Skocz do zawartości

[Pomoc w modernizacji MTB] Większość części do wymiany.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, widząc ceny paliw stwierdziłem że sobie odświeżę rower na cacy i potrzebuję wymienić w nim kola 29", szprychy, piasty przód i tył, kasetkę tył 9-cio rzędową plus łańcuch i piastę w napędzie oraz tarcze hamulcowe. 

Czy ktoś mógłby mi doradzić co się najbardziej opłaca? dziennie będę robił około 25km. Pewnie o czymś nie wspomniałem ale generalnie ten rower ma mieć w większość wymienione części na nowe. Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Kamilos88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kamilos88 napisał:

potrzebuję wymienić w nim kola 29", szprychy, piasty przód i tył, kasetkę tył 9-cio rzędową plus łańcuch i piastę w napędzie oraz tarcze hamulcowe. 

Czyli po kolei... Musisz wymienić koła, do tego piasty, a potem jeszcze piastę, tak? 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordki nie znam się za bardzo na częściach, piastę tę przy napędzie korbowym, na chciałbym się w 1000zl zmieścić a nowego mi się nie opłaci kupić bo rama jest sprawna a ona tez swoje kosztuje. Nie bardzo wiem co poza tym, że to rama Cross-a mógłbym napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo używam ich już od 3 lat i czasami wymieniałem a to łańcuch a to suport korby lub zębatkę 9 rzędową teraz chciałbym po prostu dać wszystko nowe bo rower jest po 2 zimach i chce mieć go przygotowany na nowy sezon rowerowy i tyle ;) a rower to Cross G27 o ramie 48cm

cross_g27_29er_8.jpg

to nie jest mój rower ale wygląda jak mój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba Cross Traction G27 29er - https://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-mtb-29-cross-traction-xt-hyd-rock-shox-kross-i4240074745.html

 

Jak się nie znasz na rowerach aż do nazewnictwa części, to polecam oddać rower do serwisu. To że ci się wydaję że coś wymaga wymiany, to nie koniecznie w rzeczywistości tak jest. Osprzęt jest całkiem porządny, w tym piasty i obręcze, i nie sądzę żeby załatwilesz to wszystko do konieczności wymiany. Najpierw czyszczenie, smarowanie, regulacja.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kół się nie wymienia, dlatego że mają dwie zimy.

Mając budżet 1000 zł to dużo nie zdziałasz. Jakoś tak bez sensu to brzmi. Musiałbyś wrzucić zdjęcia w jakim stanie jest aktualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower sam w sobie ma juz 5 lat ale od ponad 2 lat nie bylo nic wymieniane a byl uzytkowany wiec po prostu chce miec wszystkie czesci ktore sa odpowiedzialne za napedzanie rower nowe i tyle nie wiem po co debata czy mi to potrzebne czy moze wytrzyma jeszcze troche? chce miec po prostu nowe a fotki zaraz wstawie obecnego stanu.

275534054_488123572910640_4335508201523524205_n.jpg

275561504_995557761383001_4274327222259221963_n.jpg

275593916_630864708358780_802852549486204622_n.jpg

275608343_289866233288712_5136554152027406789_n.jpg

275613976_265203885765148_776668394982755864_n.jpg

275624442_1116831542408474_445112207532685756_n.jpg

275624454_545154857015159_3857770861911911092_n.jpg

275658268_386152923324571_241099300496082082_n.jpg

275718455_5503390099671034_1668453693307155486_n.jpg

275771648_657475122037315_2325722554834620380_n.jpg

Prosilbym o pomoc jakie czesci najlepiej dac do tego roweru. Nie zalezy mi na wadze tylko na wytrzymyalosci bo mam dosc agresywny styl jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to Ty go umyj.

Jeżeli piasty kół nie wydają dziwnych dźwięków, to po co wymieniać? Zrób serwis. No chyba że wolisz kupić nowe, takie same.

Według mnie coś nie tak jest z amortyzatorem. XCR powinien mieć 100mm skoku, a ten nie wygląda żeby tyle miał.

Przewód przedniego hamulca po złej stronie widelca. Kiedyś jazda tak jak masz teraz, skończy się tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kamilos88 napisał:

wiec po prostu chce miec wszystkie czesci ktore sa odpowiedzialne za napedzanie rower nowe i tyle nie wiem po co debata czy mi to potrzebne czy moze wytrzyma jeszcze troche?

Tylko że to tak prosto nie wygląda - w tak zaniedbanym rowerze do wymiany masz na 100% linki, pancerze, trzeba też zrobić tzw. duży przegląd i wszystko sprawdzić, wszędzie zajrzeć, przesmarować itd. Sam duży przegląd to 200 zł. 

Przerzutki pewnie po umyciu są do odratowania, choć dostały w kość od soli i wody. 

Piasty - trzeba tam zajrzeć, może są do odratowania. 

Zębatki do korby, kaseta, łańcuch, pancerze, linki to jakieś 450 złotych. 

Zostaje Ci 300 zł - i wystarczy to na najtańsze, gorsze niż masz teraz koła. 

A gdzie reszta - która pewnie wyjdzie w trakcie? 

O zapadniętym amortyzatorze nawet nie wspominam. 

Umyj ten rower dokładnie i oddaj na duży przegląd - wtedy się dowiesz co jest do wymiany. Po co wymieniać części które są jeszcze okej, jak i tak budżetu Ci braknie na doprowadzenie tego roweru do stanu używalności? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1 Mike - też uważam - mycie, przegląd i wymiana tego, co trzeba - suport czy piasty jak miały smar i nie stały pod wodą powinny być OK. Szprychy i obręcze? Po co. Podobnie tarcze. I jeszcze olej w hamulcach pewnie warto zmienić i może klocki jak by zatłuszczone były. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grzesiowu napisał:

Dobrze że to nie jest pies albo krowa bo być może miałbyś już na głowie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami ...

Dlatego właśnie warto napisać bezsensownego posta. Ewentualnie można poklepać autora po ramieniu, a potem wskazać części których zmiana nic nie da. Takie pudrowanie trupa, żeby ładnie się świecił.

Rower do pełnego serwisu tak jak wyżej. Oprócz typowych rzeczy eksploatacyjnych, trzeba się zająć widelcem i patrząc na stan roweru, pewnie piastami. Patrząc na ogólny stan, to pewnie dojdzie serwis sterów i hamulców.

Jak bardzo chcesz, to możesz sobie kupić nowe koła, kto Ci zabroni. Tylko Ci ci po nowych kołach, jak cała reszta jest w gorszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic lepszego co masz teraz. No ale jak wolisz ten wyrzucić czy sprzedać, kupić nowy ale gorszy, a za 3 lata powtórzyć operację, to kto Ci zabroni?

Rowery się serwisuje i myje. Chociaż prawdę mówiąc, to mam wrażenie że Tobie bardziej zależy na tym żeby ładnie wyglądał, a nie był sprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już mówione, ale powtórzę - wyczyść go

Na pewno do wymiany masz napęd - przy opcji ekonomicznej musisz wydać jakąś 100 na tarcze do korby, ze 120-150 na kasetę i łańcuch i z 50 na przednią przerzutkę.

Do tego linki, pancerze, serwis hamulców i nowy widelec, bo w tym nie ma ma tłumika, a lewa dolna goleń wygląd ana skorodowaną - jak może być tanio i ciężko, to na allegro są rst blaze - raczej podłe, ale nowe i w okolicach 300.

Reszta wygląda OK, ale warto żeby to sprawdził organoleptycznie fachowiec.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2022 o 00:23, Kamilos88 napisał:

tarcze hamulcowe

Czy ten rower jakoś słabo hamuje?

 I pytam po raz wtóry ile masz wzrostu?

 bo rower maławy się wydaje.

 

Tak jak koledzy zauważyli/ najpierw inspekcja co do wymiany i po podliczeniu kosztów  zobaczysz ile z tego tysiaka zostanie i w co jest sens się pakować.

Ale ja osobiście  wstawił bym najtańszego powietrznego amorka,  np. Raidona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...