Skocz do zawartości

[naped] Co wymienić w napędzie?


alexsob

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad wymianą to co ma wpływ na lepszą jazdę aszczegulnie pod gorę. Możecie doradzić co wymienić żeby jeździć szybciej i lepiej.? 

Czy zakup używanego napędu ma sens? 

 

Napisano

Można jeszcze zmienić rower na e-bike'a.

Co do zakupu używanego napędu to trzeba mieć trochę doświadczenia żeby oszacować stan zużycia oraz przede wszystkim pomacać wszystkie graty.

Napisano

Roweru raczej na razie nie mam zamiaru zmieniać, jeździ mi się dobrze ale ma już trochę za sobą ale chce wymienić naped ale generalnie nie wiem na co zwrócić uwagę. Mam naped 3 x 8, przednia przerzutka nie działa, na maniecce mogę zmieniać ale nic się nie dzieje. Nie wiem czy korba też do wymiany? Na pewno wymieniłbym kasetę, przrzutke tylnia i łańcuch. 

Napisano

Łańcuch ma 2 lata ale jezfdze w trudnym terenie. Nie wiem czy korbę wymieniać. Na pewno wymienił bym przrzutki i kasetę na 10lub 11 rzędowa. Nie wiem czy wszystko musi być z jednej grupy np. Shimano slx czy mogą być z różnych grup? 

Napisano

Nie musi być z jednej grupy, ekonomicznie nawet nie powinno. 

A jaka jest przyczyna tej wymiany oprócz tego, że (najprawdopodobniej) spadła linka z lewej manetki ? To sa niemałe pieniądze - z 1000 pln lub więcej stąd pytanie o przyczynę.

Napisano

Napęd 2-3x8-9 to zamknie się raczej w 500zl. Ale po co marnować kasę jak przynajmniej częściowo będzie się.salo coś odzyskać. A biorąc pod uwagę że obecnie łańcuch kmc x8 kosztuje 40zl a x9 już 90zl wybór wydaje się oczywisty.

Napisano

Ogólnie chce poprawić naped tylko nie wiem co wymienić poza serwisem przerzutek lub wyminą. Zastanawiam się nad wymianą kasety na 10 lub11 rzędowa i może korby jeśli przyniosło by to efekt. Nie wiem jeszcze co wymienić z napędu dla lepszej jazdy pod gorę, chyba że to kwestia nóg, chociaż uważam że i tak ciężko chodzi. 

Kasetę mam Shimano Hg 8 rzędów. 

Napisano

Nie wymienisz kasety na 10-11 tylko wymienisz "wszystko" żeby obsługiwało 10-11. Prawdopodobne razem z kołami bo nie wiadomo czy tył ci 10s obsłuży

Jak masz napęd 3x gdzie najmniejszy blat korby jest pewnie mikroskopijny i jest "ciężko pod górę" to raczej nie upatrywałbym przyczyny w rowerze

Zresztą napisz co masz za rower i w jakiej konfiguracji bo bez tego sobie można gdybać

Napisano

Przy napędzie 8 rzędowym powinieneś mieć z przodu najmniejszą zębatkę 22. Jeżeli jest 24 to jest lipa i wtedy warto myśleć o wymianie korby. 
Do tyłu jest kaseta 8s CS HG50 11-34, co prawda aktualnie za jedyne 170 zł... ale przy przełożeniu 22x34 wyjedziesz na każdą górę, którą da się podjechać.

Napisano

a sprawdziłeś czy kaseta 11 rzędowa wejdzie ci w aktualny bębenek piasty znajdujący się w kole roweru???Bo jak masz 8 przełożeń a zakładam ze to jest orginał,to wiekszej kasety niż 9-10 tam nie włożysz

a co do używanego napędu to bym ci odradził.Chyba ze jesteś w stanie to precyzyjnie sprawdzić

Napisano

Jesteś tego pewien?Szczerze powiem że nie próbowałem założyć 12 na bębenek,ale gdzieś czytałem że nie da rady.Mowisz że kaseta będzie pasować na każde koło, które ma system kasetowy?Jak możesz to napisz parę słów jak to wygląda,sam może sobie włożę 12

Napisano

Na bębenek Shimano HG stosowany w rowerach MTB wejdzie wszystko łącznie z 12 rzędami. W skrajnych przypadkach ograniczeniem mogą być szprychy, ale jeszcze nie spotkałem się z tym w praktyce. Inna sprawa że do małych kół nie ma sensu ładować ogromnych kaset 11-50 bo wózek przerzutki będzie niemal szorował po oponie.  Kasety 12 rzędowe na zwykły bębenek Shimano oferują m.in. SRAM i Sunrace.

Napisano

Plotki sprzed lat głoszą, że 11s MTB nie do każdego koła pasuje, że szerokość kołnierzy i rozstaw szprych blablabla. Najmądrzejsi tego świata tak twierdzili wraz z pojawieniem się grup 11s. 

 

Moja opinia jest taka, że przez te kilka lat nie spotkałem się z kołem, które by nie przytuliło 11s kasety MTB. 8s do 10s różnią się przerwami między koronkami a w 11s największa zębatka jest odsunięta w stronę szprych. 

Napisano
21 godzin temu, wkg napisał:

Myślę, że racja. W tysiącu się nie zmieścisz a lżej nie będzie. Napraw manetkę, wymień linki, pancerze, nasmaruj, sprawdź łożyska i tyle.

 

21 godzin temu, Mihau_ napisał:

nie opłaca się w to inwestować, doprowadź do stanu w którym można jeździć i tyraj aż się rozleci

Właściwie macie racje, naprawie przednia przerzutkę ale i tak planuje wymienić koła pod koniec sezonu na 27,5(mam obecnie 26 cali, amortyzator tez do wymiany) to może najpierw kołami i amortyzatorem się zajmne a później napędem. Dzieki za odp.

Napisano

Zajmij się szukaniem nowego roweru, najlepiej na tym wyjdziesz, zarówno jeśli chodzi o efekt jak i finanse

od kiedy się "wymienia koła" z 26 na 27,5?

 

Napisano
13 minut temu, Mihau_ napisał:

Zajmij się szukaniem nowego roweru, najlepiej na tym wyjdziesz, zarówno jeśli chodzi o efekt jak i finanse

od kiedy się "wymienia koła" z 26 na 27,5?

 

A dlaczego nie? Lepsze większe koła

Napisano
22 godziny temu, kipcior napisał:

Przy napędzie 8 rzędowym powinieneś mieć z przodu najmniejszą zębatkę 22. Jeżeli jest 24 to jest lipa i wtedy warto myśleć o wymianie korby. 
Do tyłu jest kaseta 8s CS HG50 11-34, co prawda aktualnie za jedyne 170 zł... ale przy przełożeniu 22x34 wyjedziesz na każdą górę, którą da się podjechać.

Raczej tego nie mam na korbie ale dzięki za info będę wiedział czego szukać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...