wr81 Napisano Sobota o 19:21 Napisano Sobota o 19:21 Nie zaprzeczam (zwłaszcza słowom Moderatora ) - ostrzeżenia i disclaimery jak najbardziej pozozstają w mocy (pokrótce: jak karta to wirtualna/jednorazowa, wysyłka długa, zdarzają się anulowania zamówień, pakowanie losowe - raz super raz jeży włosy na głowie, zwrotów i reklamacji na szczęście nie ćwiczyłem ale nie chciałbym, zdarzają si pomyłki typu wysyłka, są to części OEMowe więc trafiają się np. jakieś customowe kolory/naklejki, droga wysyłka do PL i brak możliwości łączenia zamówień z różnych kodów itp itd ). Kody do północy (+ wysyłka 40 EUR ) Cytuj
cervandes Napisano wczoraj o 09:21 Napisano wczoraj o 09:21 Robię leniwy rekonesans pod kątem kół, aluminiowe DT około 2000-2500pln, składane DT - podobnie, carbony 5-6k. Autentycznie i bez nabijania się - rozważam Elitewheelsy SLR-MTB 2.0 czyli chińskie carbony z aliexpress. Takie z szerokością wewnętrzną 30mm kosztują dziś poniżej 2k, gwarancji mają trzy lata, są na ratchecie kompatybilnym z DT Swiss, bębenki są zamienne. Wg producenta ważą 1551g. I teraz najlepsze. Mam dwóch znajomych, którzy kręcą na takich kołach. Jeden to kompletny wariat bo wszystko z ali ciągnie, drugi tylko koła. Obaj arcyzadowoleni, nic się nie dzieje. Cytuj
marcesco Napisano wczoraj o 09:29 Napisano wczoraj o 09:29 Jest jeszcze jedna możliwość: chińskie obręcze, piasty DT i złożyć samemu 🫡 Cytuj
cervandes Napisano wczoraj o 10:36 Napisano wczoraj o 10:36 Chyba zamówię. Jeśli coś będzie nie tak, to obręcze zostają, piasty wlecą inne i szprychy. W sumie i tak trzeba liczyć po parę dobrych stów za same obręcze, więc piasty niejako wychodzą w chińczyku "gratis". Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 10:43 Napisano wczoraj o 10:43 Co po gwarancji w elitewheels, skoro jej praktyczna realizacja trwa tygodniami? Tymczasem w Gdyni stacjonarnie kupisz komplet Roval Control alloy 350 6B za 1473zł brutto ważące 1685g licząc z taśmami i wentylami. Ja rozważyłem i kupiłem. Cytuj
wr81 Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu W dniu 15.11.2025 o 14:03, wr81 napisał: A propos kół to Duroci Pro (czemu nikt ich nie chce?) zamówione 26 pażdziernika wysłali 12 listopada (obecnie na "platformach logstycznych" Laposte). Informacyjnie (może dla kogoś będzie to budżetowa alternatywa, albo kolejna marka do testów @chudzinki ;)) to Duroci z Luksemburga doszły. Wszystko ok, pakowanie naprawdę dobre - bo fabryczne (full retail packaging)- dopasowane kartony, plastikowe wkładki z talerzykami na endcapy itp.. Rocznik 2022, szerokość wewn 26mm, masa 1758g. W zestawie dużo dodatków: 2 bębenek (czyli jest MS+XD), przednie endcapy Torque Caps, 2 wentylki, 2x 59ml mleka (produkcja Stans). Obręcze spawane, piasty Super Bubba X z 4 stopniami engejdżmentu. To jest najwyższy model Duroc Pro30 z obręczami spawanymi i lepszymi piastami.Poniżej jest model Expert z takimi samymi obręczami i tańszymi piastami SRX (straightpull) , a najniżej są wersje Comp z obręczami łączonymi na inserty piastami SRC które mają taki sam bębenek i za to szprychy J-Bend. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Cytat Informacyjnie (może dla kogoś będzie to budżetowa alternatywa, albo kolejna marka do testów @chudzinki ;)) to Duroci z Luksemburga doszły. Wszystko ok, pakowanie naprawdę dobre - bo fabryczne (full retail packaging)- dopasowane kartony, plastikowe wkładki z talerzykami na endcapy itp.. Rocznik 2022, szerokość wewn 26mm, masa 1758g. @wr81 ja nic nie testuję tylko kupuję 😀. Poza tym za wąskie, za ciężkie i za głośne! 😋 Cytuj
michalr75 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu U żony wjechały koła na obręczach Accent Evo Pro i piastach Novateca, komplet 1550g, cena 1700 PLN. Pierwsze recenzje użytkowniczki to że "rower sam jedzie". Więc można założyć że stosunek jakości/wagi do ceny zgodny z oczekiwaniami. Cytuj
RabbitHood Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu W podobnej cenie masz już DT SWISS 1600 - na "nieco" bardziej renomowanych piastach niż novatec. Cytuj
wr81 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Godzinę temu, chudzinki napisał: Poza tym za wąskie, za ciężkie i za głośne! Szersze od xr1700 o 1mm , chociaż nazwa jest myląca i sugeruje szerokość 30mm. Masa jak za 800PLN (a można taniej ;)) chyba ok. Wyposażenie (bębenek) bogate. Głośna dość jest ( sam ni jestem miłośnikiem jazgotu) aczkolwiek moim zdaniem odgłos jest przyjemniejszy niż typowe rzężenie ratchetu. na pewno po zakręceniu koło kręci się zaskakująco długo (biorąc pod uwagę ilość cyknięć bębenka). Uwaga - to są piasty Super Bubba X inne trochę od Super Bubba bez X o których jest więcej materiałów chociażby na youtubie. Godzinę temu, michalr75 napisał: U żony wjechały koła na obręczach Accent Evo Pro i piastach Novateca, komplet 1550g, cena 1700 PLN Masa dość dobra ale chyba jednak przy obręczy 380g dla lekkiej użytkowniczki (jak w temacie wątku). Cytuj
michalr75 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) @RabbitHood Do MTB te 1600-setki? Novatec nie jest zły, mnóstwo ludzi na tym jeździ, ściga się nawet, więc te piasty maja już swoją markę na rynku. Poza tym czy przypadkiem nie jest tak że piasty DT Swiss są trochę przereklamowane? Dużo rozmawiam z serwisantami i nie do końca DT są najlepsze w ich ocenie, jak się okazuje, zresztą miałem je w poprzednim rowerze (350 SP) i przynajmniej raz na sezon trzeba było wymieniać łożyska bo piasty zaczynały "chrupać". Teraz mam piasty bodajże KT (nie pamiętam dokładnie), nalatane z 15 tysięcy w błocie, wodzie i innym syfie i łożyska się kręcą tak jak się kręciły jak koła były nowe. Tak wiec rozumiem "legendarność i kultowość" DT, ale nie dajmy się zwariować. 4 minuty temu, wr81 napisał: Masa dość dobra ale chyba jednak przy obręczy 380g dla lekkiej użytkowniczki (jak w temacie wątku). A co miałeś dokładnie na myśli tutaj? Edytowane 2 godziny temu przez michalr75 Cytuj
chudzinki Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu 3 minuty temu, wr81 napisał: Głośna dość jest ( sam ni jestem miłośnikiem jazgotu) aczkolwiek moim zdaniem odgłos jest przyjemniejszy niż typowe rzężenie ratchetu. @wr81spoko. Ja to żartobliwie. Na razie nie szukam kół, a gdybym szukał to jak naaaajcichszych 😉. Cytuj
wr81 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 27 minut temu, michalr75 napisał: A co miałeś dokładnie na myśli tutaj? Ok rzeczywiście chyba nie dokończyłem myśli - chodziło mi o to obawiałbym się używać 380g obręcz aluminiową będąc 90kg klockiem a nie lekką rowerzystką jak w temacie. @wr81 Nie no ja też żartobliwie - ale sam przyznasz że kilka kompletów kół ostatsnio kupiłeś (omijająć okelpane DT) Ja wrażeń akustycznych jako takich nie szukam, bardzo rycząca piasta kojarzy mi się z "treningiem kolarskim w białych skarpetach" odbywanym na wale wiślanym Kraków - Tyniec w sobotnie popołudnie, gdzie takowa (zapewne jeszcze sucha jak pieprz piasta) ma chyba budować prestiż i rozpraszać emerytów i rodziny z dziećmi na roweruch z kołami 20 cali.. Cytuj
michalr75 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu @wr81 Dlatego to obręcze dla żony a nie moje Choć osoba która składała te koła, składała na tych obręczach też koła dla ścigantów o wadze około 80kg i ponoć dały radę. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu @michalr75 350 (i generalnie wszystkie DT) są dobrze przemyślane pod względem uszczelnień, luzu roboczego czy serwisowalności, ale wymagają nieco więcej uwagi przy montażu (przede wszystkim smar na oś przednią, z tyłu pod gwint kasety i dobrze jest raz na sezon zdjąć bębenek, wyczyścić sprzęgło, nasmarować (nie zapominając o nałożeniu warstwy uszczelniającej na łożyska). Wtedy będą długowieczne. Rzecz jasna żadna benzyna czy inne odłuszczacze nie stosowane do czyszczenia kasety na rowerze. Pamiętać też należy że przy wymianie łożysk należy stosować się do wytycznych DT (luz roboczy powstaje dopiero po założeniu koła w rowerze) i używać łożysk z uszczelnianiami kontaktowymi (przynajmniej od strony zewnętrznej). Cytuj
michalr75 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 3 minuty temu, Dokumosa napisał: @michalr75 350 (i generalnie wszystkie DT) są dobrze przemyślane pod względem uszczelnień... Nie sądzę żeby osoby które robiły mi serwis tych piast, sami będąc ich użytkownikami, nie wiedziały jak to należy robić. A jednak smar się wypłukiwał, dostawał się syf i łożyska korodowały. Cytuj
Dokumosa Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) No raczej nie wszyscy to wiedzą. Swego czasu poprawiałem po wielu serwisach (również "renomowanych"). Od kilku lat nie pozwalam nikomu dotykać moich kół ;). Główne zarzuty to stosowanie łożysk z uszczelnieniami bezkontaktowymi (co z tego, że polecanych firm, jak nie przystosowanych do pracy bez dodatkowych uszczelnień). Montaż pierścienia z uszczelką zapewne bez użycia narzędzia specjalnego co powodowało uszkodzenie uszczelki. Uszczelnianie smarem special grease, który jest wodnorozcieńczalny (tym tylko można miźnąć same pierścienie sprzęgła ale na wszystkie inne elementy trzeba ładować smar wodoodporny. No i ważna rzecz typowo użytkowa - konstrukcja piasty przedniej oraz bębenka tylnej jest tak zrobiona, że jeśli ośi (którymi przykręca się koła) nie usmaruje się wodoodpornym smarem przed ich montażem to woda będzie po tych osiach wschodzić do korpusu piasty przedniej oraz do korpusu bębenka i komory ze sprzęgłem. Edytowane 1 godzinę temu przez Dokumosa Cytuj
cervandes Napisano 23 minuty temu Napisano 23 minuty temu O co chodzi z tym luzem roboczym łożysk w dt? Chyba każdy filmik i instruktaż jaki widziałem to pakowanie łożysk do pierwszego oporu na korpusie piasty, tj wciska się je tak głęboko jak pozwala kołnierz wytoczony w piaście. Jak zatem mam ocenić 'luz roboczy' i czym on jest, @Dokumosa? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.