Skocz do zawartości

[szprychy] Pękające szprychy.


drajwer112

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od dluzszego czasu mam problem ze szprychami. Trzeci raz juz to sie zdarzylo. Szprycha peka w ten sposob jak na zdjeciu, dlaczego tak sie dzieje? W serwisie mi je wymieniali, niby napinali, ale caly czas to samo. Niskiej jakosci kolo czy co? Nie mam juz sil..

 

http://imgur.com/a/UNxdQAJ

Chcialbym sprobowac wymienic ja samodzielnie, czego bede potrzebowal?

Napisano

Waze ok 60 cos kg przy wzroscie 184cm..

Jako iz niedlugo temperatura bedzie bardzo niska, czy moge miec to " w nosie" i jezdzic ile bede mogl? Mozna powiedziec, ze dziennie robie ze spokojnie 20km. Na nowy sezon i tak czeka mnie wymiana fabrycznych szprych jesli dzieje sie to trzeci raz i centrowanie kola bo juz sobie lata (nic dziwnego, jesli szprychy pekaja)

 

Jakie szprychy dobrac do tego kola? Wiem tylko, ze piasty to SHUNFENG, a kola maja rozmiar 26. Obrecz to no name .

Drugie, jakie kolo z solidnymi szprychami (nie chce zeby pekaly) rozmiar 26 polecacie? Moze byc z wolnobiegiem, ale nie musi. Hamulec tarczowy.

Napisano

Rzadko. Ostatnio mi spadl dzisiaj podczas regulacji przerzutki a wtedy to zauwazylem. Nie jest to przez to, bo to nie pierwszy raz.

Wymiana szprychy wydaje sie dosc prosta. 1. Czy naprawde trzeba zdejmowac wolnobieg? W czym on przeszkodzi?

2. Czy taki klucz bedzie w porzadku? O co chodzi z tym 3,5mm? https://miastorowerow.pl/narzedzia/16244-klucz-do-szprych-prox-35-mm-czerwony-narzedzia-5907437502037.html

Napisano

Nie posiadam klucza do wolnobiegu i nie bede go teraz kupowal, wiec mam sie za to nie brac? W czym on ma przeszkodzic niby? Nie chce zawozic do serwisu, bo dlugo juz raczej nie pojezdze, a takze taka umiejetnosc sie w moim przypadku bardzo przyda.

Napisano

A jak wsadzisz szprychę w oczko przy piaście jak nie masz swobodnego dostępu? To nie nitka, że sobie przepleciesz. Owszem nie od strony napędowej da się to zrobić ale i tak jest to robota od tyłka strony. Do serwisu nie, klucza za parę zł też nie, ... To jeździj bez szprych przecież też się da. 

Napisano

Ja bym zmienił koło kupując gotowe, ale jak każdy grosz się liczy, to zostaje samodzielna zmiana szprych - zaplecenie koła nie jest takie proste, przyda się centrownica, nie przeszkodzi mieć miernik napięcia szprych a najbardziej trochę doświadczenia lub drugie tylne koło na wzór. Jednak do koła, które wskazałem jako przykład, trzeba dokupić kasetę. Dodam, że jak łańcuch spada za kasetę, to nie musi od razu uszkodzić szprych, a może tylko nadwątlić. 

Napisano

To chyba nowe kolo nawet taniej wyjdzie. To kolo ktore mam jest lekko scentrowane poki co. Samo kolo nie jest najwyzszej jakosci, wiec to kolejny argument. No wlasnie, zaplatanie kola nie jest proste wiec ja bym sie za to nie bral, a moj serwisant watpie zeby umial to dobrze zrobic. Wolnobieg bym ze starego kola wymontowal. Mi chodzi o glowne pozbycie sie tego problemu pekajacych szprych.

Nowe kolo = nowa piasta. Co sie stanie, gdy z przodu bedzie inna niz z tylu? Niby mozna wymienic ta nowa na stara, ale czy jest sens?

Napisano

Jak już zmieniać koło (A to warto zrobić) to już na normalne pod kasetę, żeby pozbyć się problemu z ośką (pognie się prędzej czy później). Wolnobiegowe koła to obecnie bardzo słabe komponenty - wszystkie - piasta, szprychy i obręcz. Przednie koło może sobie mieć tę piastę którą ma.

Napisano

Pod kasete? To bedzie duzy koszt raczej. W sumie i tak wszystko zrobie na nowy sezon. Teraz dojade to aktualne kolo do jego kresu bez szprych, bo nic mi nie pozostaje. Kolo pod kasete kosztuje, sama kaseta tez. Kupowalbym najtansza shimano 8 rzedowa. Nie wspomne, ze moja przerzutka to Shimano Tourney. Przy 8 rzedach sie juz dusi, wiem, bo znam osobe ktora takie "duo" w rowerze posiada.

Wymiana na kasete to takze umiejetnosc dobrania jej. Nigdy nie mialem z tym do czynienia, nie wiem nawet co to znaczy np. 11-34, ten dopisek "T". Jedyne co wiem ze mam korbe 3 rzedowa jakis cyclone.

A, no i jeszcze jedno. Mam manetki 7 rzedowe! Niestety nie oplaca mi sie tyle w ten rower wydawac, bo zaraz znowu pewnie po wymianie kola pojdzie suport albo cos innego.

Napisano

Kaseta 7 biegów, to jakieś 65 pln.  Jak łańcuch nie jest nowy, to też powinien być zmieniony. Jak manetki są 7 to kaseta też musi być. Dopisek T znaczy „teeth” czyli zęby, a liczby to liczba zębów najmniejszej i największej zębatki. Policz palcem ile masz teraz i kup podobne. Teraz masz pewnie 14-28, jak kupisz 11-28 będzie ok.  Kaseta to część eksploatacyjna. Wcześniej czy później będziesz musiał wymienić. 

Napisano

Tak, a zaraz wywale w ten rower wiecej niz za niego zaplacilem.

https://miastorowerow.pl/narzedzia/16244-klucz-do-szprych-prox-35-mm-czerwony-narzedzia-5907437502037.html 

 

Czy takie kolo jest w porzadku? Nie chce wydac nie wiadomo ile kolo ma byc pod wolnobieg, bo nie chce wymieniac polowy napedu. Moje hamulce to tarczowki.

Dlaczego KROSS? Kolo nie kosztuje zbyt duzo, a ma firme a nie "no name" a krossowi ufam.

Napisano

Nie chce z kaseta, bo bym musial kupic 7 rzedowa a jaki to sens? Nie chce pol roweru wymieniac juz pisalem. Chce jakies kolo na wolnobieg, byle te szprychy nie pekaly i nie wazylo 5kg

Napisano

Zależy dla kogo i za jakie pieniądze.

W tej kategorii cenowej to normalna waga jak na koło z piastą na nakrętki, pod tarczę i z obręczą stożkową o wysokości 25 mm. Piasta ma korpus aluminiowy, obręcz jest znanego producenta - nic lepszego za te pieniądze nie znajdziesz. 

Przypuszczam, że w Twoim obecnym kole piasta może mieć korpus stalowy i cienkie kołnierze, które łatwo tną szprychy na zagięciach (tak przypuszczam, bo zdjęć nie widziałem - nie otwierają się na moim komputerze). Aluminiowe są bezpieczniejsze dla szprych. 

 

Napisano

prosze bardzo, wladujesz sie w taki sam.. nie powiem co co obecnie, lepiej poszukac uzywanego kola kasetowego + kaseta 7s, tyle wystarczy, sam wolnobieg jako starsze gorsze takze jest mniej trwaly, pamietam ze mialem problem... chyba z wyginajaca sie oska... czyli jednak nowy krosik za 2000 nie taki super co? tak off top mialem racje wypinajac sie na nowe rowery na sr suntour xct rocznik 2019 zamiast tego upgrade'ujac swoj czarny zlom, ktory obecnie jest w zasadzie sprzetem nie do zajechania

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...