Skocz do zawartości

[koła] Lekkie koła do MTB do 5000 zł


1938

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Jakby co, to rama Rose do XC oferuje miejsce na opony 2.25"...

Startowy lekki full XC to jakieś 20 -30 k, np. NS Bikes Synonym, który ma już nowoczesną geometrię (do niedawna dla niektórych może aż za bardzo - główka ramy 67 stopni, i 119 cm długości w rozmiarze M). Kupując takiego za 10 -15 k, pewnie trzeba będzie dołożyć kilka k, żeby go odchudzić.

Co do przedostatniej ramy Scale (do 2022 włącznie), to jest ona przestarzała pod kątem agresywnej geometrii, i małej ilości miejsca w ramie na opony, poza tym dla przeciętnego Kowalskiego spoza czołówki jest wystarczająco dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze,że nie rozumiem tego "wychylania" widelca do przodu i spłaszczania kąta główki. Zawody xc czy xcm to nie są zjazdy na czas tylko wyścig interwałowy z niemałą ilością podjazdów gdzie jak zawodnik przegra podjazdy to nigdy na zjazdach nie nadrobi. Gdzie w takim razie ozdyskano strate w główce ramy? Na kącie rury podsiodłowej? Tam chyba aż takie spore zmiany nie zaszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Przecietny napisał:

Lepszy pod jakim kątem do jakich zastosowań? Piszesz o startach w zawodach tak? O wydjności? Bo właśnie mam wrażenie, że średnie fulle to ciężkie niewydajne klocki a żeby mieć coś dobrego to już nie wystarczy średni a trzeba szukać czegoś z wyższej półki najlepiej w karbonie i czegoś co nie waży dużo.

Absolutnie każdych które nie są jazdą asfaltem lub leciutkim szuterkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Absolutnie każdych które nie są jazdą asfaltem lub leciutkim szuterkiem

A możesz trochę rozwinąć? Rozumiem, że jeżdzący na rowerze ma wygodniejszą jazde nie dba o prędkość, amator zawodnik który nie walczy również ma wygodniej i nie dba o miejsce. Jednak jak weźmiemy pod uwagę ambitnego amatora z czołówki który walczy o miejsce i czas w cyklu który nie jest w górach a gdzieś w Polsce centralnej, zachodniej gdzie inni wybierają się na przejażdzki nawet gravelowe to nie widzę przewagi szybkosci fulla nad ht. Twierdzisz,że w takim terenie full i tak bedzie szybszy? Na jakiej podstawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy roboczo, ze masz do zaliczenia próg zwalniający.

Na rowerze sztywnym - musisz oddać część energii kinetycznej roweru aby podnieść środek masy ( całe x-dziesiąt kg ) o wysokość tego progu. Co się spowolni o właśnie tę wartość - możesz zminimalizować tę stratę podnosząc się z siodła, ale wtedy nie możesz pedałować ( ok, jest to trudne ).
Na fullu jedyne co się rusza to koła, więc zamiast trzepać się po prostu pedałujesz. Non stop, a zawiecha robi robotę.

Im bogatszy teren, tym bardziej zawieszka pomaga, bo minimalizuje ruchy środka masy - więc i stratę energii kinetycznej - oraz pozwala na pedałowanie przez większy procent trasy.

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że dasz mi wykład z fizyki😄 kiedyś czytałem Twój blog przynajmniej tak wnioskuje ze stylu pisania,że był Twój. Dzieki za wyjaśnienie z którym mogę się wstepnie zgodzić lecz brak możliwości pedałowania występuje tylko przy sporych wertepach aczkoliwiek  nawet przy mniejszych płynność pedałowania a zatem napędzania roweru bywa nooo różna😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

nie wiem czy Twoje pytanie z pierwszego posta jest aktualne ale napiszę Ci o mojej konfiguracji:

- Felgai: newmen advanced SL xa25 carbon

- Piasty: 240 EXP sp is 36T 42x12 shi 11s oraz 240 boost sp 110x15 is

- Szprychy Sapim cx ray (2 x 28 szprych)

- Nyple: Sapim alu Black

 

waga tył ok. 685 gram

waga przód ok. 585 gram

Za komplet zapłaciłem około 4700 zł (było to pod koniec zeszłego sezonu).

 

Czy drugi raz bym poszedł w karbonowe obręcze? Zdecydowanie tak..

Nie słuchaj rad typu: "zmontuj coś za 3000zł a resztę przeznacz na coś innego." bo prędzej czy później pożałujesz, że gdy miałeś możliwość to nie wydałeś na koła całego budżetu. Ja swego czasu posłuchałem takich rad i ostatecznie koła na aluminum wystawiam na sprzedaż i poszedłem w karbon.

Poza tym karbonowe koła są znacznie sztywniejsze i mocniejsze od kół na obręczach aluminiowych. Karbon lepiej przenosi drgania.

Osobiście odczułem znaczną poprawę i komfort z jazdy na karbonowych kołach. Jeśli nawet to tylko efekt placebo, to i tak warto było wydać na to pieniądze.

Kupuj koła na karbonie za całą kwotę jaką masz do dyspozycji, a resztą sprzętu będziesz się martwił kiedy indziej.

pozdro

Edytowane przez montell81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 10:31, Przecietny napisał:

Oczywiście,że bym mógł. Prosze bardzo:

ObręczeDT Swiss XR361 tylko pewnie Ciebie(Was) interesują szersze a te sa 22,5mm

Piasta tylna DT Swiss 240s disc 6śrub

Piasta przednia DT Swiss 370 6śrub

Szprychy DT Swiss Competition Race

Nyple Sapim alu czarne

 

To jeszcze napisz co to za opony 525g pod TLR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up czy ta waga 520 gr jest realna? Ktoś miał te opony i może potwierdzić? 

ja mogę potwierdzić, bo jak wczesniej napisałem mam je. Nie zawsze delkarowana przez producenta waga jest realną. Spotkałem się z rozstrzałem 515-530, pamietam,ze w wersji na 26 też tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No, jeżeli Superlite jest ulepszony pod kątem wytrzymałości i trakcji względem zwykłej wersji sprzed kilku lat, to niewykluczone, że tak jest - w innym przypadku szkoda zachodu (oceniam ją, czyli podstawową BP jako kiepską - toporna/stosunkowo twarda i raczej słabo pracująca, z kiepską trakcją, a do tego mimo rzekomych wzmocnień ścianek, to długo nie pożyła - nie wiem, może nie jest idiotoodporna :teehee:)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nie wyobrażam sobie dętek. W Bielsku co chwilę mijałem przebite dętki, a na moich oponach pojawiło się wiele kropek.

To podsumowując temat:

  • pełną grupę XT zamówię przez neta, bo stacjonarnie nie idzie nigdzie dostać
  • koła to jakie najszybciej przyjdą (alu XR1700, karbon Newmen XA25 lub karbon SBK 30 mm)
  • wychodzi na to, że 2.25" a 2.35" dużej różnicy nie ma (a 2.35" może wyjść na niekorzyść)
  • amor opcjonalnie, w sumie to Fox, by zachować oryginalny wygląd, ale może być SID
  • chyba się skuszę na pomiar mocy (InPeak?)
  • opony - jeszcze poczytam, a najpopularniejszy zestaw Racing Ray / Ralph?

Crosskingi są szybkie (mam je w jednym rowerze), ale raczej nie w cięższy teren.

Chcę zdążyć do 10.05. Niektórzy mechanicy mają terminy zaklepane na cały maj.

Edytowane przez 1938
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 26.04.2024 o 17:34, montell81 napisał:

@Przecietny +/- 15 gram to standard. Byłem jednak zdziwiony, bo właśnie szukam czegoś w rozmiarze 29x2.25 i poniżej 600gr nic nie widziałem. Biorę więc je mocno pod uwagę bo raczej nic lżejszego już nie znajdę.

Dzięki za info.. 

Wolfpack Speed w rozmiarze 29x2,25 ważą realnie poniżej 600g. Moje 29x2.4 realnie 652g.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, 1938 napisał:

Nie wyobrażam sobie dętek

Nie skreślałbym dętek. Chińskie Ridenow ważą realnie 56gr. Jeżdżę na nich trzeci sezon i nigdy nie miałem defektu. 

Cena za sztukę to niecałe 40zł.

Naprawdę warto przemyśleć. 

16 godzin temu, 1938 napisał:

opony - jeszcze poczytam, a najpopularniejszy zestaw Racing Ray / Ralph?

Jeśli planujesz karbonowe obręcze to najprawdopodobniej będą one w systemie hookless co trochę ogranicza wybór opon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...