Skocz do zawartości

[Napęd] zmiana łańcucha 114 ogniw na 116


jeremiasz_bialy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, mam małe pytanie, czy jest możliwość poprawnego funkcjonowania łańcucha 116 ogniw na przerzutkach 3X7? Normalnie mam zamontowany łańcuch 114 ogniw i spodobał mi się inny, ale jest tylko opcja 116 ogniw, co o tym sądzicie? Nie chce kupować skuwacza do łańcucha, ale chce też by rower dobrze działał.

  • Mod Team
Napisano
3 godziny temu, jeremiasz_bialy napisał:

czy jest możliwość poprawnego funkcjonowania łańcucha 116 ogniw na przerzutkach 3X7?

Zależy od długości tylnego trójkąta ramy i jak "spasowany" jest obecny łańcuch" Kup, załóż i zobaczysz czy nie będzie za długi. Jak będzie i nie chcesz kupować skuwacza to do serwisu zanieś żeby skrócili. Albo kolegów popytaj, może ktoś skuwacz ma...

Napisano

Jeszcze moja wskazówka, jak kupisz nowy chain, zrób od razu shake w butelce z benzyną (najlepiej w butelce po mleku). Niestety ten fabryczny smar jest bardziej w celu takim by łańcuch nie zardzewiał w opakowaniu. Polecam łańcuch ceramiczny, finish line ceramic wet. Jest świetny. Używam go całorocznie. 

Napisano
Godzinę temu, graveloiksctrailowka napisał:

Jak byś kupił np connex 800, to fajną spinkę masz w komplecie.

Łańcuchy KMC też sprzedają ze spinkami w komplecie

Cytat

Jeszcze moja wskazówka, jak kupisz nowy chain, zrób od razu shake w butelce z benzyną (najlepiej w butelce po mleku). Niestety ten fabryczny smar jest bardziej w celu takim by łańcuch nie zardzewiał w opakowaniu

Dlaczego? Są dwie szkoły czy raczej grupy użytkowników, jedna, która używa wosków i która szejkuje nowe łańcuchy i druga, która jeździ na oliwkach i która nie usuwa smaru fabrycznego bo twierdzi, że jest bardzo dobry i dopiero później, jak fabryczny się zacznie wypłykiwać to dolewają oliwki. Oczywiście nadmiar smaru fabrycznego z zewnątrz trzeba wytrzeć, żeby syf się nie kleił

Napisano
32 minuty temu, graveloiksctrailowka napisał:

raz zepniesz i już raczej nie rozepniesz

Polecam szczypce do spinek jak nie dajesz rady odpiąć.

Napisano
9 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

No niestety, fabryczny smar strasznie brudzi rower... zauważyłem także że jest "ciężki", zwiększa opory. Spinka KMC to niestety jednorazówka, raz zepniesz i już raczej nie rozepniesz.

Fabryczny smar to najlepsze smarowidło jakie może być! Tylko jak już poprzednik wspomniał trzeba go lekką, najlepiej benzynką, przecierać po zewnętrznej.

Co do spinki - używam każdej, czy to KMC czy Sram, po "dziesiąt" razy bez żadnych przygód.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...