Skocz do zawartości

[Rama] Mustang M4 problem z rama


Rekomendowane odpowiedzi

Witam cieplutko w tej zimny Majowy dzień. 

Na wstępie chciałem od razu zaznaczyć, że jestem dość mocnym laikiem w kwestii rowerowej. 

Natomiast do sedna, kupiłem rower Romet Mustang M4 2021 na kołach 29'' i ramie 21'' jednak nie jestem w 100% pewien czy rozmiar roweru jest proporcjonalny do moich wymiarów, mam 188 cm (86cm przekroku). Podczas jazdy mam dziwne wrażenie że kierownica jest 'troszeczkę' za daleko choć może po prostu zawsze miałem źle dobrany rower. 

Myślicie ze powinienem przejść na 19" czy to już będzie zdecydowanie za mała rama? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wierzyć producentowi, to 21” jest od wzrostu 190 w górę, a do tego rower jako sportowy ma wyciągniętą pozycję. Może być duży. Ale liczy się budowa ciała danej osoby - jedni mają dłuższe nogi, inni tułów i ręce. Jak wyżej - w niewielkim zakresie można zmienić mostek, ale lepiej dobrać pasującą ramę.

Ale przyznam, że wszedłem w ten wątek z innego powodu. Ja też miałem problem z ramą Rometa Mustanga - górna rura oddzieliła się od główki przy 60km/h  :)  przeżyłem. Pocieszam, że było to prawie 30 lat temu, a Mustang wtedy, to był rowerowy koszmar ze gazrurek i badziewia. Teraz,  to jak widzę, inny sprzęt i inne problemy - pierwszy mustang miał tylko jeden rozmiar…

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KSIKORSKI, zmierzyłem. Przekrok wyszedł dokładnie ten sam co w pomiarze z książką (86 cm) jednak pomiar ramy od pedałów do środka kierownicy wyszedł 88-89cm. Czy to dość duża różnica czy mieszcząca się w jakicha ramach przymniecia oka? Jeśli nie, czy rama 19'' nie będzie za mała? 

 

34 minuty temu, Wojcio napisał: