Skocz do zawartości

[retro szosa] spoko wybor na pierwszy taki rower?


Rekomendowane odpowiedzi

czesc, przymierzam sie do roweru szosowego, wiedzy zbyt duzej nie mam na ten temat, z poczatku myslalem o ostrym kole z hamulcami, ale zaczalem widziec retro szosy, czy jest to spoko wybor na 1 rower szosowy? nie mialem wczesniej stycznosci z takimi rowerami. Zastanawiam sie nad takim rowerem: wydaje mi sie byc to spoko opcja, isc w to? 

 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-winora-retro-szosa-kolarka-CID767-IDJgb6Y.html/?isPreviewActive=1&sliderIndex=2

 

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Stara szosa"  jest jakąś opcją na początek, ale ten egzemplarz bym odpuścił. Po pierwsze to ogromna rama, rura podsiodłowa 60 cm. No chyba że jesteś ponad dwumetrowym dryblasem, to można ;)

Dwa - widać że zaniedbana, kto wie gdzie i ile przeleżała, wszędzie widać ślady rdzy, nawet jak w jakimś stopniu usunięte. Może się okazać że to skarbonka, może nie bez dna ale taka która pochłonie masę pieniędzy. 

Trzy - za twardy napęd jak na start, kiedyś zębatki w korbach były większe, w kasetach mniejsze, ot tak uogólniając - można się łatwo zrazić jak na początek nie starczy Ci sił żeby to uciągnąć. 

Przejrzyj forum, jest sporo podobnych tematów dot. pierwszej szosy, może nieco Ci się to rozjaśni. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja nie cierpie określenia pierwszy rower. Nie wiem, będziesz się non stop wywracał, miał wypadki że pierwszego roweru szkoda?

Kup coś normalnego. Weźmiesz jakieś retro i tylko się zrazisz do jazdy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kupując taki rower tylko zrazisz się do szosy.

Lepiej kupić coś na niższym osprzęcie (z mniejszą ilością biegów jak np. Claris) ale jak najnowszy.

Nowoczesne technologie jak np. klamkomanetki (połączenie hamulca i dźwigni zmiany biegów) w stosunku do sięgania na dolną rurę w trakcie jazdy to jest bardzo duża różnica.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, janz1 napisał:

czesc, przymierzam sie do roweru szosowego, wiedzy zbyt duzej nie mam na ten temat, z poczatku myslalem o ostrym kole z hamulcami, ale zaczalem widziec retro szosy, czy jest to spoko wybor na 1 rower szosowy? nie mialem wczesniej stycznosci z takimi rowerami. Zastanawiam sie nad takim rowerem: wydaje mi sie byc to spoko opcja, isc w to? 

 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-winora-retro-szosa-kolarka-CID767-IDJgb6Y.html/?isPreviewActive=1&sliderIndex=2

 

dzieki i pozdrawiam

Jeśli nigdy nie jeździłeś na szosie to na początek proponuję pożyczyć od kogoś kto szosę posiada. Bo może być tak że nie siądzie Ci jazda i tylko wywalisz kasę. A za pożyczenie rozliczysz się w ten czy inny sposób.  Ale w ten rowerek bym nie szedł. Koledzy powyżej przedstawili Ci wiele argumentów przeciwnych temu zakupowi. I mają rację. Jak masz gdzie to pożycz i pojeździj aby poczuć ten klimat. A jak rzeczywiście Ci się to spodoba to możesz kupić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

A chcesz jeździć czy naprawiać i mieć żeby fajnie wyglądała jak pojedziesz na kawę do miasta?

Ja kocham stare auta... Ale nie przekonał byś mnie do codziennego ich użytkowania.  Rozwój wbrew pozorom nie jest tylko do napędzania kasy dla producentów. W rowerach rozwój mimo że mniej widoczny jednak sporo zmienił i rowery stały się przyjemniejsze i wygodniejsze. Pozatym retro zawsze niesie ze sobą ukrytą wiadomość że będzie drogo i trudno dostać. 

Chyba z dwa lata temu pozbyłwalem się jakiegoś retro złomka. Kupił go chłopaczek przeszczęśliwy bo były tam części których szukał od roku do swojego retro projektu i albo nie było albo wołali za nie jakieś kosmiczne ceny.  Tak że jak chcesz retro to zgłęb temat 

Ostatnio wpadłem na pomysł renowacji auta. Koszt zakupu budy śmieszny koło 10k. Koszty renowacji wyliczyłem na jakieś 70k....  To tylko to co wiedziałem na 100%... Retro jest fajne ale problematyczne i drogie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez domson
      Witam,
      poszukuję roweru szosowego endurance z szerszymi oponami, najlepiej 30 albo 32 do 4500 zł. Jakie modele polecilibyście z obecnie dostępnych? 
      Wpadł mi w oko np Giant Contend AR 4, ale nigdzie już nie można go dostać... może jakieś alternatywy w podobnej cenie?
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez zgreg
      Potrzebuje kupić kilka rzeczy do roweru (szosa): bidony, koszyki,spodenki, pedały SPD, buty,kask. Zbliża się koniec sezonu i zastanawiam się czy zazwyczaj są posezonowe wyprzedaże?
    • Przez Nutshell
      Witam wszystkich, 

      Planowałem wiosną tego roku kupić gravela lub szosą, jednak wzrost cen oraz brak rowerów w sklepach trochę od tego odwiódł. Jednak wydaje się, że ceny już nie spadną a z dostępnością problemy będą równie w kolejnych latach. W związku z tym zdecydowałem się zrobić rozpoznanie, a potem będę polował/dzownił po sklepach, aż może coś się trafi. 
      Przechodząc do konkretów. 
      Mam 186 cm, około 85 kg wagi. Od kilku lat jeżdżę praktycznie cały sezon na jakimś starym crossie z półki cenowej 1500 zł. Średnie trasy, które robię to 50km i raczej jeżdżę 95% po szosach, a pozostałe 5% to szutry, chodniki i drogi rowerowe. Stary cross już przestał wystarcza, plus już po 6 latach zaczyna się wszystko sypać więc chcę zainwestować w coś lepszej klasy i coś przede wszystkim szybszego co pozwoli mi na trasy bardziej pod 100 km, a w jakieś weekendy nawet po 200 km. 
      Od razu mówię, że nie mam zamiaru się ścigać, a tereny po których jeżdżę to raczej płaskie nawierzchnie, od czasu do czasu pojadę w jakiś bardziej górzysty teren.
      Od roweru wymagam przede wszystkim wygody, więc typowa szosa odpada. Chciałbym być w stanie wygodnie jechać przez te 3-4 godzin utrzymując w miarę sensowną prędkość >30km.
      Troszkę poczytałem o rowerach i generalnie o grupach osprzętu i wiem, że przy budżecie 5000 zł jestem już w stanie kupić coś na shimano 105, ale szczerze po kilku filmach z porównaniem Tiagry z 105 nie wiem, czy dla amatora warto kupować coś na 105 kosztem innych komponentów. Jako, że jestem amatorem i mało jeżdżę po wzniesieniach to prawdopodobnie dodatkowe tryby nie będę mi potrzebne. Nie wiem jak z trwałością, ale jest to jeden z ważniejszych dla mnie aspektów, nie chcę co roku inwestować sporo w rower i dobrze by było gdyby rower był w miarę łatwy w serwisie, żeby jakieś podstawowe rzeczy sam mógł zrobić. 
      Tak jak mówiłem 95% mojej trasy to szosa (więc teorytycznie wydaje się, że może nawet ta szosa endurance ma większy sens dla mnie, jakby miała możliwość włożenia jakieś trochę szerszej opony to wtedy gravel nie ma sensu) 
      Mój budżet to max 5000 zł i szukam czegoś nowego (myślałem o używce, ale totalnie się nie znam na ocenie stanu). 

      Co znalazłem:
      Romet Aspre 2 Giant Contend AR 2 SPEEDSTER 20 DIS Gravel Marin Gestalt 2 Triban RC 520 TREK DOMANE AL 3 DISC (tutaj tylko sora, więc chyba słabo) MERIDA SCULTURA 200 (też tylko sora) KROSS VENTO 4.0 Cube ATTAIN RACE LAPIERRE SENSIUM 3.0 VAN RYSEL EDR AF 105 (póki co niestety niedostępny) Rose PRO SL 105 - mój faworyt, ale niestety niedostępny i przekracza budżet o około 600-700 zł   
      Wiem, że połowa rowerów to gravele, ale chciałem was dopytać co byście mi najbardziej polecili na moje potrzeby.
       
      Pozdrawiam
       
       
       
       
       
       

       
    • Przez Gruszkojados
      Witam, mam problem z zamontowaniem linki do przerzutki w piaście. Pytanie brzmi jak mam ją prawidłowo zamątować. Załączone zdjęcia pokazują cały 3-biegowy układ, w tym specyficzną rurkę do którwj powinna wejść linka i ta rurka powinna zostać przykręcona do dźwigni przerzutki.
      Marka i model niestety nieznany ponieważ rama ma około 60 lat (prawdopodobnie Romet, rama na licencji kanadyjskiej).
      Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc w tej sprawie.


    • Przez jarek74
      Witam. Mam pytanie  czy kupię jakieś koła na łożyskach maszynowych do Romet Huragan 1+ .Budżet ograniczony do 500  zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...