abdesign Napisano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2021 Teraz, lukasamd napisał: tyle że na 50/34 + 11-28 no i nie przypominam sobie, aby było niewygodnie. No bo to akurat szosowy napęd... czemu miałoby być niewygodnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 8 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Takie mi się nasunęło pytanie. Dla kogo przeznaczone są rowery gravel(?) z napędami 1x11 tj 40 na 40-11, 42 na 42-11, 40 na 42-11 bądź 44 na 42-11? https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/rondo-ruut-al-1-21 https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/rondo-ruut-al-1-2x-21 https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/rondo-ruut-al-2-21 https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/rondo-ruut-cf2-2x-21 https://www.dobrerowery.pl/giant-revolt-advanced-1-m-wine-purple-2020?from=listing https://www.rowerzysta.pl/rower-gravel-merida-silex-300-2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Dla ludzi którzy jeżdżą po płaskim ale niekoniecznie asfalcie : ) Albo np jeżdżą do pracy w Warszawie ale nie muszą być pod krawatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Dla właścicieli graveli. Przełożenie 1:1 wystarczy na 99, 999% terenów Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Godzinę temu, prezi napisał: Dla kogo przeznaczone są rowery gravel(?) z napędami 1x11 Dla mnie :). Mam 48 na 42-11. W moim płaskim terenie wystarcza to na 200%. Jeżdżę do pracy nie w garniturze (ale sie przebieram przed praca w "strój biurowy").Zamieniam teraz na 48 na 28-11, a drugi bedzie 42 na 42-11. Teraz, clavdivs napisał: Przełożenie 1:1 wystarczy na 99, 999% terenów Polski. Nie tylko Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Godzinę temu, wkg napisał: Dla ludzi którzy jeżdżą po płaskim ale niekoniecznie asfalcie : ) Albo np jeżdżą do pracy w Warszawie ale nie muszą być pod krawatem. ale tam jest 1:1 tutaj właściwie też https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/specialized-allez-sport-20 a tutaj już nie: https://rowerowy.com/sklep/rowery/gravel-road/prod/specialized-tarmac-disc-comp-ultegra-di2 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-orbea-orca-m30-pd22521/?v_Id=142619 szosy z 2xXX zwykle nie mają 1:1 na lekkim przełożeniu. są zatem lepsze w górach w prędkości na zjazdach i w gęstości przełożeń, ale jednak podjazd idzie chyba zrobić trudniej na takiej Karkonoskiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Kwestia nogi Ja pierwszy raz atakowałem Karkonoską dwa lata temu, latem i przy 54/34 - 11-30 zdechłem na ostatnich 150-200 metrach (pod koniec tej ostatniej ścianki). W zeszłym roku 2x wjeżdżałem mając już przełożenie 34-34, raz na szosowych kapciach, raz na gravelowych i dało radę wbić do końca. Inna sprawa, że - jak dla mnie - Karkonoska to jedyny taki podjazd dostępny "na szybko". Jedyny tak dający w kość. Będąc na Teneryfie robiłem trzygodzinny podjazd z Puerto de la Cruz na teren Kaldery (jakieś 25 km i 2000 m w górę) i to było o wiele lżejsze niż Karkonoska, bo nie było takich ścianek. Wypożyczony rower miał bodajże 52/36 + 11-32 i dało radę bez takiego umierania jak na naszej "królowej". Wszystko zależy jak dużo będziemy się bujać po górach. Jak się w nich jeździ dużo, lepiej mieć lżejsze przełożenia, tym bardziej, że im bardziej "pofalowany" teren tym mniejszy użytek jest z gęstej kasety. Ta się przydaje do ciągłej jazdy po płaskim. Osobiście uważam, że i tak większość szosówek dostępnych w sklepach ma przegięte przełożenia. Takie 52/36 dla początkującego czy amatora? W sumie po co? Jak kupowałem jesienią mojej tribana to od razu stwierdziłem, że te fabryczne 50/34 - 11-32 to nieporozumienie. Wylądowała tam korba 39/27 i jest git. Nie mówię, aby iść w aż takie różnice, no ale takie 48/32 czy nawet 46/30 jest więcej niż dobre. Dokręcanie na zjazdach to też lekki "mit" - bo gdzie aż tak bardzo dokręcimy, gdzie mamy tak długie zjazdy? W górach, ale ni po naszej stronie a po czeskiej to i owszem. Tyle że znów, amator i tak się będzie cykał - wiem jak to u mnie wyglądało jak pierwszy razi się wybrałem na Okraj i potem z niego w dół jechałem, a to przecież pryszcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Różnica pomiędzy najlżejszym przełożeniem w typowym gravelu 2x (30-34) a 1x (40-42) jest mniejsza niż jeden pełny bieg. O tym, czy da się podjechać jakąś górę i tak w 99% przypadków zadecyduje forma jeźdźca a nie sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Generalnie stopniowanie jak w mtb jest moim zdaniem pomyłką ale cóż - moda. Na miasto w sam raz. Ale są zwolennicy. 22 minuty temu, lukasamd napisał: Kwestia nogi Też ale nie wszyscy trenują i chcą docierać do swoich granic. Niektórzy sobie kręcą dla przyjemności i to z sakwami, namiotem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 @wkg pełna zgoda. I to jest ok, że teraz możemy zrobić sobie np. 46/30 przód i na tyle 11-34 albo i 11-36, bo przerzutka raczej na pewno na to pozwoli. Sam nie bawię się w podróże z sakwami, niemniej gdybym to robił, to na pewno na 2x - IMO w takim zastosowaniu 1x nie ma sensu i to nie przez gęstośc, a przez zakresy. Nooo chyba że wystarczy nam na przodzie np. 40T a na tyle kombinujemy z czymś pokroju 11-46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Tu błąd polega moim zdaniem na tym, że te wszystkie obliczenia pojemności przełożeń, prędkości, kadencji wychodzą z załóżenia, że na twardo jedzie się na koronce 11 co jest kompletnie bez sensu. Moim zdaniem dwóch najmniejszych koronek powinno się uzywać w sytuacjach zupełnie wyjątkowych. Nawet na nowej kasecie XT napęd pracuje wtedy jak młockarnia, wyraźnie czuć drgania pod nogą, spore straty przez kąt z jakim łańcuch atakuje zęby (ząb !) i oczywiście niepomiernie szybsze zużycie napędu pracującego na większej dźwigni. Z kolei często czytamy tu o "nodze" Można sobie pisać ale nie jak się robi taki podjazd z jakimś tam bagażem i po 100 km. Podjazd do Świeradowa jeżeli ma się w nogach trasę Świeradów - Izery-Jakuszyce-Szklarska-Świeradów górami potrafi pokonać nawet na przełożeniu 24/36. Szczególnie, że są ludzie (także tu na forum) którzy zrobienie 100km po płaskim traktują jak wyzwanie do którego trzeba się miesiącami przygotowywać z planowaniem przystanków, posiłków itd ... O stopniowaniu na płaskim nie ma co pisać Dlatego uważam, że to świetny napęd na commuting po Warszawie - od świateł do świateł. Po prostu dla producenta napęd 1x jest atrakcyjny bo łatwiejszy w montażu - jak PressFit. A marketing robi swoje. Ale to tylko moja opinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 10 godzin temu, wkg napisał: Albo np jeżdżą do pracy w Warszawie ale nie muszą być pod krawatem. Krawat się kurde, w szprychy wkręca.... 9 godzin temu, JWO napisał: Jeżdżę do pracy nie w garniturze (ale sie przebieram przed praca w "strój biurowy"). Ja też: w waciak, gumofilce i czapkę uszankę... 11 godzin temu, prezi napisał: Dla kogo przeznaczone są rowery gravel(?) z napędami 1x11 No tak jak nexusy i inne , mieszczuchy uproszczone... Jak nie ciśniesz co dziennie o puchar sołtysa to wystarczy. I tak lepiej niż na singlach czy ostrych po mieście... 22 minuty temu, wkg napisał: że są ludzie (także tu na forum) którzy zrobienie 100km po płaskim traktują jak wyzwanie do którego trzeba się miesiącami przygotowywać z planowaniem przystanków, posiłków itd ... Ło matko.... i jak nie masz full-carbonu-elektryka to umrzesz...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Szlag, u mnie na koronce 12T a nawet (łolaboga) 10T nie czuć żadnej młockarni ani wibracji. Działa jak pozostałe przełożenia. Albo mam coś popsute, albo nogi za mało delikatne... Mam wrażenie, że ludzie, którzy kupują gravele z 1x po prostu na nich jeżdżą. A nawet podróżują, podjeżdżają czy ścigają się. Choć teoretycy w internecie podadzą na poczekaniu dziesiątki wad takiego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 2 godziny temu, dovectra napisał: Ło matko.... i jak nie masz full-carbonu-elektryka to umrzesz...... Sporo tu takich wątków : ) Jak się przygotować do pierwszej setki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 3 godziny temu, some1 napisał: Różnica pomiędzy najlżejszym przełożeniem w typowym gravelu 2x (30-34) a 1x (40-42) jest mniejsza niż jeden pełny bieg. O tym, czy da się podjechać jakąś górę i tak w 99% przypadków zadecyduje forma jeźdźca a nie sprzęt. ale to znaczy, że taki gravel 1x11 40/42 na 11/42 to może nie jest aż taki zły w góry w porównaniu do typowego gravela 2x? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Teraz, wkg napisał: Jak się przygotować do pierwszej setki Bez przesady, wystarczy dobra zagrycha, a i bez tego się da. Przygotować to się trzeba do 0.7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 2 godziny temu, dovectra napisał: Jak nie ciśniesz co dziennie o puchar sołtysa to wystarczy. albo nie startujesz w Kanza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Mam wrażenie, że ludzie, którzy kupują gravele z 1x po prostu na nich jeżdżą. A nawet podróżują, podjeżdżają czy ścigają się. Choć teoretycy w internecie podadzą na poczekaniu dziesiątki wad takiego rozwiązania. Ja to mam wrażenie, że ta opinia wynika zazwyczaj z wątków pokroju "jaki gravel do jazdy głównie szosą" i tak wtedy te wszystkie dywagacje o umiarkowanej fajności napędu 1x mają sens. Bo raczej trudno znaleźć takich teoretyków którzy psioczą na napęd 1x w gravelu jako taki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 przed chwilą się dowiedział od @dovectra, że gravel 1x to taki nexus do miasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 A tak zaczepnie/przewrotnie zapytam - co może nie ma trochę sensu w tej wypowiedzi? Przecież aktualnie jest to najmodniejszy typ roweru do jazdy turlania się po bulwarach... może nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 jak byłem młody to we Wrocławiu się ludzie z fulami lansowali przy przejściu na Świdnickiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 1 godzinę temu, prezi napisał: przed chwilą się dowiedział od @dovectra, że gravel 1x to taki nexus do miasta. ups.. przepraszam 11 biegów to Alfine.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 1 godzinę temu, abdesign napisał: aktualnie jest to najmodniejszy typ roweru do jazdy turlania się po bulwarach... może nie? W Polsce? Do lansu tylko mtb ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Oj nie, zobacz sobie na czym jeździ "długa broda" obecnie Było ostre, było vintage, teraz jest gravel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 9 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2021 Eee, hipsterzy się nie liczą. To nadal nisza i zawsze oscylowała wokół "okołoszosowego" sprzętu Ale fakt, że w Wawie widuje się sporo więcej "barankowego" sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.