broda4 Napisano 2 Listopada 2022 Napisano 2 Listopada 2022 Witam Nie wiem czy temat odzwierciedli zapytanie. Odziedziczyłem staruszka scotta sportstera p4. treking. Rama Mka, a jam 165 cm. Wg strony - może być Mimo to po sezonie wydaje mi się trochę "krótki". Pomyślałem o modernizacji. Chciałem dokupić akcesoryjny mostek ( ewent sztycę i kierownicę na szerszą ) . Ale patrząc na samą sztycę - scott ma chyba swój patent i na sztycy występuje wypustka pionowa.Dziubek. ( patent scotta? ) Dlatego mostki innej firmy nie pasują. Czy da się to obejść? Można iść w nowy widelec, ale to już pójdzie w większe koszty. Pewnie sztyca - ale co z śrubami, podkładkami?
WaGiant Napisano 2 Listopada 2022 Napisano 2 Listopada 2022 A co to w ogóle jest ? Zdejmowałeś ten mostek ? Nie znam scotta i jego rozwiązań ale wygląda że masz stery ahead , a na rurę sterową ktoś założył dziwny dystans . Normalnie tam zakłada się podkładki albo nic się nie zakłada , wtedy mostek jest niżej . Jesteś pewien , że ta ,,wypustka " wchodzi w mostek ? Na zdjęciu tego nie widać . Z innej beczki M-ka to powinno być z 18" czyli do twojego wzrostu aż nadto ale jeśli chcesz wydłużyć pozycję to może rogi rozwiążą sprawę . Miałbyś 2 chwyty , jeden zwykły krótszy na kierownicy i dłuższy na rogach . Aha , sztyca to wspornik siodła .
MikeSkywalker Napisano 2 Listopada 2022 Napisano 2 Listopada 2022 Sztycy zbytnio bym nie ruszał. To zaburzy pozycję na siodełku. Troszkę można pozmieniać, przesunąć siodełko na prętach, dać sztycę z offsetem - ale żeby nie przegiąć. Też obstawiam że to wyżej to dziwna podkładka pod mostek - jakby dać trochę niższą, kierownica pójdzie w dół i uzyska się w pewnym sensie efekt "rozciągnięcia" - może to jakiś pomysł?
WaGiant Napisano 2 Listopada 2022 Napisano 2 Listopada 2022 Kolega chyba pomylił pomylił pojecie sztycy , nie chodzi o regulację siodła tylko kierownicy . Albo nie zrozumiałem .
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Listopada 2022 Mod Team Napisano 2 Listopada 2022 W tym przypadku sztyca to sterówka
broda4 Napisano 3 Listopada 2022 Autor Napisano 3 Listopada 2022 Skucha......skok myślowy. Ale jeżeli już przy siodelku... mam je maksymalnie przesunięte ku tylowi. Jeżeli w normalnej jeździe po drodze jeszce ok, to już na lekkich górkach czyje że rowerem mi rzuca na boki. I nie jest to jakoś luz na kołach. Przyznam się, mostka ie rozbierałem, dziś się do tego zabiorę. Ale całą kierownica to zestaw oryginalny. Mamy teraz w domu 2 takie same damski i męski. Dziękuję Odezwę się wieczorkiem po demontażu...
broda4 Napisano 4 Listopada 2022 Autor Napisano 4 Listopada 2022 Witam Miałem napisać wczoraj. Wiem że technika sie zmienia. I mieliście rację. To co widac na 1 zdjęciu to osłona rury widelca - jeden duży pierścień. Na tę tuleję nakładany jest mostek. W załączeniu przesyłam zdjęcia. Teraz pytanie - aby "wydłużyć" rower - pewnie musiałbym kupić dłuższy mostek? Regulowany?
WaGiant Napisano 4 Listopada 2022 Napisano 4 Listopada 2022 Najpierw spróbuj obniżyć kierownicę . Da to pewien efekt wydłużenia . Możesz kupić zestaw podkładek i obniżać stopniowo albo mostek dać bezpośrednio na stery ( jakiś dekielek powinien być ) , a ten dziwny dystans założyć nad mostek . Będzie wyglądało idiotycznie ale to tylko na próbę . Jak już ustalisz wysokość kierownicy to kawałek rury sterowej można odciąć . Jedną podkładkę 1 cm zawsze warto zostawić nad mostkiem . Oczywiście żeby zrobić to co napisałem albo chociaż złożyć całość do kupy trzeba umieć wyregulować stery . Umiesz ? Aha , a jaki długi mostek masz teraz ? Mostki ponad 10cm wyglądają już dziwnie , a 12cm to max co można założyć . Dłuższy nawet gdybyś znalazł będzie zaburzał prowadzenie . Tzn tak czytałem bo ja mam krótsze . Regulowany ..... różne są opinie . W miejskim mam i w sumie nic się nie dzieje ale do turystyka bym nie założył .
marvelo Napisano 4 Listopada 2022 Napisano 4 Listopada 2022 W dniu 2.11.2022 o 21:08, broda4 napisał: Pomyślałem o modernizacji. Chciałem dokupić akcesoryjny mostek ( ewent sztycę i kierownicę na szerszą ) . Ale patrząc na samą sztycę - scott ma chyba swój patent i na sztycy występuje wypustka pionowa.Dziubek. ( patent scotta? ) Dlatego mostki innej firmy nie pasują. Czy da się to obejść? Ten element z wypustką to faktycznie jakiś patent scott'a i z technicznego punktu widzenia to nie jest dystans, a raczej tuleja redukcyjna. Zamysł był chyba taki, że regulujemy stery (kapsel opiera się na końcu tej dziwnej tulei, a nie mostku czy podkładce założonej nad mostkiem), ustawiamy kierownicę prosto a potem już możemy regulować wysokość kierownicy bez konieczności ponownej regulacji sterów czy nawet patrzenia, czy kierownica jest prosto (bo ta wypustka współgra z wgłębieniem w mostku i ustala położenie). Dlatego bez problemu można ustawić kierownicę w tym rowerze niżej, po prostu opuszczając mostek na tulei. Sama rura sterowa widelca musi mieć standardową średnicę (1 1/8 cala?), więc inne mostki powinny pasować po prostu bez tej tulejki, tylko z podkładkami. Czy długie mostki zaburzają prowadzenie? Ja mam w starym góralu na kołach 26" mostek 130 mm , w szosie i fitnessie również 130 mm, a w crossie 120 mm. Ja taki układ lubię, choć przy bardzo ciasnych zakrętach na małej prędkości trzeba przywyknąć. No ale w starych krótkich ramach (mój góral Bianchi to ma coś koło 54 cm górną rurę, i to w poziomie) to była normalka. W sprzedaży były nawet mostki 150 mm.
J67 Napisano 4 Listopada 2022 Napisano 4 Listopada 2022 Najdłuższy mostek, jaki miałem, to 125 mm. Mostek aehad, stery skręcane, adapter. Do tego - baranek - więc jeszcze ok. 15 cm dalej od osi sterów. Nie było żadnych problemów z prowadzeniem. Moim zdaniem - absolutnie nie należy regulować pozycji przez odsuwanie siodełka do tyłu. Pozycja siodełka jest powiązana z osią suportu. Dla mnie - idealna pozycja, to nos siodełka 1 cm za osią suportu. Stare ramy często są krótkie, albo mają podsiodłówkę mocno odchyloną do tyłu. Stosowałem nawet sztyce (jarzma) z ofsetem do przodu. No i wtedy mostek musiał mieć ponad 10 cm. Oczywiście to tylko w przypadku mostków ahead. Klasyczne mostki-fajki do sterów skręcanych o długości ponad 10 cm - łamią się jak zapałki.
broda4 Napisano 4 Listopada 2022 Autor Napisano 4 Listopada 2022 wybaczcie - dziad już jestem nieskiego wzrostu- pierwszy poważny rozkręcony rower to właśnie Wagant z siodełkiem "tekturowym" . w liceum. ( pomijając wigry ) . może dlatego lubie (?) długie rowery. Technika się zmieniła. a ja jestem widać w XX w. Tam widelec i mocowanie łożysk było na kontrę śruby. Będę opisywał jak amator. Dopiero po kilku filmikach poznałem zasadę klinowania łożyska za pomocą szyszki. 2 godziny temu, WaGiant napisał: Oczywiście żeby zrobić to co napisałem albo chociaż złożyć całość do kupy trzeba umieć wyregulować stery . Umiesz ? j.w - trochę inna metoda. Musiałem wczoraj trochę pomyśleć - ale udało mi się 1 - rozłożyć 2 - złożyć wszystko do kupy. Kierownica się kręci, luzów nie ma. Ale możesz mi napisać - jak powinno się zaklinować łożysko ? Nie mając specjalnego narzędzia - jeżeli takie istnieje. < oczywiście opis znajdę na pewo albo na forum albo wiadomo - YT. > Patent z pierścieniami dociskającymi łożysko - Jak pisał Marvelo - . Rura - tuleja scotta - tak sobię teraz myślę to patent - pomagający zaklinować łożysko pierścieniem. ( tak mi się to udało zrobić ). I dokładnie - tylko 2 śruby kontrujące i mostek układamy - góra - dół. Obecnie wysokość od główki ramy gniazda łożyska do śruby mocującej szyszkę - to 8 cm. 2 godziny temu, WaGiant napisał: Najpierw spróbuj obniżyć kierownicę wtedy będę trochę leżący - a chciałem być bardziej wyprostowany. NIe jeżdżę zawodowo - więc mostek czy to regulowany czy stały nie będzie pewnie miał znaczenia dla mnie . Chyba żeby szukać rzeczywiście odpowiedniej pozycji. I tutaj kolejne pytanie - jaką kierownicę wybrać/dobrać ? Bo idąc równoległą drogą modernizacji - gdybym tylko poszerzył kierownicę ( obecnie kierownica prawie prosta 58 cm) - na szerszą bardziej powyginaną. ?
WaGiant Napisano 5 Listopada 2022 Napisano 5 Listopada 2022 Trochę się pogubiłem . Jeśli dasz dłuższy mostek to nie będziesz bardziej wyprostowany tylko bardziej rozciągnięty . Gięta kierownica powszechnie uważana jest za wygodniejszą . Dodatkowo daje niewielka ale jednak możliwość regulacji długości i wysokości .
broda4 Napisano 6 Listopada 2022 Autor Napisano 6 Listopada 2022 czy są jakieś zalecenia co do szerokości kierownicy? czy to także indywidualna sprawa - ?
broda4 Napisano 25 Marca 2023 Autor Napisano 25 Marca 2023 Witam. Dokończę co zacząłem Co prawda dotyczy to drugiego roweru - wątek dotyczył wydłużenia. Drugi rower - właśnie odwrotnie. Wyprostowania. Te scoty jakieś dziwne robili . NIe wiem czy to już sztukowanie - ale podwyższyłem wysokość kierownicy poprzez nadstawkę. Oczywiście nie obyło się o miniproblem - brakło mi jednego pierścienia ( już zamówiłem) . Tymczasowo dla próby jazdy - podkładka tymczasowa . ( foto ). Pozycja już raczej miejska. Ale Mojej - pasuje. U siebie wymieniłem kierownicę i mostek - na razie OK .
Thomass13 Napisano 26 Marca 2023 Napisano 26 Marca 2023 A jest możliwość jednej nastawki w drugą dać? 😁Tak tylko pytam ale jak widać ludzka fantazja nie ma granic.
broda4 Napisano 26 Marca 2023 Autor Napisano 26 Marca 2023 jest tylko jedna nadstawka. rura widelca-> na widelec pierścienie + rura przedłużająca > mostek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.