Skocz do zawartości

Kovic

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Przemek
  • Skąd
    Olsztyn

Ostatnie wizyty

171 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Kovic

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Kupiłem tam. Całość bez problemów. Normalnie masz dożywotnią gwarancję na ramę, dodatkowo sklep daje 3 lata ogólniej gwarancji na pozostałe podzespoły. Ja płaciłem jeszcze 999 Euro.
  2. Merida Silex 400 za 999 Euro. Sklep sprawdziłem w kilku miejscach, wydaje się ok. https://cicloscorredor.com/es/bicicletas-gravel/16632-106340-bicicleta-merida-silex-400.html#/2-talla-m/128-color-dorado
  3. Jak wrażenia z użytkowania? Są już jakieś wnioski?
  4. Dzień dobry. Na sam koniec wątku chciałbym podziękować wszystkim się tu wypowiadającym. Dzięki tej dyskusji pojąłem podstawy geometrii rowerowej. Szczególnie dzięki postom @Alsew Obecnie mam Talona 0 2018 i przeglądając geometrię ( rozmiar L) Zrozumiałem że zastąpić ten model będzie mi bardzo ciężko. Uwielbiam pozycję na nim. Jedyna zmiana w geometrii to mostek 35 stopni bez wzniosu ( mam 180 cm i jestem na pograniczu rozmiarów). Podobnie jak @bmw750 chciałbym z czasem zmienić go na fulla - jednak jak widać z wątku, będzie to bardzo trudne zadanie - o ile nie niemożliwe. Jeszcze raz dziękuję za fajny - edukacyjny wątek, autorowi gratuluję wyboru, chociaż Jego nowa maszyna i tak ma mniej wygodną geometrię od Talona
  5. Kovic

    [Rockrider] 2023

    Mam takie pytanie, gdyż nie znam się na geometriach, czy ten nowy 900S to geometria ala down country czy bardziej trial ?
  6. Dzięki! Popatrzyłem sobie, pomyślałem o temacie i wymyśliłem że dla sztywnej osi, tyle zachodu tzn. wymiana amorka ok 2000 zł i zmiana geometrii nie jest warta zachodu. W rowerku nr 2 mam sztywne osie i jestem zbyt dużym amatorem by wyczuć różnice... Na następny rower - tzn. down country myślę przeznaczyć do około 20 kzł, mam nadzieję że do tego czasu zejdę do wagi >100 kilo. Nie mniej jednak bardzo dziękuję za wymianę uwag.
  7. Dzięki za rady, rozważałem to. Jaki model amortyzatora byś ew. proponował ? Szczerze mówiąc im więcej czytam, tym bardziej się przekonuję że zainwestuję w następnym roku w rower z kategorii down country. Koła już są, rower w 100% gotowy do sezonu 2023, w zimę w serwis i koła ponad 2kzł włożone Aż się trzęsę czekając na sezon
  8. Celuję w fula ala All Mountain z jakimś skokiem 120 za jakieś dwa lata. Chcę coś co będzie sobie dobrze radzić na korzeniach jak i na płaskich odcinkach szutrówek. Ze sztycą się wstrzymałem. Dzięki za odpowiedź.
  9. Są sztyce do 120 kilo, mam w drugim rowerze i wkurza mnie niemiłosiernie jej skrzypienie, jednak tamten rower ( e-mtb ale HT) upalam na korzeniach i czasami spadnę na siodełko więc się taka sztyca przydaje. Magura wydaje się kusząca, rozważę - dzięki za podpowiedź.
  10. Mam Talona 0 z dobrych lat, nalatane ma +- 10kkm. Specyfikacja wygląda tak : Sam rower tak : Moje przemyślenia : Rama- pasuje mi bardzo geometria, to idealne połączenie roweru XC i Crosa - teraz się mówi na nie All Mountain więc chcę ją jeszcze na jakiś czas zostawić. Jedyny minus to zapięcia koła na QR, niestety nie ma sztywnych osi. Koła - po wymienionym przebiegu piasta w środku trochę zużyła się ( nie zaglądałem, dostała trochę luzu i moja masa w połączeniu z brudem zrobiło swoje), więc miałem świetny pretekst aby zamówić nowe koła DT Swiss XM421 na piastach Novateca ( piasty DT350 prawie 1000 zł) więc to już załatwiłem. Obecne opony to Maxxis Crosmark II, co dziwne nie są zużyte od nowości roweru, jednak pojazd jeździ z 80% po lasach. Następne opony planuję kupić Continental Race King - mają super niskie opory toczenia, i są około 100 gram lżejsze - tu mogę zainwestować od razu - ale trochę szkoda pozbywać się dobrych opon ( z resztą także chwalonych). Napęd - całość na SLX, tylna przerzutka XT, ogólnie nie widzę powodu aby cokolwiek modyfikować, niewiele już grup wyżej, układ 2X11 bardzo mi pasuje, jeździ się IMHO lepiej ( nie w wyścigach) niż 1X12. Całość dopełniają alu pedały na łożyskach maszynowych. Amorek - Raidon jest jednym z wyższych modeli Suntour, waga nie całe 2 kilo, powietrzny, na dobrą sprawę abym coś sobie polepszył, trzeba by pewnie z 3 kzł położyć na jakiegoś RockShocka ? Do rozważenia - jednak rama wciąż będzie bez sztywnych osi z tyłu... amorek ma blokadę na kierownicy. Hamulce - tu mam największy dylemat gdyż są to proste Shimano serii 200, jednak w Warmińsko - Mazurskim nie ma górek więc w zupełności mi wystarczają jeśli chodzi o moc hamowania, wymiana na jakąś wysoką klasę da mi coś jeszcze ? Np. hamowanie jednym palcem lub lepszą dozowalność ? Ew. jaki model. Siodełko - sztyca- kierownica mi pasują. Mostek zmieniłem na 35 mm aby się bardziej wyprostować. Rower służy do kręcenia się po lasach do koła komina - rocznie obecnie robi jakieś 3000 km ( jeden z rowerów). Szczerze mówiąc myślałem o zmianie, jednak do 10 kzł nie widzę nic sensownego co by dużo mi wniosło, raczej tylko byłby ciut lepszy amor i sztywne ośki. Na carbon jestem za ciężki, około 110 kilo, dodatkowo carbony HT mają geometrię wybitnie XC. Za dwa lata planuję zakup fula w geometrii All Mountain. Jakieś pomysły na modyfikacje czy szukam dziury w całym ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...