Skocz do zawartości

[Przedni amortyzator] Sr suntour epicon lod - zmniejszenie skoku i serwis


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przychodzę z zapytaniem o zmianę skoku w amortyzatorze Sr suntour epicon lod. Z tego co się orientuje jest to właśnie taka wersja z 2008 roku. Aktualnie jest 120mm jednak chciałbym go obniżyć do możliwie jaknajmniejszej wartości, (chciałbym 80, ale z tego co widzę na stronach producenta to możliwe jest jedynie 100mm które i tak mnie zadowoli. A więc jak dokładnie to zrobić? Czy musze dokupować jakieś tokeny czy tylko je wyciągnać/zmienić ich położenie. Przy okazji tej operacji chciałbym go przeserwisować, jest już ostro przetarty ale nie przeszkadza mi to, dalej działa dobrze i do jazdy po streecie i parkach mi wystarczy. Uszczelki wymieniałem w serwisie rok temu i są w dobrym stanie więc jedynie chciałbym porady czym i jak dokladnie najlepiej go zalać.SR Suntour Epicon DA - zdjęcie duże

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli mimo ze producent podaje minimalnie 100mm to da się 80? I gdzie dokładnie mogę dostać te podkładkii jaki by był ich koszt.

Znajdę je gdzieś w Polsce? 

 

20 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Wystarczy że dołożysz podkładki. Jeśli teraz masz 120mm a chcesz 80mm to należy dodać podkładki o grubości 40mm

Edytowane przez zlotym
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2008 roku to Epicona się obniżało za pomoca pinu przestawianego pomiędzy dziurkami na shafcie. Wszystkie które miałem schodziły do 80mm - tzn były otwory na 140/120/100/80. POza tym to obniżanie tego amora to wsadzenie rurki z castoramy ( średnica wewnęrzna 10mm ) - i można sobie do 1mm obniżyć. Swego czasu w szutrówce miałem epicona obniżonego na 50mm

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, uzurpator napisał:

W 2008 roku to Epicona się obniżało za pomoca pinu przestawianego pomiędzy dziurkami na shafcie. Wszystkie które miałem schodziły do 80mm - tzn były otwory na 140/120/100/80. POza tym to obniżanie tego amora to wsadzenie rurki z castoramy ( średnica wewnęrzna 10mm ) - i można sobie do 1mm obniżyć. Swego czasu w szutrówce miałem epicona obniżonego na 50mm

 

23 minuty temu, ACTIVIA napisał:

Te zdjęcie co kolega przedstawił to kojarzy mi się że zmianą skoku za pomocą podkładek a nie pinu

http://imgur.com/a/x2M6ZHs

To jedyne co na nim udało mi się znaleźć. Zdjęty z roweru Kross crime 2. Według specyfikacji to epicon Lod z 2008r. Najprościej pewnie by było się dowiedzieć czy potrzebne są podkładki czy tylko zmiana pinu w odpowiedni otwór po prostu przez rozkręcenie amora i sprawdzenie, ale gorzej jak się okaże że potrzebuje tych podkładek i nigdzie ich nie kupię i go nie złoże. @ACTIVIA a nie można zlecić wam takiej operacji?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Te zdjęcie co kolega przedstawił to kojarzy mi się że zmianą skoku za pomocą podkładek a nie pinu

Chyba możesz mieć rację. Teraz mi świta, że są tam nie tyle podkładki, to takie 20mm nylonowe tuleje. Chyba mi się gdzieś walają po warsztacie jeszcze takie z tego epicona.

 

15 godzin temu, zlotym napisał:

Zdjęty z roweru Kross crime 2. Według specyfikacji to epicon Lod z 2008r. Najprościej pewnie by było się dowiedzieć czy potrzebne są podkładki czy tylko zmiana pinu w odpowiedni otwór po prostu przez rozkręcenie amora i sprawdzenie, ale gorzej jak się okaże że potrzebuje tych podkładek i nigdzie ich nie kupię i go nie złoże.

Dwie lewe ręce widzę. Idziesz do Casto/Obi/Lerłamerlę. Kupujesz 50szt nylonowych podkładek m10 ( tzn, z dziurą10mm ). Ustawiasz sobie skok dokładając/ujmując takowych z dokładnością 2mm. Działa też na amory z pinem. Ten pin to pozwala na zmianę skoku bez rozkręcania popychacza. Metoda działa na sporym procencie amorów suntoura - wyjątkiem są te nowsze z negatywną komorą powietrzną i jakieś oemy gdzie sprężyna powietrzna to kartridź. Trenowane na ~10 amorach.

Możesz też u Activii kupić podkładki 10mm do nowszch suntorów - te działają jak klips.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Rozkręciłem całość i tak jak na zdjęciach jest ten token. Czyli żeby zmienić że 120 na 80mm potrzebuje dołożyć takie dwa? Musza byc te dedykowane czy mogą być te z obi? I pytanie jakim olejem najlepiej potem go zalać.

@ACTIVIA

IMG_20210218_201815.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Locks
      Dzień dobry
      Tak jak w tytule, przymierzam się do zakupu szosy z OLX
      https://www.olx.pl/d/oferta/kolarka-campagnolo-pelna-grupa-veloce-szosowy-kolarzowka-lekka-rama-CID767-IDIQQmk.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7
      Co o niej sądzicie, czy ten napęd daje rade ? Ogólnie podobno ba mały przebieg (co jest możliwe sądząc po wyglądzie). Dodam że udało się trochę zejść z ceny.
       
    • Przez Locks
      Podjąłem decyzję o zakupie drugiej szosy (pierwszą była stara używana szosa zakupiona przez OLX), na początku zastanawiałem się nad nowym tribanem rc120 z deca, ale ze względu na brak dostępności, miałem czas nad przemyśleniem sprawy i jak pojawił się już droższy model z hamulcami tarczowymi to stwierdziłem, że jednak lepiej poszukać czegoś używanego przy moim budżecie do 2000zł. Głównie patrzę na sklepy rowerowe które sprzedają używane rowery, bo jest jakaś gwarancja i od razu serwis. Sprawdzam tez czasami oferty na OLX, ale że nie mam zbytnio doświadczenia to trochę obawiam się zakupu. Na razie mam na oku te dwa modele z czego raczej preferuję ten drugi, dodam, że mam 176-7cm wzrostu
      rower szosowy bulls 600
      kolarzówka na wzrost 170-175 cm, rama READ PEAK + karbon widelec
      Teraz pytanie, czy są one warte uwagi ? Ten drugi wygląda na dość zadbany, zastanawiam się nad przerzutką Shimano 105 która jest w tym modelu, czy nie jest zbyt przestarzała, ponieważ z czego się orientuje to nowsze modele wyglądają trochę inaczej. Jestem też otwarty na inne propozycje, jeżeli ktoś widział lepszą ofertę, albo ma szosę na sprzedaż to chętnie się zapoznam (dodam że jestem z Łodzi i nie mam możliwości odebrania roweru z innego miasta).
       
      Za wszystkie porady i odpowiedzi serdecznie dziękuję.
       
    • Przez MargoSa
      Dzień dobry, 
      przychodzę do Was z prośbą o pomoc. Byłabym wdzięczna gdybyście zechcieli poświęcić moment na zastanowienie się czego potrzeba rowerzyści w barze, który znajduje się przy szlaku. Prowadzę malutki bar i camping na mazurach. Nowa ścieżka rowerowe - Wielka Pętla Mazurska - będzie sasiadować bezpośrednio z moją ziemią. Bardzo chciałabym sprawić aby mój mini bar okazał się miejscem idealnego odpoczynku dla strudzonego podróżnika. Każda sugestia jest na wagę złota. 
      Pozdrawiam, 
      Małgosia z Pilwa 17
    • Przez Durden
      Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić w prosty sposób jak wyregulowacprzerzutke Sram S7?
    • Przez Maroo134
      Witam, mianowicie mam problem taki że przy wybijaniu się z hopy mój manitou circus wydobywa metaliczny dzwięk. Czytałem trochę o tym w internecie i ludzie mowią coś o brakującej gumie w amortyzatorze która zapobiega uderzaniu sprezyny o górną goleń. Czy ktoś z was mógłby powiedzieć co to dokładnie jest i w jaki sposób mogłbym to usunąć dołączę zdjęcie prawdopodobniebrakującej gumy. Podsyłajcie linki co mam kupic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...