Cytuj
Umpero Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku? Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać. @NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy. Cytuj
leotdipl Napisano 3 minuty temu Napisano 3 minuty temu UMPERO, podobno ... NIE da się dłubać. Skomplikowana budowa, specjalistyczne narzędzia i materiały nie do kupienia (niektóre) itd. Znalazłem taki wpis z linku Foxa j.n.: ... "How often should I service my suspension?" "Regular maintenance of your products will increase its performance and lifespan. It is recommended that your fork, shock or seat post receive a Full Factory Service every 125hrs or yearly - which ever comes first* Suspension product will require more frequent servicing the harder they are worked. For those who ride lift-accessed DH, Park, or Extreme Freeride or in extremely wet/muddy or dry/dusty environmental conditions where trail debris is sprayed onto the fork or shock while on the trail, or e-mtb's, FOX encourages riders to perform maintenance earlier than recommended above as needed." Czyli PEŁEN serwis co 125 godzin Max. lub 1 raz w roku - w zależności co nastąpi pierwsze ... - prawda, że przypomina warunki gwarancji na auta ... https://service.ridefox.com/pages/bike?_ga=2.94060830.2063612820.1721062754-9066926.1713458479&_gl=1*1o04y9g*_gcl_au*MTU2NzAzMzIwMi4xNzU1NjMwNTEw*_ga*MTY1NDkzMzE0OS4xNzU1NjMwNTA5*_ga_MWNKS4E98X*czE3NTU2OTY3MjkkbzIkZzEkdDE3NTU2OTY3NDUkajQ0JGwwJGgzOTc3MDI2OTA.*_ga_VYZSJ7203N*czE3NTU2OTY3MzEkbzIkZzAkdDE3NTU2OTY3MzMkajU4JGwwJGgw#serviceintervals Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.