Skocz do zawartości

[Sztyca amortyzowana] Jaka najlepsza sztyca?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio udało mi się zakupić specialized chisel. Jednak że jest to mój pierwszy MTB i niestety dłuższa jazda w terenie strasznie źle wpływa na mój kręgosłup, chciałbym polepszyc komfort jazdy. Pytanie moje jest następujące jaka jest najlepsza sztyca amortyzowana. Jeżeli to ma poprawić mój komfort jazdy to nie będę oszczędzac na tym elemencie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba brać poprawkę na to, że spuszczenie powietrza nie zmienia wysokości siidła 2 razy na sekundę ;)

A co do ST / LT to nie wiem czy akurat w przypadku tych sztyc, ale takie nazewnictwo występuje czasem przy rowerach w peĺni zawieszonych i oznacza short travel / long travel.

 

A jak już napomniałem o full'ach, to to jest moją podpowiedzią w kwestii najlepszej sztycy amortyzowanej, bo nawet najlepsza sztyca nie umywa się do zawieszenia tylnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sztyce mają bardzo ważną wadę. W czasie jazdy (uginania się) zmienia się odległość od siodła do osi korby. Więc nie ma stałej ergonomicznej pozycji tylko "elastyczna", psująca efektywność pedałowania a co za tym idzie powodująca zmęczenie nóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem włąśnie żonie Cane Creeka eeSilk+ bo ma problemy z kręgosłupem i narzekała na jakiś dziurawych szutrowych drogach jak jeździmy współnie, że ją pobolewa jak idzie udeżenie. Wiadomo, w teren tylko full, na szutro asfalty mnie wystarcza kapeć i ciśnienie niż takie "patenty", ale przejechałem się na tym krótki dystans po założeniu i muszę powiedzieć, że jak dla niej to dobre rozwiązanie. Skok 30mm i faktycznie przejeżdżając np. na przejeździe DDR gdzie są te niskie krawężniki robibi robotę, odległość osi korby od siodła kompletnie pomijalne przy takim skoku, no i to w je--bajku, więc już w ogóle nie ma żadnego znaczenia. Tanio nie było ale chciała wygodniej będzie mieć wygodniej. 

 

eeSilk+ Gravel Compliance Seatpost - Cane Creek Cycling Components

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Paul13 napisał:

A czym różni się Cane Creek LT od ST?

Długością skoku. Na stronie producenta masz wszystkie dane.

2 godziny temu, Rumcajs. napisał:

Takie sztyce mają bardzo ważną wadę. W czasie jazdy (uginania się) zmienia się odległość od siodła do osi korby.

W przypadku Cane Creeka odległość się nie zmienia - tylko kąt. Wada jest zupełnie inna. Te sztyce wpadają w rezonans już przy kadencji około 90 i jazda z kadencją powyżej tej wartości jest niemożliwa.

2 godziny temu, Sobek82 napisał:

Na rowerze sztywnym trzeba balansować podnosząc na nierównościach 4 litery, amortyzowana sztyca w niczym nie pomaga.

Jej zadaniem nie jest pochłanianie dużych kamoli czy krawężników ale amortyzowanie drobnych nierówności np. na drodze szutrowej czy brukowanej. Nie wyobrażam sobie jechania wielu kilometrów po szutrówce na stojaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w przypadku Cane Creeka zmienia się kąt, może zbyt ogólnie to ująłem wcześniej ale to dla mnie też wada, osobiście uważam, że pozycja powinna być stabilna. Te sztyce są raczej dedykowane rowerom miejskim, na krótkie dystanse, gdzie nie odczujemy tak bardzo negatywnych skutków na nogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie zamierzam brać udziału w zawodach czy też trenować półprofesjonalnie, bardziej jazda będzie rekreacyjna  "+" czyli z opcją na poprawę kondycji i zrzucenie parę kilo. Jazda będzie raczej po szutrze i leśnych szlakach. Więc rozumiem że Came Creek będzie najlepszym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu robiłem bardzo dokładne rozeznanie i ze wszystkich informacji jakie udało mi się znaleźć w necie uznałem że Cane Creek będzie najlepszy. Cena nie miała dla mnie znaczenia. W międzyczasie pojawiły się nowe produkty m. in. od Red Shifta. Czy na chwilę obecną Cane Creek jest najlepszy nie potrafię powiedzieć. Dlatego wrzuciłem Ci filmik od gościa który jest naprawdę ogarnięty - warto go uważnie obejrzeć i wziąć pod uwagę to co mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam w crossie sztycę SR SUNTOUR SP12 NCX i naprawdę jest warto ją kupić. Mam przejechane na niej z 6-7 tys (ma lekkie luzy) ale nadal bez problemów używam jej.

KSikorski ........wiesz polecanie amortyzowanej ramy która najtańsza z 4 k będzie kosztować...to tak lipnie. Moim zdaniem, ta suntoura jest jedyna w podobnym zakresie cenowym która jest warta uwagi.Aby jeszcze śmieszniej było, jak kupiłem sobie fulla, to jakoś mnie nie urzekla jego praca....(Spec stumpjumper alloy)

Edytowane przez mrnobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztyca amortyzowana w stylu NCX w jeździe wokół komina działa tak samo jak full. Wybiera pojedyncze dziury, kamienie, krawężniki itp. Słowo klucz to pojedyncze. Natomiast nie radzi sobie w górach, tam gdzie dzieje się wszystko naraz. W takich warunkach full rządzi, tylko że jego celem jest utrzymanie trakcji, a wygoda to skutek uboczny. Zresztą jadąc w dół po rąbance i tak się nie siedzi w siodle.

Ale jak gór nie ma, to taka sztyca jest jak najbardziej warta wydania kasy. W gravelu mam Canyona, kiedyś w HT miałem NCX. Suntour działał bez porównania lepiej, tylko też ważył prawie 4 razy tyle, bo to chyba najcięższe rozwiązanie na rynku. Ale i najtańsze z sensownych i działających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...