Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Chciałbym kupić swoją pierwszą nawigację na rower. Jeżdżę gravelem, głównie trasy szutrowe, leśne. 

W nawigacji najważniejsze aby dobrze sprawdzała się właśnie w lasach, poza typowymi szlakami. Często zjeżdżam z wcześniej wybranej trasy bo np. widzę inną fajną ściężkę leśną:) Na smartfonie (mamy.cz) szybko mi przelicza nową trasę do celu. Główne jeżdżę tak że wybieram jakiś cel, mapy.cz mi proponują 2,3 trasy i jadę. 

Z innych ważnych kwestii: wolałbym chyba ekran dotykowy, możliwość wgrywania gpxów, możliwość ustawienia trasy bezpośrednio na nawigacji. Poza tym jeżdżę kilkudniowe wyprawy bikepackingowe więc dobrze aby bateria mogła wytrzymać minimum 10h (telefon muszę podładowywać z powerbanka). 

Nie potrzebuję różnych bajerów typu pomiar kadencji, moc, i inne. 

Budżet: max 2 tyś, choć im mniej tym lepiej. Może być używana.

Wstępnie zainteresowany jestem: Wahoo Roam 3, Wahoo Ace (można używane wyrwac poniżej 2k), Hammerhead Karoo 3, IGPSport IGS800, IGPSport  IGS630S. Fajna cenowo jest też Garmin Explore 2 (może ta sie nada?) . Co doradzicie?

Napisano (edytowane)

Ja bym wybierał między Explore 2 a IGS630s. Niewątpliwą zaletą tego pierwszego jest mnogość map które można sobie wgrać.

Choć i do IGS630s ktoś nie dawno odkrył jak można aktualizować i wgrywać swoje mapy więc to też na pewno na plus bo mapy producenta do pobrania były z 2023 r. https://www.pepper.pl/dyskusji/igpsport-bsc300-informacje-o-mapach-1046955

Ale jeśli chcesz dotykowy ekran no to Explore 2.

Edytowane przez keltu
Napisano

Można w pewnym uproszczeniu przyjąć, że nawigacja jest tak dobra, jak mapy, które do nie wgrasz. To w mapie zaszyte są informacje, takie jak adresy, POI czy poziomice.

Ma to mniejsze znaczenie, jesli nie routujesz trasy w locie (jak w nawi do auta) a poruszasz się po uprzednio wyrysowanej kresce.

Ta metoda jest bardziej czasochlonna ale wg mnie - pewniejsza.

Mowa oczywiście o dluzszych trasach turystycznych, w tym kilkudniowych. Na jazdy wokół komina wystarczy nos i ew. rzut oka na aplikację typu Konoot czy Osmand. Przy czym osobiście nie mocuję telefonu do kierownicy rylko po prostu zatrzymuję się i wyjmuję go z płetwy żeby ustalić kierunek

Napisano (edytowane)
10 godzin temu, martin_1001 napisał:

Często zjeżdżam z wcześniej wybranej trasy bo np. widzę inną fajną ściężkę leśną:) Na smartfonie (mamy.cz) szybko mi przelicza nową trasę do celu.

No to tu się garmin trochę z tym sprzecza, przynajmniej mój 530 tego nie ogarnia, może mam coś wyłączne, ale rzadko kiedy gdy zjadę z kursu szybko przeliczy, zazwyczaj jęczy "zejście z kursu'", być może w explore jest innaczej to typowo wersja do nawigacji. 

Edytowane przez seba8121
Napisano

Pewnie masz wyłączoną opcję przeliczania trasy albo przelicza dopiero po większym "zboczeniu z trasy", minimum 100-200 m. Ja co prawda nie mam nawigacji Garmina ale czasem nawiguję zegarkiem Garmina a czasem też jeżdżę z włączoną nawigacją na Komoocie na telefonie (telefon w kieszonce i jazda na komendy głosowe) i tam mam wyłączone przeliczanie trasy i Komoot zaczyna "krzyczeć" dopiero ponad 100 m po zjechaniu z niej

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

W temacie  Roam V3 czy ponizej mialem pecha i nawigacja po prostu ucina i niezbyt dobrze zaczytuje gpx z komoota, apka czyta a urzadzenie na TBT sie wywala i ucina trase. Pokazuje niepoprawnie 27.2km a z podgladu trasy widac ze cos jest nie tak plus TBT urywa sie po 9km

Chyba ze robie cos nie tak,

import przez wahoo app gpx wyeksportowanego przez komoota, apka podczytuje dobrze a na TBT sie krzaczy… i pokazuje pol trasy ze strzalkami a potem juz twardy slad. 
cos chyba zdecydowanie poszlo nie tak…

garmin to normalnie czytal i robil tbt

 

Edit: dopiero za kolejnym importem wykonal to poprawnie

 

IMG_0995.jpeg

IMG_0993.jpeg

IMG_0992.jpeg

IMG_0979.png

IMG_0983.png

IMG_0994.jpeg

Edytowane przez Janusz56
Napisano

Moim zdaniem zostaje na placu boju tylko Garmin i Karoo 3. Bo mają heatmapy. Jeżdżenie na rowerze to niekoniecznie wgrana trasa, ale właśnie ten impuls, że widzi się jakąś nieodkrytą ścieżkę i człowiek się zastanawia czy warto.

No to moim zdaniem bezkonkurencyjny w tym momencie jest widok mapy z heatmapą - funkcję tę posiada Garminek i Karoo. Garmin ma swoje heatmapy, Hammerhead używa tych od Suntoo.

Mój głos na Explore 2.

Napisano (edytowane)

Ja przetestowalem Roam v3 troche dalej jest niestabilny i jak ma sie punkt startu i konca w tym samym miejscu to troche nie dziala jak nalezy - zaczalem trase przeszedlem jak pokazywal i skonczylo mi trase xD

problematyczna jest belka z szybkim menu jak sie pali gps aquired bo zaslania ekran mogli to inaczej wymyslic czyli scroll od dolu zeby sie dostac do menu.

ja postawilem na edge 1040 lepszy sprzet i szybsze przeliczanie trasy czy ladowanie trasy 

mialem w rekach edge explore 2 i chodzi to troche jak edge 1030 czyli bardzo powoli i trzeba miec cierpliwosc.

przerobilem chyba wszystko co bylo przez chinskie przez wahoo czy garminy i koniec koncow wybor padl na edge 1040 ktory po aktualizacjach z funkcjami 1050 jest naprawde super.

aha te filmy ze cos sie zawiesza czy rebootuje po wgraniach aktualizacji - ludzie niektorzy wyrazili zgode na braniu udzialu w beta testach aby otrzymac wczesniej funkcje - wiec nic dziwnego ze soft jest niestabilny. Tak wyglada beta

ale na mnie nie patrzcie bo ja jestem slepy i potrzebuje wiekszego ekranu i dobrej widocznosci. 
Roam V3 ma nowa czcionke i tez nie podpasowala jest strasznie chuda 

 

Edytowane przez Janusz56
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Potwierdzam, Karoo 3 jest swietny - jesli ma sie mniejsze wymaganie co do baterii ( ta starcza na ok 13h z 3 czujnikami odpalona mapa i na trybie auto brightness.

Przy tworzeniu sciezki gdy Hammerhead Dashboard nie rozpoznaje sciezki mozna kliknac ignore path dodac punkt i przelaczyc znowu na np punkt Gravel. W zaczytanej trasie rozpozna skret i doda follow the map z odliczaniem kilometrowki do skretu.
 

ekran jest wybitnie jasny i czytelny, dodatkowo przy dodaniu rozszerzen mozna zrobic sobie dzwonek i dodac jako aktywny datafield.

jestem strasznie zadowolony i bez roznicy czy zrobi sie trase w komoot czy gdzie indziej po prostu tez pokaze follow map jesli jakas sciezka wg routingu Karoo jest niedostepna.

GPS jest bardzo dobry, szybko lapie fixa nawet w mieszkaniu, na pewno szybciej niz na wahoo.

lepszy UI mozna sobie duzo opcji customizowac, jedynie do kalorii jest potrzebny power meter ale mozna dodac z rozszerzen virtual power meter i go zkalibrowac i wtedy kalorie sie pokaza.

naprawde przetestowalem zarowno Ace (ogromny i toporne przyciski) na mapie sie wiesza, Garmin E1040 to pewnie wiadomo ze jak jest slabe pokrycie mapy to rzuci UTurn na wyznaczonej trasie. Ktore kozna zignorowac ale szybkosc dzialania to niestety nie to.

wahoo ma szybszy rerouting ale tyczy wtedy po szosie i ma slabe rozpoznawanie innych sciezek wg mojego testu.

wytyczanie trasy do domu czy punktu w Karoo odbywa sie przez pin na mapie i droga tez jest tyczona zgodnie z zadanym profilem drogi, nie jak w wahoo czy garminie gdzie mimo opcji gravel jedziemy po glownych drogach i szosie.

dlatego uwazam ze Karoo ogolnie jest najlepsza opcja, nawet na podkladzie mapowym bardzo wyrazne sa heatmapy wiec jadac bez trasy mozna sie nawigowac.

minusem jest ze karoo nie posiada gyroskopu, i magnetometru wiec nie dziala jako kompas a kierunek rozpoznaje po ruchu GPS. 
 

podsumowujac po miesiacu testow zdecydowalem sie na karoo bo jest na ten moment najlepsza opcja do znalezienia tego odpowiedniego punktu gdy sie nie trenuje a zaknteresowanie jedno to nawigacja.

Mozna nawet wylaczyc rerouting i potem wlaczyc i nastepnie doprowadzi nas do najblizszego punktu.

gdy mamy trase gdzies oddalona i zalezy nam na dojechaniu do punktu startu trzeba uzyc navigate to i postawic pina na starcie trasy. Generalnie jest to bardzo uzyteczne urzadzenie i mozna tez pododawac sobie POI na trasie i nawigacja je pokazuje jako osobne punkty nawet jesli sa obok trasy

Napisano (edytowane)

Ja kupiłem 1040 i nie wiem o czym piszesz 😁 Rerouting momentalnie. A specjalnie wybrałem trudniejszą trasę. Raz tylko zapytał czy zakończyć nawigacje czy szukać trasy. I przeliczenie zajęło mu kilka sekund. A latam gravelem gdzie się da 😉

 

Edytowane przez Rybus85

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...