gad Napisano Czwartek o 17:15 Napisano Czwartek o 17:15 Posiadam rower elektryczny Ecobike EXPEDITION SUV w którym fabrycznie zamontowane są klamki 401 j zaciski 410 Shimano i tarcze 180mm Rower na ramię 21'' i baterią 720 waży dosyć sporo i do tego moja waga 112 - 115 kg. Zastanawiam się czy mogę jakoś poprawić trochę hamulce? Cytuj
Mihau_ Napisano Czwartek o 17:31 Napisano Czwartek o 17:31 Najłatwiej i najtaniej wymienić klocki na metaliczne. W drugiej kolejności pewnie tarcze choć nie widzę nigdzie w specyfikacji co tam zamontowali. Generalnie i tak zacząłbym od odtłuszczenia tarcz Cytuj
lewocz Napisano Czwartek o 17:42 Napisano Czwartek o 17:42 Moim zdaniem klocki metaliczne nie uczynią hebla mocniejszym. One potrzebują dobrego dotarcia i wysokiej temperatury co by działały na 100% W czasach gdy jeździłem maratony to wiara jeździła na metalikach ale to dlatego, że długo wytrzymują, zwłaszcza w błocie. Ale jak ktoś potrzebował mocnych hebli, a szybkie zużycie mu nie wadziło to zakładał organiki. Pełna siła hamowania od samego początku , klei się klocek prawie do tarczy. Ale szybki leci...no i z tymi smarami trzeba uważać bo jak się zatłuści to klocki do wyrzucenia. Metaliki można ratować, ale organik jak złapie smar to do śmieci. Cytuj
gad Napisano Czwartek o 17:57 Autor Napisano Czwartek o 17:57 A może jakieś klocki półmetaliczne i potem ewentualnie zmiana tarczy przedniej na większą? Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 18:30 Napisano Czwartek o 18:30 Klocki oryginalne Shimano opisane jako "resin" w istocie są klockami półmetalicznymi. 1 Cytuj
emski Napisano Czwartek o 18:46 Napisano Czwartek o 18:46 zmienić zacisk z przodu na 4 tłoczki, np: https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-br-mt420-pd20286/ jak będzie brakować mocy to zmiana tarczy z przodu na ~200. zacznij od tego: https://www.1enduro.pl/regulacja-i-docieranie-hamulcow-tarczowych/ Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 18:46 Napisano Czwartek o 18:46 Shimano nie oferuje "semi metalic", ale ich klocki "resin" na oko mają więcej metalicznych pasków w nośniku organicznym niż jagwire. Cytuj
JWO Napisano Czwartek o 18:53 Napisano Czwartek o 18:53 Faktycznie. Pierwsza odpowiedz w google: Cytat Shimano offers both resin (organic) and semi-metallic brake pads, each with its own advantages and disadvantages. Resin pads are softer, quieter, and offer better modulation but may fade more easily under sustained braking. Semi-metallic pads, on the other hand, are harder, more durable, and provide more overall braking power but can be noisier and wear rotors faster I to byla odpowiedz AI Z Shimano: Cytat Resin brake pads, also referred to as organic or semi-metallic pads, are made from a mix of fibers bonded together by a strong adhesive. Typically, the fibers are softer than metal, which generally leads to quieter brakes. Mozna wylaczyc AI w googlu? Cytuj
leejoonidas Napisano Czwartek o 18:59 Napisano Czwartek o 18:59 Są też określane jako wzmacniane. Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 05:58 Napisano wczoraj o 05:58 11 godzin temu, JWO napisał: Mozna wylaczyc AI w googlu? Też mnie to wkurza bo czasami takie bzdury pokazuje, że aż oczy bolą od czytania Cytuj
KSikorski Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Ja preferuję mimo wszystko inteligencję prawdziwą, popartą doświadczeniem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.