Skocz do zawartości

[5000] hybryda na sztywnym widelcu z oponą 45


Rekomendowane odpowiedzi

Czekając na Treka FX3 2024, który nie wiadomo kiedy będzie przeleciałem sobie jeszcze raz kilka rowerów, nad którymi się zastanawiałem i chciałem podsumować, czy coś nie umknęło mojej uwadze.
 

Wymagania: sztywny widelec (rezygnuję z amortyzatorów na rzecz wagi), prosta kierownica i dla tego porównania możliwość założenia opony 45

Giant Toughroad - cena z kosmosu za kwadrat i altusa 2x9, ale bardzo przyjemny w moim odczuciu rower

Marin muirwoods - stalowa rama, jedyny rower, do którego się nie przymierzałem

Giant escape 1 - można włożyć do niego 45, ale po przejechaniu się na escape 2 miałem odczucie jednak zbyt agresywnej pozycji

Marin dsx 2 - jeździłem i się po prostu nie przekonałem (nie wiem, czy wchodzi opona 45, ale to nieistotne) 
 

1. Jest coś jeszcze na co warto zwrócić uwagę w tym stylu? 
 

2. Olać wszystko, wziąć jakiegoś crossa z blokadą amortyzatora, albo mtb bo dla 1000km rocznie takie szukanie nie jest warte świeczki i „każdy” rower będzie dobry 

Drugie pytanie z lekkim przekąsem bo fajnie poznać zdanie innych.

@Mihau_ w felta tej opony nie wcisnę ;) 

Edytowane przez Biodro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zawsze można przerobić MTB - w sensie : sztywny widelec, najlepiej karbonowy (finansowo powinno +/- wyjść na zero po sprzedaniu jakiegoś przeciętnego powietrzniaka), no i odpada problem z oponami ;)

Z hybryd/fitnesów, to np. wpadł mi w oko Polygon Path 4, tyle że raczej niedostępny, nie najlżejszy, no i nie mam pojęcia ile tam się zmieści gumy na szerokość... W sumie, to trochę się sobie dziwię, a jedynym wytłumaczeniem jest kolejny chwilowy kaprys, no i stosunkowo niska cena - tyle w teorii...  Tylko, jeśli DSX nie podszedł, to i Path pewnie też nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że wygodna , przyjazna rama to podstawa. Na drugim miejscu koła na trzecim amor ( w twoim przypadku przyzwoity wideł ) . Napęd nie jest najważniejszy , i tak się zużywa i trzeba wymieniać komponenty . A cena ....  po pierwszej udanej wycieczce zapomina się o niej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten pomysł z hardtrailem na sztywnym widelcu? Jakiś marlin 7 np.

Kiedyś za młodu (taki stary nie jestem, ale z 10-15 lat minęło) jeździłem na Trek 4300 4 series i mam niesamowity sentyment. Z roweru wyrosłem, ale dobrze się na tym jeździło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zacny ten focus ;) 

Z drugiej strony hardtrail 1x na sztywnym widelcu nie będzie zbyt toporny na asfalcie? 

Panowie i Panie człowiek jak za dużo czyta to się człowiekowi w głowie miesza, oczywiście zgadzam się, że lepiej się na coś zdecydować i najwyżej wymienić za jakiś czas, ale jestem trochę rozczarowany rowerami, które wypisałem w pierwszym w poście stąd moje rozterki

Edytowane przez Biodro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Biodro napisał:

Marin dsx 2 - jeździłem i się po prostu nie przekonałem (nie wiem, czy wchodzi opona 45, ale to nieistotne) 

Moje niespełnione marzenie ;) Coś konkretnego nie pasowało czy całokształt?

Opona 45 jest rzekomo w standardzie w roku rocznikowym 2024.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@spidelli przemyślałem co mi nie pasowało.

Generalnie miałem wrażenie, że jest dosyć długi i geometria jest zbyt agresywna (bardzo podobno uczucie w sumie jak w Giant Escape 1) co z dosyć szeroką kierownicą dało dziwne uczucie. Na pewno jakbym miał się zdecydować na któryś z tych dwóch modeli to wymieniłbym, albo skróciłbym kierownicę.

Dodatkowo w dsx 2 miałem wrażenie mocno wystającego koła, ale nie wiem czy to było realne wrażenie, czy jednak opona z beżowym paskiem na boku dawała takie wrażenie.

Podkreślam, że to subiektywne uczucie.

Co do tej długości i szerokiej kierownicy tego też się boję w hardtrailu ze sztywnym widelcem :D więc pewnie miałbym podobne odczucie

@WaGiant coś czuję, że skończy się na toughroadzie, albo doczekam się fx3 (tak wiem, że tam najprawdopodniej 45 nie wejdzie) 

Edytowane przez Biodro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mówiłem serio o HT, ale jak zauważyłeś - jest to też kwestia pozycji, choć na upartego da się : wystarczy wybrać coś o nieco agresywnej geometrii, czyli z dużym/stromym kątem główki ramy, powiedzmy ok.70 stopni, a rower będzie krótszy (łatwiej o to w starszych rocznikowo modelach, lub u niektórych producentów, np. Cube), i do tego wymienić, albo przyciąć kierownicę, byle nie za bardzo, żeby nie siedzieć jak na baczność ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Biodro napisał:

Generalnie miałem wrażenie, że jest dosyć długi i geometria jest zbyt agresywna (bardzo podobno uczucie w sumie jak w Giant Escape 1) co z dosyć szeroką kierownicą dało dziwne uczucie.

Moja żona na to samo narzekała w DSX 1, chociaż podejrzewaliśmy, że jednak M to był za duży rower, wbrew temu co twierdzili w sklepie. Ostatecznie to + wpadka serwisu w tym samym sklepie (oddali rower z krzywą przerzutką po serwisie 0) zdecydowało, że rower sprzedany, a Marin u żony skreślony :) 

Moje rowerowe notowania też u niej spadły, bo to ja ją namówiłem na ten rower ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Biodro

Skoro Marin DSX 2 i Giant Escape nie pasowały to musisz szukać czegoś ze stosunkiem stack/reach 1.50 lub więcej. Oba te modele miały ten stosunek bliżej 1.40

Obawiam się, że ciężko będzie Ci znaleźć innego fitnessa niż ten Trek z wygodną geometrią.

Edytowane przez cincin27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Żeby porównywanie stack/reach było miarodajne musisz mieć dwa rowery o identycznym, fizycznym rozmiarze (np.identyczna ett).

2. Wynik dzielenia stack/reach zmienia się w zależności od rozmiaru.

3. Wynik zależy głównie od zmian wartości reach, który ma o wiele mniejszy wpływ na odczucia z jazdy niż stack

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałem dwa takie same rozmiary roweru. Jedyny minus, że liczyłem stack/reach dla rozmiaru L DSX2 i Escape 2 (prawie identyczna długość górnej rury) i podałem wartość 1.50, która sprawdzi się  przy tym rozmiarze, ale przy innym faktycznie niekoniecznie. Autor nie podał swojego wzrostu, więc założyłem, że jest normalnego wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam DSX 1 - mi pasuje - ktoś powiedział, że to gravel dla górali albo mtb na płaskie i można tak uważać. Sprawia się w terenie. To co na start może się nie podobać to ciężarne koła. Jak w takim rowerze koła są cięższe niż rowerze enduro, to słabo. Zmieniłem i jest super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem koła Fulcrum Rapid Red 500 - proste szprychy, różna grubość i liczba szprych po prawej i po lewej - nie wiem czy dobre, ale w dobrej cenie za tę masę. Żeby było w temacie - jak się szuka roweru w niższych cenach to zawsze będą kompromisy - jedne łatwiej naprawić (np. słabe opony, czy dętki) inne są trudniejsze. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...