uczaj Napisano Wtorek o 06:37 Napisano Wtorek o 06:37 Witam serdecznie, Zakupiłem rower Trek Procaliber 9.5 Gen. 3 z 2025 roku, który na pokładzie posiada hamulce MT-200 firmy Shimano. Hamulce nie spełniają moich wymagań, a więc na początek modyfikacji roweru zostaną wymienione. Proszę o radę, a mianowicie myślałem nad starszą generacją Shimano XTR BR-M9100 lub najnowszą generacją Shimano Deore XT M8200. Hamulce są w podobnej cenie ,więc nie wiem, czy mam iść już w najnowszy model XT, czy starszy XTR. Proszę o wasze sugestie i przemyślenia. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj
wolek Napisano Wtorek o 06:54 Napisano Wtorek o 06:54 Miej na uwadze to że BR-M9100 nie obsługują servowave. Cytuj
uzurpator Napisano Wtorek o 07:06 Napisano Wtorek o 07:06 1. Klocki na metaliczne 2. Tarcze na większe 3. Nie ma większego znaczenia które weźmiesz, różnią się głównie wagą oraz kupo-ficzerami do sprzedawania. Cytuj
cervandes Napisano Wtorek o 08:45 Napisano Wtorek o 08:45 Różnica taka, że nowe XT pracują na nowym oleju, nie wiemy czy to dobrze czy tak sobie - zbyt nowy produkt. Cytuj
uczaj Napisano Wtorek o 10:36 Autor Napisano Wtorek o 10:36 Co do wersji Shimano Deore XT M8220 z 4 tłoczkami to słyszałem takie przeświadczenie, że w ramach karbonowych powinno się wybierać wersję 2 tłoczkową, ponieważ wersja 4 tłoczkowa hamuje, agresywniej co wpływa na kondycje i łamliwość ramy karbonowej. Co sądzicie na ten temat , czy te przeświadczenie jest uzasadnione. 1 Cytuj
KSikorski Napisano Wtorek o 12:35 Napisano Wtorek o 12:35 Cytat Co sądzicie na ten temat , czy te przeświadczenie jest uzasadnione. Nie ma to żadnego uzasadnienia. Cytuj
pecio Napisano Środa o 05:59 Napisano Środa o 05:59 Od lat śmigam na 4-tłoczkach w plastikowych ramach i nic się nie dzieje. Kolejne bajki. Cytuj
Tyfon79 Napisano Środa o 07:40 Napisano Środa o 07:40 20 godzin temu, uczaj napisał: Co do wersji Shimano Deore XT M8220 z 4 tłoczkami to słyszałem takie przeświadczenie, że w ramach karbonowych powinno się wybierać wersję 2 tłoczkową, ponieważ wersja 4 tłoczkowa hamuje, agresywniej co wpływa na kondycje i łamliwość ramy karbonowej. Co sądzicie na ten temat , czy te przeświadczenie jest uzasadnione. Nie stosuje się 4 tloków do tego typu rowerów. Masz tam poza tym RS Judy cienki jak patyk więc tym bardziej. Skoro nowe heble XT są takie cudowne czytaj chyba mocne a wszystkie pozostałe "starsze" już były fest mocne to tym bardziej. Jak masz ciśnienie na "nowości" to bież co tam ci pasuje bo i tak nawet w połowie nie wykorzystasz ich w tym rowerze. Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 07:34 Napisano Czwartek o 07:34 @Tyfon79 gdzie ty masz te mocne heble 8100/9100/8200/9200 dwu -tłoczkowe ?? To są spowalniacze. Dopiero 4- tłoki Shimano hamują tak jak przyzwoite heble dwu- tłoczkowe innych "zacnych" firm . Cytuj
uczaj Napisano Czwartek o 07:58 Autor Napisano Czwartek o 07:58 (edytowane) Czy jest sens połączenie zacisku hamulcowego Shimano XTR BR-M9100 (2 tłoczki) z dźwignią hamulca Shimano XTR BR-M9120 z servowave. W połączeniu z dźwignią z technologią servowave będą dziać lepiej czy nie będzie różnicy względem dźwigni hamulca BR-M9100. Edytowane Czwartek o 08:01 przez uczaj Cytuj
Tyfon79 Napisano Czwartek o 10:30 Napisano Czwartek o 10:30 2 godziny temu, pecio napisał: @Tyfon79 gdzie ty masz te mocne heble 8100/9100/8200/9200 dwu -tłoczkowe ?? To są spowalniacze. Dopiero 4- tłoki Shimano hamują tak jak przyzwoite heble dwu- tłoczkowe innych "zacnych" firm . Tak, tak a znaczna część prosów czy pro-amatorów z grawitacyjnych dyscyplin to masochiści męczący się na tych słabych odpowiednikach dwutłoków tych super hebli zacnych firm... Przypomnisz mi ile lat już mają miedzy innymi Sainty i ilu na tym lata z klamkami miedzy innymi XTR-a. Pomijam, że jak zwykle musi być super ciśnienie na wciskanie czegokolwiek mocnego do zwykłego HT. Już to jest nie normalne i definiuje temat hebli jako takich jako największe top 3 pitolenia farmazonów w środowisku rowerowym. Cytuj
Mod Team sznib Napisano wczoraj o 10:24 Mod Team Napisano wczoraj o 10:24 Czterotłoczki w zwykłych, nie grawitacyjnych grupach, stały się popularne wraz z ekspansją elektryków, gdzie często komplet rowerzysta plus rower ważą ponad 100kg i potrzeba dużej siły hamowania. Do normalnego roweru i rowerzysty z wagą 70-80kg dwutłoczkowe heble Shimano z metalicznymi klockami są bardziej niż wystarczające. 2 Cytuj
pecio Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Mam przyjemność od dłuższej chwili śmigać na nowych 9200/9220 . Powiem tak , Shimano nigdy nie umiało zrobić dobrego hebla i tak też jest w tej chwili. 9200 są żałosnymi spowalniaczami . Na tylnym kole , klocki metal, tarcza 160 przy prędkościach 40-50 tak jakbym nic z tyłu nie miał ( w innych na klockach żywica blokuje koło) . Mało tego w klamkach 9220 z serwo połowa skoku dźwigni " przelatuje" przez nic by dopiero pod koniec zacząć działać . POŁOWA SKOKU TO JAŁOWA PRACA - tylko debil mógł to wydumać tak jak kiedyś manetkę co się klamką biegi zrzucało . A potem się człowiek dziwi jak kumpel z Saintów po przesiadce na mój rower kasuje go i siebie bo przyzwyczajony do duszenia hebli . Pomijam też fakt iż klamka w 9220 lata jak stara ............ Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.