Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie zaprzeczam (zwłaszcza słowom Moderatora :) ) - ostrzeżenia i disclaimery jak najbardziej pozozstają w mocy (pokrótce: jak karta to wirtualna/jednorazowa, wysyłka długa, zdarzają się anulowania zamówień, pakowanie losowe - raz super raz jeży włosy na głowie, zwrotów i reklamacji na szczęście nie ćwiczyłem ale nie chciałbym, zdarzają si pomyłki typu wysyłka, są to części OEMowe więc trafiają się np. jakieś customowe kolory/naklejki, droga wysyłka do PL i brak możliwości łączenia zamówień z różnych kodów itp itd ). 

Kody do północy (+ wysyłka 40 EUR )

image.png.654320d77e0704370096765207ee7b0b.png

image.png.a9e0611547e7b58e107643c0b3a34a36.png

 

 

Napisano

Robię leniwy rekonesans pod kątem kół, aluminiowe DT około 2000-2500pln, składane DT - podobnie, carbony 5-6k.

Autentycznie i bez nabijania się - rozważam Elitewheelsy SLR-MTB 2.0 czyli chińskie carbony z aliexpress. Takie z szerokością wewnętrzną 30mm kosztują dziś poniżej 2k, gwarancji mają trzy lata, są na ratchecie kompatybilnym z DT Swiss, bębenki są zamienne. Wg producenta ważą 1551g.

I teraz najlepsze. Mam dwóch znajomych, którzy kręcą na takich kołach. Jeden to kompletny wariat bo wszystko z ali ciągnie, drugi tylko koła. Obaj arcyzadowoleni, nic się nie dzieje.

 

Napisano

Chyba zamówię. Jeśli coś będzie nie tak, to obręcze zostają, piasty wlecą inne i szprychy. W sumie i tak trzeba liczyć po parę dobrych stów za same obręcze, więc piasty niejako wychodzą w chińczyku "gratis".

Napisano

Co po gwarancji w elitewheels, skoro jej praktyczna realizacja trwa tygodniami?

Tymczasem w Gdyni stacjonarnie kupisz komplet Roval Control alloy 350 6B za 1473zł brutto ważące 1685g licząc z taśmami i wentylami. Ja rozważyłem i kupiłem.

 

Napisano
W dniu 15.11.2025 o 14:03, wr81 napisał:

A propos kół to Duroci Pro (czemu nikt ich nie chce?) zamówione 26 pażdziernika wysłali 12 listopada (obecnie na "platformach logstycznych" Laposte).

Informacyjnie (może dla kogoś będzie to budżetowa alternatywa, albo kolejna marka do testów @chudzinki ;)) to Duroci z Luksemburga doszły. Wszystko ok, pakowanie naprawdę dobre - bo fabryczne (full retail packaging)-  dopasowane kartony, plastikowe wkładki z talerzykami na endcapy itp.. Rocznik 2022, szerokość wewn 26mm, masa 1758g. W zestawie dużo dodatków: 2 bębenek (czyli jest MS+XD), przednie endcapy Torque Caps, 2 wentylki, 2x 59ml mleka (produkcja Stans).

image.thumb.jpeg.b588bc0d7f24d0f183a58420c4326ff5.jpegimage.thumb.jpeg.aa9d9fab6ff63674a9e80f311f120972.jpeg

image.thumb.jpeg.809834561558da42f31105c5a6c04459.jpeg

Obręcze spawane, piasty Super Bubba X z 4 stopniami engejdżmentu.

To jest najwyższy model Duroc Pro30  z obręczami spawanymi i lepszymi piastami.Poniżej jest model Expert z takimi samymi obręczami i tańszymi piastami SRX (straightpull) , a najniżej są wersje Comp z obręczami łączonymi na inserty piastami SRC które mają taki sam bębenek i za to szprychy J-Bend.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

Informacyjnie (może dla kogoś będzie to budżetowa alternatywa, albo kolejna marka do testów @chudzinki ;)) to Duroci z Luksemburga doszły. Wszystko ok, pakowanie naprawdę dobre - bo fabryczne (full retail packaging)-  dopasowane kartony, plastikowe wkładki z talerzykami na endcapy itp.. Rocznik 2022, szerokość wewn 26mm, masa 1758g.

@wr81 ja nic nie testuję tylko kupuję 😀.

Poza tym za wąskie, za ciężkie i za głośne! 😋

Napisano

U żony wjechały koła na obręczach Accent Evo Pro i piastach Novateca, komplet 1550g, cena 1700 PLN. Pierwsze recenzje użytkowniczki to że "rower sam jedzie". Więc można założyć że stosunek jakości/wagi do ceny zgodny z oczekiwaniami. 

Napisano
Godzinę temu, chudzinki napisał:

Poza tym za wąskie, za ciężkie i za głośne!

Szersze od xr1700 o 1mm , chociaż nazwa jest myląca i sugeruje szerokość 30mm. Masa jak za 800PLN (a można taniej ;)) chyba ok. Wyposażenie (bębenek) bogate. Głośna dość jest  ( sam ni jestem miłośnikiem jazgotu) aczkolwiek moim zdaniem odgłos jest przyjemniejszy niż typowe rzężenie ratchetu. na pewno  po zakręceniu koło kręci się zaskakująco długo (biorąc pod uwagę ilość cyknięć bębenka). Uwaga - to są piasty Super Bubba X inne trochę od Super Bubba bez X o których jest więcej materiałów chociażby na youtubie.

 

Godzinę temu, michalr75 napisał:

U żony wjechały koła na obręczach Accent Evo Pro i piastach Novateca, komplet 1550g, cena 1700 PLN

Masa dość dobra ale chyba jednak przy obręczy 380g dla lekkiej użytkowniczki (jak w temacie wątku). 

Napisano (edytowane)

@RabbitHood Do MTB te 1600-setki? ;) Novatec nie jest zły, mnóstwo ludzi na tym jeździ, ściga się nawet, więc te piasty maja już swoją markę na rynku. Poza tym czy przypadkiem nie jest tak że piasty DT Swiss są trochę przereklamowane? ;) Dużo rozmawiam z serwisantami i nie do końca DT są najlepsze w ich ocenie, jak się okazuje, zresztą miałem je w poprzednim rowerze (350 SP) i przynajmniej raz na sezon trzeba było wymieniać łożyska bo piasty zaczynały "chrupać". Teraz mam piasty bodajże KT (nie pamiętam dokładnie), nalatane z 15 tysięcy w błocie, wodzie i innym syfie i łożyska się kręcą tak jak się kręciły jak koła były nowe. Tak wiec rozumiem "legendarność i kultowość" DT, ale nie dajmy się zwariować.

4 minuty temu, wr81 napisał:

Masa dość dobra ale chyba jednak przy obręczy 380g dla lekkiej użytkowniczki (jak w temacie wątku). 

A co miałeś dokładnie na myśli tutaj?

Edytowane przez michalr75
Napisano
3 minuty temu, wr81 napisał:

Głośna dość jest  ( sam ni jestem miłośnikiem jazgotu) aczkolwiek moim zdaniem odgłos jest przyjemniejszy niż typowe rzężenie ratchetu.

@wr81spoko. Ja to żartobliwie. Na razie nie szukam kół, a gdybym szukał to jak naaaajcichszych 😉.

Napisano
27 minut temu, michalr75 napisał:

A co miałeś dokładnie na myśli tutaj?

Ok rzeczywiście chyba nie dokończyłem myśli - chodziło mi o to obawiałbym się używać 380g obręcz aluminiową będąc 90kg klockiem a nie lekką rowerzystką jak w temacie.

@wr81 Nie no ja też żartobliwie  - ale sam przyznasz że kilka kompletów kół ostatsnio kupiłeś (omijająć okelpane DT) ;) Ja wrażeń akustycznych jako takich nie szukam, bardzo rycząca piasta kojarzy mi się z "treningiem kolarskim w białych skarpetach" odbywanym na wale wiślanym Kraków - Tyniec w sobotnie popołudnie, gdzie takowa (zapewne jeszcze sucha jak pieprz piasta) ma chyba budować prestiż i rozpraszać emerytów i rodziny z dziećmi na roweruch z kołami 20 cali.. 

Napisano

@michalr75 350 (i generalnie wszystkie DT) są dobrze przemyślane pod względem uszczelnień, luzu roboczego czy serwisowalności, ale wymagają nieco więcej uwagi przy montażu (przede wszystkim smar na oś przednią, z tyłu pod gwint kasety i dobrze jest raz na sezon zdjąć bębenek, wyczyścić sprzęgło, nasmarować (nie zapominając o nałożeniu warstwy uszczelniającej na łożyska). Wtedy będą długowieczne. Rzecz jasna żadna benzyna czy inne odłuszczacze nie stosowane do czyszczenia kasety na rowerze. Pamiętać też należy że przy wymianie łożysk należy stosować się do wytycznych DT (luz roboczy powstaje dopiero po założeniu koła w rowerze) i używać łożysk z uszczelnianiami kontaktowymi (przynajmniej od strony zewnętrznej).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...