AsiaL Napisano 20 Kwietnia 2023 Napisano 20 Kwietnia 2023 Cześć, Przymierzam się do zakupu roweru - do jazdy po mieście, ale również na trasach leśnych, nic wyczynowego. Ostatni mój rower to taki komunijny, więc nigdy nie interesowałam się doborem odpowiedniego roweru. Zależy mi na sprawnej amortyzacji, bo kiedyś miałam operację na kręgosłupie. Proponowano mi Riverside 920, ale gdy go testowałam wydawał mi się niewygodny, jeśli uważacie, że jest to najlepszy rower w tym przedziale cenowym, to spróbuję jeszcze raz, ale będę wdzięczna za inne polecenia:) Rowery z trzema przerzutkami z przodu odpadają. Mam 162cm wzrostu, przekrok 77cm Dziękuję z góry za polecenia:)
RabbitHood Napisano 20 Kwietnia 2023 Napisano 20 Kwietnia 2023 Cytat Rowery z trzema przerzutkami z przodu odpadają. Tym się nie przejmuj - w niczym to nie przeszkadza.
WaGiant Napisano 20 Kwietnia 2023 Napisano 20 Kwietnia 2023 A co było niewygodnego w tym River..... ? Może siedziałaś na złym rozmiarze ? Wg danych ze strony Deca powinnaś mieć S-kę . Nie wiem co masz na myśli pisząc o sprawnej amortyzacji ? Ramy crossowe nie mają amortyzacji , mają tylko widelce amortyzowane . Ten z River chyba nie jest najgorszy .Jest powietrzny więc można dobrać twardość do wagi ale cudów się nie spodziewaj . Może amortyzowana sztyca była by rozwiązaniem dla ciebie . To całkiem dobry rower . A jeśli nie to może https://www.liv-cycling.com/pl/rove-2 Specyfikacja jest teoretycznie gorsza ale może rama będzie wygodniejsza . Możesz przymierzyć dwa najmniejsze rozmiary . Polski , z amortyzowaną sztycą ale ciężki - https://unibike.pl/cross/crossfire-lds/ Nie będę wymieniał kolejnych marek bo nie wiem co możesz zobaczyć i przymierzyć w realu . Właściwie każdy cross za ok 4tyś będzie już dobrym rowerem , a wygoda jest ważniejsza od przerzutki o klasę lepszej .
Mihau_ Napisano 21 Kwietnia 2023 Napisano 21 Kwietnia 2023 11 godzin temu, AsiaL napisał: Proponowano mi Riverside 920, ale gdy go testowałam wydawał mi się niewygodny, jeśli uważacie, że jest to najlepszy rower w tym przedziale cenowym, to spróbuję jeszcze raz, ale będę wdzięczna za inne polecenia:) Najpierw musisz określi co niby było w nim "niewygodnego"
XC100S Napisano 21 Kwietnia 2023 Napisano 21 Kwietnia 2023 U mnie jeździ Riverside 500 (S) z niską ramą i żeby było wygodniej to kilka udogodnień ma. Opony 2 cale, mostek regulowany do góry, sztyca Zoom ze sprężyną 4 cm. Ciśnienie przód 1,7 bar a tył 2 bary. Kierująca waży 58 kilo, sztyca ustawiona na "miękko". Hamulce hydrauliczne. Zębatka korby z 36 zmieniona na 34.
AsiaL Napisano 22 Kwietnia 2023 Autor Napisano 22 Kwietnia 2023 Dziękuję bardzo za wszystkie wpisy:) Raczej wolę kupić rower w całości bez dodawania modyfikacji. Co było niewygodne w Riverside? Wydawał się dość duży. A co myślicie o Trek Dual Sport 3 gen 4? Widzę, że rama jest opuszczona i ma jedną kasetę z przodu
keltu Napisano 22 Kwietnia 2023 Napisano 22 Kwietnia 2023 Na pewno lepszy od wszystkich tutaj do tej pory wymienionych, dodatkowo widzę że dealerzy Treka poszli po rozum do głowy i można te rowery dostać w ludzkich cenach np. tu masz DS3 za 3377 zł.. (cena katalogowa 4119 🤣) https://strefasportu.pl/pl/p/Rower-TREK-Dual-Sport-3-Rage-Red-gen.-4-roz.-S%2C-M/15654 Na YT naciąłem się ostatnio na omówienie tego roweru możesz sobie zobaczyć jak wygląda w czarnym kolorze. (jako jedyny ma matowe wykończenie) S powinien być ok, jeśli chodzi o przekrok to będziesz jeszcze mieć ~10cm. zapasu.
AsiaL Napisano 24 Kwietnia 2023 Autor Napisano 24 Kwietnia 2023 Dzięki wielkie Byłam dziś w sklepie i testowałam ten rower (trek), i mam małą wątpliwość, bo na najniższym biegu był dość głośny - nie wiem jak to ująć, tak jakby łańcuch ocierał o coś? Sprzedawca powiedział, że to jest normalne, i że nie da się tego już lepiej zrobić. Wiecie coś na ten temat?
Greg1 Napisano 25 Kwietnia 2023 Napisano 25 Kwietnia 2023 Łańcuch nie powinien o nic ocierać, napęd powinien pracować cicho. Może miał źle wyregulowaną przerzutkę albo skrzywiony hak - powinnaś przejechać się innym, nawet za dużym/małym i jakby nic nie ocierało to wytknąć to sprzedawcy. A sprzedawca to zwykły patałach skoro wciska takie teksty.
chudzinki Napisano 25 Kwietnia 2023 Napisano 25 Kwietnia 2023 12 godzin temu, AsiaL napisał: Sprzedawca powiedział, że to jest normalne, i że nie da się tego już lepiej zrobić. Wiecie coś na ten temat? Najprawdopodobniej ma rację, bo tak jest w napędach 1xx. Kwestia poziomu głośności, ale tego się nie da wytłumaczyć tylko trzebaby usłyszeć i to najlepiej na żywo.
XC100S Napisano 25 Kwietnia 2023 Napisano 25 Kwietnia 2023 A w Riverside nic nie hałasuje, no jak to jest. Trek fajny, tylko głośny. Ha ha
bob555 Napisano 25 Kwietnia 2023 Napisano 25 Kwietnia 2023 16 godzin temu, AsiaL napisał: Dzięki wielkie Byłam dziś w sklepie i testowałam ten rower (trek), i mam małą wątpliwość, bo na najniższym biegu był dość głośny - nie wiem jak to ująć, tak jakby łańcuch ocierał o coś? Sprzedawca powiedział, że to jest normalne, i że nie da się tego już lepiej zrobić. Wiecie coś na ten temat? To jest właśnie cecha napędów jednoblatowych z przodu. Łańcuch na skrajnych biegach mocno po skosie musi pracować. Jak coś jest do wszystkiego (znaczy się jedna tarcza z przodu musi obsłużyć wszystkie biegi z tyłu) to jest do niczego. Druga sprawa, to prawdopodobnie prawie nigdy nie wykorzystasz biegu 7,8,9,10 jeżdżąc około 20 km/h po mieście. Ja mam teoretycznie 16 biegi a w 97% pokonanego dystansu wykorzystuję 2-3 biegi. Możesz rozważyć model Dual Sport 2 cena o 1000 niższa a z przodu są dwie tarcze a nie jedna. Poza tym warianty jednotarczowce z przodu mocno cenę podnoszą...
chudzinki Napisano 25 Kwietnia 2023 Napisano 25 Kwietnia 2023 @bob555, a gdzie można dostać Dual Sport 2 w cenie niecałych 2400 zł? I nie rozumiem Twojego toku rozumowania, bo piszesz, że z korbą 40t nie wykorzysta biegu od 7 (?) wzwyż, a dajesz do rozważenia rower z korbą 48t... 🤔
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.