Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć! Chciałbym kupić szosę do 2500zł do jazdy 2-3 razy w tygodniu po 1-2h. Czasem dłuższe wycieczki.. Teraz mam Btwin Triban 500 - kupiłem używkę kilka mies temu, ale trochę przestrzeliłem z rozmiarem i sie jeździ średnio wygodnie (zbyt sportowa pozycja), więc szukam czegoś nowego :D 

Czy rozważać coś innego niż Triban RC120?
https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc120-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-302301
Mam 170cm. Jeździłem na ramie M w sklepie i było okej. Chcę w tym tygodniu przetestować przez Decathlon Rent zarówno rozmiar S, jak i M na dłuższej trasie, więc też będę wiedział, czy mi leży. 

Będzie ok, czy w coś innego celować?


 

Edytowane przez maxpower166
Napisano

Korzystając z okazji - co myślicie o Romet Huragan 3 lub 4?

Chciałbym jakąś rozsądną szosę endurance w budżecie 3000pln.

Czy warto czekać i dopłacać do Huragana 4 ze względu na hamulce tarczowe i tiagrę? Niestety rozmiary M/L są praktycznie nieosiągalne.

Napisano

Felt - jest dobrym rowerem za 2499zł.
-minusem może być napęd 2x8, a na plus "sztywne osie";

Sensa - warto dopłacić kila stówek do napędu 2x10;
-minusem może być (Szybkozamykacz i V-Brake)

Huragan - warto dopłacić kila stówek do napędu 2x10;
-na plus "sztywne osie";

Napisano

Gdzie ty tam widzisz v-braki? I nie, hamulce na obręczy nie są minusem. Podobnie jak sztywna oś nie ma większego znaczenia przy szosie.

 

Przy tych wszystkich budżetowych szosach tak naprawdę tylko jedno jest istotne - geometria i dopasowanie pod siebie. Cały osprzęt będzie podobnej klasie i po prostu będzie jeździł. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 7.07.2025 o 10:34, maxpower166 napisał:

Będzie ok, czy w coś innego celować?

Jak z każdą maszyną. Będziesz utrzymywać na bieżąco, świat tym objedziesz. Najważniejsze czy rower jest dopasowany rozmiarem i punkty kontaktu ( kierownica, pedały, siodło ) pasują do Ciebie.

Napisano (edytowane)

Dołóż sobie do tego rometa huragana 4 na Tiagrze i mechanicznych hamplach. Obręczowe hample w szosie są oki, pod warunkiem że od Tiagry w górę zklockami min.shimano 105 i nie trafisz na deszcz...bo wtedy nawet te niby złe mechaniki hamują, a obręczowe spowalniają. Do tyrania po płaskim, po suchym, na jakieś czasówki obręczowe są oki w rękach amatora. Ale poza tym mechaniczne będą lepsze. Czy sztywne osie w szosie nic nie dają...dla weekendowego amatora w podstawowej szosie nie, dla kogoś o zapędach sportowych z karbonowym sprzętem już tak- usztywniają całą konstrukcję więc różnica jest. Wszystko powyżej oczywiście pisze z autopsji.

Co do gianta- tak jestem fanem contenda AR, tak ten który podesłałeś to trochę lipa

Co do Romet Huragana 3- tak jak pisałem sora ze zwykłymi hamplami vs tiagra z przyzwoitymi tarczowymi....kupiłbym zdecydowanie huragana 4 o ile znajdziesz go za 3k w swoim rozmiarze.

Jak nie to ten felt podesłany wcześniej w relacji cena/wyposażenie nie wypada źle:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-felt-vr-60-pd45377/

 

 

Edytowane przez nossy
Napisano (edytowane)
W dniu 9.07.2025 o 17:18, Qrek4 napisał:

Korzystając z okazji - co myślicie o Romet Huragan 3 lub 4?

Chciałbym jakąś rozsądną szosę endurance w budżecie 3000pln.

Czy warto czekać i dopłacać do Huragana 4 ze względu na hamulce tarczowe i tiagrę? Niestety rozmiary M/L są praktycznie nieosiągalne.

Jeżdżę na huraganie 2 z clarisem - jest ZNACZNIE lepiej niż oczekiwałem kupując go rok temu. Po robocie chętnie wsiadam na pętelkę 2-3h, a jak mam wolną sobotę to przy 4h i więcej też jest cały czas fajnie.

Konfiguracja kasety w sorze (huragan 3) nic nie daje w stosunku do 2 z clarisem, a huragany 2 2023 i 2024 są poniżej 2000PLN w chwili obecnej. Przymierzałem huragana 4 - rama mi bardziej pasowała niż huragana 2. W tamtym okresie cena za 4 była znacznie wyższa niż obecnie. Tarcze na kablach są takie sobie i regularnie słucham o "docieraniu hamulców", "piskach", itp. - to nie są moje wrażenia, tylko innych.

Czy dyskusja o geometrii ramy w rowerach poniżej 3k, i że gdzieś tam jest pół centymetra więcej, a tu centymetr mniej ma sens? Generalnie one ani nie są za bardzo racing, ani za bardzo endurance. Powyżej 8k zwracałbym uwagę na takie rzeczy. Ale za 3k?

Jaką zaletę ma huragan 2 za 1999PLN? Masz już coś bardziej szosowego, możesz na tym śmigać i zastanawiać się, co Ci się w szosówkach podoba, za co możesz i chcesz zapłacić większe pieniądze, a za co nie.

Jakbym w tym roku miał kupować najtańszą szosę, to leciałbym w sensę z tiagrą za 3k. Oczywiście najpierw bym ją zobaczył i na niej usiadł. Dopiero potem, bym za nią zapłacił. Bez macania nie kupuję, nawet jeśli jest promocja.

Edytowane przez zate
  • +1 pomógł 1
Napisano

Tam kolega chcial sylwetke mniej wyciagnieta, to Emilia ma mniejszy reach niz ta Romagna. Tyle tylko napisalem a ze niby wersja damska, kto na to patrzy jak ma byc wygodnie.
 

najwazniejsze w szosach jest prowadzenie pancerzy tak zeby przy skretach nie ocieraly o glowke ramy. A sensa naprawde posiada przemyslane konstrukcje pod tym wzgledem.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

A 4700 nie ma opcji na hydraulike w manetce? Myslalem ze ma dodatkowo piasta chyba jest na centerlock? 
czy sa dwie rozne manetki z serii 4700 z hydraulika i bez? Przepraszam jesli sie pomylilem

Napisano (edytowane)
W dniu 11.07.2025 o 06:44, RabbitHood napisał:

 I nie, hamulce na obręczy nie są minusem. Podobnie jak sztywna oś nie ma większego znaczenia przy szosie.

Bardzo ładne zdanie.

Jak ktoś ma tarczowy fetysz w tym miejscu, to polecam jako najbardziej skrajny przykład pooglądać Toma Peadcocka, gdy wpada w kontrolowane poślizgi i z nich wychodzi, a potem zastanowić się, czy ja, tzn. wy, czy też ktoś kto kupuje rower tak zamierza śmigać, zwłaszcza gdy kupuje rower za 3k maks.

P.S. Owszem bogatemu nikt nie zabroni. Ale ja ani nie jestem Peadcockiem, ani nie jestem bogaty.

Edytowane przez zate
Napisano

Większość życia jeździłem w szosie na hamplach obreczowych i było oki. Aż nie wsiadłem na tarczowe. Też kiedyś uważałem,  że to fanaberią. Teraz mam dwa rowery szosowe na tarczach- jeden na hydro, drugi na mechanikach. Jeśli tylko budżet pozwala warto kupić rower na tarczach. Co do napędu....sora zawsze będzie lepsza od caritas, tiagra od sory, a 105 od tiagry. Proste. Natomiast jest jedną w tym wszystkim najważniejsza rzecz....fun z jazdy, który można czerpać nawet na podstawowym sprzęcie.

Napisano

Właśnie w tych konfiguracjach sprzedażowych od rometa czy na 8 rzędach, czy na 9, jest zawsze 11 - 28. Natomiast w sensie przy dziesięciu rzędach jest 11-34, co jest ciekawszą konfiguracją. Hollowtech jest ten sam.

Takie sobie tarcze vs. 10 rzędów w tym budżecie? Ja brak 10 rzędów odczuwam, więc wolę 10 rzędów (emilia/romagna) niż takie se tarcze w feltsie. A jak mam iść w clarisa, to szczękowe będą prostsze i tańsze w utrzymaniu (huragan 2).

I tak nikt nie założy do niego karbonowych kół. A zwykłe metalowe obręcze na szczękach na zwykłym deszczu działają.

Napisano

....ale huragana 4 idzie czasami wyrwać za 3k a masz tutaj tiagra 2x10 i hample tarczowe. Co do przelozeń to na płaskim lepsze ciaśniejsze 11-28.  Na góry oczywiście lepsze 11-34.

Napisano
5 godzin temu, Janusz56 napisał:

A 4700 nie ma opcji na hydraulike w manetce? Myslalem ze ma dodatkowo piasta chyba jest na centerlock? 
czy sa dwie rozne manetki z serii 4700 z hydraulika i bez? Przepraszam jesli sie pomylilem

https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-ST-4720-R.html Hydro
https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-ST-4700-R.html Obręczówka

Zupełnie inna konstrukcja wewnątrz. W mechanicznej musi być miejsce zaczepienia linki i krzywka, żeby ją odpowiednio ciągnąć. W hydro jest zbiornik płynu i tłoczek. Nie było, nie ma i raczej nie będzie 2w1.

Piasty pod hamulce obręczowe nie mają mocowań pod tarcze. Nie spotkałem się z uniwersalnymi lub konwertowalnymi piastami.

Największym problemem jest rama bo jak nie masz mocowań pod zaciski tarczowe, to tego raczej nie przeskoczysz. W ramie stalowej można dospawać jakiś adapter, ale nikt tego nie zaleca. W alu tym bardziej, choć niektórzy mają i takie pomysły. Widelec można wymienić.

Więc jak kupuje się szosę pod obręcze, to można zapomnieć o jakiejkolwiek konwersji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...