uczaj Napisano Wtorek o 06:37 Napisano Wtorek o 06:37 Witam serdecznie, Zakupiłem rower Trek Procaliber 9.5 Gen. 3 z 2025 roku, który na pokładzie posiada hamulce MT-200 firmy Shimano. Hamulce nie spełniają moich wymagań, a więc na początek modyfikacji roweru zostaną wymienione. Proszę o radę, a mianowicie myślałem nad starszą generacją Shimano XTR BR-M9100 lub najnowszą generacją Shimano Deore XT M8200. Hamulce są w podobnej cenie ,więc nie wiem, czy mam iść już w najnowszy model XT, czy starszy XTR. Proszę o wasze sugestie i przemyślenia. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj
wolek Napisano Wtorek o 06:54 Napisano Wtorek o 06:54 Miej na uwadze to że BR-M9100 nie obsługują servowave. Cytuj
uzurpator Napisano Wtorek o 07:06 Napisano Wtorek o 07:06 1. Klocki na metaliczne 2. Tarcze na większe 3. Nie ma większego znaczenia które weźmiesz, różnią się głównie wagą oraz kupo-ficzerami do sprzedawania. Cytuj
cervandes Napisano Wtorek o 08:45 Napisano Wtorek o 08:45 Różnica taka, że nowe XT pracują na nowym oleju, nie wiemy czy to dobrze czy tak sobie - zbyt nowy produkt. Cytuj
uczaj Napisano Wtorek o 10:36 Autor Napisano Wtorek o 10:36 Co do wersji Shimano Deore XT M8220 z 4 tłoczkami to słyszałem takie przeświadczenie, że w ramach karbonowych powinno się wybierać wersję 2 tłoczkową, ponieważ wersja 4 tłoczkowa hamuje, agresywniej co wpływa na kondycje i łamliwość ramy karbonowej. Co sądzicie na ten temat , czy te przeświadczenie jest uzasadnione. 1 Cytuj
KSikorski Napisano Wtorek o 12:35 Napisano Wtorek o 12:35 Cytat Co sądzicie na ten temat , czy te przeświadczenie jest uzasadnione. Nie ma to żadnego uzasadnienia. Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 05:59 Napisano wczoraj o 05:59 Od lat śmigam na 4-tłoczkach w plastikowych ramach i nic się nie dzieje. Kolejne bajki. Cytuj
Tyfon79 Napisano wczoraj o 07:40 Napisano wczoraj o 07:40 20 godzin temu, uczaj napisał: Co do wersji Shimano Deore XT M8220 z 4 tłoczkami to słyszałem takie przeświadczenie, że w ramach karbonowych powinno się wybierać wersję 2 tłoczkową, ponieważ wersja 4 tłoczkowa hamuje, agresywniej co wpływa na kondycje i łamliwość ramy karbonowej. Co sądzicie na ten temat , czy te przeświadczenie jest uzasadnione. Nie stosuje się 4 tloków do tego typu rowerów. Masz tam poza tym RS Judy cienki jak patyk więc tym bardziej. Skoro nowe heble XT są takie cudowne czytaj chyba mocne a wszystkie pozostałe "starsze" już były fest mocne to tym bardziej. Jak masz ciśnienie na "nowości" to bież co tam ci pasuje bo i tak nawet w połowie nie wykorzystasz ich w tym rowerze. Cytuj
pecio Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu @Tyfon79 gdzie ty masz te mocne heble 8100/9100/8200/9200 dwu -tłoczkowe ?? To są spowalniacze. Dopiero 4- tłoki Shimano hamują tak jak przyzwoite heble dwu- tłoczkowe innych "zacnych" firm . Cytuj
uczaj Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu (edytowane) Czy jest sens połączenie zacisku hamulcowego Shimano XTR BR-M9100 (2 tłoczki) z dźwignią hamulca Shimano XTR BR-M9120 z servowave. W połączeniu z dźwignią z technologią servowave będą dziać lepiej czy nie będzie różnicy względem dźwigni hamulca BR-M9100. Edytowane 9 godzin temu przez uczaj Cytuj
Tyfon79 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 2 godziny temu, pecio napisał: @Tyfon79 gdzie ty masz te mocne heble 8100/9100/8200/9200 dwu -tłoczkowe ?? To są spowalniacze. Dopiero 4- tłoki Shimano hamują tak jak przyzwoite heble dwu- tłoczkowe innych "zacnych" firm . Tak, tak a znaczna część prosów czy pro-amatorów z grawitacyjnych dyscyplin to masochiści męczący się na tych słabych odpowiednikach dwutłoków tych super hebli zacnych firm... Przypomnisz mi ile lat już mają miedzy innymi Sainty i ilu na tym lata z klamkami miedzy innymi XTR-a. Pomijam, że jak zwykle musi być super ciśnienie na wciskanie czegokolwiek mocnego do zwykłego HT. Już to jest nie normalne i definiuje temat hebli jako takich jako największe top 3 pitolenia farmazonów w środowisku rowerowym. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.