Skocz do zawartości

[do 3000] cross, częsta jazda, długie trasy, miasto, teren, rekreacja


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, potrzebuję porady jaki model roweru wybrać na częste wypady za miasto. Zazwyczaj robię jednorazowo dystans 50-100 km trzy razy w tygodniu w sezonie wiosna-jesień. Głównie asfalt ale i teren. Zależy mi na modelu który połączy rekreację, możliwość szybkiej jazdy, dynamikę i lekkość, wygodną pozycję, możliwość montażu sakw na bagażniku.. czyli jednym słowem uniwersalny rower;-) do tej pory jeździłam na crossowym i bezawaryjnym Kandsie, jednak chcę zmienić na coś lepszego . Czy w tym przedziale cenowym znajdę coś godnego uwagi? 

Napisano

Szczerze to zaczyna mnie zastanawiać mnogość takich samych tematów w bardzo krótkim czasie.

Krew mnie zalewa jak na jakimkolwiek forum motoryzacyjnym chcesz się czegoś dowiedzieć i zakładasz nowy temat, gdy nie udało się znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, to od razu dostajesz reprymendę w stylu:

"Temat już był"; "Naucz się używać szukajki" itp, a moderatorzy nieraz takie powtarzające się tematy zamykają.

Tu pojawia się kilka takich tematów dziennie i w sumie każdy stara się pomóc, ale wystarczy napisać jak wyżej ;)

Napisano

Jak ma być szybko, dynamicznie i lekko to też bym sugerował - tak jak radzi kolega RabbitHood - przyjrzeć się rowerom typu fitnes lub tzw. grawel z prostą kierownicą. Tutaj podawałem kilka przykładów rowerów typu crossowy ze sztywnym widelcem / fitness / grawel z prostą kierownicą. Co prawda były to rowery do 2500 zł ale można spojrzeć na wyższe modele podanych przykładów - pewnie będą miały lepszy osprzęt. Zeby zjechać okazjonalnie w lekki teren typu droga leśna czy polna trzeba patrzeć żeby mieściły opony 38-40 mm:

https://www.forumrowerowe.org/topic/262414-jaki-rower-do-2500-zł/#comment-2408466

Mam Cube SL Road, który jest klasycznym fitnessem z podstawowym szosowym napędem ale jest reklamowany, czy opisywany przez producenta jako grawel z prostą kierownicą. Wychodzi on z fabryki na oponach 700x40c i spokojnie sobie radzi na leśnych i polnych drogach. Ja na lato zakładam opony 28c i używam go jako takiej niby szosy z prostą kierownicą

Napisano
18 godzin temu, katrin884 napisał:

Głównie asfalt ale i teren. Zależy mi na modelu który połączy rekreację, możliwość szybkiej jazdy, dynamikę i lekkość, wygodną pozycję, możliwość montażu sakw na bagażniku.. czyli jednym słowem uniwersalny rower;-)

Czyli musisz się zastanowić czy "idziesz" w crossa czy w kierunek, który zaproponowali przedmówcy.

15 godzin temu, Maciek.B napisał:

Tu pojawia się kilka takich tematów dziennie

Nie przesadzaj @Maciek.B 😀, ale prawdą jest, że autorka powinna trochę postudiować podobne tematy.

Napisano

Miałem też taki dylemat. Kupiłem rower krossowy ale teraz bym kupił trekiingowy.

Minimum to:

  • koła 700C / 28
  • bagażnik + błotniki
  • dynamo w piaście
  • kaseta na tyle

to minimum jakie musisz mieć. Jak masz 4 tys ,kup Dual Sport 2 Equipped, jak nie to jakiegoś Krossa 4.0 i zamkniesz się w 2700 PLN.

To porada na rower na sezon wiosna - jesień. Nie wiecej.

 

 

 

 

   

Napisano

Przecież Trans 4.0 i Dual Sport 2 to kompletnie inne rowery :wacko: Jak na dłuższe trasy, do szybszej jazdy to zdecydowanie jakiś cross - Dual Sporta od fitnessa na asfalty różni według mnie to że zamiast sztywnego widelca mam RS Paragon - który pracuje na tyle fajnie że nawet nie trzeba go blokować. A to zawsze opcja na upgrade w przyszłości. 

Napisano

"Zrobione" to tam jest dołożenie błotników, bagażnika i oświetlenia. Więc to ciągle stary sprawdzony DS. 

Ale Kross Trans 4.0 (jeśli  tego miałeś na myśli): KRTR4Z28X19M002535-Trans-4.0-czarny-szar

To zupełnie inna geometria i inny rower. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...