Skocz do zawartości

[szosa] ale o co chodzi?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, takie dwie używane szosy. Może ktoś przypadkiem zna? W jednej (mechanicznej) widać możliwość zmiany przełożeń w lemondce. Czy w drugiej (elektrycznej) też? Co to w ogóle jest za typ roweru i czym się różni od kolarzówki, takiej znanej z wyścigów. Który z tych dwóch jest lepszą opcją? na 179cm wzrostu to to się będzie nadawać? I tak pewnie nie kupię dziś, ale... jutro nie wykluczam :)

SPECIALIZED SHIV roz. M, SRAM RED eTAP. IDEALNY !! 10624398684 - Allegro.pl

Specialized S-WORKS SHIV 9602482515 - Allegro.pl

Podziękował z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale w czym jest różnica, jak ten ktoś jedzie rowerem w triatlonie po normalnym asfalcie, po którym następnego dnia, będzie "Wyścig Pokoju"? Co zmienia to, że wcześniej sobie pobiegał i popływał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower triathlonowy to specyficzna konstrukcja z bardzo krótką ramą i niska główką. Wszystko jest podporządkowane aerodynamice. Taki rower niezbyt nadaje się do jeżdżenia w grupie i w sumie w ruchu ulicznym. Co do możliwości zmiany przełożeń w modelu z elektryką to masz tam guziki eTapa na końcu lemondki: https://www.sram.com/en/sram/models/es-eac-clic-a1

Nie wiem skąd w ogóle pomysł na taki rower, jeśli nie uprawiasz triathlonu. Może pomyśl o szosie aero. To bardziej uniwersalny rower.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację Kriss. Przepraszam za błąd. Ale rozumiesz moją ideę.

A może ma ktoś w Warszawie takie coś i dałby się przejechać? Czy przejechalibyśmy się razem. Chwilowo oddam swój :) 

A czy są jakieś gotowe szosy aero z lemondkami? Bo, jeżeli dojrzeję do takiego roweru to tylko używka. Jak zobaczyłem cenę samej przerzutki przedniej 2500zł to mi się w ogóle jeździć odechciało, ale powiedzmy lekko >10k zł to już mi się mieści w wyobraźni. @Pitof, jeszcze jak można Cię prosić o odp. na może niezbyt mądre pytanie. W tej lemondce są dwa guziki, to jak można tym ogarnąć dwie przerzutki w górę i w dół???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, omegagl napisał:

i czym się różni od kolarzówki, takiej znanej z wyścigów

Ale mówisz o "kolarzówce" z etapów górskich, płaskich czy ITT? :)
Jeden zawodnik na takim TdF czy Giro ma do dyspozycji kilka różnych rowerów, które są wybierane w zależności od wymagań danego etapu. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, raczej chodziło mi o to, że w każdym przypadku mają kierownicę tzw. baranek. Chyba, że kolarzom nie wolno lemondek używać, oprócz jazd czasowych. Tylko mi kolego JW troszkę o co innego kaman. Najchętniej, to jakbym w moim aktualnym rowerze, którego lubię i do którego się mocno przyzwyczaiłem zamontował taką grupę elektryczną i miał możliwość zmiany biegów z lemondki. Jak ktoś tu serwisuje rowery, zaproponuje mi coś takiego to możemy się spróbować dogadać. Co prawda jeszcze nie wiem, jak można dwoma guzikami to ogarniać, ale to na pewno ktoś mi tu coś wyklaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie jest to niewygodny, niepraktyczny i często skomplikowany w serwisie rower, w którym wszystko jest podporządkowane osiągnięciu jak największej prędkości. 

Tu masz trochę ciekawostek na ten temat: https://hopcycling.pl/rower-czasowy/

I wrażenia z późniejszej sprzedaży ;)https://hopcycling.pl/jak-sprzedac-rower/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, omegagl napisał:

Co prawda jeszcze nie wiem, jak można dwoma guzikami to ogarniać, ale to na pewno ktoś mi tu coś wyklaruje.

W sramie domyślnie jeden guzik obsługuje kasetę w górę, drugi w dół, a dwa na raz to zmiana z przodu.

W di2 masz synchro shift - jak dojdziesz do pewnego momentu na kasecie, to przód zmienia się automatycznie, a tył kompensuje o 2 biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, some1 napisał:

I wrażenia z późniejszej sprzedaży

Przerabiałem sprzedawanie używek z wieloma rzeczami i nigdy więcej. Po prostu nigdy. Wolę to oddać po rodzinie jak się ktoś znajdzie niż odpowiadać de///lom na pytania nic kompletnie nie wnoszące do ew. zakupu. Mam podobne wrażenia ze sprzedaży kół (3 miesiące bujania się z nimi po olx i innych i w końcu skończyły w nowym projekcie, choć to koła gdy były nowe kosztowały 500 zł ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Przerabiałem sprzedawanie używek z wieloma rzeczami i nigdy więcej. Po prostu nigdy. 

Ja tam przyjąłem ostatnio inną taktykę. Wystawiłem na olx wszystko czego nie potrzebuję, wrzuciłem dobre zdjęcia żeby nikt nie chciał więcej, ustawiłem przesyłkę olx i cenę jaka mnie interesuje zaznaczając, że nie zamierzam jej negocjować (napisane w treści). Nikt nie pisze, nikt nie dzwoni, dostaję tylko co jakiś czas powiadomienie, że przedmiot kupiony więc wysyłam. W miesiąc się prawie wszystko "bezstresowo" sprzedało

Mam zamiar zmienić samochód i w tym przypadku przygotowywuje się na armagedon biorąc pod uwagę jego przeszłość i obecny stan wizualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślisz, że jak miałem napisane? Fotki z każdej strony, opis jasny z linkami do dokumentacji producenta info, że nienegocjuje cen a i tak jakieś dziecko chyba co kilka dni sypało tekstami:" za ile pójdzie". Dla mnie szkoda nerwów na sprzedawanie uzywanych rzeczy, a na OLX już wogóle porażka - ludzie kompletnie nie czytają treści ogłoszenia ( napisany przebieg - mam PW z pytanie ile przejechało, napisane, że wysyłam najpóźniej nastepnego dnia - pada pytani czy jak dzisia wpłacę to jutro wyślę ). Za słabe mam nerwy na pytania o oczywistośc już nakreśloną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@some1, bardzo fajne artykuły, dziękuję, choć nie zgadzam się z Maćkiem w jednym, On kilka razy podkreśla, ze ma jakieś uprzedzenia do ludzi jeżdżących (czy raczej leżących) na lemondkach w miejscach powiedzmy do tego nie przeznaczonych. Ja z tym żadnego problemu  nie mam, bo leżę non-stop i mam chyba super technikę takiej jazdy opanowaną. Wcale nie jest to takie trudne. @nctrns, OK, to że się zmienia jednym guzikiem w górę, drugim w dół na kasecie to jasne, ale dwoma jak nacisnę to co robi? Powiedzmy na korbie wejdzie łańcuch na górę a jak w dół? @abdesign, z pewnością mądrze piszesz. Wiesz, mnie najbardziej by zadowoliła zmiana tego napędu na elektryczny, + lemondka Z MOZLIWOSCIA ZMIANY PRZEŁOŻEŃ. Tylko ja mam SIRRUS SPORT (Fitenss) gdzie z napędem szosowym to linia łańcucha będzie spierniczona, ale to już wiem, wiem też, że to nie jest taką aż przeszkodą. Pytanie, jak w miarę rozsądnych pieniążkach i GDZIE ogarnąć?

@nctrns, Możesz jeszcze 2-3 zdania napisać nt. di2 masz synchro shift. Trochę mnie taka "samowolka" przeraża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nawet bym wziął sobie nowego takie fitnesa, z elektryką, w końcu po 10 latach należy się jak psu buda, ale nie ma w ofercie... Sirrus | Specialized.com Zna ktoś producenta rowerów fitnes co oferuje takie gotowce? Bo już myślę "elektryczną" lemondkę dałoby się ogarnąć później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa no pewnie, że 2 blaty. Proste i zarazem genialne rozwiązanie :)

A możesz coś napisać odnośnie zmiany tych przełożeń z lemondki w DI2 ?

i który z tych systemów wybrać, bez jakiegoś zbędnego referowania. Który Ty byś polecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, omegagl napisał:

Zna ktoś producenta rowerów fitnes co oferuje takie gotowce? Bo już myślę "elektryczną" lemondkę dałoby się ogarnąć później?

Shimano nie ma w ofercie elektronicznej manetki szosowej dedykowanej do prostej kierownicy. Jest Canyon Roadlite na bezprzewodowym SRAM Eagle AXS, z najtwardszym przełożeniem 4,6:

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-cf-9-ltd/2787.html?dwvar_2787_pv_rahmenfarbe=BK

 

54 minuty temu, Q_u napisał:

a na OLX już wogóle porażka - ludzie kompletnie nie czytają treści ogłoszenia

Żyjemy w kraju, gdzie większość Polaków w ogóle niczego nie czyta. No może poza gazetką z Lidla i Biedronki. Nie dziw się więc, że prosty opis w ogłoszeniu jest poza percepcją wielu z nich. Tak samo jak kropki, przecinki, znaki zapytania i polskie znaki. Tacy wtórni półanalfabeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Q_u napisał:

Przerabiałem sprzedawanie używek z wieloma rzeczami i nigdy więcej.

Sprzedaję kilka-kilkanaście używanych rzeczy każdego roku, w tym udało mi się nawet sprzedać używany rower i tak traumatycznych przeżyć z klientami nie mam. :) Ale przyznaję, że nie używam OLX, tylko Allegro i z rzadka Allegro Lokalnie. Jak kilka lat temu wrzuciłem trochę mebli i AGD ze starego mieszkania na OLX, to faktycznie był kosmos ("zamienisz pan pralkę na soundbar?")

@omegagl Cena grupy elektrycznej, czy to Shimano czy SRAM, to pewnie okolice 4-5 tys. W przypadku SRAM pewnie trzeba doliczyć też wymianę piasty na XD i nową 12-rzędową kasetę. 

Do tego dokupujesz przyciski do lemondki w zależności czy to eTAP czy Di2: 

https://www.rowertour.com/p/159499/sram-etap-axs-clicks-przyciski-na-konce-przedluzen-aero-para-czarne

https://www.rowertour.com/p/17433/shimano-sw-r671-di2-manetki-triathlonowe-2x11-rz

Podsumowując, tanio nie jest i trzeba faktycznie bardzo chcieć, żeby coś takiego sobie złożyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, i to jest to!!! I tę cenę w ostateczności bym zaakceptował. Rozumiem, ze to jest jeszcze jakiś inny rodzaj przerzutki? SRAM X01 Eagle AXS I najważniejsze dla mnie, czy do tego będę mógł taką "elektryczną" lemondkę dokupić i ją do tego układu podłączyć? Nie ma przedniej, więc super

W Warszawie gdzieś idzie to obejrzeć?

przymierzyć się, czy M czy L Czy zakup takiego cacka tylko wirtualny?

@some1Michał, czyli do tego roweru co polecił kolega Dariusz, ta lemondka by zadziałała na 110% ? Sram eTap AXS Clicks Przyciski na końce przedłużeń aero para czarne - Najlepsze Ceny ➤ Rowertour.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest jaka jest, ale bezprzewodowy SRAM + morze karbonu, łącznie z kołami nie może być tanie. Zresztą sama sztyca w tym rowerze kosztuje ponad 1000 zł.

Canyon to jest tylko bezpośrednia sprzedaż internetowa. Ewentualnie jedziesz do ich siedziby i tam macasz sobie na miejscu. Kaseta, tylna przerzutka i manetka pochodzą z grup mtb, a korba to już grupa szosowa. Bezprzewodowy AXS możesz sobie dowolnie łączyć, więc teoretycznie (do potwierdzenia) można by rozszerzyć system o dodatkowe dwa guziki. Zwróć tylko uwagę, że ten rower ma zintegrowany kokpit z karbonu. Musiałbyś podpytać Canyona czy w ogóle dopuszcza montaż lemondki na nim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta siedziba to w Polsce gdzieś?

Co byś sugerował na 179cm wzrostu? SPECA SIRRUS SPORT mam L

Bezprzewodowy AXS możesz sobie dowolnie łączyć, więc teoretycznie (do potwierdzenia) Czy ktoś z kolegów potwierdzi/zaprzeczy?

U siebie lemondkę mam przykręconą do kierownicy. Możesz coś więcej napisać w czym tu może być problem, bo nie zakumałem tegoż

Spodobał mi się naprawdę ten rower. Trafiłeś idealnie w moje gusta :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...