martin_1001 Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja Cześć, Chciałbym kupić swoją pierwszą nawigację na rower. Jeżdżę gravelem, głównie trasy szutrowe, leśne. W nawigacji najważniejsze aby dobrze sprawdzała się właśnie w lasach, poza typowymi szlakami. Często zjeżdżam z wcześniej wybranej trasy bo np. widzę inną fajną ściężkę leśną:) Na smartfonie (mamy.cz) szybko mi przelicza nową trasę do celu. Główne jeżdżę tak że wybieram jakiś cel, mapy.cz mi proponują 2,3 trasy i jadę. Z innych ważnych kwestii: wolałbym chyba ekran dotykowy, możliwość wgrywania gpxów, możliwość ustawienia trasy bezpośrednio na nawigacji. Poza tym jeżdżę kilkudniowe wyprawy bikepackingowe więc dobrze aby bateria mogła wytrzymać minimum 10h (telefon muszę podładowywać z powerbanka). Nie potrzebuję różnych bajerów typu pomiar kadencji, moc, i inne. Budżet: max 2 tyś, choć im mniej tym lepiej. Może być używana. Wstępnie zainteresowany jestem: Wahoo Roam 3, Wahoo Ace (można używane wyrwac poniżej 2k), Hammerhead Karoo 3, IGPSport IGS800, IGPSport IGS630S. Fajna cenowo jest też Garmin Explore 2 (może ta sie nada?) . Co doradzicie? Cytuj
keltu Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja (edytowane) Ja bym wybierał między Explore 2 a IGS630s. Niewątpliwą zaletą tego pierwszego jest mnogość map które można sobie wgrać. Choć i do IGS630s ktoś nie dawno odkrył jak można aktualizować i wgrywać swoje mapy więc to też na pewno na plus bo mapy producenta do pobrania były z 2023 r. https://www.pepper.pl/dyskusji/igpsport-bsc300-informacje-o-mapach-1046955 Ale jeśli chcesz dotykowy ekran no to Explore 2. Edytowane 18 Maja przez keltu Cytuj
spidelli Napisano 19 Maja Napisano 19 Maja Można w pewnym uproszczeniu przyjąć, że nawigacja jest tak dobra, jak mapy, które do nie wgrasz. To w mapie zaszyte są informacje, takie jak adresy, POI czy poziomice. Ma to mniejsze znaczenie, jesli nie routujesz trasy w locie (jak w nawi do auta) a poruszasz się po uprzednio wyrysowanej kresce. Ta metoda jest bardziej czasochlonna ale wg mnie - pewniejsza. Mowa oczywiście o dluzszych trasach turystycznych, w tym kilkudniowych. Na jazdy wokół komina wystarczy nos i ew. rzut oka na aplikację typu Konoot czy Osmand. Przy czym osobiście nie mocuję telefonu do kierownicy rylko po prostu zatrzymuję się i wyjmuję go z płetwy żeby ustalić kierunek Cytuj
seba8121 Napisano 19 Maja Napisano 19 Maja (edytowane) 10 godzin temu, martin_1001 napisał: Często zjeżdżam z wcześniej wybranej trasy bo np. widzę inną fajną ściężkę leśną:) Na smartfonie (mamy.cz) szybko mi przelicza nową trasę do celu. No to tu się garmin trochę z tym sprzecza, przynajmniej mój 530 tego nie ogarnia, może mam coś wyłączne, ale rzadko kiedy gdy zjadę z kursu szybko przeliczy, zazwyczaj jęczy "zejście z kursu'", być może w explore jest innaczej to typowo wersja do nawigacji. Edytowane 19 Maja przez seba8121 Cytuj
Greg1 Napisano 19 Maja Napisano 19 Maja Pewnie masz wyłączoną opcję przeliczania trasy albo przelicza dopiero po większym "zboczeniu z trasy", minimum 100-200 m. Ja co prawda nie mam nawigacji Garmina ale czasem nawiguję zegarkiem Garmina a czasem też jeżdżę z włączoną nawigacją na Komoocie na telefonie (telefon w kieszonce i jazda na komendy głosowe) i tam mam wyłączone przeliczanie trasy i Komoot zaczyna "krzyczeć" dopiero ponad 100 m po zjechaniu z niej Cytuj
Janusz56 Napisano 11 Lipca Napisano 11 Lipca (edytowane) W temacie Roam V3 czy ponizej mialem pecha i nawigacja po prostu ucina i niezbyt dobrze zaczytuje gpx z komoota, apka czyta a urzadzenie na TBT sie wywala i ucina trase. Pokazuje niepoprawnie 27.2km a z podgladu trasy widac ze cos jest nie tak plus TBT urywa sie po 9km Chyba ze robie cos nie tak, import przez wahoo app gpx wyeksportowanego przez komoota, apka podczytuje dobrze a na TBT sie krzaczy… i pokazuje pol trasy ze strzalkami a potem juz twardy slad. cos chyba zdecydowanie poszlo nie tak… garmin to normalnie czytal i robil tbt Edit: dopiero za kolejnym importem wykonal to poprawnie Edytowane 11 Lipca przez Janusz56 Cytuj
cervandes Napisano 11 Lipca Napisano 11 Lipca Moim zdaniem zostaje na placu boju tylko Garmin i Karoo 3. Bo mają heatmapy. Jeżdżenie na rowerze to niekoniecznie wgrana trasa, ale właśnie ten impuls, że widzi się jakąś nieodkrytą ścieżkę i człowiek się zastanawia czy warto. No to moim zdaniem bezkonkurencyjny w tym momencie jest widok mapy z heatmapą - funkcję tę posiada Garminek i Karoo. Garmin ma swoje heatmapy, Hammerhead używa tych od Suntoo. Mój głos na Explore 2. Cytuj
Janusz56 Napisano 11 Lipca Napisano 11 Lipca (edytowane) Ja przetestowalem Roam v3 troche dalej jest niestabilny i jak ma sie punkt startu i konca w tym samym miejscu to troche nie dziala jak nalezy - zaczalem trase przeszedlem jak pokazywal i skonczylo mi trase xD problematyczna jest belka z szybkim menu jak sie pali gps aquired bo zaslania ekran mogli to inaczej wymyslic czyli scroll od dolu zeby sie dostac do menu. ja postawilem na edge 1040 lepszy sprzet i szybsze przeliczanie trasy czy ladowanie trasy mialem w rekach edge explore 2 i chodzi to troche jak edge 1030 czyli bardzo powoli i trzeba miec cierpliwosc. przerobilem chyba wszystko co bylo przez chinskie przez wahoo czy garminy i koniec koncow wybor padl na edge 1040 ktory po aktualizacjach z funkcjami 1050 jest naprawde super. aha te filmy ze cos sie zawiesza czy rebootuje po wgraniach aktualizacji - ludzie niektorzy wyrazili zgode na braniu udzialu w beta testach aby otrzymac wczesniej funkcje - wiec nic dziwnego ze soft jest niestabilny. Tak wyglada beta ale na mnie nie patrzcie bo ja jestem slepy i potrzebuje wiekszego ekranu i dobrej widocznosci. Roam V3 ma nowa czcionke i tez nie podpasowala jest strasznie chuda Edytowane 11 Lipca przez Janusz56 Cytuj
Janusz56 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Potwierdzam, Karoo 3 jest swietny - jesli ma sie mniejsze wymaganie co do baterii ( ta starcza na ok 13h z 3 czujnikami odpalona mapa i na trybie auto brightness. Przy tworzeniu sciezki gdy Hammerhead Dashboard nie rozpoznaje sciezki mozna kliknac ignore path dodac punkt i przelaczyc znowu na np punkt Gravel. W zaczytanej trasie rozpozna skret i doda follow the map z odliczaniem kilometrowki do skretu. ekran jest wybitnie jasny i czytelny, dodatkowo przy dodaniu rozszerzen mozna zrobic sobie dzwonek i dodac jako aktywny datafield. jestem strasznie zadowolony i bez roznicy czy zrobi sie trase w komoot czy gdzie indziej po prostu tez pokaze follow map jesli jakas sciezka wg routingu Karoo jest niedostepna. GPS jest bardzo dobry, szybko lapie fixa nawet w mieszkaniu, na pewno szybciej niz na wahoo. lepszy UI mozna sobie duzo opcji customizowac, jedynie do kalorii jest potrzebny power meter ale mozna dodac z rozszerzen virtual power meter i go zkalibrowac i wtedy kalorie sie pokaza. naprawde przetestowalem zarowno Ace (ogromny i toporne przyciski) na mapie sie wiesza, Garmin E1040 to pewnie wiadomo ze jak jest slabe pokrycie mapy to rzuci UTurn na wyznaczonej trasie. Ktore kozna zignorowac ale szybkosc dzialania to niestety nie to. wahoo ma szybszy rerouting ale tyczy wtedy po szosie i ma slabe rozpoznawanie innych sciezek wg mojego testu. wytyczanie trasy do domu czy punktu w Karoo odbywa sie przez pin na mapie i droga tez jest tyczona zgodnie z zadanym profilem drogi, nie jak w wahoo czy garminie gdzie mimo opcji gravel jedziemy po glownych drogach i szosie. dlatego uwazam ze Karoo ogolnie jest najlepsza opcja, nawet na podkladzie mapowym bardzo wyrazne sa heatmapy wiec jadac bez trasy mozna sie nawigowac. minusem jest ze karoo nie posiada gyroskopu, i magnetometru wiec nie dziala jako kompas a kierunek rozpoznaje po ruchu GPS. podsumowujac po miesiacu testow zdecydowalem sie na karoo bo jest na ten moment najlepsza opcja do znalezienia tego odpowiedniego punktu gdy sie nie trenuje a zaknteresowanie jedno to nawigacja. Mozna nawet wylaczyc rerouting i potem wlaczyc i nastepnie doprowadzi nas do najblizszego punktu. gdy mamy trase gdzies oddalona i zalezy nam na dojechaniu do punktu startu trzeba uzyc navigate to i postawic pina na starcie trasy. Generalnie jest to bardzo uzyteczne urzadzenie i mozna tez pododawac sobie POI na trasie i nawigacja je pokazuje jako osobne punkty nawet jesli sa obok trasy Cytuj
Rybus85 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu (edytowane) Ja kupiłem 1040 i nie wiem o czym piszesz 😁 Rerouting momentalnie. A specjalnie wybrałem trudniejszą trasę. Raz tylko zapytał czy zakończyć nawigacje czy szukać trasy. I przeliczenie zajęło mu kilka sekund. A latam gravelem gdzie się da 😉 Edytowane 19 godzin temu przez Rybus85 Cytuj
kipcior Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu @Janusz56 a dobrze kojarzę, że Ty miałeś Brytona któregoś tam nowego? Jak to się ma do reszty? Cytuj
Janusz56 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 9 godzin temu, Rybus85 napisał: Ja kupiłem 1040 i nie wiem o czym piszesz 😁 Rerouting momentalnie. A specjalnie wybrałem trudniejszą trasę. Raz tylko zapytał czy zakończyć nawigacje czy szukać trasy. I przeliczenie zajęło mu kilka sekund. A latam gravelem gdzie się da 😉 Gdzie napisalem cokolwiek o reroutingu Garmina? Napisalem ze mialem wyznaczona trase, Garmin nie mial paru sciezek na mapie i zamiast mnie prowadzic jak trasa to powiadomienie wysylal U-Turn 30m a gdy sie zawrocilo zglaszal kolejny U-turn i tak w kolko. bo caly czas bylem na trasie jednak no potem ogarnalem ze zamiast wyslac informacje o skrecie i follow the map to rzuca u-turn jak np siezki nie ma na swojej ActiveTopo map Zreszta nie bede polemizowal nad szybkoscia - bo momentalnie to nie jest 25 sek a przy dluzszych trasach to trwa z minute jak nie wiecej Cytuj
Janusz56 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu (edytowane) @kipcior Tak przez moment posiadalem Brytona S810 oceniam ze to biedniejsza wersja E1040 stylizacja podobna ekranu danych. Strasznie slaba nawigacja pod wzgledem wygladu mapy, moj egzemplarz okazal sie niestabilny czesto zdarzalo sie na ekranie mapy podczas nawigacji nagle zrestartowac cala trase ze znikala i po jakims czasie pokazywala sie znowu wraz z odswiezeniem mapy i w tym czasie zacinal sie na pikaniu. Jesli miales wczesniej licznik i umiesz wybaczyc niedoskonalosci to moze sie przekonasz. W reklamach mowia ze ma multi GNSS pokazuja w instrukcji opcje wlaczenia dual banda ale nic z tych rzeczy urzadzenie ma zwykly GPS i to w lesie nie dalo rady a poza lasem na ulicy ciagnal slad po budynkach. Pokazuja jak dziala rerouting ale trzeba miec telefon bo bez niego to dziala tak ze pokazuje linie prosta do punktu zejscia z trasy, dolaczenie do startu trasy poprowadzilo mnie przez schody a rerouting raz w lesie wybral sciezke brzegiem jeziora mimo ze obok byla spokojna droga tak zeby dojechac do dalszej trasy. Ale moze moje trasy sa ekstremalne nie wiem, na ten moment uwazam ze lepiej dorzucic i wybrac Karoo 3. Ewentualnie chyba Magene C606 jest lepsza alternatywa chyba ze koniecznie chcesz ekran 3.5 cala. Ale wszystko co ma Magene ma tez Bryton, no chyba ze wgranie nowej trasy podczas tej samej aktywnosci i zmiana pol danych podczas rozpoczetej aktywnosci. Jeszcze mozna iGPSport biNavi ktore na pewno jest lepsze niz bryton, bo ogladac filmy recenzje czy czytac artykuly to jedno, ale zeby wiedziec co sie chce to trzeba kupic licznik sprawdzic i jak nie przypasuje to zwrocic. Ja przerobilem wszystkie liczniki (Roam V3, Ace, E1040, Karoo 3, Bryton s810) i ostatecznie tak jak napisalem wybralem Karoo 3. Przewazylo to co najwazniejsze dla mnie czyli czytelnosc mapy i tego jak pokazany jest kursor z trasa. Dodatkowo przydatne rzeczy jak nawiguj do domu, czy nawiguj do punktu z zachowaniem preferowanej nawierzchni i najszybsze ladowanie trasy z tego calego zestawienia. Bryton trase 63km ladowal 5min, K3 8sek Wahoo 30sek a Garmin 2min. Co z tego ze mozna wyznaczyc sobie tez trase do domu w E1040 czy do lokalizacji jak prowadzi po szosie, tak samo Wahoo. Ktos powie ze logiczne ze tak ma prowadzic ale mi to nie odpowiada. W Wahoo Ace czy Roam v3 sila jaka trzeba przylozyc zeby kliknac przycisk jest strasznie duza no i ciezko wyczuc. W E1040 nie da sie ustawic kolorku jaki chcesz, bo kolor trasy jest zalezny od motywu mapy no i jeszcze wirtualny partner ktorego nie da sie wylaczyc. Ale kalibracje wysokosci mial najlepsza E1040, po 4h jazdy na starcie pokazal 273m a na koniec pokazal 274m a zaczynalem z tego samego punktu K3 z 274m pozniej pokazalo 278m Wahoo z 275m pozniej pokazal 292m Bryton z 273m pokazal pozniej 313 czy 315m w kazdym razie straszny dryf a kalibracja jest jedna, wpisanie z łapy ze teraz jestes na takiej wysokosci i innej nie ma. Takze czasami przy podjazdach wygladalo to komicznie bo dane bral z GPX na temat elewacji a wyswietlal te swoja wysokosc i jadac pod gorke liczby ktore wyswietlal powinny swiadczyc ze jedzie sie z gorki xD Edytowane 10 godzin temu przez Janusz56 1 Cytuj
Rybus85 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Magene C606. No nie 😉 Nawigowanie i rerouting zamiatają podłogę Magene w 1040. Wiem,bo mam C606 od kwietnia. Nie wiem dlaczego piszesz że 1040 tak długo wgrywał Ci trasy lub tak długo przeliczał. Ja wrzucałem po 50-70km i moment. Karoo całkiem spoko. Sam kiedyś o nim myślałem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.