Skocz do zawartości

[Modyfikacje] Giant Talon 0 2018 rok.


Kovic

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Talona 0 z dobrych lat, nalatane ma +- 10kkm. 

 

Specyfikacja wygląda tak 

image.png.65e96cf1a2276dd42fe77281af5acb70.png

 

Sam rower tak 

 

image.png.64382cf4395d371d6c50b54bda11f073.png

 

Moje przemyślenia 

Rama- pasuje mi bardzo geometria, to idealne połączenie roweru XC i Crosa - teraz się mówi na nie All Mountain ;) więc chcę ją jeszcze na jakiś czas zostawić. Jedyny minus  to zapięcia koła na QR, niestety nie ma sztywnych osi. 

 

Koła - po wymienionym przebiegu piasta w środku trochę zużyła się ( nie zaglądałem, dostała trochę luzu i moja masa w połączeniu z brudem zrobiło swoje), więc miałem świetny pretekst aby zamówić nowe koła DT Swiss XM421 na piastach Novateca ( piasty DT350 prawie 1000 zł) więc to już załatwiłem. Obecne opony to Maxxis Crosmark II, co dziwne nie są zużyte od nowości roweru, jednak pojazd jeździ z 80% po lasach. Następne opony planuję kupić Continental Race King - mają super niskie opory toczenia, i są około 100 gram lżejsze - tu mogę zainwestować od razu - ale trochę szkoda pozbywać się dobrych opon ( z resztą także chwalonych).  


Napęd - całość na SLX, tylna przerzutka XT, ogólnie nie widzę powodu aby cokolwiek modyfikować, niewiele już grup wyżej, układ 2X11 bardzo mi pasuje, jeździ się IMHO lepiej ( nie w wyścigach) niż 1X12. Całość dopełniają alu pedały na łożyskach maszynowych. 

Amorek - Raidon jest jednym z wyższych modeli Suntour, waga nie całe 2 kilo, powietrzny, na dobrą sprawę abym coś sobie polepszył, trzeba by pewnie z 3 kzł położyć na jakiegoś RockShocka ? Do rozważenia - jednak rama wciąż będzie bez sztywnych osi z tyłu... amorek ma blokadę na kierownicy. 

 

Hamulce - tu mam największy dylemat gdyż są to proste Shimano serii 200, jednak w Warmińsko - Mazurskim nie ma górek więc w zupełności mi wystarczają jeśli chodzi o moc hamowania, wymiana na jakąś wysoką klasę da mi coś jeszcze ? Np. hamowanie jednym palcem lub lepszą dozowalność ? Ew. jaki model. 

Siodełko - sztyca- kierownica mi pasują. Mostek zmieniłem na 35 mm aby się bardziej wyprostować. 

 

Rower służy do kręcenia się po lasach do koła komina - rocznie obecnie robi jakieś 3000 km ( jeden z rowerów).

Szczerze mówiąc myślałem o zmianie, jednak do 10 kzł nie widzę nic sensownego co by dużo mi wniosło, raczej tylko byłby ciut lepszy amor i sztywne ośki. Na carbon jestem za ciężki, około 110 kilo, dodatkowo carbony HT mają geometrię wybitnie XC. 

 

Za dwa lata planuję zakup fula w geometrii All Mountain. 

 

Jakieś pomysły na modyfikacje czy szukam dziury w całym ? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rower kompletny na swój teren więc szukasz dziury w całym. 

A jak chcesz te dziurę znaleźć to hamulce można zmienić. Na płaskim wiele nie wniesie i specjalnie nie ma sensu ale zawsze hamowanie czegoś porządnego w porównaniu do najtańszych to bajka jest. Jak chcesz poszaleć to SLX (raczej działanie 0-1) albo np. Magura MT5 (modulacja). W obu przypadkach zapewne zmiana tarcz. W przypadku Magury to po prostu musza być ichniejsze.

Dla wygody amortyzowana sztyca, na płaskim to prawie jak full. Aczkolwiek Twoje 110kg może być pewnym ograniczeniem.

Podobnie dla wygody gripy Ergon GP.

Osobiście wolałbym Vittorię Mezcal od Race Kinga.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dla wygody amortyzowana sztyca, na płaskim to prawie jak full. Aczkolwiek Twoje 110kg może być pewnym ograniczeniem

Są sztyce do 120 kilo, mam w drugim rowerze i wkurza mnie niemiłosiernie jej skrzypienie, jednak tamten rower ( e-mtb ale HT) upalam na korzeniach i czasami spadnę na siodełko więc się taka sztyca przydaje. 

Magura wydaje się kusząca, rozważę - dzięki za podpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj sztycy amortyzowanej, bo jak nie będziesz się podnosić na większych nierównościach, to tył roweru będzie mocno obrywał. 

Jedyne, co ewentualnie mógłbyś zmienić, to hamulce.

Gdybyś chciał poczuć wyraźną różnicę, to musiałbyś kupić Rockridera XC 500 lub jakiegoś fulla.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Gdybyś chciał poczuć wyraźną różnicę, to musiałbyś kupić Rockridera XC 500 lub jakiegoś fulla.

Celuję w fula ala All Mountain z jakimś skokiem 120 za jakieś dwa lata. 

Chcę coś co będzie sobie dobrze radzić na korzeniach jak i na płaskich odcinkach szutrówek. 

Ze sztycą się wstrzymałem. 

Dzięki za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mimo wszystko wziął Amortyzator wyższej klasy, a resztę zostawił. Jeśli jeszcze nie dostałeś kół to poproś o przednią oś 15x110. Jeśli już zapletli to pewnie można do przedniej piasty wziąć endcapy 15x100.

W zależności od tego co da się zrobić z przednią piastą dałoby się zaproponować duży skok jakościowy do 2000zł. Amortyzator pracuje cały czas, opony cały czas, hamulce zdecydowanie rzadziej  😉

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, rozważałem to. Jaki model amortyzatora byś ew. proponował ? 

 

Szczerze mówiąc im więcej czytam, tym bardziej się przekonuję że zainwestuję w następnym roku w rower z kategorii down country. 

Koła już są, rower w 100% gotowy do sezonu 2023, w zimę w serwis i koła ponad 2kzł włożone ;)

Aż się trzęsę czekając na sezon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jaki model amortyzatora byś ew. proponował ? 

Jeśli miałby iść do kolejnego roweru, tak jak piszesz "downcountry", to brałbym coś z:

- rura stożkowa, nawet jeśli do talona będzie trzeba kupić adapter sterów za 60zł (bo talon chyba ma walcową główkę ramy 1,125").

- golenie 34-35 (110kg masy)

-skok 120-130mm z możliwością ograniczenia do 100mm dla talona (choć zawsze można zostawić te 120mm i jeździć z 25% sag`u).

Rozważyłbym na przykład:

https://www.olx.pl/d/oferta/widelec-rowerowy-manitou-magnum-120mm-CID767-IDOAt8E.html

https://www.olx.pl/d/oferta/amortyzator-sr-suntour-auron-rl-rc-29-120-160mm-140-150-os-15x100mm-CID767-IDPh5gF.html

https://www.cyklomania.pl/313-29/rock-shox-amortyzator-revelation-debonair-rc-120mm-29-15x110mm-boost-tapered.html?price_from=822&price_to=2100&price_min=822&price_max=4543&ob=p.priceAn&od=DESC

 

Edytowane przez KSikorski
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, KSikorski napisał:

Jeśli miałby iść do kolejnego roweru, tak jak piszesz "downcountry", to brałbym coś z:

- rura stożkowa, nawet jeśli do talona będzie trzeba kupić adapter sterów za 60zł (bo talon chyba ma walcową główkę ramy 1,125").

- golenie 34-35 (110kg masy)

-skok 120-130mm z możliwością ograniczenia do 100mm dla talona (choć zawsze można zostawić te 120mm i jeździć z 25% sag`u).

Rozważyłbym na przykład:

https://www.olx.pl/d/oferta/widelec-rowerowy-manitou-magnum-120mm-CID767-IDOAt8E.html

https://www.olx.pl/d/oferta/amortyzator-sr-suntour-auron-rl-rc-29-120-160mm-140-150-os-15x100mm-CID767-IDPh5gF.html

https://www.cyklomania.pl/313-29/rock-shox-amortyzator-revelation-debonair-rc-120mm-29-15x110mm-boost-tapered.html?price_from=822&price_to=2100&price_min=822&price_max=4543&ob=p.priceAn&od=DESC

 

Dzięki!

Popatrzyłem sobie, pomyślałem o temacie i wymyśliłem że dla sztywnej osi, tyle zachodu tzn. wymiana amorka  ok 2000 zł i zmiana geometrii nie jest warta zachodu. 

W rowerku nr 2 mam sztywne osie i jestem zbyt dużym amatorem by wyczuć różnice... 

Na następny rower - tzn. down country myślę przeznaczyć do około 20 kzł, mam nadzieję że do tego czasu zejdę do wagi >100 kilo. 

Nie mniej jednak bardzo dziękuję za wymianę uwag. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...