maxpower166 Napisano Poniedziałek o 08:34 Napisano Poniedziałek o 08:34 (edytowane) Cześć! Chciałbym kupić szosę do 2500zł do jazdy 2-3 razy w tygodniu po 1-2h. Czasem dłuższe wycieczki.. Teraz mam Btwin Triban 500 - kupiłem używkę kilka mies temu, ale trochę przestrzeliłem z rozmiarem i sie jeździ średnio wygodnie (zbyt sportowa pozycja), więc szukam czegoś nowego Czy rozważać coś innego niż Triban RC120? https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc120-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-302301 Mam 170cm. Jeździłem na ramie M w sklepie i było okej. Chcę w tym tygodniu przetestować przez Decathlon Rent zarówno rozmiar S, jak i M na dłuższej trasie, więc też będę wiedział, czy mi leży. Będzie ok, czy w coś innego celować? Edytowane Poniedziałek o 08:40 przez maxpower166 Cytuj
Mihau_ Napisano Poniedziałek o 11:03 Napisano Poniedziałek o 11:03 Cytat Będzie ok, czy w coś innego celować? Straszne padło, nie widzę żadnych zalet tego roweru. Popatrz raczej na https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-felt-vr-60-claris-pd45758/ Geometria jest praktycznie taka sama jak w tribanie więc jeśli ten M ci podpasuje to możesz w ciemno zamówić 54,5 Cytuj
maxpower166 Napisano Poniedziałek o 13:08 Autor Napisano Poniedziałek o 13:08 Dziękuję za poradę i sprowadzenie na ziemię:) Czy warto dołożyć do https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-tiagra-pd33690/ ? widzę, że też jest polecana na forum, a podoba mi się bardziej wizualnie Cytuj
maxpower166 Napisano Poniedziałek o 14:03 Autor Napisano Poniedziałek o 14:03 Przeanalizowałem sobie gometrię i widzę, że ta Sensa może być za bardzo agresywna. Felt wydaje się tutaj dobrym kompromisem dla mnie. Cytuj
Qrek4 Napisano Środa o 15:18 Napisano Środa o 15:18 Korzystając z okazji - co myślicie o Romet Huragan 3 lub 4? Chciałbym jakąś rozsądną szosę endurance w budżecie 3000pln. Czy warto czekać i dopłacać do Huragana 4 ze względu na hamulce tarczowe i tiagrę? Niestety rozmiary M/L są praktycznie nieosiągalne. Cytuj
StrayRider Napisano Piątek o 01:56 Napisano Piątek o 01:56 Felt - jest dobrym rowerem za 2499zł. -minusem może być napęd 2x8, a na plus "sztywne osie"; Sensa - warto dopłacić kila stówek do napędu 2x10; -minusem może być (Szybkozamykacz i V-Brake) Huragan - warto dopłacić kila stówek do napędu 2x10; -na plus "sztywne osie"; Cytuj
RabbitHood Napisano Piątek o 04:44 Napisano Piątek o 04:44 Gdzie ty tam widzisz v-braki? I nie, hamulce na obręczy nie są minusem. Podobnie jak sztywna oś nie ma większego znaczenia przy szosie. Przy tych wszystkich budżetowych szosach tak naprawdę tylko jedno jest istotne - geometria i dopasowanie pod siebie. Cały osprzęt będzie podobnej klasie i po prostu będzie jeździł. 1 Cytuj
uzurpator Napisano Piątek o 05:17 Napisano Piątek o 05:17 W dniu 7.07.2025 o 10:34, maxpower166 napisał: Będzie ok, czy w coś innego celować? Jak z każdą maszyną. Będziesz utrzymywać na bieżąco, świat tym objedziesz. Najważniejsze czy rower jest dopasowany rozmiarem i punkty kontaktu ( kierownica, pedały, siodło ) pasują do Ciebie. Cytuj
Qrek4 Napisano Piątek o 08:52 Napisano Piątek o 08:52 A co myślicie o tym modelu - https://www.giantclepardia.pl/pl/contend-2-2022 ? Cytuj
Qrek4 Napisano Piątek o 09:42 Napisano Piątek o 09:42 Lub - https://romet.pl/rower-szosowy-romet-huragan-3-2024-5389.html - ten chyba ma trochę lepszy napęd? Cytuj
nossy Napisano Piątek o 13:15 Napisano Piątek o 13:15 (edytowane) Dołóż sobie do tego rometa huragana 4 na Tiagrze i mechanicznych hamplach. Obręczowe hample w szosie są oki, pod warunkiem że od Tiagry w górę zklockami min.shimano 105 i nie trafisz na deszcz...bo wtedy nawet te niby złe mechaniki hamują, a obręczowe spowalniają. Do tyrania po płaskim, po suchym, na jakieś czasówki obręczowe są oki w rękach amatora. Ale poza tym mechaniczne będą lepsze. Czy sztywne osie w szosie nic nie dają...dla weekendowego amatora w podstawowej szosie nie, dla kogoś o zapędach sportowych z karbonowym sprzętem już tak- usztywniają całą konstrukcję więc różnica jest. Wszystko powyżej oczywiście pisze z autopsji. Co do gianta- tak jestem fanem contenda AR, tak ten który podesłałeś to trochę lipa Co do Romet Huragana 3- tak jak pisałem sora ze zwykłymi hamplami vs tiagra z przyzwoitymi tarczowymi....kupiłbym zdecydowanie huragana 4 o ile znajdziesz go za 3k w swoim rozmiarze. Jak nie to ten felt podesłany wcześniej w relacji cena/wyposażenie nie wypada źle: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-felt-vr-60-pd45377/ Edytowane Piątek o 13:18 przez nossy Cytuj
Janusz56 Napisano Piątek o 14:20 Napisano Piątek o 14:20 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-emilia-tiagra-2024/ tutaj jeszcze masz emilia ktora ma inna geometrie a osprzet jak romagna Cytuj
zate Napisano Piątek o 17:57 Napisano Piątek o 17:57 (edytowane) W dniu 9.07.2025 o 17:18, Qrek4 napisał: Korzystając z okazji - co myślicie o Romet Huragan 3 lub 4? Chciałbym jakąś rozsądną szosę endurance w budżecie 3000pln. Czy warto czekać i dopłacać do Huragana 4 ze względu na hamulce tarczowe i tiagrę? Niestety rozmiary M/L są praktycznie nieosiągalne. Jeżdżę na huraganie 2 z clarisem - jest ZNACZNIE lepiej niż oczekiwałem kupując go rok temu. Po robocie chętnie wsiadam na pętelkę 2-3h, a jak mam wolną sobotę to przy 4h i więcej też jest cały czas fajnie. Konfiguracja kasety w sorze (huragan 3) nic nie daje w stosunku do 2 z clarisem, a huragany 2 2023 i 2024 są poniżej 2000PLN w chwili obecnej. Przymierzałem huragana 4 - rama mi bardziej pasowała niż huragana 2. W tamtym okresie cena za 4 była znacznie wyższa niż obecnie. Tarcze na kablach są takie sobie i regularnie słucham o "docieraniu hamulców", "piskach", itp. - to nie są moje wrażenia, tylko innych. Czy dyskusja o geometrii ramy w rowerach poniżej 3k, i że gdzieś tam jest pół centymetra więcej, a tu centymetr mniej ma sens? Generalnie one ani nie są za bardzo racing, ani za bardzo endurance. Powyżej 8k zwracałbym uwagę na takie rzeczy. Ale za 3k? Jaką zaletę ma huragan 2 za 1999PLN? Masz już coś bardziej szosowego, możesz na tym śmigać i zastanawiać się, co Ci się w szosówkach podoba, za co możesz i chcesz zapłacić większe pieniądze, a za co nie. Jakbym w tym roku miał kupować najtańszą szosę, to leciałbym w sensę z tiagrą za 3k. Oczywiście najpierw bym ją zobaczył i na niej usiadł. Dopiero potem, bym za nią zapłacił. Bez macania nie kupuję, nawet jeśli jest promocja. Edytowane Piątek o 17:58 przez zate 1 Cytuj
Janusz56 Napisano Piątek o 20:07 Napisano Piątek o 20:07 Tam kolega chcial sylwetke mniej wyciagnieta, to Emilia ma mniejszy reach niz ta Romagna. Tyle tylko napisalem a ze niby wersja damska, kto na to patrzy jak ma byc wygodnie. najwazniejsze w szosach jest prowadzenie pancerzy tak zeby przy skretach nie ocieraly o glowke ramy. A sensa naprawde posiada przemyslane konstrukcje pod tym wzgledem. 1 Cytuj
Janusz56 Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Plus tam jest tiagra 4700 wiec mozna zrobic upgrade na hydraulike z tych vbrake-ow bez koniecznosci wymiany manetek Cytuj
nctrns Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu @Janusz56 jak chcesz zrobić hydraulikę bez wymiany klamkomanetek? Jak chcesz zamontować tarcze w ramie i widelcu do tego nieprzystosowanych? Cytuj
Janusz56 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu A 4700 nie ma opcji na hydraulike w manetce? Myslalem ze ma dodatkowo piasta chyba jest na centerlock? czy sa dwie rozne manetki z serii 4700 z hydraulika i bez? Przepraszam jesli sie pomylilem Cytuj
zate Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu (edytowane) W dniu 11.07.2025 o 06:44, RabbitHood napisał: I nie, hamulce na obręczy nie są minusem. Podobnie jak sztywna oś nie ma większego znaczenia przy szosie. Bardzo ładne zdanie. Jak ktoś ma tarczowy fetysz w tym miejscu, to polecam jako najbardziej skrajny przykład pooglądać Toma Peadcocka, gdy wpada w kontrolowane poślizgi i z nich wychodzi, a potem zastanowić się, czy ja, tzn. wy, czy też ktoś kto kupuje rower tak zamierza śmigać, zwłaszcza gdy kupuje rower za 3k maks. P.S. Owszem bogatemu nikt nie zabroni. Ale ja ani nie jestem Peadcockiem, ani nie jestem bogaty. Edytowane 16 godzin temu przez zate Cytuj
nossy Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Większość życia jeździłem w szosie na hamplach obreczowych i było oki. Aż nie wsiadłem na tarczowe. Też kiedyś uważałem, że to fanaberią. Teraz mam dwa rowery szosowe na tarczach- jeden na hydro, drugi na mechanikach. Jeśli tylko budżet pozwala warto kupić rower na tarczach. Co do napędu....sora zawsze będzie lepsza od caritas, tiagra od sory, a 105 od tiagry. Proste. Natomiast jest jedną w tym wszystkim najważniejsza rzecz....fun z jazdy, który można czerpać nawet na podstawowym sprzęcie. Cytuj
zate Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Właśnie w tych konfiguracjach sprzedażowych od rometa czy na 8 rzędach, czy na 9, jest zawsze 11 - 28. Natomiast w sensie przy dziesięciu rzędach jest 11-34, co jest ciekawszą konfiguracją. Hollowtech jest ten sam. Takie sobie tarcze vs. 10 rzędów w tym budżecie? Ja brak 10 rzędów odczuwam, więc wolę 10 rzędów (emilia/romagna) niż takie se tarcze w feltsie. A jak mam iść w clarisa, to szczękowe będą prostsze i tańsze w utrzymaniu (huragan 2). I tak nikt nie założy do niego karbonowych kół. A zwykłe metalowe obręcze na szczękach na zwykłym deszczu działają. Cytuj
nossy Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu ....ale huragana 4 idzie czasami wyrwać za 3k a masz tutaj tiagra 2x10 i hample tarczowe. Co do przelozeń to na płaskim lepsze ciaśniejsze 11-28. Na góry oczywiście lepsze 11-34. Cytuj
nctrns Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 5 godzin temu, Janusz56 napisał: A 4700 nie ma opcji na hydraulike w manetce? Myslalem ze ma dodatkowo piasta chyba jest na centerlock? czy sa dwie rozne manetki z serii 4700 z hydraulika i bez? Przepraszam jesli sie pomylilem https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-ST-4720-R.html Hydro https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-ST-4700-R.html Obręczówka Zupełnie inna konstrukcja wewnątrz. W mechanicznej musi być miejsce zaczepienia linki i krzywka, żeby ją odpowiednio ciągnąć. W hydro jest zbiornik płynu i tłoczek. Nie było, nie ma i raczej nie będzie 2w1. Piasty pod hamulce obręczowe nie mają mocowań pod tarcze. Nie spotkałem się z uniwersalnymi lub konwertowalnymi piastami. Największym problemem jest rama bo jak nie masz mocowań pod zaciski tarczowe, to tego raczej nie przeskoczysz. W ramie stalowej można dospawać jakiś adapter, ale nikt tego nie zaleca. W alu tym bardziej, choć niektórzy mają i takie pomysły. Widelec można wymienić. Więc jak kupuje się szosę pod obręcze, to można zapomnieć o jakiejkolwiek konwersji. Cytuj
nossy Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu wpisz w google adapter pod hamulce tarczowe to Ciebie ali i temu solidnie zaskoczy😀 Cytuj
Janusz56 Napisano 56 minut temu Napisano 56 minut temu 14 godzin temu, nossy napisał: Większość życia jeździłem w szosie na hamplach obreczowych i było oki. Aż nie wsiadłem na tarczowe. Też kiedyś uważałem, że to fanaberią. Teraz mam dwa rowery szosowe na tarczach- jeden na hydro, drugi na mechanikach. Jeśli tylko budżet pozwala warto kupić rower na tarczach. Co do napędu....sora zawsze będzie lepsza od caritas, tiagra od sory, a 105 od tiagry. Proste. Natomiast jest jedną w tym wszystkim najważniejsza rzecz....fun z jazdy, który można czerpać nawet na podstawowym sprzęcie. Claris sora i tiagra sa w tym samym powiedzmy zasiegu, zreszta gdzies slyszalem zdanie ze te przerzutki chodza i przerzucaja dobrze kwestia ze serwisanci wola mowic ze przerzutka tak przerzuca czy zrzuca bo to tiagra/claris i to nie bedzie lepiej dzialac, a podobno mechanizm jest taki sam ale troche inne komponenty uzyte. claris to 8, sora 9 a tiagra 10. a na internecie mowia ze sora jest na poziomie starego dura ace a wiec jak sora to claris czy tiagra tym bardziej. zreszta jak dobrze przymalujesz to z Sory idzie zrobic 105 https://www.instagram.com/reel/DFmsiP8ywQT/?igsh=MXUxbW5xMG04Yms1NA== Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.