Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak, jednak pozostanę przy szosie bo daje więcej możliwości co do wszelakiej jazdy i nawet turystycznej gdyby temat zawodów odszedł kiedyś lub w drugą stronę zapragnąłbym kiedyś w jakieś ustawce pojechać.

Mam dwukilometrową pętlę po prostokącie dość bezpieczną bo w strefie przemysłowej także ruch niewielki i tam kręcę treningi. Dodatkowo rower spinningowy mam w mieszkaniu.

Tylko jak wspominałem rower nie jest jedyną aktywnością sportową także nie ma tego dużo.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

no co Ty....ta cena to jakiś żart. Absolutnie nie warto. Za 3k masz nową Sense na shimano 105 na zwyklych hamplach, a za 2600 na tiagrze na szybkierowery. Za 3200 masz tego karbonowego centruriona. 

Napisano (edytowane)

Jeszcze pytanie alternatywnie do Sensa na 105 za 3400,

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-comp-pd43638/?v_Id=234424&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=20018174782&gclid=EAIaIQobChMI6_zbrNmEjgMVEk-RBR1W_Af9EAQYBiABEgJej_D_BwE

czy warto może lepiej Corratec Elite też nowy tylko z 2022r stąd w cenie za 3600, czy ma jakieś lepsze komponenty na korzyść?

Gdybym mógł prosić o porównanie obu,  tudzież wskazanie lepszego wyboru.

 

IMG_2156.jpeg

IMG_2158.jpeg

Edytowane przez Jacekww
Napisano (edytowane)

Ponieważ słaby kontakt ze sprzedawcą tych centurionów karbonowych wróciłem do punktu wyjścia i zamówiłem sensa na tiagrze. Teraz pytanie na jakie zamienić oryginalne opony Vittoria Zaffiro 25mm.

Tak aby dodały szybkości ale jednocześnie też były bezpieczne dla kogoś kto nigdy na szosie i tak wąskich oponach nie jeździł.

Proszę o podpowiedzi jakie modele wziąc pod rozwagę i jaki rozmiar, pozostać przy 25 czy może 28 dla ów wspomnianego bezpieczeństwa, jeśli ma on jakkiekolwiek znaczenie oczywiście w tym aspekcie.
Dobrze aby też wytrzymałe były na przebicia.

Czy dętki zostają przy wymianie czy też należy zmienić.

 

Edytowane przez Jacekww
Napisano

Dętki mogą zostać ale jak chcesz trochę wagi zrzucić to zamów TPU z AliExpress. Jak nie chcesz wydawać 300 zł za sztukę na nowe, topowe opony typu Continental GP 5000 albo Vittoria Corsa to możesz zamówić zwijane Continental Ultra Sport III w rozmiarze 28mm, które kosztują tylko około 80 zł za sztukę i ważą niecałe 300 gram (mam je, dają radę nawet na szutrowych łącznikach pełnych drobnych, ostrych kamyków) albo Maxxis Highroad, które też czytałem, że są niezłe, ważą tylko 205 gramów w rozmiarze 28mm i podobno mają jakąś wkładkę antyprzebiciową

 

Napisano

Gratuluje zakupu...co do opon to jeśli to wersja zwijana opony to możesz ją zostawić dojeździć sezon i zimę, wymienić przed przyszłym na coś szybszego z mniejszymi oporami toczenia...lub ściągnąć te, sprzedać jako prawie nowe i kupić coś szybszego. Jest tego trochę Vittoria Corsa Pro, Schwalbe Pro one, Conti gp5000, Pirelli p zero race. Maxxis High Road. Z tych wymienionych od siebie polecam conti gp5000 oraz maxxis high road. Na conti jeżdżę od dawna, maxxisa testuje od paru miesięcy na drugim komplecie. W conti mam 25c ,w High Roadzie 28c- dla mnie bardzo szybka opona, targana już na brukach, szutrach, kiepskich asfaltach- jeden papeć zaliczony na remontowanej drodze jakiś duży metalowy ostry kawałek przebił oponę i dętkę (...ale do domu dojechałem, powietrze zjechało wieczorem). Opona lekka 220gram. Są dwie wersje zwykła i SL...ja kupiłem zwykłą bo SL ma nieco mniejszą odporność na przebicia. Jeśli Twoje trasy treningowe i startowe wiodą przez dobre asfalty to nie wiem, czy jest sens pakować się w 28c. Oczywiście 28c jest bardziej komfortowe, a opory niewiele większe więc to już pytanie do Ciebie co jest ważniejsze. Ja na dobre asfalty nie widzę do końca sensu 28c, ale jak już wchodzą gorszej jakości to 28c robi różnicę.

Napisano (edytowane)
11 godzin temu, Greg1 napisał:

o możesz zamówić zwijane Continental Ultra Sport III w rozmiarze 28mm, które kosztują tylko około 80 zł za sztukę i ważą niecałe 300 gram 

Jak masz wymieniać Zaffiro na Ultra Sport III to lepiej nie wymieniać wcale. To wymiana słabego na beznadziejne. Lepiej zostaw to co jest. Szerokość też jest OK.

Edytowane przez KNKS
Napisano (edytowane)

Gratulacje zakupu 🙂. Co do opon szosowych polecam Pirelli p zero road. Nie są tanie ale jeżdżę od roku i zero kapci ładnie się toczą nie zużywają się szybko i mają deklarowana szerokość jaka podaje producent. Lepiej do opon dołożyc niż kupować taniej. 

Edytowane przez Thomass13
Napisano

Dziękuję wszystkim za pomoc, myślę, że z czasem ja będę mógł dzielić się doświadczeniem jeżdżąc szosą :)

 

Skoro opinie rozbieżne co do Continental Ultra Sport III, to cenowo odpiowiadają mi Pirelli  https://www.centrumrowerowe.pl/opona-pirelli-p-zero-road-pd26556/?srsltid=AfmBOoq16O1K3363UwmILpqY3AQIZcrmGsSxZMACHKVUQlqjdFMUpSYt  które nawet rozmiarowo są 28, 26 i 24

oraz  Maxiss https://www.centrumrowerowe.pl/opona-maxxis-high-road-pd41939/

 

Zamówiłem też lemondkę z Ali ale jeśli nie będzie mi pasować coś w niej w opcji jest z deca która ma dobre opinie https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804?mc=8515713&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-shopp_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-brand-css&gad_source=1&gad_campaignid=21741767695&gclid=EAIaIQobChMIwKaNlLuMjgMVrmtBAh03QjHzEAQYASABEgKKQvD_BwE

Generalnie umyśliłem sobie aby podpórki pod łokieć były na tyle wysoko umieszczone aby można było jeżdzić też chwytem na kierownicę, ale nie wiem czy jest taka możliwość bo na razie tylko sama teoria i być może mylne wyobrażenia w tym zakresie.

 

Napisano

Nie widzę żadnego sensu wymiany obecnie posiadanej vittori na ultra sporty. To dobra , ale podstawowa opona...nijak ma się do topowych modeli.

Maxxis , któego wrzuciłeś jest w wersji tubuless, a te są nieco cięższe. Z Maxxisa szukaj wersji High Road pod dętkę w szerokości 25, 28c. Ja kupiłem na centrumrowerowe.pl za 132zł wersje pod dętkę 28c z wagą 220gram. W tej cenie to opona totalnie nie do pobicia jeśli chodzi o parametry. Jestem na tyle zadowolony z niej, że na następny sezon conti gp5000 s tr wylatują (bo to ich ostatni sezon) i wejdą HighRoady, ale w wersji tubuless. Myślałem też o tym Pirelli , które wrzuciłeś, ale mają kiepską ochronę przed przebiciem. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz, ale jeśli szukasz osiągów to jak dorwiesz do 150-160zł Maxxisa to je bierz. Później szukaj Conti Gp5000 (bywają po ok.190-200zł), Vittoria Corsa (ok.200zł), Schwalbe Pro One (poniżej 200zł), ew. Veloflex Corsa Pro (tez bywa poniżej 200zł).

Nie kupiłbym żadnej z podanych przez Ciebie pod Twoje zastosowanie. Opony które kupisz muszą być znacząco lepsze (szybsze i bardziej przyczepne) od tych które masz, a wspomniane przez wyżej takie właśnie są. 

Napisano

Trzeba mu przyznać że umie w szlifa 🤣

18 godzin temu, Jacekww napisał:

Vittoria Zaffiro 25mm

Ja być może odmiennie od innych uważam że to całkiem dobre opony, cena vs jakość, i proponuje najpierw pojeździć potem ewentualnie zmieniać.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...