Skocz do zawartości

[Hamulec] tarczowy Magura MT5


Rekomendowane odpowiedzi

Często powtarzany i nieuzasadniony mit. Tzw. lepsza modulacja polega na konieczności użycia dużo większej siły na klamce aby uzyskać ten sam efekt spowalniania roweru. Osobiście miałem większość hamulców ze średniej i wyższej półki jaka istnieje na rynku i absolutnie nie zgadzam się, że shimano deore+ działają 0/1 czy też mają złą modulację. Kwestia opanowania tej czynności i przyzwyczajenia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kipcior napisał:

Znakomite hamulce i w przeciwieństwie do typowych Shimano w stylu SLX mają modulację, czyli nie działają zero jedynkowo. Wadą jest upierdliwa wymiana klocków no ale tego się nie robi na co dzień.

Jest możliwość że jak założę taki hamulec to może pęknąć rama?

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shimano mają takie specyficzne uderzenie na początku hamowania. Ta Magura chyba nie jest zła - ma świetne opinie no i nie jest droga jak na hamulec czterotłoczkowy - z 25% tańsza niż SLX. W sumie też sie nad nią zastanawiałem. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, domi22333 napisał:

Jest możliwość że jak założę taki hamulec to może pęknąć rama?

 

Niby czemu? To kolejny mit. Siła hamowania 4-tłoczkowców nie jest jakaś powalająca.  Jest większa od 9 do nastu % w zależności od producenta w stosunku do 2-tłoczkowych.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, domi22333 napisał:

Jest możliwość że jak założę taki hamulec to może pęknąć rama?

Rama to może pęknąć jak za hamulec robi np. drzewo ;) 

 

24 minuty temu, Dokumosa napisał:

Kwestia opanowania tej czynności i przyzwyczajenia.

Oczywiście, że można się przyzwyczaić. Sam mam MT5 z przodu, a SLX z tyłu. Przejechałem się na paru rowerach na hamulcach SLX czy XT i jakimś wyższym Sramem i dla mnie Magura ma znacznie wyższą kulturę pracy. Po prostu przyjemniej się tym hamuje.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie jest z tymi hamulcami gdyby nie ta tektura z której jest zrobiona klamka, przepraszam chciałem napisać carbotecture. W jednej z klamek mimo że niezbyt mocno dokręcałem śruby w obejmie to i tak okazało się że była to zbyt duża siła i obejma w miejscu otworu na śrubę pękła. Z wkręcaniem korka w zbiorniczku klamki też trzeba uważać bo jest z plastiku albo jak oni to nazywają carbotectury. Jak ktoś powyżej napisał wymiana klocków w zacisku czterotłoczkowym potrafi do szału doprowadzić.

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Wygrzebałem takie porównanie siły hamowania ( Enduro Mountainbike Magazine '18 ) : https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/

Wynika z niego, że prawdziwe kosy to dopiero MT7, tyle że nie patrzy się na wyhamowanie do zera ( nie uwzględniamy tu raczej podbramkowych sytuacji typu nagłe wyjechanie samochodu pod koła DDR'owego Speedy Gonzalesa - aż sobie bajeczkę zaraz włączę :icon_wink: ), a na użyteczny przedział, czyli właśnie te 30 -15 km/h - tu różnica jest dwukrotna na niekorzyść Shimano Deore i XT, ale już Saint'y robią robotę :icon_cool:

PS
Ciekawe, że w tym porównaniu XT wypadają podobnie do Deore ;)

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Współczesne zee to deore M6120. Wychodzi taniej niż MT5 i jest tańsze w utrzymaniu i mniej problematyczne. Poza tym test stary i jakby to powiedział Władimir Władimirowicz... to prowokacja ;). Deore, XT i Zee mają ten sam overall 4 co nijak się to ma do poszczególnych czynników składających się na overall. Podobnie MT5 vs. MT7.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Problem pojawia się po przesiadce z magury na wysoki model shimano - jest wrażenie, że hamulce nie działają ;)

Miałem tak ,jak ze swojego roweru z MT5 przesiadłem się na chwilę na rower z hamulcami XT ( jakiś obecny model ). Przecież te XT nie hamują jak należy.

Problematyczność w MT5 wynika głównie z nieprzestrzegania momentów dokręcania śrubek. Koszty? Pomijając dodatki typu inne klamki, klocki z MT7, wymiana tarcz z STROM SL na Storm HC to żadnych kosztów przez 3 lata nie poniosłem. 

57 minut temu, leejoonidas napisał:

Jak ktoś powyżej napisał wymiana klocków w zacisku czterotłoczkowym potrafi do szału doprowadzić.

Dlatego należy wymienić na klocki z MT7.

Przemyślenia o tych hamulcach

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używam tych hamulców od kilku sezonów. Działają jak należy, z klockami nie ma kłopotu gdy wymienimy na te z MT7, jak już bylo wspomniane. 

Zgadzam sie z @leejoonidas śrubki w klamkach zbyt delikatne. Jest na to sposób, można założyć klamke Shimano. Działa to całkiem fajnie, awaryjnie wsadzilem jakąś pozagrupowa, teraz myślę czy nie wpakowac tam klamek XT. 

 

Edytowane przez wojtt80
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.04.2021 o 13:17, Dokumosa napisał:

Niby czemu? To kolejny mit. Siła hamowania 4-tłoczkowców nie jest jakaś powalająca.  Jest większa od 9 do nastu % w zależności od producenta w stosunku do 2-tłoczkowych.

Widelec wytrzyma taką siłę hamowania ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na hamulcach mt200 można zerwać przyczepność przedniego kapcia 2,8". Można nawet postawić rower na przednim kole. To już są siły których nie przeskoczysz  bo brakuje przyczepności albo masz za dużą przyczepność do podłoża. Hamulce nie są żadnym ograniczeniem dla widelca. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...