Skocz do zawartości

[Oddychanie] przyczyna problemu


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry

Mam 17 lat. Wzrost 182, 60 kg wagi. Podjeżdżając pod podjazd 200m łapie zadyszkę i trudno mi oddychać. Boli mnie u góry płuc, z parę cm niżej. Zdrowo się odżywiam, nie biorę używek itd. Jeżdżę od 5 lat. Na rower zabieram plecak z 2.5l wody na 5h. Nie wiem czy to, że mam obciążenie pleców wpływa na to, że ciężej mi oddychać? Przed jazdą  zawsze się  rozgrzewam.

Z góry dziękuję za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nikt nie zdiagnozuje Cię na odległość. Jeśli uważasz że nie jest to normalne powinieneś iść do lekarza.

Ponadto wszystko zależy jaki to podjazd, jak długo trwa, jakie jest nachylenie i jak wygląda ta Twoja zadyszka. Myślę, że każdy w jakimś stopniu po większym wysiłku będzie miał podobnie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Plecak prędzej może powodować ból kręgosłupa, co kiedyś przerabiałem...  Z kolei ból/kłucie w okolicach płuc, czy serca, może wynikać z problemów z kręgosłupem - jeżeli jest krzywy, to może powodować ucisk (kiedyś usłyszałem to od lekarki starszej daty).  Najlepiej jednak nie zgadywać, tylko udać się do lekarza, a jeśli nie będzie przeciwwskazań, to zrobić badania wydolnościowe.

@bogus  Z łaski swojej dopisz "problemu" do tytułu, bo na smartfonie nie mogę edytować - z góry dzięki :thanks:

PS   zadyszka może występować np. przy astmie

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezłe tętno. Mi na podjazdach idzie po 180. :D

Idź do lekarze, zrób komplet badań jeśli uważasz że coś jest nie tak.

Lekarz pierwszego kontaktu skieruję Cię do specjalisty.

Edytowane przez Imar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

Z łaski swojej dopisz "problemu" do tytułu, bo na smartfonie nie mogę edytować - z góry dzięki