maibah Napisano Czwartek o 07:00 Napisano Czwartek o 07:00 Cześć, po przejechaniu 15-20tyś km (jak nie lepiej) i przekręceniu parę razy 200godzin na amortyzatorze Judy (FS-JDYS-TK-A3) dowiedziałem się że jednak rowerowy amortyzator też się serwisuje i jak nie trudno się domyśleć trochę go zajechałem. Po tym czasie zrobiłem serwis 200godzinny wymiana wszystkich uszczelek i oleju, na goleniach były mocne wżery które zniwelowałem papierem ściernym i o dziwo jeszcze to chodzi. Mam w planach zmianę na coś lepszego i już dbanie od początku tak jak się należy. Szukam czegoś co dobrze tłumiło by szutry i dziury (małe kamyki), nie chodzi mi o jakieś ekstremalne zjazdy czy skoki ale żeby było czuć różnicę w porównaniu do obecnego amortyzatora. Myślałem o rockshox reba albo coś podobnego w granicach do 1800zl (lepiej mniej) i żeby miało to sens pchać do hardtalia. Chyba że szukać jakiś lepszych używek i zaraz po kupnie przeserwisować? Cytuj
chudzinki Napisano Czwartek o 07:15 Napisano Czwartek o 07:15 Jakikolwiek kupisz i będziesz o niego dbał to będzie o wiele lepszy od tego co masz do tej pory... Reba jest jak najbardziej OK pod warunkiem, że kupisz odpowiedni do Twojej ramy, bo kiedyś szukałem to tylko taper (można to ominąć) i sztywne osie (też można zmieniając koło). 1 Cytuj
cervandes Napisano Czwartek o 12:32 Napisano Czwartek o 12:32 Poniżej dwóch kafli masz Liska z kashimą. Pod warunkiem że masz taperowaną główkę, ośkę boost, hebel tarczowy. Wybiera liście, serwis olejowy w autoryzowanym serwisie 200pln a serwis pełen około 800pln. Bańka oleju i tool do rozbierania około stówki. Za podobną kwotę można szukać też F232 One od DT Swissa, będzie sztywniejszy odrobinę. I to jest topowa półka. https://www.bike-discount.de/en/fox-racing-shox-32-k-float-29-factory-stepcast-fit4-2pos-adj-remote-tapered-kabolt-boost https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-fox-racing-shox-32-float-pd13957/ Aha. I nie teraz czas na zakup sprzętu. Takie wydatki to się robi w zimie, gdy nikt inny nie kupuje... Takie moje zdanie 1 Cytuj
maibah Napisano Czwartek o 14:05 Autor Napisano Czwartek o 14:05 Wkładał bym to do xcalibera8 z 23r koło 29" rama L z tego co się orientuje to jest taper ośka boost i reszta. Obecny amor: https://www.sram.com/en/service/models/fs-jdys-tk-a3?t=06T25037163 Są jakies trudności z serwisowaniem tych foxów jak ma się klucz? I do tej powłoki trzeba coś smarować czy dodatkowo przy tym chodzić? Cytuj
cervandes Napisano Czwartek o 16:18 Napisano Czwartek o 16:18 Dbasz jak o każdy inny amortyzator, tj po jeździe ja pędzelkiem suchym ocieram kurz. A raz na 100km psikam trzy krople brunoxolu deo w jednorazową ściereczkę z rolki i przecieram. Daje to lepszy poślizg i nie przylega tak brud. Nic więcej się nie robi a Kashima to jest chyba najbardziej śliska i twarda anoda jaka istnieje. Olej fox WT20 gold po 8ml w każdą goleń. Serwis normalnie się wykonuje jak w innych amorkach, tylko z racji tego, że ten factory to jest step-cast, to potrzebuje dłuższego wybijaka do prowadnic. O takiego z ali chociażby (ten najdłuższy). Sam jeżdżę na dokładnie takim samym 32 Factory SC Fit4. Cytuj
maibah Napisano Czwartek o 16:41 Autor Napisano Czwartek o 16:41 I mówisz że lepiej poczekać? Są jakieś strony gdzie wiadomo że będą dobre wyprzedaże czy po prostu szukać? I jak to jest z doborem bo widzę cenowo jest duża rozbieżność i tak samo rozmiarowo, nazwy też się różnią tak jak by było więcej wersji tego samego amora. Cytuj
emski Napisano Czwartek o 20:19 Napisano Czwartek o 20:19 Poniżej goldy bliźniacze do Twojego (Twój silver), tańszy jest bez oryg. opakowania https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-gold-rl-29-solo-air-100-tapered-boost-remote-4 https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-gold-rl-29-solo-air-100-tapered-boost-remote-6 AI: Rock Shox Silver: Sprężyna: Częściej występuje w wersji sprężynowej (Coil) niż powietrznej (Solo Air), choć wersje Solo Air są dostępne. Tłumik: Zwykle wyposażony w prostszy tłumik TurnKey (TK). Regulacja: Ograniczona do regulacji odbicia. Modele Gold oferują dodatkową regulację kompresji. Rura sterowa: Może być stalowa lub aluminiowa, w zależności od konkretnego modelu. Rock Shox Gold: Sprężyna: Zazwyczaj występuje w wersji powietrznej Solo Air. Tłumik: Wyposażony w tłumik Motion Control (w modelach Gold RL). Regulacja: Posiada regulację odbicia i kompresji. Rura sterowa: Wykonana z aluminium. Podsumowując: Modele Gold są zazwyczaj lżejsze, oferują bardziej zaawansowane opcje regulacji (dodatkowa regulacja kompresji) i często są wyposażone w sprężynę powietrzną, co przekłada się na lepszą płynność pracy i mniejszą wagę w porównaniu do modeli Silver z tradycyjną sprężyną stalową. Jeśli zależy Ci na większej regulacji i lżejszej konstrukcji, model Gold będzie lepszym wyborem. Jeśli szukasz tańszego rozwiązania, a prostsza regulacja wystarczy, model Silver może być odpowiedni. Cytuj
Dokumosa Napisano Czwartek o 20:55 Napisano Czwartek o 20:55 Zasadnicza różnica między gold i silver to rury goleniowe. W gold jest to anodyzowane alu, w silver stal "chromowana" (powlekana czymś co RS nazywa czarnym chromem). Powłoka wytworzona na alu jest wielokrotnie twardsza i odporniejsza niż to na stali. Dodatkowo współczynnik tarcia jest o rząd wielkości mniejszy. Wisienką na torcie jest to, że anodowane alu jest odporne na korozję a chromowana stal zdecydowanie nie. Co do pozostałych różnic to mało istotne - tłumik MC jest mało funkcjonalny (szczególnie w wersji z manetką). 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Czwartek o 21:10 Napisano Czwartek o 21:10 4 godziny temu, cervandes napisał: ...a Kashima to jest chyba najbardziej śliska i twarda anoda jaka istnieje. Współczynnik tarcia ma lepszy niż anodowane alu (kashima to powłoka z dwusiarczku molibdenu nakładana elektrochemicznie na anodowane alu). Co do twardości to widziałem bardzo dużo (znacznie więcej niż jakichkolwiek innych) przetartych goleni powlekanych kashimą. Biorąc pod uwagę, że jest to powłoka znacznie rzadziej spotykana niż zwykła, twarda anoda to IMO ta twardość/trwałość to raczej mit. 3 Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 05:16 Napisano Piątek o 05:16 To też dobre, Fox 32 co prawda z tłumikiem GRIP i cięższy, ale kurde, za takie pieniądze to można nawet rozważyć i teraz. https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-fox-racing-shox-32-float-pd13957/?v_Id=204921&utm_source=rtb-house&utm_medium=cpc&utm_campaign=dynrtg_rtb_house 1 Cytuj
maibah Napisano Piątek o 07:37 Autor Napisano Piątek o 07:37 10 godzin temu, Dokumosa napisał: Co do pozostałych różnic to mało istotne - tłumik MC jest mało funkcjonalny (szczególnie w wersji z manetką). To co byś polecił w takim razie? 32 Factory SC Fit4 będzie najlepszy w tej cenie do tłumienia nawet kurzu czy nie będzie różnicy i oby był jakiś z dwoma tłumikami powietrznymi? Cytat To też dobre A jest duży przeskok od tego twojego? I jak to wygląda z rocznikami modeli zawsze celować w najnowszy czy nie ma to znaczenia i jakość jest na tym samym poziomie? Cytuj
Talrand Napisano Piątek o 09:35 Napisano Piątek o 09:35 Podłączę się do tematu bo właśnie zamówiłem tego Foxa 32 SC z BikeDiscount. Jak przyjedzie to trzeba od razu oddać na serwis zerowy (ew. samemu robić) czy można liczyć że prosto z fabryki będzie gotowy do jazdy? Cytuj
RabbitHood Napisano Piątek o 09:47 Napisano Piątek o 09:47 Z fabryki jedyne co musisz zrobić to dokręcić go do swojej wagi. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Piątek o 10:30 Napisano Piątek o 10:30 2 godziny temu, maibah napisał: To co byś polecił w takim razie? 32 Factory SC Fit4 będzie najlepszy w tej cenie do tłumienia nawet kurzu czy nie będzie różnicy i oby był jakiś z dwoma tłumikami powietrznymi? Grip 2 lub X. Fit4 to półśrodek Każdy Fox32 będzie bardziej wiotki od judy, szczególnie skrętnie. Cytuj
chudzinki Napisano Piątek o 10:51 Napisano Piątek o 10:51 A dlaczego "odrzucana" jest Reba? Nie będzie lżejsza od zwykłego Fox`a i mniej kłopotliwa w serwisowaniu? Cytuj
wr81 Napisano Piątek o 11:10 Napisano Piątek o 11:10 Reba rzadziej jest w promocjach i outletach w tak bardzo obniżanych cenach. A jak jest to szybko schodzi. Są nieużywane na olx po 1100 ale nie każdy chce kupować na olx... no i za tyle to już wchodzimy w rejon cenowy promocyjnych SIDów (i tu z kolei pojawia się kwestia modelu tłumika itp).... Cytuj
chudzinki Napisano Piątek o 11:45 Napisano Piątek o 11:45 @wr81, czyli rozchodzi się tylko o cenę, a nie właściwości? 🙂 Cytuj
Lezia Napisano Piątek o 11:47 Napisano Piątek o 11:47 @cervandes Strona Centrum Rowerowe podaje wagę tego amorka na 1,9kg. To realna waga? Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 12:02 Napisano Piątek o 12:02 @Lezia a w życiu w to nie uwierzę, chyba z kartonem tyle waży 1 Cytuj
wr81 Napisano Piątek o 12:36 Napisano Piątek o 12:36 47 minut temu, chudzinki napisał: zyli rozchodzi się tylko o cenę, a nie właściwości? 🙂 Stosunek cena /właściwości Skoro można mieć coś z "magicznym, zawansowanym tłumikiem" typu grip/charger w podobnej cenie jak "toporny, prymitywny" MC to dlaczego nie... pytanie czy jest to każdemu porzebne oczywiście pozostaje otwarte. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Piątek o 12:46 Napisano Piątek o 12:46 43 minuty temu, cervandes napisał: @Lezia a w życiu w to nie uwierzę, chyba z kartonem tyle waży Jeśli to Rhytm , to jak najbardziej realne . A na zdjęciu taki jest . W opisie co prawda Grip , ale to wtedy musiałby by być SC. Więc w zasadzie nie wiadomo co to. Cytuj
XYZPV Napisano Piątek o 12:48 Napisano Piątek o 12:48 Dlaczego nie poszukacie na olx używek (prawie nówek)? Masa ludzi zdejmuje amory z ledwo co kupionych rowerów żeby sobie wsadzić kashimy etc. Przecież to ułamek ceny nowego, a jak słyszę Reba za 1899... no sorry ale za tyle to ja kupiłem Foxa 38 Elite :). Cytuj
wr81 Napisano Piątek o 12:53 Napisano Piątek o 12:53 5 minut temu, marcin_ostrów napisał: Jeśli to Rhytm , to jak najbardziej realne . A na zdjęciu taki jest . W opisie co prawda Grip , ale to wtedy musiałby by być SC. Więc w zasadzie nie wiadomo co to. Wg. najlepszych światowych wzorców wersja jest "depending on supply" 4 minuty temu, XYZPV napisał: Dlaczego nie poszukacie na olx używek (prawie nówek)? Masa ludzi zdejmuje amory z ledwo co kupionych rowerów żeby sobie wsadzić kashimy etc. Przecież to ułamek ceny nowego, a jak słyszę Reba za 1899... no sorry ale za tyle to ja kupiłem Foxa 38 Elite :). Własnie niekoniecznie tak jest z tą ceną a gwarancja w takim wypadku już zupełnie iluzoryczna. No i temat "prawie nówka" może być dość skomplikowany w praktyce.. Cytuj
Tyfon79 Napisano Piątek o 13:34 Napisano Piątek o 13:34 39 minut temu, XYZPV napisał: Dlaczego nie poszukacie na olx używek (prawie nówek)? Masa ludzi zdejmuje amory z ledwo co kupionych rowerów żeby sobie wsadzić kashimy etc. Przecież to ułamek ceny nowego, a jak słyszę Reba za 1899... no sorry ale za tyle to ja kupiłem Foxa 38 Elite :). Gość nie dba moim zdaniem jakoś specjalnie o rower skoro w taki sposób potraktował nawet Judy więc jak będzie jakikolwiek problem to będzie lipton. Ty sobie ogarniesz wszystko, część doradców też. W ogóle polecanie tutaj czegokolwiek bardziej "skomplikowanego" to strzał w kolano bo podejrzewam, że nawet jak będzie postanowienie poprawy w dbałości a sam nie ogarnie, zobaczy ceny serwisu to będzie jazda do zgonu jak z poprzednim uginaczem. Reba jest w sumie najbardziej tutaj wskazana a nie wymyślanie rodzajów tłumików. Cytuj
maibah Napisano Piątek o 13:59 Autor Napisano Piątek o 13:59 Cytat sam nie ogarnie, zobaczy ceny serwisu to będzie jazda do zgonu jak z poprzednim uginaczem Ogarnie ogarnie nie takie dłubanie się robiło w motorkach czy autach takie to życie na wsi, ogólnie skupiałem się bardziej na napędzie niż widelcu i dopiero jak zaczęło walić po łapach to się zainteresowałem. O ile reba będzie tłumić podobnie do tego foxa to też biorę pod uwagę. Chodzi o jakiś kompromis cena/jakość a najbardziej o dobre tłumienie kamyków bo po dłuższej jeździe typu 70-100km w takim terenie to się odechciewa. Nie wiem też czy nie szukać czegoś z większym skokiem typu 110-120 bo wydaje mi się że uniesienie lekko przodu dużo by dało. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.