Skocz do zawartości

[do 13k] wyprawowy gravel


zjadarka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Poszukuję wyprawowego gravela do pokonywania dziennie 200+ km na dłuższe, kilkutygodniowe wyjazdy. 

Jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie to całe życie jeżdżę na mtb a na szosie nawet nie siedziałem. ¯\_(ツ)_/¯ Jestem więc zieloniutki jak wiosenna trawa.
Szczerze powiedziawszy nigdy nawet nie rozpatrywałem jazdy na czymś innym niż mtb ale tegoroczna wyprawa z kolegą na gravelu dała mi sporo do myślenia. Ja na swoich oponach o szerokości 2,25" po 100 km miałem dość, a on chciał więcej. Co prawda w trudniejszym terenie musiałem na niego czekać i na zjazdach raczej nie bawił się tak dobrze jak ja, gdzie doceniałem o niebo lepszą przyczepność generowaną przez szerokie opony. Jednak nasze trasy w 90% to asfalt/lekki szuter i w przeważającej większości to jednak on musiał czekać na mnie. 

Tak więc w ten sposób zrodził się pomysł by zaopatrzyć się w rower stricte wyprawowy i zamiast 100+ robić dziennie 200+ km.

Moje wymagania:
- napęd jednorzędowy z przodu
- sztywne osie
- otwory montażowe pod bagażnik, bym mógł podróżować z sakwami z tyłu
- hamulce raczej hydraulika
- wytrzymałość :), tak abym nie musiał wymieniać szprych co drugi dzień przy jeździe z sakwami
- waga, wiadomo, czym lżej tym lepiej
- raczej wyluzowana pozycja, to ma być rower do rekreacji a nie ucinania sekund na każdym kilometrze 

I w sumie tyle. 
Budżet to 13k, czekam na Wasze propozycje co zjeździć i przetestować do tej kwoty. Oczywiście rozważę również tańsze propozycje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz mieć lekko to w takim budżecie warto szukać karbonu ale tam raczej otworów pod bagażnik nie znajdziesz

z drugiej strony teraz kupisz bagażniki montowane na milion sposobów, nie musisz mieć dedykowanych otworów