Skocz do zawartości

[lusterko] Trochę o lusterkach rowerowych


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Uważam, że bez lusterka bardzo trudno sie jedzie, zwłaszcza że na drogach można spotkać pełno dziwnych użytkowników samochodów, motocykli i ostatnio hulajnog elektrycznych. Dlatego postanowiłem załozyć wątek o lusterkach rowerowych. W archiowum forum znalazłem tez pytania o tzw. nietłukące sie lusterka.

Tutaj ciekawe zestawienie lusterek do rowerów szosowych https://www.cyclingweekly.com/group-tests/best-road-bike-mirrors-handlebars-468095

Poradnik o lusterkach https://www.icebike.org/what-you-need-to-know-about-cycling-mirrors/

Nietłukące sie lusterka: wykonane z nie pekajacego materiału i to we Francji a nie w Chinach :) https://www.zefal.com/en/mirrors/426-dooback-ii.html

Teraz kilka wybranych typów z dostepnych w Polsce na Allegro:

#1 Cena od 4,50 zł

#2 Cena od 6,99 zł

#3 Cena od 7,99 zł

#4 Cena od 8,54 zł

#5 Cena od 8,99 zł

#6 Cena od 9,90 zł

#7 Cena od 10,99 zł

#8 Cena od 11 zł

#9 Cena od 18,99 zł

#10 Cena od 24,99 zł

I kilka markowych (ze znanego sklepu :) )

#11 Zefal Spy Cena 41 zł

#12 Zefal Spin. Cena 50 zł

#13 XLC MR-K11 Cena 78 zł

#14 M Wave Spy Space . Cena 83 zł

#15 Ergotec M99 LV. Cena 190 zł

 

 

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, trudno uwzględnić wszystko dostępne na rynku. Musiałbym cały dzien nad tym siedzieć. :) Rozumiem, że solidne, uniwersalne, lekkie (60 g, @skom25 gdzieś napisał, że lusterko potrafi ciągnąc kierownicę w dół :))

  i ma odpowiedni kąt widzenia ?

https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-zefal-cyclop-pd3110/

Szkoda tylko, że napisali w opisie "convex"a  nie po polsku "wypukłe"

image.png.c31179da10abd8b2294e6ed74130fa86.png

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość edycji, to zrób tą listę porządnie. Czyli opisy przy zdjęciach.

Mam przetestowane Zefalowe Spin i obecnie Cyclop.
Spin małe co jest zaletą i wadą. Wystarcza żeby się zorientować ale nie zobaczy dokładnie.
Cyclop dużo większe ale spodziewałem się, że będzie pokrywać większy obszar, a tymczasem nie widzę dużo więcej niż w poprzednim. Za to można powiedzieć, że widać więcej szczegółów.

Oba mają to samo mocowanie, które nie jest najlepsze. Jedna śruba jest schowana i jak chce się zablokować jedną oś obrotu, to jest zabawa z demontażem.
Składanie i kolejna oś obrotu jest na jednej śrubie, więc jak chcemy utrudnić przestawienie lusterka, to z automatu będzie się trudniej składać.
Przy składaniu przeważnie się przestawi, więc za każdym razem jest zabawa w regulację. W mniejszym mam wrażenie, że trochę rzadziej musiałem, ewentualnie lepiej trafiłem z kątem ustawienia i regulacja była łatwiejsza.
Przy rogach na kierownicy jest trudniej dobrać dobrą pozycję.

Spin mimo upadków nie zbiło się ale uchwyt połamał.
Z drugiej strony to plastik, więc na zarysowania nie jest zbyt odporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo mi wyszło edytowanie :( . Więc taki link, po obrazkach każdy znajdzie https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-lusterka-rowerowe-110170?string=lusterko rowerowe&order=p

3 minuty temu, Thomlodz napisał:

 

Co do plastyku. Wiadomo, że jakość obrazu w lusterku szklanym będzie lepsza niż plastykowym. No i mogą powstać zarysowania. Ale szkło jest cięższe i się tłucze, co powoduje konieczność kupna nowego, chyba ze ktoś ma znajomego szklarza :)

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zefal Cyclop jest bardzo dobre, jedynie mogłoby być o te 2 cm w średnicy większe. Nigdy mnie nie zawiodło. Ja montuję obejmą do góry, można do dołu. Ostatnio trochę mi skrzypiało na łączeniu, niepotrzebnie psiknąłem wd40 i na nierównościach się samo obracało (teraz wpuściłem tam powietrze sprężone żeby jednak był jakiś opór). Bardzo fajne są ponoć cateye. Te najtańsze nie mają żadnych punktów wklęsłych na powierzchni, stąd obiekt w odbiciu nie pojawia się z opóźnieniem. 

IMG_20220709_085518068_20220709_085519608.thumb.jpg.191a836ce408a1f96dd1be39ef06b4d3.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Thomlodz napisał:

No wiesz, trudno uwzględnić wszystko dostępne na rynku. Musiałbym cały dzien nad tym siedzieć. :) Rozumiem, że solidne, uniwersalne, lekkie (60 g, @skom25 gdzieś napisał, że lusterko potrafi ciągnąc kierownicę w dół :))

  i ma odpowiedni kąt widzenia ?

https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-zefal-cyclop-pd3110/

Szkoda tylko, że napisali w opisie "convex"a  nie po polsku "wypukłe"

image.png.c31179da10abd8b2294e6ed74130fa86.png

Nie tyle lusterko, co każda część zamontowana niesymetrycznie na kierownicy, a zwłaszcza jej końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ciekawa koncepcja za jedyne 40 dolarów australijskich :) https://bikes.com.au/products/bike-eye-the-bicycle-mirror

image.png.f7a97102c6880799a59a2272c91921f8.png

21 godzin temu, iks napisał:

Zefal Cyclop jest bardzo dobre, jedynie mogłoby być o te 2 cm w średnicy większe. Nigdy mnie nie zawiodło. Ja montuję obejmą do góry, można do dołu. Ostatnio trochę mi skrzypiało na łączeniu, niepotrzebnie psiknąłem wd40 i na nierównościach się samo obracało (teraz wpuściłem tam powietrze sprężone żeby jednak był jakiś opór). Bardzo fajne są ponoć cateye. Te najtańsze nie mają żadnych punktów wklęsłych na powierzchni, stąd obiekt w odbiciu nie pojawia się z opóźnieniem. 

 

 

A jak chcesz postawić rower do góry kołami to lusterko daje sie jakoś przekręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, skom25 napisał:

Nie tyle lusterko, co każda część zamontowana niesymetrycznie na kierownicy, a zwłaszcza jej końcu.

Połóż paczkę herbatników na kierownicy i zobacz czy rower się przewraca. To już manetki 1x są 2-3 razy cięższe niż omawiane tutaj lusterka.

 

W rowerze do miasta z prostą kierownicą mam takie: https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-cateye-bm-500g-pd1861/?v_Id=5889

Zalety:

+ prosta regulacja

+ sporo widać

+ tylko minimalnie zwiększa szerokość roweru. 

+ uderzone prędzej się złoży niż połamie

+ jest wersja lewa i prawa, do wyboru. 

Wady:

- jak ktoś jest szeroki w barach i ma wąską kierownicę, będzie sobie zasłaniał widok do tyłu.

- to nie są rogi do trzymania rąk. 

cateye-bm-500g-2-5889-f-sk7-w780-h554_1.

 

W gravelu mam takie: https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-cateye-bm-45-pd1860/?v_Id=94993

Zalety:

+ prosta regulacja

+ Pole widzenia prawie takie samo co w dużym lusterku, tylko wszystko mniejsze. 

+ dyskretne, nie wystaje, nie psuje wizualnie roweru.

Wady:

- Zdarza mi się trącić i przestawić przy wsiadaniu albo prowadzeniu roweru pieszo. 

- Traci się chwyt za końce kierownicy. 

cateye-bm-45-2-94993-f-sk7-w780-h554_4.w

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, some1 napisał:

Połóż paczkę herbatników na kierownicy i zobacz czy rower się przewraca. To już manetki 1x są 2-3 razy cięższe niż omawiane tutaj lusterka.

 

W rowerze do miasta z prostą kierownicą mam takie: https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-cateye-bm-500g-pd1861/?v_Id=5889

Zalety:

+ prosta regulacja

+ sporo widać

+ tylko minimalnie zwiększa szerokość roweru. 

+ uderzone prędzej się złoży niż połamie

+ jest wersja lewa i prawa, do wyboru. 

Wady:

- jak ktoś jest szeroki w barach i ma wąską kierownicę, będzie sobie zasłaniał widok do tyłu.

- to nie są rogi do trzymania rąk. 

cateye-bm-500g-2-5889-f-sk7-w780-h554_1.

 

W gravelu mam takie: https://www.centrumrowerowe.pl/lusterko-cateye-bm-45-pd1860/?v_Id=94993

Zalety:

+ prosta regulacja

+ Pole widzenia prawie takie samo co w dużym lusterku, tylko wszystko mniejsze. 

+ dyskretne, nie wystaje, nie psuje wizualnie roweru.

Wady:

- Zdarza mi się trącić i przestawić przy wsiadaniu albo prowadzeniu roweru pieszo. 

- Traci się chwyt za końce kierownicy. 

cateye-bm-45-2-94993-f-sk7-w780-h554_4.w

 

Gdzie ja napisałem że przewraca?

Puścisz kierownicę, to będzie lekko leciała na jedną stronę. Manetki są zamontowane bardziej od środka kierownicy, niż na zewnątrz za chwytami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadnę,  nie jeździłeś z lusterkiem i teoretyzujesz.

Prosta zasada dźwigni ze szkoły podstawowej: kilogram zamontowany na końcu kierownicy będzie działał z taką samą siłą jak dwa kilogramy w połowie. Niech manetka waży dwa razy tyle co lusterko, zamontowana w 3/4 kierownicy, już będzie bardziej "ciążyć".

A w praktyce jedno i drugie jest pomijalne i nie wpływa zauwazalnie na prowadzenie roweru.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Sansei6 napisał:

Ja ostatnio mijałem panią na rowerze z takim lustrem, że ledwo sobie radziła, by się mieścić na ścieżce rowerowej i mijać się z innymi. Duże sporo odstające, masakra 

Pewnie sobie poprawiała makijaż podczas jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skom25 napisał:

Puścisz kierownicę, to będzie lekko leciała na jedną stronę. Manetki są zamontowane bardziej od środka kierownicy, niż na zewnątrz za chwytami.

Z definicji koło i kierownica w rowerze są niestabilne. Przechylisz się o 1mm w bok i już będzie leciała.
Takie lusterko bez problemu skompensujesz innym przechyleniem.
Bez trzymanki prawie nie jeżdżę ale rower lubię prowadzić trzymając tylko za siodło. Ani lusterko na końcu, ani bidon w okolicach mostka nie robi trudności w prowadzeniu po prostej.

Zresztą, rower nie jest symetryczny, nie jest wyważony bocznie, a jednak jedzie tam gdzie chcemy.
Ba, można powiedzieć, że na co dzień jeżdżę z pojedynczą sakwą i jakoś się nie przewracam. Owszem czuć jak jest obładowana (mówimy tu o 5-8kg), że rower ma ochotę się przechylić na tą stronę ale po góra kilku minutach przestaje się to zauważać, adaptujesz się do nowej równowagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerki są może małe i tanie, ale wyświetlacze i baterie do nich już nie ;)

 

Dla sprzętowych onanistów już lepszy będzie radar typu Garmin Varia, ale z recenzji które kiedyś oglądałem wynika, że nie sprawdza się toto w ruchu miejskim. To raczej przydatne jak prujesz gdzieś pustą szosą i chcesz mieć alarm o zbliżającym się raz na kilka minut samochodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś od siebie dodam jeśli chodzi o lusterko to wraz z szosa było zamontowane lusterko zefala. Miałem to zdemontować i dokupić brakujący korek w kierownicy. Jednak po przejechaniu 300 km uznaje żeby pozostało. Zawsze to widać co za mną się zbliża. Ta wersja lusterka kosztuje 41 zł. Po zmierzeniu lusterko ma długośc 6 cm na wysokośc 3 cm 

Edytowane przez Thomass13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2022 o 09:52, JWO napisał:

właśnie miałem napisać, w dobie tanich i małych kamerek może trzeba zrezygnować z lusterka  :D 

Już blisko, dodali kamerę :)

https://www.garmin.com/pl-PL/p/721258

Oszałamiające "do 4 godzin pracy" na jednym ładowaniu. 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...