Skocz do zawartości

[Przedni amortyzator] Sr suntour epicon lod - zmniejszenie skoku i serwis


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przychodzę z zapytaniem o zmianę skoku w amortyzatorze Sr suntour epicon lod. Z tego co się orientuje jest to właśnie taka wersja z 2008 roku. Aktualnie jest 120mm jednak chciałbym go obniżyć do możliwie jaknajmniejszej wartości, (chciałbym 80, ale z tego co widzę na stronach producenta to możliwe jest jedynie 100mm które i tak mnie zadowoli. A więc jak dokładnie to zrobić? Czy musze dokupować jakieś tokeny czy tylko je wyciągnać/zmienić ich położenie. Przy okazji tej operacji chciałbym go przeserwisować, jest już ostro przetarty ale nie przeszkadza mi to, dalej działa dobrze i do jazdy po streecie i parkach mi wystarczy. Uszczelki wymieniałem w serwisie rok temu i są w dobrym stanie więc jedynie chciałbym porady czym i jak dokladnie najlepiej go zalać.SR Suntour Epicon DA - zdjęcie duże

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Wystarczy że dołożysz podkładki. Jeśli teraz masz 120mm a chcesz 80mm to należy dodać podkładki o grubości 40mm

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli mimo ze producent podaje minimalnie 100mm to da się 80? I gdzie dokładnie mogę dostać te podkładkii jaki by był ich koszt.

Znajdę je gdzieś w Polsce? 

 

20 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Wystarczy że dołożysz podkładki. Jeśli teraz masz 120mm a chcesz 80mm to należy dodać podkładki o grubości 40mm

Edytowane przez zlotym
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

W 2008 roku to Epicona się obniżało za pomoca pinu przestawianego pomiędzy dziurkami na shafcie. Wszystkie które miałem schodziły do 80mm - tzn były otwory na 140/120/100/80. POza tym to obniżanie tego amora to wsadzenie rurki z castoramy ( średnica wewnęrzna 10mm ) - i można sobie do 1mm obniżyć. Swego czasu w szutrówce miałem epicona obniżonego na 50mm

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Te zdjęcie co kolega przedstawił to kojarzy mi się że zmianą skoku za pomocą podkładek a nie pinu

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, uzurpator napisał:

W 2008 roku to Epicona się obniżało za pomoca pinu przestawianego pomiędzy dziurkami na shafcie. Wszystkie które miałem schodziły do 80mm - tzn były otwory na 140/120/100/80. POza tym to obniżanie tego amora to wsadzenie rurki z castoramy ( średnica wewnęrzna 10mm ) - i można sobie do 1mm obniżyć. Swego czasu w szutrówce miałem epicona obniżonego na 50mm

 

23 minuty temu, ACTIVIA napisał:

Te zdjęcie co kolega przedstawił to kojarzy mi się że zmianą skoku za pomocą podkładek a nie pinu

http://imgur.com/a/x2M6ZHs

To jedyne co na nim udało mi się znaleźć. Zdjęty z roweru Kross crime 2. Według specyfikacji to epicon Lod z 2008r. Najprościej pewnie by było się dowiedzieć czy potrzebne są podkładki czy tylko zmiana pinu w odpowiedni otwór po prostu przez rozkręcenie amora i sprawdzenie, ale gorzej jak się okaże że potrzebuje tych podkładek i nigdzie ich nie kupię i go nie złoże. @ACTIVIA a nie można zlecić wam takiej operacji?

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
16 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Te zdjęcie co kolega przedstawił to kojarzy mi się że zmianą skoku za pomocą podkładek a nie pinu

Chyba możesz mieć rację. Teraz mi świta, że są tam nie tyle podkładki, to takie 20mm nylonowe tuleje. Chyba mi się gdzieś walają po warsztacie jeszcze takie z tego epicona.

 

15 godzin temu, zlotym napisał:

Zdjęty z roweru Kross crime 2. Według specyfikacji to epicon Lod z 2008r. Najprościej pewnie by było się dowiedzieć czy potrzebne są podkładki czy tylko zmiana pinu w odpowiedni otwór po prostu przez rozkręcenie amora i sprawdzenie, ale gorzej jak się okaże że potrzebuje tych podkładek i nigdzie ich nie kupię i go nie złoże.

Dwie lewe ręce widzę. Idziesz do Casto/Obi/Lerłamerlę. Kupujesz 50szt nylonowych podkładek m10 ( tzn, z dziurą10mm ). Ustawiasz sobie skok dokładając/ujmując takowych z dokładnością 2mm. Działa też na amory z pinem. Ten pin to pozwala na zmianę skoku bez rozkręcania popychacza. Metoda działa na sporym procencie amorów suntoura - wyjątkiem są te nowsze z negatywną komorą powietrzną i jakieś oemy gdzie sprężyna powietrzna to kartridź. Trenowane na ~10 amorach.

Możesz też u Activii kupić podkładki 10mm do nowszch suntorów - te działają jak klips.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...
zlotym

Rozkręciłem całość i tak jak na zdjęciach jest ten token. Czyli żeby zmienić że 120 na 80mm potrzebuje dołożyć takie dwa? Musza byc te dedykowane czy mogą być te z obi? I pytanie jakim olejem najlepiej potem go zalać.

@ACTIVIA

IMG_20210218_201815.jpg

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten token ma 20mm długości więc musisz dołożyć dwie sztuki.

Co do oleju czytałem że leją od 5w do 10w a najlepiej 7,5w (dane z internetu, jak coś źle to proszę o poprawienie mnie)

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • kalmara1
      Przez kalmara1
      Witam
      Stoję przed, dla mnie, trudnym zadaniem. Mam mętlik w głowie od informacji. Chciałbym wymienić uśmiercony napęd czyli kasetę i korbę z taką samą ilością zębów. Kasetę muszę wymienić całą ale czy da się w korbie wymienić tylko koła zębate? Jeśli muszę kupić całą nową korbę to jaką? jaką kasetę? Łańcuch mam nowy, nie używany. Celowałbym jakościowo w trochę lepsze części, niestety nie wiem jak to wszystko ze sobą pogodzić. Nie musi być Shimano, mogą być zamienniki. Czy jest ktoś chętny udzielić mi pomocy?
      Kaseta zużyła się mocniej od korby.
      Kross Evado 4.0 2014  R14KE28190025HJ
      liczba biegów: 27 Przerzutka przód: Shimano Alivio M431 Przerzutka tył: Shimano Deore M591             Manetki: Shimano Alivio M430, 9 biegów Korby: Shimano Acera M391 48/36/26T     Łańcuch: Shimano HG53 Kaseta / Wolnobieg : Shimano HG50-9 11-32T                    
    • Igor_D
      Przez Igor_D
      Cześć, stoję przed wyborem korb do horneta 18, zdecydowałem się na ZEE lub Rocki, szukałem w internecie opinii na temat jednych i drugich, na temat zee jest mnóstwo, a o rockach praktycznie zero. Ktoś bardziej ogarnięty w temacie pomógłby w wyborze? Dodatkowo poszukuję klucza do ich montażu, jedna i druga korba będzie na supporcie dołączanym do zestawu. Czy są to różne rodzaje kluczy czy jednak te same? Jak tak to jaki wybrać? Przeszukałem forum i dalej czuję niedosyt, stąd post. 
    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Technologia Shimano - Scylence, to mechanizm pozwalający na bezgłośną pracę bębenka gdy napęd pozostaje rozłączony. 7-stopniowy kąt zazębienia to równie mocny argument za nową technologią, jednak nie pozostaje ona bez wad. Stopień wrażliwości na zabrudzenia sprawił, że z moich serwisowych doświadczeń wynika, iż prawie żadna piasta (nawet fabrycznie nowa) nie spełnia w 100% swoich technologicznych założeń.
      Piasty takie jak:
      -FH-M7110;
      -FH-M7130;
      -FH-M8110;
      -FH-M8130;
      -FH-M9111;
      -FH-MT901,
      mogą niestety być niesforne.
      Jak sobie z tym poradzić? Jak uciszyć SCYLENCE? O tym wszystkim opowiem Wam w powyższym filmie!

      Dla osób które wolą poradniki pisane (jest tam kilka inf. których nie umieszczałem w filmiku np. jak dokładnie użyć praski [TL-FH16] itp.): DM-MAHB001-09-ENG.pdf (shimano.com)     POKAŻ MNIEJ        
    • bajtek1221
      Przez bajtek1221
      Witam, mam problem z amortyzatorem Custom SR Suntour XCR-AIR 650b 100mm, integrated remote hydraulic lockout, rebound adjust, preload adjust, Hi-Ten 32mm stanchions (RL-R).
      Nie działa blokada skoku, po rozkręceniu widelca widać że góra od kardriża zardzewiała i nie da się wcisnąć ani wyciągnąć tego bolca, do tego w dolnej części lekko cieknie olej. Z innych postów na forum wyczytałem że kardridż jest do wyrzucenia. Przed rozkręceniem amortyzator był cały czas zablokowany..
      1) Czy jest możliwość wymiany kardridża na jakiś tańszy zamiennik?
      2) Czy kardridż z koła 26'' pasowałby do tego z 27.5''? Mają one różne oznaczenia
      26'' : FUN083-00
      27.5'': FUN083-10
      Jednak znalazłem aukcję gdzie jest informacja że kardridż z 26'' nada się do 27.5''
      Linki do aukcji:
      https://hollandbikeshop.com/pl-pl/markowe-czesci-rowerowe/suntour-czesci-rowerowe/suntour-czesci/sr-suntour-fun083-10-sprezyna-unit-rl-r-26-27-5-srebrny-560983/?fbclid=IwAR1ZjV9sOiJ36NX5vofJLcyp1yzec8K6gKWdkOn_87YB_rSH31Efb7ppAmg
      https://pl.aliexpress.com/i/10000004639462.html?spm=a2g17.12057483.0.0.4af3389ckni4Kb



    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Cześć, dzielę się z Tobą całą* wiedzą dotyczącą sprzęgiełek Shimano.
      Ich historia, zasada działania, oraz sposób odbudowy dały podstawę do stworzenia treściwego materiału.
      Zapraszam do oglądania :)

      *z pewnością nie wszystko udało mi się zawrzeć w filmie, ponieważ nie chciałem żeby znacznie przekroczył pół godziny. W razie pytań służę pomocą!

×
×
  • Dodaj nową pozycję...