Skocz do zawartości

[Korba] Specialized - problem z identyfikacją


Rekomendowane odpowiedzi

Jakaś wariacja strongarm'ów. Mają pewnie z 15lat jak nie lepiej. Normalnie to tego nie kupisz nigdzie. Jakieś olx'y czy allegro wchodzą w grę. Zresztą jedna taka tam wisi.

Czemu akurat te? 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez PiTuSqr
      Hej, posiadam ten cud techniki  w rozmiarze ramy(?) 19(cali?)
      http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/630/Kross.Hexagon.V6/
      Trochę bardziej go w tym roku użytkuje i brakuje mi prędkości. Wiem że szosy z niego nie zrobię, ale muszę gonić kolegę na gravelu. Dobrze mi się jeździ na przełożeniu 2x7. Pozwala mi pedałować długo, ale z prędkością średnia 25km/h na danym odcinku.
      Zastanawiam się nad kołami 28"(700xYYc?) i zmianą korby (chyba 170-175mm) na większą liczbę zębów. Tylko nie wiem czy inne koła wejdą do tej ramy? Z przodu jest zapasu w brud. A z tyłu wygląda to tak jak na zdjęciach.
      Czy inne modyfikacje mogą lepiej wpłynąć na prędkość?
      W przyszłości (może za rok) pewnie kupię jakiego gravela o ile ceny nie poszybują w kosmos.
      Jeśli podejdą koła i korba to następna jest kierownica i przerzutki na coś lepszego niż Acera.
      BTW Czy od razu przy korbie inwestować w coś co ma z przodu 2 zębatki nie 3?
      Tak już na marginesie kolega ma Marine 4 corners i siedzi mi się na nim wygodniej niż na moim hexie.
      Pozdrawiam,
      PiTu


    • Przez Adamicki
      Zamierzam upgradować korbę i suport w rowerze miejskim Romet Orion bez przerzutek. To ten rower http://www.bikestats.pl/rowery/romet-orion_514_466.html
      Kiedyś miałem tam korbę na kliny, obecnie mam korbę na kwadrat. W obu przypadkach suport to taki składak z osobną osią, miskami wbijanymi w mufę, do tego wianki, nakrętki (tak archaicznie trochę). Nie jestem zadowolony z żywotności i sztywności tych rozwiązań, bo szybko się pojawiają luzy.
       
      Taki system miałem kiedyś:
      https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-romet-170mm-1-rzedowy-46-zebow-9065623694
       
      Chcę wraz z nowym napędem zastosować nowsze i sztywniejsze rozwiązanie suportu:
      -wersja 1: wciskana tuleja redukcyjna + jakiś gotowy suport na kwadrat odpowiednio dobrany długościowo
      https://allegro.pl/oferta/tuleja-do-suportu-mechanizm-korbowy-wigry-kwadrat-8622374871
       
      lub
      -wersja 2: suport naprawczy
      https://allegro.pl/oferta/mwv-suport-naprawczy-wklad-suportu-pakiet-68-122-5-9771370681
       
      Pytanie: co będzie lepsze żywotnościowo i czy oba te rozwiązania będą możliwe, bo może ten suport naprawczy pasuje tylko do takich klasycznych gwintowanych muf, a może u mnie jest niekompatybilna średnica otworu mufy?
      Gdyby jednak oba rozwiązania technicznie były wykonalne, to na logikę to wydaje mi się, że suport naprawczy, będzie sztywniejszy długoterminowo, bo taka tuleja prędzej czy później złapie jakieś luzy. Tymczasem suport skręcony na maxa będzie w tej mufie siedział mocniej, bo dokręcenie to jak sprężenie i będzie aktywnie go dociskać obustronnie, podczas gdy tuleja będzie bez "siły sprężającej". Dodatkowo wydaje mi się, że suport powinien być łatwiejszy w montażu i demontażu (a może się mylę?).
       
      Proszę o podpowiedzi osoby, które przerabiały podobny temat.
    • Przez SimonMU
      Ok, ostatnie pytania do użytkowników o poradę przed finalnym zakupem wielkie podziękowania za cierpliwość i przekazaną wiedzę przede wszystkim  dla @chudzinki oraz @keltu i.@abdesign Chciałbym rower do 3000 zł na 80% miasto (Kraków) ścieżki rowerowe, leśne utwardzone drogi na polanach itp. Po wielu godzinach szukania i wymiany wiadomości itp. raczej na 90% chciałbym rower ze sztywnym widelcem. Amortyzatory jak mi inni użytkownicy pisali w rowerach do 3000 to pseudoamortyzatory. Nie przemawia do mnie argument, że lepszy tańszy amor niż żaden, bo po 1. mam dość silne nadgarstki, po 2 nie zamierzam jeździć tym rowerem po lasach (korzenie zjazdy itp.) ani po kamienistych drogach. Na chwilę obecną rozważam 4 rowery. Trzy  w budżecie i 1 sporo poza, ale może warto dopłacić? Mój wzrost to 168 przy wadze 68 kg. Wiec raczej rozmiar M lub rama 17. Na poprzednim rowerze,który obecnie jest wart może 100 zł:D ( sztywna rama 26 koła 3x7 przerzutki) robiłem około 120-150 km tygodniowo przed Pandemią. Teraz zamierzam jeździć minimum 200+ km tygodniowo.  Jeżeli macie inne pomysły z dostępnych rowerów chętnie przeczytam i przeanalizuje:) Wszystkie modele mógłbym mieć od ręki maks do tygodnia oczekiwania:) 
      https://www.narowery.pl/pl/p/Rower-Marin-Muirwoods-czarny/6319
      Najbardziej się skłaniam ku niemu wszystko mi odpowiada ,poza ewentualnie brakiem możliwości zamontowania w przyszłości paska. Dzisiaj widziałem w Krakowie taki rower, i nie mogłem się powstrzymać podszedłem do właściciela,  i spytałem, czy mogę przymierzyć.:D Rozmiar L byl za duży ,ale sam rower cudo+ na żywo śliczna ta czerń.
       
      https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-2-0/p/171181?color=274044-171181
      Trochę mniej podoba mi się jego wygląd . Przerzutki 1x 8 czy jednak nie będzie to za mało na miasto? Waga natomiast i dożywotnia gwarancja na ramę na mega plus:) 
       
      https://primal.pl/pl/p/MARIN-Kentfield-2-nowosc/1062
      Tutaj wygląd dla mnie 10/10. Przerzutka 1x10 pytanie, czy na miasto takie jak Kraków , jeżdżenie nim czasami po utwardzonych leśnych drogach ma sens czy kompletnie to nie jest rower dla mnie?:) 
      No i ostatnie crème de la crème ,ale przekraczający sporo mój budżet to
      https://swiatrowerow.com.pl/marin-presidio-3-2021.html
      Cena niestety lekko mnie odstrasza. Wygląd tak 7/10 ,ale ponoć pasek robi sporą różnicę. Pytanie, czy do mojej jazdy 200km+ w tygodniu takie coś jest mi potrzebne?:) 
      Jestem bardzo ciekawy waszych odpowiedzi:) Coś tam wiem o rowerach jednak może to 10% wiedzy jaką ma @chudzinki
      Pozdrawiam serdecznie:) i czekam na SZCZERZE odpowiedzi:) w celu finalizacji  mojego wyboru
    • Gość Bartosz Majewski
      Przez Gość Bartosz Majewski
      Witam, 
      Przyznam na początek, że uwielbiam jeździć na rowerze od dziecka, ale dopiero ostatnio zacząłem się interesować trochę bardziej sprzętem. 
      Kupiłem na promce górala BH (rama carbon) po części złożony... i zaczynam tego żałować. Otóż po kilku przejażdżkach zacząłem czuć że korba, ale tak dziwnie bo tylko prawa, rusza się na boki. Kupiłem klucz dyn. i dokreciłem zgodnie z zaleceniami. Zeszłe lato i jesień spoko, zakonserwowałem na ile umiałem na zimę. Dopiero niedawno miałem czas na powrót do domu, wsiadam na rower i... co naciskam na pedały to słyszę takie pykanie, strzelanie, gruhotanie. Tylko jak kręcę i to jak kręcę żeby się rozpędzić, jak równoważę opory tylko to jest cisza. 
      2 pytania:
      1) Czy dobrze myślę, że to łożyska kijowe mi wsadzili w sklepie, a niedokręcone korby je naruszyły, czas dokończył? Czy może nie?
      2) Jestem z Mławy i może mam farta i czyta ktoś to z tej części Mazowsza ew z Warmińsko-Mazurskiego kto poleci serwis co mi to porządnie serwis pełny zrobi? Ew mogę rower do Warszawy przetransportować jak nie za miliony. 
    • Przez Sajax
      Witam.
      Czy moglibyście poradzić mi jaką owalną zębatkę (42+) i/lub korbę mógłbym zamontować?
      Najlepiej coś kompatybilnego do HG-X.
      https://archive.trekbikes.com/us/en/2012/Trek/fuel_ex_8#/us/en/2012/Trek/fuel_ex_8/details
×
×
  • Dodaj nową pozycję...