Skocz do zawartości

[4000 zł] Jaka szosa na miasto dla nowicjusza?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Za niedługo będę kupował rower szosowy. Budżet jaki chce przeznaczyć to 4000 zł max 4500 zł. No chyba że za 2500 zł już kupię rower na długie lata ale podobno za tak niską cenę to po kilku miesiącach pewne rzeczy w rowerze zaczynają przeszkadzać..?? Dodam że to będzie tak jakby mój pierwszy rower szosowy choć kiedyś za młodości jeździłem czasami szosą z lat 80-tych ale na pewno nie codziennie.. 

Tym rowerem chce przede wszystkim jeździć do pracy itp. Co do moich warunków fizycznych to: 

-185 cm wzrostu

-85 kg wagi

35 lat za 3 miesiące😅

Oczywiście ciało mam ektomorfika czyli typowy chudzielce ze mnie ale niestety waga z pewnych przyczyn poszła w górę 😕

Zależy mi aby rower był nie tylko szybki ale zwinny i dynamiczny, żeby miał dobry moment ;)

Chyba że kupić tańszy na dwa lata a potem droższy za jakieś 10 tys.??? Bo nie wiem czy ten wystarczy na długie lata skoro będzie kosztował około 4000 zł...? 

Wiem że jest Romet 3 lub Romet 4 ale one podobno nie są zwinne i dynamiczne choć pewien nie jestem tak gdzieś przeczytalem, może jakiegoś Kross kupić ewentualnie Senda jest ciekawa marka albo coś innego sam nie wiem i nie znam się na tym więc proszę o podpowiedź co i jak to ogarnąć ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz szosy oraz szosy road+ (lekki gravel) to mogę powiedzieć, że nie kupiłbym szosy na miasto. Prędzej coś w stylu road+, ale z prostą kierą. Chyba, że chcesz weekendowo kręcić za miastem , a możesz mieć jeden rower. Jeśli już szosa to taka do której wejdzie te 32c, czyli jakiś endurance. W tej cenie raczej szukałbym używki na hamulcach tarczowych hydraulicznych i grupie s.105. Może jakiś używany giant contend ar1 lub coś w tym stylu. Tiagra 2x10 też nie będzie zła. Z nowych masz np.:

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra/

...tu 32c nie wejdzie, może 28c. Trzeba by spytać. Tiagra z niby hydro hamplami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Czyli ta tiagra to coś jak szosa ale bardziej to road+ prawda?

I czy ona jest bardziej na długie dystanse czy bardziej dynamiczna i ma dobry moment obrotowy?? Słyszałem że charakterystyka roweru sportowa ale co to oznacza to nie wiem..

Edytowane przez Tom07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tom07 napisał:

Czyli ta tiagra to coś jak szosa ale bardziej to road+ prawda?

I czy ona jest bardziej na długie dystanse czy bardziej dynamiczna i ma dobry moment obrotowy?? Słyszałem że charakterystyka roweru sportowa ale co to oznacza to nie wiem..

A co to jest ten moment obrotowy? Rower napędza człowiek. 

Szosa do miasta to zły pomysł. Road+ lepszy, tylko pod warunkiem że masz gdzie wyskoczyć i pojeździć w spokoju. Jazda od świateł do świateł na jakimkolwiek rowerze to udręka, a na szosowym szczególnie.

W ogóle jak u Ciebie z formą? Bo jak słabo to... rower zaczyna mieć mniejsze znaczenie. Wbrew powszechnie powielanym bzdurom, rower szosowy nie jedzie sam, a Ty nie będziesz jechał ani 40 km/h, ani nawet 30 km/h jeżeli forma u Ciebie szoruje po dnie.

A co oznacza chociaż podstawowa forma? Powiedzmy że jesteś w stanie przejechać w sensowym tempie 20-30 km, wrócić do domu, umyć się i funkcjonować jak człowiek, a nie umierać do końca dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formę podstawowa mam na tyle na ile opisałeś ;) czyli po 30 km nie umrę w domu😅 ale to tak z natury mam nie że trenuje... 

Natomiast czy ta Sensa Romanga disc tiagra to jest road+ czy nie bo faktycznie najwięcej chce jeździć do pracy rowerem.. a może jakiś gravel wziąć czyli szosa ale nadająca się w teren co?

Ewentualnie czy możecie podać jakieś przykłady rowerów Road+ które można kupić do podanego budżetu i są na lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ale ja chcę z barankiem... w sensie z kierownicą szosową ;)

 

Ok teraz rozumiem.. czyli rower road plus to mówiąc krótko szosa endurance ;) to chce taki do 4000 zł, czy lepiej kupić za mniej bo nie opłaca się dawać tyle kasy na początek??

Edytowane przez Tom07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Tom07 napisał:

Formę podstawowa mam na tyle na ile opisałeś ;) czyli po 30 km nie umrę w domu😅 ale to tak z natury mam nie że trenuje... 

Natomiast czy ta Sensa Romanga disc tiagra to jest road+ czy nie bo faktycznie najwięcej chce jeździć do pracy rowerem.. a może jakiś gravel wziąć czyli szosa ale nadająca się w teren co?

Ewentualnie czy możecie podać jakieś przykłady rowerów Road+ które można kupić do podanego budżetu i są na lata?

Jeden zakatuje rower w sezon, drugi będzie jeździł 10 lat i będzie jak nowy.

Jeżeli masz traktować ten rower jako transport z domu do pracy, to ja bym się nie pchał w nic drogiego ani potencjalnie problematycznego. 

Rower w pracy będzie stał w pomieszczeniu, czy na zewnątrz? Masz zamiar jeździć cały rok, czy tylko w ciepłym sezonie? Będziesz jeździł niezależnie od pogody, czy tylko w pogodne dni?

Mam wrażenie że potrzebujesz zupełnie innego roweru niż piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tom07 napisał:

Ale ja chcę z barankiem... w sensie z kierownicą szosową ;)

 

Ok teraz rozumiem.. czyli rower road plus to mówiąc krótko szosa endurance ;) to chce taki do 4000 zł, czy lepiej kupić za mniej bo nie opłaca się dawać tyle kasy na początek??

Nie...endurance to rodzaj roweru szosowego z łagodniejsza geometria, a road+ to szosa gdzie uogólniając wsadzisz szerszą oponę min.35c. Wypozycz sobie coś z barankiem, pośmigaj po mieście zobaczysz czy to takie fajne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, najpierw wypożycz sobie na weekend rower szosowy i pojeździj sobie po mieście, najlepiej w dzień roboczy, tak jakbyś jechał do pracy czy z niej wracał. Nue wiem skąd jesteś ale Decathlon ma taką usługę i możesz nawet na stronie sprawdzić czy akurat jest u Ciebie w mieście (jeśli jest Decathlon oczywiście). Tu masz przykładowo oferty dla Warszawy:

https://rent.decathlon.pl/s?address=Warszawa%2C Polska&businessCategory=bikes_road&category=bikes&exact=true&keywords=Rowery szosowe&origin=52.2296756%2C21.0122287

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja z Warszawy jestem ;)

Chodzi o to że ja na tej swojej szosie jeździłem dużo razy kiedyś ale ona ma już z 50 lat... wcześniej górskim ale na szosie różnica jest ogromna na plus dla szosowego roweru ;) Poprostu lekkość jazdy jest dużo większą w przypadku roweru szosowego w porównaniu do górskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem w Warszawie są wyskakujący pod prąd rowerzyści na ścieżkach rowerowych. Musisz mieć skuteczne, gotowe do natychmiastowego użycia hamulce. W ciągu 3-ch ostatnich lat takich sytuacji miałem 5. W 4-ch udało mi się wyhamować, raz nie. Skończyło się na szczęście tylko pociętą skórą na placach i stłuczeniach. Dlatego baranek nie jest optymalny do częstego poruszania się po mieście. Owszem, można z nim dojechać np. na Gassy gdzie robimy główny przebieg. Ale jak rower ma służyć tylko do jazdy po mieście zdecydowanie lepsza będzie prosta kierownica. Natomiast jak zależy Ci na szybkości nic nie stoi na przeszkodzie żeby do roweru np. fitness założyć opony szosowe (powiedzmy 32C żeby było też w miarę wygodnie).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku do wypożyczalni Deca, który podałem chwilę wcześniej masz Tribany RC520 na hamulcach tarczowych, masz też Van Rysele EDR AF na obręczowych. Weź np. tego Tribana RC520 i pojeździj nim trochę po mieście. Ale tak jak piszą koledzy, do miasta lepszy będzie rower typu fitness z prostą kierownicą - mam fitnessa Cube SL Road z prostą kierownicą i mam Tribana z barankiem, jeżdżę po mieście zarówno jednym jak i drugim i zdecydowanie fitness nadaje się lepiej do tego

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli mówicie że rower fitness będzie najlepszy na Warszawę ;) A do jakiej ceny kupować fitnessa żeby był na lata ale nie przepłacać też? Czy do 4000 zł będzie ok czy lepiej kupić tańszy i też będzie w miarę dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do miasta najlepszy jest rower miejski. Na rower szosowy pasuje się jednak przebierać w ciuchy rowerowe; chcesz jeździć nim do pracy, będziesz ze sobą woził ubranie? Moim zdaniem bez sensu używać szosy jeśli to ma być rower użytkowy, strach też rower tego typu zostawić gdzieś na dłużej bez nadzoru (chyba że to jakiś grat za parę stów). Ja oddzieliłem sprzęty sportowe od użytkowych, rower miejski trzymam na ulicy, w śniegu czy w deszczu, przez cały rok. Zapłaciłem za holenderską używkę kilkaset złotych, jeśli ktoś ją ukradnie to świat się nie zawali. Do sklepu czy po cokolwiek innego używam właśnie jego, a do rekreacji roweru szosowego albo gravela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy do czego, żeby do pracy pojechać?

Jeżeli to ma być rower używany wyłącznie jako środek transportu do pracy, na zakupy itd, to szkoda wydawać pieniędzy na coś drogiego. Przecież nie będziesz w drodze do pracy robił treningu, że potrzebujesz szosę lub coś podobnego. No i im mniej się taki sprzęt rzuca w oczy, tym lepiej.

Jeżeli natomiast potrzebujesz rower do jazdy do pracy, a będziesz jeździł też dla sportu po pracy i w weekendy, to może być i szosa. Tyle że ponownie: jeżeli masz zamiar jeździć tylko po DDR, to szosa jest kiepska i lepiej wziąć co innego.

Ja mam szosę w Warszawie i jazda sprowadza się do szukania takich miejsc, gdzie jest jak najmniej skrzyżowań itd. Jazda tym rowerem w okolicach centrum to udręka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz przykładową oferte na olx na Cube SL Road na napędzie Shimano Ultegra 2x11, na kołach DT Swiss - jest to naprawdę wypasiona "szosa z prostą kierownicą", do Twoich potrzb na dojazdy do pracy aż nawet za dobra (pod względem łakomego kąska dla złodziei bo ma dobre podzespoły) i kosztuje poniżej 3 tys. zł:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-sl-shimano-ultegra-CID767-IDWqSx5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...